Gezondheid alle pijlers

Stoppen met blowen.

03-10-2016 14:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

De titel zegt het al, stoppen met blowen.. het is zo ver.

Met dit topic wil ik even van mij afschrijven en ervaringen delen voor wie in het zelfde schuitje zit als ik of heeft gezeten.

Ik ben zelf 23 mijn vriend is 26 en wij zijn bijna 4 jaar samen waarvan 2 jaar samenwonend. Wij roken al ruim 3 jaar wiet waarvan de laatste 1,5 jaar iedere dag. Het moment is zover dat we er allebei mee gaan stoppen we merkten dat we uit mekaar groeide en geen zin meer hadden om leuke dingen te ondernemen. We zijn er allebei helemaal klaar mee en willen denken aan onze toekomst. Gisteren hebben we onze laatste joint gerookt en gaan er met volle moed tegen aan! Veel afleiding zoeken en zo weinig mogelijk aan denken.

Zijn er mensen hier op het forum die ook zijn gestopt met de wiet? Hoe was jullie ervaring ermee?

Alvast verondschuldig ik me voor eventuele spelfouten of onduidelijke zinnen.
droom niet over je leven maar leef je droom!
Was moeilijk, maar ik was eigenlijk meer verslaafd aan de tabak dan aan de wiet.
Lang geleden alweer, maar ik ben in een keer gestopt en vond het niet moeilijk. Ik gebruikte toen ook andere drugs en was zo oververmoeid geraakt door alle gefeest dat ik het alleen maar lekker vond om niets meer te gebruiken.

Wat me nog het duidelijkst bijstaat is dat ik het heel fijn vond om ineens geen wattenhoofd meer te hebben, maar juist een veel helderder hoofd.

Succes!
Voor mij ook al weer lang geleden... Maar geen wiet meer roken ging eigenlijk vrij makkelijk. Af en toe nog in de verleiding op een feestje, verder niet. Geen tabak meer roken was een stuk lastiger, duurde jaren voor ik daar van af was, wat een ellendige verslaving is dat. En het stomme was dat ik eigenlijk nooit bedoelde te roken, ik gebruikte het alleen om joints mee te maken :-/
Mijn man is na 17 jaar cold turkey gestopt. En hij werd idd een veel leuker mens.
Voor mij ook heel lang geleden maar ook ik vind het niet moeilijk. De gedachten die ik van tevoren had, zoals ik kan niet slapen zonder etc., bleken helemaal niet waar.

Ik sliep zonder als een roosje :-)

Je zal gauw merken dat het leven zoveel leuker is zonder, je hebt veel meer energie.
Ik was klaar met relatie en klaar met blowen, voelde me echt te oud worden voor dat gedoe en had er opeens geen zin meer in en daarmee was het klaar.
Ja en?
#Stoptober... werken jullie om afleiding te hebben heel de dag? Ga 's avonds na het eten lekker wandelen of sporten om een goed gevoel te hebben.
Heel veel succes met het stoppen, maak het niet te zwaar. Als je nou eenmaal die beslissing hebt genomen hoeft het echt niet moeilijk te zijn!

In het begin zal je meer zweten als normaal en ook meer herinneren van wat je hebt gedroomd. Verder geen tips maar wens jullie heel veel succes. You can do it!
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Dank jullie wel voor de reacties! Dat doet me echt goed! Wij werken idd, allebei als vrachtwagchauffeur. Genoeg afleiding is er zeker!
droom niet over je leven maar leef je droom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven