Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ja, zoiets als dat 2e idd!
quote:Kerenza schreef op 30 september 2016 @ 08:53:

Zelf wilde ik vragen om tips voor bouwspeelgoed. Hij vindt z'n neppe gereedschapschapsset leuk. Nu heb ik al zo'n uitvinderdoos samengesteld en daar speelt hij ook wel graag mee (stukjes plint, bakjes, fietslampjes e.d.)

Maar nu begint hij het stom te vinden dat z'n gereedschap het dan 'niet doet' en dat hij met 'de echte schroevendraaier' wil (hij heeft soms geholpen met klussen). Wat is een leuke set voor een 2-jarige waar het gereedschap echt werkt op iets? Ik snap dat hij nog niets echt kan bouwen.een paar pagina's terug hadden we het over speelgoed wat uit elkaar kan met een schroeverdraaier gehaald worden. Mijn zoon heeft zoiets gekregen iets na zijn 2de in het begin had hij wat hulp nodig maar inmiddels niet meer
Oké, dankjulliewel! Ik twijfelde aan zoiets als op het eerste plaatje, omdat ik het vaak vanaf 4 jaar zag. Maar misschien krijgt hij het dan toch wel onder de knie En bij de Action ga ik er zeker even naar zoeken!

Accuschroefmachine heeft 'ie al

En hamertje tik? Is dat bij al vroeg iemand een succes? Is dat wel te gevaarlijk/scherp voor "alleen" mee te spelen, zonder hulp? Je hebt ook die voor baby's, maar dat is niet echt met hameren.
Oppaskindje speelde met 2 al met hamertje tik, hij lede het stukje neer, ik duwde het pinnetje er een beetje in en hij hamerde het er helemaal in. Nu is hij 3 en kan hij het helemaal zelf.

Ik gaf hem aan het begin wel minder pinnetjes, graaien in een bak met pinnetjes vond ik niet fijn aangezien ze scherp zijn. Als ik er gewoon een paar neer legde pakte hij er gewoon 1 en maakte het niet uit dat ze scherp zijn.
quote:Finjie schreef op 30 september 2016 @ 07:08:

[...]

6 en 4 zijn ze. Gewoon op pinterest zoeken naar play dough ideas of clay animals of tutorial playdough of how to fondant en wat je wil maken (is voor taarten maar kunnen ze ook gebruiken voor klei) bijvoorbeeld. En dan vindt je wel wat. Ff zoeken maar dan heb je ook wat.

Heb ook zo'n knutselmap bijvoorbeeld en dan zit in hun knutseldoos wat ze nodig hebben.

Ik vul de mappen af en toe aan zodat het interessant blijft.Das ook een leuk idee! Ik heb 2 aparte borden voor ze op pinterest. Als ze willen knutselen zoeken ze zelf uit wat ze leuk vinden. Ga ook een naar de klei voorbeelden zoeken, dank voor de tip!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:Kerenza schreef op 30 september 2016 @ 08:40:

Het Day & Night-spel heeft hij ook voor z'n verjaardag gekregen en is ook een hit!

[img]http://www.shopoftoys.com.au/images/sto ... ight_1.jpg[/img]

Ik zie hem nooit zo serieus als dat hij bezig is met de plaatjes na te bouwen. En als hij ouder is dan heb je de nachtplaagjes waar je alleen de vormen ziet.Heel erg leuk! En bij www.hetallerleukstekado.nl een stuk goedkoper dan bij bol.com.
quote:mamavanf schreef op 30 september 2016 @ 10:50:

[...]

Das ook een leuk idee! Ik heb 2 aparte borden voor ze op pinterest. Als ze willen knutselen zoeken ze zelf uit wat ze leuk vinden. Ga ook een naar de klei voorbeelden zoeken, dank voor de tip!Hihi graag gedaan!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Nog even een tip voor de mama's van groep 3-4 er's..... de opdrachtrollen van de action. 5 meter papier waarop allerlei opdrachten staan: letters op volgorde zetten, klokkijken, zoek de verschillen, sommen, puzzelen en nog veel meer.... mijn oudste vreet ze!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Dankje mylittleappletree, Hamertje Tik gaat ook op 't lijstje
Mijn zoon van 4 heeft van ons na zijn inenting bij het cb afgelopen week een zaklamp van Ikea gekregen die je zelf van elektriciteit moet voorzien door te draaien. Dikke hit, vooral omdat hij hem van ons mee mag nemen in bed. Misschien voor anderen ook leuk als Sint/schoenkadootje? Hij kost 4 euro.

quote:mamavanf schreef op 30 september 2016 @ 15:57:

Nog even een tip voor de mama's van groep 3-4 er's..... de opdrachtrollen van de action. 5 meter papier waarop allerlei opdrachten staan: letters op volgorde zetten, klokkijken, zoek de verschillen, sommen, puzzelen en nog veel meer.... mijn oudste vreet ze!Ik heb de laatste uit het vak gegrist, superleuk idd!
Hallo?!
Na mijn lijstjes 2 keer te hebben veranderd ben ik er eindelijk uit

Voor 6 jarige:

* Shopkins ijswagen en extra figuurtjes

* Koptelefoon Frozen ( al in huis )

* Speelsetje Anna met fiets

Voor 3 jarige

* Playmobil zoo ( al in huis )

* Smartgame 3 biggetjes

* Speelsetje Elsa met troon

Nu maar wachten op de kortingen
top 1 toys heeft v.a. morgen 25% op lego-duplo en op veel van hasbro (ook frozen spul)
quote:freya25 schreef op 30 september 2016 @ 22:52:

top 1 toys heeft v.a. morgen 25% op lego-duplo en op veel van hasbro (ook frozen spul)Bij intertoys en bart smit ook 25% korting op duplo. Het is weer oktober, lego maand.
quote:nicole123 schreef op 30 september 2016 @ 20:45:

Mijn zoon van 4 heeft van ons na zijn inenting bij het cb afgelopen week een zaklamp van Ikea gekregen die je zelf van elektriciteit moet voorzien door te draaien. Dikke hit, vooral omdat hij hem van ons mee mag nemen in bed. Misschien voor anderen ook leuk als Sint/schoenkadootje? Hij kost 4 euro.

[afbeelding]Deze hebben wij in huis als noodlamp. Voor als het stroom langdurig uit valt. Voordeel is dat je geen batterij nodig hebt
quote:smart79 schreef op 01 oktober 2016 @ 07:30:

[...]

Deze hebben wij in huis als noodlamp. Voor als het stroom langdurig uit valt. Voordeel is dat je geen batterij nodig hebtHet is een modern versie van een knijpkatje ( in oorlog als noodverlichting veel gebruikt) maar dan draaien ipv drukken mijn oma heeft er nog 1 die nog steeds werkt
de playmobil zoo met korting bij bol besteld, maar vergeten om mijn kortingscode van Peijnenburg te gebruiken. En de doos was zo beschadigd door postnl, dat ik die meteen in de papiercontainer heb gegooid. Dus retourneren en opnieuw bestellen kan ook niet.
quote:kikkerprinses schreef op 01 oktober 2016 @ 08:44:

de playmobil zoo met korting bij bol besteld, maar vergeten om mijn kortingscode van Peijnenburg te gebruiken. En de doos was zo beschadigd door postnl, dat ik die meteen in de papiercontainer heb gegooid. Dus retourneren en opnieuw bestellen kan ook niet.Ik zou contact opnemen met Bol en aangecen dat je terug wil sturen maar dat de doos onbruikbaar is geworden. Misschien mag je dan een andere doos gebruiken of verrekenen zij de korting alsnog.
quote:smart79 schreef op 01 oktober 2016 @ 08:47:

[...]

Ik zou contact opnemen met Bol en aangecen dat je terug wil sturen maar dat de doos onbruikbaar is geworden. Misschien mag je dan een andere doos gebruiken of verrekenen zij de korting alsnog.Maar dan nog korting op de 43 euro? Wauw! Dan is het echt goedkoop vond de 43 euro al een koopje
Heb ik al gedaan, korting alsnog verrekenen doen ze niet. Terugsturen in een andere doos mag wel, maar de playmobildoos is zo groot, dat ik daar geen geschikte doos voor kan vinden. Gister al het hele winkelcentrum hier afgestruind. En het is ook "maar" €5, maar ik baal er toch een beetje van.
Met Peijnenburg krijg je €5 korting bij bol vanaf €40 Ik heb er wel 4 liggen, maar niet gebruikt
quote:kikkerprinses schreef op 01 oktober 2016 @ 08:53:

Met Peijnenburg krijg je €5 korting bij bol vanaf €40 Ik heb er wel 4 liggen, maar niet gebruikt Ik had ook playmobil besteld komt straks maar nooit aan gedacht had wel een kadobon die ik ingeleverd heb.
Oh idd . Gewoon FF een mailtje naar bol.com. Een nee heb je, een ja kun je krijgen. *edit* oh had je reactie niet gezien. Balen..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:kikkerprinses schreef op 01 oktober 2016 @ 08:50:

Heb ik al gedaan, korting alsnog verrekenen doen ze niet. Terugsturen in een andere doos mag wel, maar de playmobildoos is zo groot, dat ik daar geen geschikte doos voor kan vinden. Gister al het hele winkelcentrum hier afgestruind. En het is ook "maar" €5, maar ik baal er toch een beetje van.Ook niet bij een supermarkt? Liggen vaak wel dozen. Ik heb wel eens kleinere dozen aan elkaar geplakt om een doos van te maken ik 2 hele grote koffers knexx te versturen (had ik verkocht via mp).
quote:kikkerprinses schreef op 01 oktober 2016 @ 08:44:

de playmobil zoo met korting bij bol besteld, maar vergeten om mijn kortingscode van Peijnenburg te gebruiken. En de doos was zo beschadigd door postnl, dat ik die meteen in de papiercontainer heb gegooid. Dus retourneren en opnieuw bestellen kan ook niet.Oh, shit! Ik heb ook Playmobil besteld en ben de kortingscode vergeten. Schiet lekker op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven