Uitspraak Frans woord

04-10-2016 21:32 14 berichten
Ik heb even hulp nodig van mensen die beter Frans spreken dan ik. Mijn gebruikersnaam "Lueur Verte" komt van een band die ik leuk vind. Maar nu had ik het er met iemand over en hij dacht dat "verte" als "ver" uitgesproken wordt, terwijl ik denk dat het als "vert" uitgesproken wordt, vanwege die "e" aan het einde. Wie van ons heeft gelijk? Ik wil het graag weten, want ik vind het een beetje suf om mijn eigen gebruikersnaam niet goed uit te kunnen spreken
Alle reacties Link kopieren
Het wordt als vert uitgesproken, voor zover ik weet. Tenzij het vert is, dan wordt het uitgesproken als ver
Jij hebt gelijk
Volgens man wordt het als vert uitgesproken omdat je de laatste letter niet uitspreekt. Ik zou het niet weten, hij is de Frans deskundige hier
Met een t
Ja Vert, de e is stil. De r wordt in het Frans trouwens ook anders uitgesproken dan bij ons. Hier kun je luisteren naar de uitspraak http://nl.forvo.com/word/verte/#fr
quote:Happy_ever_after schreef op 04 oktober 2016 @ 21:45:

Ja Vert, de e is stil. De r wordt in het Frans trouwens ook anders uitgesproken dan bij ons. Hier kun je luisteren naar de uitspraak http://nl.forvo.com/word/verte/#frToch hoor ik wel een groot verschil, echt een t op het eind en bij de derde bijna tu op het eind.
Lueur is een vrouwelijk woord, vandaar de e bij verte. De t spreek je dus wel uit.
Ik ben als Belgische uit Brussel tweetalig opgevoed.

Verte wordt uitgesproken met de T-klank achteraan.

Vert (mannelijk- wordt als "veir" uitgesproken en Verte als VerT.
Doordat er een 'e' achter staat - want vrouwelijk - spreek je het uit met de 't' erbij.
Je spreekt de t uit, maar als je het met een echt Frans (Parijs) accent doet, ook de e, als een heel subtiele doffe e.
Dank allemaal! Toch fijn dat er na al die tijd nog iets is blijven hangen van 6 jaar Frans
Verte spreek je uit als 'verggt' maar wel met een ander soort 'r' en een ander soort 't'.
quote:tove82 schreef op 04 oktober 2016 @ 22:41:

Je spreekt de t uit, maar als je het met een echt Frans (Parijs) accent doet, ook de e, als een heel subtiele doffe e.Ik zou het ook zeggen, maar wist even niet hoe het uit te leggen. Zo dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven