Hoe denken jullie over...

21-12-2008 18:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
..een one-night stand die uitmondt in een relatie? (ervan uitgaand dat beide "partijen" in eerste instantie puur voor de sex een band hebben)

Is dit volgens jullie mogelijk of is de one-night stand geen goede basis voor een relatie?
En als wij nu zeggen dat het kansloos is, stop je er dan mee?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het is mogelijk, ligt er gewoon aan hoe jullie beiden er tegenaan kijken. Meestal is een ONS echt een ONS en soms een MONS. Maar relaties ontstaan uit diverse situaties dus kunnen ook ontstaan door een ONS.
Kijk als de ander pertinent geen relatie wil en puur een ONS heeft om de sex en de lust. Dan is het niet mogelijk om er ooit een relatie mee te krijgen. Ook niet als je wacht, geduldig bent of hem/ haar probeert te veranderen.
Dingen gaan zoals ze gaan, vooral van genieten. Alles kan en als je er goed bij voelt is het goed. Toch?
Ik denk toch dat over het algemeen een man meer waarde aan een relatie hecht waar hij lang naar heeft moeten hunkeren.

Ter vergelijking: iets waar jij heel lang voor hebt moeten sparen dat waardeer je ook veel meer dan dat je het dagelijks over je uitgestort krijgt.

Schaarste bepaalt waarde.

En ik weet wel er zijn uitzonderingen. Mensen die elkaar zagen, met elkaar opliepen, samen in bed belandden en eeuwig gelukkig werden, maar het is niet in 't algemeen zo (denk ik, is ook mijn ervaring).
Als de intentie een ONS was van beiden, dan wordt t zelden meer.

Ik heb wel eens een relatie gehad waarbij we wel bij de eerste date bijelkaar in bed belandde, maar daarbij waren we niet uit op sex, het gebeurde gewoon.

@Groll, jij maakt in jouw posting precies de fout die heel veel vrouwen maken, door sex gelijk te stellen aan een relatie. Voor mij is sex een onderdeel van de relatie, maar kan sex ook los van een relatie. Sex is niet schaars en is dat nooit, liefde is dat wel. Mensen die verwachten liefde te krijgen als ze sex gevn raken keer op keer teleurgesteld.

Dan is het beter om te wachten mt sex geven tot je zeker weet dat er liefde is. Soms ontmoet je iemand en heb je gewoon zin inneen avondje wild genieten, soms ondek je dan dat er in die persoon veel meer zit en dat je ook buiten bed veel raakvlakken en en klik hebt. Dan kan de ONS uitgroeien tot een relatie. Moet er wel meer gebeuren dan alleen maar sex, dus dan moet je wel echte "date-dingen gaan doen. iemand die een tweede keer komt neuken wordt hooguit een SV, iemand die je mee uit eten neem en je vraagt om mee te gaan naar de verhjaardag van zijn moeder wil een echte relatie met je.
Ik denk dat het idd wel kan, maar dat dan na de ONS blijkt dat je veel overeenkomsten hebt ofzo.. In ieder geval dat je elkaar meer te bieden hebt dan alleen een avondje plezier.
Ja hoor, dat kan. En ik ben er na vier jaar nog steeds heel gelukkig mee.
Ironisch genoeg is mijn enige serieuze tot nu relatie een uit de hand gelopen ONS. De verliefdheid kwam van haar kant, en na een maand of 2-3 kwam ik erachter dat ik haar ook op een niet seksuele manier enorm waardeerde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven