Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
quote:smart79 schreef op 26 september 2016 @ 20:26:

[...]

Haha paar pagina's terug staan tips hoe je ze uit je haar kan krijgen.Was ook maar een grapje. Ik had dat gelezen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bunchems en zoontje vindt ze leuk. Hij maakt vooral fantasiedingen die hij daarna gebruikt om mee te spelen (en hij gebruikt ze om mee te koken in zijn keukentje). De voorbeelden namaken vindt hij nog te lastig, maar het is ook niet zo'n knutselaar of puzzelaar.
quote:Anouscha schreef op 26 september 2016 @ 20:13:

[...]

Wat voor haar heeft ze? Gemillimeterd of op lengte?

Tot haar schouders maar als ik zeg dat ze ze niet in haar haar moet doen, dan doet ze dat ook niet. Dus dat durf ik wel aan!

Sorry, had niet gezien dat dit al langs was geweest ben op vakantie geweest dus heb niet alles meegelezen.

Kikkerprinses : bedankt! Denk dat dat voor dochter ook wel wat is dan. Ze vind playmais ook leuk nl. Maar ik vind het altijd zo zonde dat dat niet herbruikbaar is.
quote:Anouscha schreef op 26 september 2016 @ 20:30:

[...]

Was ook maar een grapje. Ik had dat gelezen namelijk.

Leuk topic.

Ben op zoek naar iets leuks voor zoon van bijna zes. In november is hij jarig. Ruim een week erna is het sinterklaas.

Nu zag ik in de intertoys catalogus een robot hondje. Ze zijn ervan Zoomer of Teksta. Iemand ervaring ermee? Heb niet alles doorgenomen. Ben op pagina 18 dus misschien is het al genoemd.
Vandaag heeft zoo te bij andere mensen gespeeld en het keukentje daar was wel een hit. De deurtjes vond hij geweldig en het kraantje ook. Ik denkt dan toch dat ik deze beter maar weer weg kan doen en een andere moet zoeken. Als die van ikea redelijk klein begint qua hoogte van het werkblad denk ik dat ik daar voor ga, die kan je dan nog mee laten groeien en ik vind hem ook gewoon leuk! Was er nog iemand aan toe gekomen om te meten hoe hoog hij ongeveer is?
50cm staat 2 pagina's terug.
Nu bij de bruna friends lego avonturen boek afgeprijst van 20 Euro naar 7.50 zit blokjes bij of/ en poppetje
Iemand tips voor een 6 jarig meisje en een 8 jarige jongen?
Mijn oudste meid van 6 houd van knutselen verkleden en met poppen spelen zoals barbie baby born of kleine poppetjes / figuurtjes zoals pinypon of shopkins.

Als je weet waar hun interesse ligt dan kom je al een heel end. Wat vind ze leuk? Waar speelt ze het meeste mee? Is ze een binnen of buiten kind? Heeft ze hobby's of spaart ze iets?

Jongens hebij ik minder verstand van want ik heb zelf 2 meiden
quote:-Belle- schreef op 26 september 2016 @ 23:00:

50cm staat 2 pagina's terug.Stom, dat had ik helemaal niet gezien. Bedankt!
quote:jessicaca schreef op 27 september 2016 @ 12:10:

Iemand tips voor een 6 jarig meisje en een 8 jarige jongen?Je stelt nu wel een heel algemene vraag. Wat hebben ze al en wat vinden ze leuk? Ik zou zeggen Playmobil en lego, perfecte leeftijd daarvoor. Hebben ze zelf geen wensen? Ik had op die leeftijd altijd verlanglijstjes van hier tot Tokyo, mijn ouders hoefden echt niet zelf nog dingen erbij te verzinnen.
quote:heartlove schreef op 26 september 2016 @ 19:09:

Je hebt nu nieuwe zoef zoef en toet toet uitbreidingen.

Ook heb je nu van vrolijke vriendjes een eenhoorn met prinses en een kasteel. die eenhoorn ga ik voor dochter kopen en ze krijgt voor Sint een wobbel en ze is bijna jarig en dan krijgt ze een keukentje Er zijn inmiddels ook blup blup bootjes van die serie.
quote:smart79 schreef op 26 september 2016 @ 07:29:

[...]

Het werkblad is 50 cm. Even voor je gemeten. Dit is de stand zonder de verhoogde pootjes.

Dochter kreeg hem op haar eerste verjaardag en ze speelt er dagelijks wel even mee.Bedankt! Dat scheelt wel met wat we nu hebben staan. Ik ga dan kijken of ik die op mp ergens leuk geprijsd kan vinden (al valt dat nog wel tegen want ze zijn erg gewild) en anders toch maar nieuw voor sinterklaas. Hij was gisteren weer enorm bezig met deurtjes en keukenspullen bij een keukentje op bezoek bij anderen dus hij zal het zeker al wel leuk vinden.
Vraagje aan degene die bij Galeria Kaufhof shoppen. Gaan jullie dan altijd naar de winkel zelf? Want bezorgen doen ze niet in het buitenland zie ik. Erg jammer, want ik woon helaas niet bij de Duitse grens.
Mijn ouders wonen in Duitsland, dus ik laat het dan daar bezorgen of ga vanaf hen naar de winkel zelf. Wisselend dus hier
quote:TouchOfPink schreef op 27 september 2016 @ 15:56:

Vraagje aan degene die bij Galeria Kaufhof shoppen. Gaan jullie dan altijd naar de winkel zelf? Want bezorgen doen ze niet in het buitenland zie ik. Erg jammer, want ik woon helaas niet bij de Duitse grens.

Beide. Als we in de buurt zijn gaan we naar de winkel. Bijvoorbeeld als we een weekendje weg zijn.

En anders laat ik het bezorgen bij een familielid die in Duitsland werkt.

Wij wonen iets meer dan een uur van de grens, soms maken we er een dagje uit van. Gaan we gelijk op schoenenjacht voor dochter.
Een vriendin heeft een ikea keukentje op mp gevonden en geregeld, prijs valt me heel erg mee dus ben heel blij! Heeft hij straks een keukentje waar hij wel mee kan spelen
quote:queenfan25 schreef op 27 september 2016 @ 12:03:

Nu bij de bruna friends lego avonturen boek afgeprijst van 20 Euro naar 7.50 zit blokjes bij of/ en poppetjeLeuke tip, dank je!
Hallo?!
Het Grote Speelgoed Wegmoffelen gaat hier weer beginnen. Anders barsten we in januari uit ons huis
Hallo?!
De playmobil zoo in huis voor 43 euro! Via bol.com .Nu wachten op andere winkels met 15 tot 25 % korting voor de rest van de lijstjes.

Ik zoek alleen ideeen voor schoencadeautjes heb zelf opgeschreven budget max 3 euro per cadeau : slijm, armbandje maken ........verder kom ik nog niet wie kan mij helpen
quote:queenfan25 schreef op 27 september 2016 @ 19:51:

De playmobil zoo in huis voor 43 euro! Via bol.com .Nu wachten op andere winkels met 15 tot 25 % korting voor de rest van de lijstjes.

Ik zoek alleen ideeen voor schoencadeautjes heb zelf opgeschreven budget max 3 euro per cadeau : slijm, armbandje maken ........verder kom ik nog niet wie kan mij helpenIk heb de eerst schoencadeautjes binnen. Bij de Lidl hadden ze badproducten van Finding Dory, daar heb ik het een en ander van gekocht, badparels die het water kleuren, een magisch handdoekje, knetterbadspul.
Ik vind schoenkadootjes ook altijd heel lastig. Ik heb een knutselboekje bij het boekenfestijn gekocht. Kan je kabouters en paddestoelen mee maken enzo. Maar verder weet ik nog niks eigenlijk.
Ik heb in onze 'geheime la' al een aantal schoenkadootjes liggen. Voor zoon een mini doosje lego, een kleur/stickerboekje, een alfabetspelletje van de Action en een mondharmonica. Voor dochter een miniboekje, een knuffeltje en een paar Duplo poppetjes (van een voorraad tweedehands waar we nog een deel van achtergehouden hebben). En ik wil nog een Playmobil Sint en Piet aanschaffen en dan Sint bij de een en Piet bij de ander in de schoen.
quote:-Belle- schreef op 27 september 2016 @ 20:01:

Ik vind schoenkadootjes ook altijd heel lastig. Ik heb een knutselboekje bij het boekenfestijn gekocht. Kan je kabouters en paddestoelen mee maken enzo. Maar verder weet ik nog niks eigenlijk.

Wat ik meestal deed met onze oudste kinderen kwa schoencadautjes:

1) klein doosje lego

2) klein doosje playmobi

3) boek

4) advents kalender

5) kinder surprise ei

6) leuke stiften of gelpennen of iets in die richting

7) kleurboeken of activiteiten boek

8) tijdschrift

9) stickerboekjes...

en dan daarbij een keer een chocolade letter, pepernoten, mandarijn, marsepein...

Meestal elke keer een cadeautje en wat lekkers.

Dat waren mijn go to cadeautjes als ik verder niks tegen kwam.deze dingen waren altijd een succes. en verder kwam ik meestal wel wat tegen wat van jaar tot jaar anders was. Bijvoorbeeld een autootje, een treinwagon voor de houten trein, een my little poney accessoire of daar iets van.

En nuttige cadeautjes gaf ik ook wel: sokken met afbeeldingen van favo cartoon figuren, sloffen, een nieuwe drinkbeker...

Op dit moment heb ik even een break van het schoenen zetten. Mijn oudsten zijn er te oud voor (doen we al 2 jaar niet meer) en de jongste zal dan 9 maanden zijn dus die snapt er nog niks van. Volgend jaar weer (of het jaar daarop)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven