Wel/geen borstvoeding?

29-09-2016 21:52 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké.. ze hebben me gestrikt. Die verloskundige.. nu 17 weken zwanger en waar ik riep geen borstvoeding te gaan geven ivm praktische bezwaren(1dag per week school zonder kolfmogelijkheden) hebben ze me nu zo omgekletst toch te beginnen met borstvoeding.

En eenmaal thuis zit ik me toch is af te vragen wat ik nu wil en wat ik nu moet.

Zonder mijn praktische bezwaar was het helder. Borstvoeding.

Maar nu zie ik dat gewoon niet gebeuren... Of er moet iets zijn wat ik nog niet bedacht heb...

En daar komen jullie om de hoek kijken.

Vast vooraf info verzamelen voor ik over 4 weken weer die discussie aanslinger en mijn wens te kennen geef (of later in de zwangerschap) maar dan heb ik in iedergeval ervaringsverhalen en tips om op voort te borduren.

Wat mis ik? Wat zie ik over het hoofd? Bij mijn beginpunt blijven? Of is borstvoeding toch (deels) mogelijk?
quote:Pantax schreef op 30 september 2016 @ 09:09:

[...]

Nee, ik reis eerste klas voor mijn werk, dus gewoon in de coupe. Sjaal erover, merkte niemand wat van.

En ik heb me nooit een koe gevoeld hoor. Ik sta vrij neutraal tegenover kolven.

Ik kolf alleen dubbel, dus zag het eerst ook zo voor me in de trein . Maar neem dan aan dat jij het enkelzijdig deed?

Heb je er ooit gekke reacties op gehad? Ik ben gewoon benieuwd.
quote:little_angel89 schreef op 30 september 2016 @ 10:12:

[...]

Denk dat ik dr bij nader inzien met de hond mee laat eten.. zal vast goedkomen dan. Is met die hond ook goed gekomen. Zal gelijk vast extra mee gaan bestellen. Een blik in de 2 dagen? Of is dat te veel/weinig?Wat had je gehoopt van dit topic TO? Dat we allemaal mee waren gaan weeklagen over die akelige VK die jou heeft "omgekletst" en dat je argumenten zou krijgen om " over een paar weken weer de discussie aan te gaan"... ( eigenlijk zegt de toon van je OP al genoeg nu ik het nog eens lees) Oh en natuurlijk niet te vergeten: de grote dooddoener dat ze op FV ook prima groot worden? Je reageert nl nergens op tips over kolven op school, links, of ervaringen die anderen aandragen. Het enige wat je kunt zeggen is dat je de voors en tegens voor jezelf ( niet die voor je kindje kennelijk) op een rijtje gaat zetten en dat ze toch wel groot wordt.. Jammer hoor..
anoniem_309081 wijzigde dit bericht op 30-09-2016 11:32
Reden: Dubbele quote
% gewijzigd
quote:little_angel89 schreef op 30 september 2016 @ 10:12:

[...]

Denk dat ik dr bij nader inzien met de hond mee laat eten.. zal vast goedkomen dan. Is met die hond ook goed gekomen. Zal gelijk vast extra mee gaan bestellen. Een blik in de 2 dagen? Of is dat te veel/weinig?

Wat een rare gepikeerde reactie.

Je had wellicht gehoop dat iedereen zou zeggen, Joh maakt t uit, als jij je maar goed voelt. Maar dat is niet zo. Het maakt uit. Daar kun je toch wel normaal inhoudelijk op ingaan? Zie ook de post hierboven.
quote:Honingdropje79 schreef op 30 september 2016 @ 11:30:

[...]

Wat had je gehoopt van dit topic TO? Dat we allemaal mee waren gaan weeklagen over die akelige VK die jou heeft "omgekletst" en dat je argumenten zou krijgen om " over een paar weken weer de discussie aan te gaan"... ( eigenlijk zegt de toon van je OP al genoeg nu ik het nog eens lees) Oh en natuurlijk niet te vergeten: de grote dooddoener dat ze op FV ook prima groot worden? Je reageert nl nergens op tips over kolven op school, links, of ervaringen die anderen aandragen. Het enige wat je kunt zeggen is dat je de voors en tegens voor jezelf ( niet die voor je kindje kennelijk) op een rijtje gaat zetten en dat ze toch wel groot wordt.. Jammer hoor..

Zeg ik denk dat mij zo aanvallen geen meter opschiet. Ik ga alle opties bekijken. Mijn excuus als ik niet op je persoonlijk heb gereageerd. Zal er voorts om denken!

Verder ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden. En ja ik heb daarbij bepaalde gedachten en gevoelens. Maar er staat nog helemaal niks in de ijskast. Dus matig je toon enigszins. Ik vraag niet om een veroordeling. Ik zoek ervaringen, meedenkers en tips.
Ik zou het proberen en als het je toch niet ligt is stoppen zo gebeurd. Dit is makkelijker om te keren dan dat je nadat je voor flesvoeding hebt gekozen je toch bedenkt en liever borstvoeding geeft.
quote:little_angel89 schreef op 30 september 2016 @ 12:27:

[...]

Zeg ik denk dat mij zo aanvallen geen meter opschiet. Ik ga alle opties bekijken. Mijn excuus als ik niet op je persoonlijk heb gereageerd. Zal er voorts om denken!

Verder ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden. En ja ik heb daarbij bepaalde gedachten en gevoelens. Maar er staat nog helemaal niks in de ijskast. Dus matig je toon enigszins. Ik vraag niet om een veroordeling. Ik zoek ervaringen, meedenkers en tips.

En precies die drie dingen kreeg je!

Allemaal met het uiteindelijk advies voor borstvoeding te gaan. Hoe zou dat nou komen?

Je reageerde er niet inhoudelijk op.

Zelfde insteek als toen je het topic startte, reageren heeft dus weinig zin verder.
Wat een gezeur weer. Ik moest wel lachen om je opmerking hoor Gewoon lekker doen wat voor jezelf goed voelt. Anderen kunnen er van alles over vinden, maar uiteindelijk zul je zelf de keuze moeten maken. En ja, bv is het beste, maar met flesvoeding doe je je kleine niks tekort.
quote:little_angel89 schreef op 30 september 2016 @ 12:27:

[...]

Verder ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden. En ja ik heb daarbij bepaalde gedachten en gevoelens. Maar er staat nog helemaal niks in de ijskast. Dus matig je toon enigszins. Ik vraag niet om een veroordeling. Ik zoek ervaringen, meedenkers en tips.Je hebt op niemand gereageerd ondanks dat je precies dat kreeg wat je zegt te zoeken. Ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik zal mijn toon zodanig matigen dat je me hier zelfs niet meer hoort. Succes met de zwangerschap TO.
Je kunt ook gewoon kijken hoe het loopt. Zo ben ik begonnen. Met het verschil dat ik graag bv wou geven als het zou lukken. Bij de eerste heeft het in het begin energie gekost om het op gang te krijgen. Daarna vond ik het vooral heel makkelijk, kost me weinig tijd en weinig mee sjouwen.

Nu bij de 2e (6mnd) ging het meteen makkelijk.

Ik kolf nu 2x per dag op het werk. En ik voel me helemaal geen koe, vind het echt helemaal niet vervelend. Ben in een kwartier klaar.

Wat ik er ook fijn aan vind is de onderbreking op mijn werk. Even een rust moment voor mezelf.

Merk dat ik na de zwangerschap met mijn hoofd sneller vol zit en dan niks meer op sla. Dat is misschien ook iets wat je mee kan nemen in je overweging. Want studie zal ook op die manier energie van je vragen.
Niet kunnen kolven op school is natuurlijk onzin. Niet WILLEN kolven begrijp ik dan wel weer. Ik ga het denk ik ook niet doen. Maar begin gewoon met BV. Misschien is het niks voor je, krijgt je baby toch een beetje extra antistoffen binnen en stap je snel over op FV. Maar misschien bevalt het je ook beter dan je nu denkt!
quote:Marie87 schreef op 30 september 2016 @ 10:29:

[...]

Ik kolf alleen dubbel, dus zag het eerst ook zo voor me in de trein . Maar neem dan aan dat jij het enkelzijdig deed?

Heb je er ooit gekke reacties op gehad? Ik ben gewoon benieuwd.

Ik heb een dubbele elektrische maar ik kolf eigenlijk alleen maar met mijn handkolf, die kolft veel fijner, vind ik. In de trein ook met de handkolf. Ik heb er nooit reacties op gekregen, er is voor zover ik weet ook nog nooit iemand die het gezien heeft. Mensen letten eigenlijk vooral op zichzelf en op hun mobiel

Ik droeg overigens ook geen voedingstops, gewoon de bloesjes, jurkjes en shirtjes die ik altijd draag. Veel makkelijker, die hoef ik alleen maar een beetje naar beneden te trekken. Maar het scheelt misschien dat ik smal en erwtig ben, hoef het niet zover naar beneden te trekken
quote:moon_beam schreef op 30 september 2016 @ 05:16:

Fantastisch dat er flesvoeding is als borstvoeding niet lukt. Maar om uit praktische overweging er bij voorbaat voor te kiezen om bakken met geld uit te geven aan door mega money making big business suf gepromote poeder melk.. Nee dat begrijp ik dus niet. Wel 9 maanden gezond leven, de duurste kinderwagen etc.. Maar dan er voor kiezen om borstvoeding niet eens een kans te geven. Blijf ik bizar vinden. Probeer het dus gewoon.

Mijn kindje heeft reflux, en ik ben blij dat wij niet hebben hoeven overstappen op speciale formula die alleen bij de apotheek verkrijgbaar is.

Zelfs als je 1 dag moet kolven, de school moet je gewoon helpen met het vinden van een kolf ruimte. Zij moeten dit volgens de wet immers ook voor hun medewerkers aanbieden.

Ik snap dat ook echt niet. En ook hier geen maffia. Ben vanaf 4 maanden combi gaan voeden en bij 6 maanden overgestapt op flesvoeding vanwege het kolven. Ook vanwege praktische redenen. Was het gedoe met kolven zat. Moet ik bij zeggen dat ik met 6 weken begon met werken en dus kolven toen bv dus nog verre van stabiel was en doordat ik vrij plots aan het werk ging nog niet had kunnen oefenen met kolven, waardoor het constant stress was met te weinig kolven, deadlines terwijl ik borsten voelde lekken. Bijvoeden. Nog minder kolven. Dus ik snap echt wel dat je het zat kan worden. Maar waarom je zo principeel voor je überhaupt je 1e kind hebt gekregen al kiest voor flesvoeding?

Ik vind ook het stigma op bv niet helemaal kloppen. Heel vaak gaat het ook wel gewoon goed(het lijkt hier op het forum vaak alsof het vaker niet lukt dan wel) en eerlijk gezegd ervaar ik fv als veel onhandiger dan bv. Enige makkelijke is dat het op gezette tijden kan en je precies weet hoeveel het is. Maar dat gezeik met sterilliseren van flesjes. Inderdaad peperdure nutrilon waar je in het begin echt veel van nodig hebt! Als je op pad gaat zorgen dat je genoeg mee hebt, water opwarmen. Melk die ineens op is en in geen van de supermarkten in de buurt meer te krijgen is (dit had ik dus laatst en ik woon in 1 van de grootste steden van Nederland.)

Nu is het oke met een baby die nog maar 3 keer per dag een fles krijgt. Maar in het begin waar een baby ook snachts 2 keer drinkt is het zo fijn als je baby gewoon naast je kan leggen en weer makkelijk door kan slapen.

Dus ja ik snap heel goed dat als de bv te veel stress oplevert je dan stopt of combi voedt (maar laat je goed informeren over combivoeden. Ik wilde dat ik dat dat had gedaan dan had ik het misschien langer volgehouden).

Maar vooraf al zo'n aversie tegen bv. Dat snap ik niet.
Ik dacht dat (zo vroeg) combi-voeden funest is voor je productie.
Ik vind dat borstvoeding voor de moeder ook best praktische voordelen heeft hoor. Ik kan het altijd gebruiken als troostmiddel of slaapmutsje. Als niets anders werkt en ze blijft huilen dan werkt de borst altijd, en een flesje kan je niet altijd te pas en te onpas geven. Ook heb je het altijd bij je en geen gedoe met opwarmen enzo. Het schijnt ook zo te zijn dat borstgevoedde kinderen minder snel ziek worden, dus het kan je ook een x-aantal ziekdagen en doorwaakte nachten schelen. Ook wanneer ze wel ziek worden willen kinderen bijna altijd nog wel borstvoeding drinken, dus minder snel gevaar voor uitdroging en ze worden sneller beter.

Het idee van kolven stond mij ook vreselijk tegen, maar nu ik zie hoe fijn mijn dochter het vind om bij me te drinken heb ik het er graag voor over en vind ik het ook echt niet erg.

Ik heb ook nog nooit een ontsteking of kloof o.i.d. gehad en altijd genoeg melk dus daar heb ik wel geluk mee. Desalniettemin is borstvoeding vooral in het begin best pittig en wordt je daar bijna niet voor "gewaarschuwd" (in de zin dat de baby heel vaak en lang wil drinken en het pijnlijk is). Dus stel je daar wel op in. Maar voor de rest lijkt het mij echt niet meer belastend als flesvoeding als het eenmaal lekker loopt. Lees je welk goed in en laat je goed voorlichten, en bij problemen aan de bel trekken. In jouw geval zou ik het toch zeker proberen, iedere dag moedermelk is mooi meegenomen en zeker de eerste dagen is het al heel mooi als je baby colostrum kan drinken. Stoppen kan altijd nog, maar later beginnen is erg moeilijk zo niet onmogelijk.
quote:Frizz schreef op 01 oktober 2016 @ 09:52:

Ik dacht dat (zo vroeg) combi-voeden funest is voor je productie.Ja klopt. Daarom zei ik ook goed voorlichten want ik klooide zelf wat aan door op mijn werkdagen eerst 1 en daarna 2 voedingen te vervangen en dan thuis weer extra kolven. Nou ja sloeg nergens op en cb spoorde dat heel erg aan onder het mom van beter half bv dan niet. Maar ben eens naar zo'n bv café geweest waar ze dus ook helemaal niet anti bijvoeding zijn maar gewoon goeie tips hadden hoe je dat deed, maar toen was het best moeilijk om dat alsnog te doen(zat ik hele koppen opwekkende thee te drinken). Daarom ben ik ook eerder gestopt met bv dan ik eigenlijk gewild had.
quote:lexis schreef op 01 oktober 2016 @ 10:22:

Ik vind dat borstvoeding voor de moeder ook best praktische voordelen heeft hoor. Ik kan het altijd gebruiken als troostmiddel of slaapmutsje. Als niets anders werkt en ze blijft huilen dan werkt de borst altijd, en een flesje kan je niet altijd te pas en te onpas geven. Ook heb je het altijd bij je en geen gedoe met opwarmen enzo. Het schijnt ook zo te zijn dat borstgevoedde kinderen minder snel ziek worden, dus het kan je ook een x-aantal ziekdagen en doorwaakte nachten schelen. Ook wanneer ze wel ziek worden willen kinderen bijna altijd nog wel borstvoeding drinken, dus minder snel gevaar voor uitdroging en ze worden sneller beter.

Het idee van kolven stond mij ook vreselijk tegen, maar nu ik zie hoe fijn mijn dochter het vind om bij me te drinken heb ik het er graag voor over en vind ik het ook echt niet erg.

Ik heb ook nog nooit een ontsteking of kloof o.i.d. gehad en altijd genoeg melk dus daar heb ik wel geluk mee. Desalniettemin is borstvoeding vooral in het begin best pittig en wordt je daar bijna niet voor "gewaarschuwd" (in de zin dat de baby heel vaak en lang wil drinken en het pijnlijk is). Dus stel je daar wel op in. Maar voor de rest lijkt het mij echt niet meer belastend als flesvoeding als het eenmaal lekker loopt. Lees je welk goed in en laat je goed voorlichten, en bij problemen aan de bel trekken. In jouw geval zou ik het toch zeker proberen, iedere dag moedermelk is mooi meegenomen en zeker de eerste dagen is het al heel mooi als je baby colostrum kan drinken. Stoppen kan altijd nog, maar later beginnen is erg moeilijk zo niet onmogelijk.Echt? Ik ben hier zo vaak voor gewaarschuwd dat ik me maar bleef afvragen wanneer het nu zo naar zou gaan worden. Wat het gelukkig niet werd. Ik had me echt ingesteld op een helse start door alle waarschuwingen.
quote:lillah schreef op 01 oktober 2016 @ 10:37:

[...]

Echt? Ik ben hier zo vaak voor gewaarschuwd dat ik me maar bleef afvragen wanneer het nu zo naar zou gaan worden. Wat het gelukkig niet werd. Ik had me echt ingesteld op een helse start door alle waarschuwingen.Hier nog een. Geen centje pijn.
Zou het gewoon gaan proberen TO en kijken hoe je het ervaart. Afbouwen kan altijd. In de eerste week of pas na jaren. Waarbij langzaam afbouwen wel van belang is.

Bij mij op t werk (hogeschool) kun je iig kolven. Ik kan me echter heel goed voorstellen als mensen niet willen kolven. Maar waarschijnlijk ben je de eerste weken echt nog niet toe aan werken. Dus als je borstvoeding fijn blijkt te vinden en het loopt goed kun je in elk geval een paar weken geven zonder kolven. Je kan dan alleen niet ineens een hele dag zonder kolven of borstvoeding geven. Laat je daar tegen die tijd goed over adviseren als je bv geeft, maar niet wil kolven.

En ik vind dat sommige mensen hier weer een enorm belerend toontje hebben over borstvoeding. Jammer als je niet kan voorstellen dat iemand het ' niet eens wil proberen'. Ik ken er genoeg die het bij de tweede 'niet eens meer wilden proberen' omdat het de eerste keer voor hun echt geen fijne ervaring was (om diverse redenen). Ik ben zelf ook voor proberen, maar vooral voor mensen hun eigen keuze laten maken.
In principe moet borstvoeding geen pijn doen. Als het wel pijn doet is er reden om een lactatiekundige in te schakelen! Echt zo snel mogelijk. Ik heb dit pas na 2 weken gedaan en daardoor onnodig pijn gehad. Borstontsteking kan je zien aankomen en met koude warme compressen behandelen voordat het doorslaat (goede hygiene is daarbij ook belangrijk) goed masseren van je borsten. Had cup H en voeden met grotere borsten is denk ik wel lastiger?

Heb me tijdens die eerste weken telkens verheugd op het moment dat die kleine kort loskoppelt en je zon mega glimlach geeft. Toen het moment daar was was het het zo waard! Omdat na mijn start bv zo makkelijk liep was het ruim 1,5 jaar geen enkel probleem om te blijven voeden.

Mijn kleine man is toen hij bijna een jaar was een keer ziek geweest ( toen was echt het hele dagverblijf ziek) verder niet. Troosten met melk na een prikje is echt heel erg fijn!

Voor mij nog meer redenen om te voeden, heb hogere kans op osteoperose, bv heeft daar positief effect op ook op het terugtrekken van de baarmoeder en sneller afvallen, de zwangerschapskilos vlogen eraf. Heb begrepen dat het risico's verkleint op andere ziektes/ vormen van kanker, het rivm gaf daarover heel veel info incl wetenschappelijke artikelen, kan helaas de link naar de pagina niet meer vinden (website is veranderd).

Nadeel is dat je op je voeding moet letten, genoeg en gezond moet eten. Met een zwaar allergisch kindje kan ik me voorstellen dat dat niet te doen is. Ook niet als je het gevoel hebt dat je kindje je opeet. Of dat je je in je lichamelijke integriteit geschonden voelt, dat klinkt misschien overdreven maar ik heb vaker gehoord dat vrouwen het gevoel hadden dat hun lichaam niet meer als van henzelf voelde. Er zijn zoveel redenen om het toch lost te laten en flesvoeding te geven. Ik ben dankbaar dat het bij ons gewoon lukte zoals ik wilde!

Flesvoeding is niet ongezond, en er zijn generaties op groot geworden. Ik wil borstvoeding het liefst vergelijken met supervers lekker eten, daar houd ik zelf ook van dus dat gun ik mijn kind ook. Ik denk ook echt dat het lekkerder is dan poedermelk :-) ik eet ook niet uit pakjes (niet dat ik denk dat daar iets mis mee is, ik vind het gewoon niet lekker!)
Leef en laat leven <3
Enorm bedankt voor de laatste reacties.

Ik ga combivoeden mee nemen.

Met verlos inmiddels afgesproken dat we niet voor de toeters en bellen gaan als het niet op eigen kracht lukt. Die colustrim lijkt mij erg belangrijk en dat gun ik haar ook zeker. Alles wat ze mee kan krijgen is mooi. Maar wil en kan mijzelf er ook zeker niet bij gaan vergeten. Vandaar ook mijn enorme twijfel en vraagtekens bij alles hierom. Er komt al zo veel op je af. Ik ga achter combivoeden aan. Wil daar meer over weten want denk dat ik dan het beste uit beiden zou kunnen krijgen(zegt mijn gevoel, ben gevoelsmens in beslissingen).

Bedankt!
quote:Frizz schreef op 01 oktober 2016 @ 10:46:

[...]

Hier nog een. Geen centje pijn.

Bij mij wel en hij hapte echt gewoon goed aan, maar met hoeveel hij om de borst vroeg aan het begin bleef het wel ook even pijn doen. Als er dan een plekje zit doet dat tijdens het voeden pijn tot het helemaal weg is. Maar niet iedereen heeft van die plekjes of een kind dat niet altijd goed aanhapt.

Het is meer dat als het pijn doet dat je dan aan de bel moet trekken of het goed gaat en dat het even duurt voor de pijn helemaal weg gaat.
quote:oemiee1234 schreef op 30 september 2016 @ 00:32:

Qua bewaren op school zou je dat ook nog gewoon weg kunnen gooien zodat je borsten in ieder geval niet knappen en dat ze van je man dan flesvoeding krijgt.Waarom zou je dat doen?! Er zijn gewoon koeltasjes, zoals die van Medela, waarin de gekolfde melk lang genoeg koud blijft om gewoon te kunnen bewaren. Als je het tasje in de koelkast zet nog langer.
quote:lillah schreef op 01 oktober 2016 @ 09:45:

[...]

Ik snap dat ook echt niet. En ook hier geen maffia. Ben vanaf 4 maanden combi gaan voeden en bij 6 maanden overgestapt op flesvoeding vanwege het kolven. Ook vanwege praktische redenen. Was het gedoe met kolven zat. Moet ik bij zeggen dat ik met 6 weken begon met werken en dus kolven toen bv dus nog verre van stabiel was en doordat ik vrij plots aan het werk ging nog niet had kunnen oefenen met kolven, waardoor het constant stress was met te weinig kolven, deadlines terwijl ik borsten voelde lekken. Bijvoeden. Nog minder kolven. Dus ik snap echt wel dat je het zat kan worden. Maar waarom je zo principeel voor je überhaupt je 1e kind hebt gekregen al kiest voor flesvoeding?

Ik vind ook het stigma op bv niet helemaal kloppen. Heel vaak gaat het ook wel gewoon goed(het lijkt hier op het forum vaak alsof het vaker niet lukt dan wel) en eerlijk gezegd ervaar ik fv als veel onhandiger dan bv. Enige makkelijke is dat het op gezette tijden kan en je precies weet hoeveel het is. Maar dat gezeik met sterilliseren van flesjes. Inderdaad peperdure nutrilon waar je in het begin echt veel van nodig hebt! Als je op pad gaat zorgen dat je genoeg mee hebt, water opwarmen. Melk die ineens op is en in geen van de supermarkten in de buurt meer te krijgen is (dit had ik dus laatst en ik woon in 1 van de grootste steden van Nederland.)

Nu is het oke met een baby die nog maar 3 keer per dag een fles krijgt. Maar in het begin waar een baby ook snachts 2 keer drinkt is het zo fijn als je baby gewoon naast je kan leggen en weer makkelijk door kan slapen.

Dus ja ik snap heel goed dat als de bv te veel stress oplevert je dan stopt of combi voedt (maar laat je goed informeren over combivoeden. Ik wilde dat ik dat dat had gedaan dan had ik het misschien langer volgehouden).

Maar vooraf al zo'n aversie tegen bv. Dat snap ik niet.

Flesjes steriliseren is onzin (tenzij je een te vroeg geboren kindje hebt en ze ook in de koelkast bewaard), dan koop je een huismerk pak ipv nutrilon (is goedkoper en makkelijk te verkrijgen of je let wat beter op hoeveel je in de voorraad hebt), neem een thermosfles met heet water en een flessen koud water mee (terplaatse mengen tot de gewenste tempratuur) en koopt een melkpoeder doseer doosje zodat je altijd voor een paar Flesj3s genoeg mee hebt.

Niet dat ik pro fv ben want dat ben ik niet, maar je kan ook overal problemen zien.. Dan kan je het net zo goed hebben over overal altijd kleding aanmeten waar je bv in kan geven, een baby die steeds los laat tijdens het drinken zodat je met een ontblote borst zit, altijd een sjaal of doek mee moeten om het geven van bv af te schermen. Altijd een voedingsbh aan, altijd zoogcompresse mee en wat als die op zijn en ze zijn ze zijn zo duur als je goed wil...
quote:my-little-appletree schreef op 01 oktober 2016 @ 12:11:

[...]

Flesjes steriliseren is onzin (tenzij je een te vroeg geboren kindje hebt en ze ook in de koelkast bewaard), dan koop je een huismerk pak ipv nutrilon (is goedkoper en makkelijk te verkrijgen of je let wat beter op hoeveel je in de voorraad hebt), neem een thermosfles met heet water en een flessen koud water mee (terplaatse mengen tot de gewenste tempratuur) en koopt een melkpoeder doseer doosje zodat je altijd voor een paar Flesj3s genoeg mee hebt.

Niet dat ik pro fv ben want dat ben ik niet, maar je kan ook overal problemen zien.. Dan kan je het net zo goed hebben over overal altijd kleding aanmeten waar je bv in kan geven, een baby die steeds los laat tijdens het drinken zodat je met een ontblote borst zit, altijd een sjaal of doek mee moeten om het geven van bv af te schermen. Altijd een voedingsbh aan, altijd zoogcompresse mee en wat als die op zijn en ze zijn ze zijn zo duur als je goed wil...

Ik gebruik ook gewoon kraanwater hoor. Maar ik zie altijd ouders van pasgeboren baby's die fv geven hanessen met sterilliseren en gedoe.

Gaat mij er meer om dat wordt gedaan alsof bv zo'n gedoe is. In mijn ervaring is voeden van en heel kleine baby gewoon gedoe. Dus ook flesvoeding. En nu ik bijv op vakantie ga naar een land waar je wel degelijk moet sterriliseren denk ik dus wel echt:wat was bv nu makkelijk geweest.

Oh en ik vond zoogcompressen inderdaad ellende.
quote:lillah schreef op 01 oktober 2016 @ 12:17:

[...]

Ik gebruik ook gewoon kraanwater hoor. Maar ik zie altijd ouders van pasgeboren baby's die fv geven hanessen met sterilliseren en gedoe.

Gaat mij er meer om dat wordt gedaan alsof bv zo'n gedoe is. In mijn ervaring is voeden van en heel kleine baby gewoon gedoe. Dus ook flesvoeding. En nu ik bijv op vakantie ga naar een land waar je wel degelijk moet sterriliseren denk ik dus wel echt:wat was bv nu makkelijk geweest.

Oh en ik vond zoogcompressen inderdaad ellende.Ah, op die manier. Baby's zijn gewoon een hoop gedoe, alles dat je mee moet nemen als je op pad gaat, de 1001 dingen waar je aan moet denken voor je weg gaat. Ik vond en vind bv geven heel fijn, kolven vind ik niks maar de nadelen van af en toe kolven vind ik niet opwegen tegen de voordelen en het fijne van het geven van bv zeker als het maar om 1 dag per week gaat. Maar wat ik eerder zoom zei; probeer het nou gewoon voordat je over 1001 problemen na gaat denken van wat nou als.... Informeer op school naaf de mogelijkheden en die zijm er vast genoeg, in de trein kolven hoeft niet als je dat niet zou willen dan doe je het voor vertrek of na aankomst. Het is het geven van borstvoeding geen hogere wiskunde met al zijn problemen die een oplossing nodig hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven