hond rent naar de weg

05-10-2016 09:55 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wel hebben een Duitse herder thuis, een teefje. Niks aan de hand zover. We wonen buitenaf op een boerderij dus als we thuis zijn loopt ze buiten. Zoekt mijn man op die bezig is of ligt voor het huis. Als ik zelf buiten ben is ze bij mij. Sinds een maand of drie heeft ze de gewoonte ontwikkeld om hard blaffend op passerende vreemde honden af te rennen. Nou is het een hele lieve hond zonder greintje waakzaamheid maar op een of andere manier zijn passerende vreemde honden een rode Lap. In de winter zal ik hier dus niet zo veel last van hebben maar ik zoek een oplossing voor de zomer.

Is een elektrische afrastering met halsband een oplossing? Mensen die hier ervaring mee hebben?

Ze valt trouwens niet aan maar ik kan me voorstellen dat de mensen behoorlijk schrikken als er een flinke herder op ze af komt rennen... Vaak zijn het de keffende verwende hondjes met dito eigenaren die het meeste drama maken. Ik wil gewoon dat ze op het erf blijft en niet doet of ze heel gevaarlijk is...
Keffende verwende hondjes die drama maken? Ff serieus, als er iemand dus langs loopt draait je hond door maar het is de schuld van andere honden? Kom op zeg, je hond is gewoon agressief. Maakt verder niet uit zolang jij je hond bij je houdt en idd een elektrisch hek kan werken.
Kun je haar niet aan een lijn of ketting leggen? Zo lang het maar niet voor uren achter elkaar is en er water of een hok oid in de buurt is.

Ik zie hier ook wel eens geiten die aan de ketting liggen.
Dit doet mijn hondje sinds een tijdje ook, alleen is het een chihuahua en geen Duitse herder, haha. Volgens mij zijn heel veel mensen hier op tegen, maar ik zou persoonlijk voor een halsband kiezen die schokjes af kan geven, om te corrigeren totdat het duidelijk is voor je hond dat zij niet van het erf af mag. Duitse herders luisteren over het algemeen niet heel goed, volgens mij, dus dit zou een oplossing kunnen zijn om dat af te leren.

Ik geef mijn chihuahua overigens geen schokband, ik lijn haar gewoon aan, aangezien we in een woonwijk wonen. Ik snap dat aanlijnen op een boerderij niet echt een ideale oplossing is voor jullie.
Die afrastering zou kunnen helpen om je hond op je erf te houden, maar het 'wegjagen' van indringers blijft dan wel. En dat gaat heel snel gevaarlijk worden, dus een elektronische schokband zou je dan moeten gebruiken om het wegjagen af te leren.
Ze rent er op af en komt heel dreigend over maar doet niks. Loopt dan weer terug terwijl ze net niet van de dam is geweest. Dan wil een kleine keffer nog wel eens achter haar aan komen, en blaffen en uitdagen en dan snauwt ze van zich af. Andere honden die haar negeren of baasjes die haar negeren is niks mee aan de hand

Ik vind het ook niet goed wat ze doet maat feitelijk gebeurt er niks, is ze amper ons erf af en keert ze vanzelf weer terug.
Keffende verwende hondjes
quote:MevrouwMina schreef op 05 oktober 2016 @ 10:03:

Ze rent er op af en komt heel dreigend over maar doet niks. Loopt dan weer terug terwijl ze net niet van de dam is geweest. Dan wil een kleine keffer nog wel eens achter haar aan komen, en blaffen en uitdagen en dan snauwt ze van zich af. Andere honden die haar negeren of baasjes die haar negeren is niks mee aan de hand

Ik vind het ook niet goed wat ze doet maat feitelijk gebeurt er niks, is ze amper ons erf af en keert ze vanzelf weer terug.Maar dit is pas het begin, het gaat steeds verder en voor je het weet bijt ze er een door tweeen, het najagen moet je eigenlijk gelijk de kop indrukken.
Ze luistert trouwens heel goed alleen heb ik het niet altijd op tijd in de gaten.... en bij mensen die ons erf opkomen of zelfs honden die met mensen meekomen ons erf op ia niks aan de hand. Ze kwispelt en wil een aai en gaat weer liggen. Aan lijnen zou een optie kunnen zijn maar dan ia het zo zonde van haar vrijheid. Ik zal toch eens voor zo'n elektrische band kijken...en een cchiuaua wat? Kan het het niet schrijven is iedereen minder eng als een Duitse herder

Ik vind het ook niet goed wat ze doet maat feitelijk gebeurt er niks, is ze amper ons erf af en keert ze vanzelf weer terug.Het gedrag van je hond vind ik heel logisch als er een hondje achter haar aanrent en uitdaagt. Daarom denk ik dat het beste is om het achterna jagen direct af te leren, dan loop jij geen risico dat je hond een kleintje aanvalt. En ik denk zeker niet dat je hond vals is, er zijn echt ontzettend veel honden die dit doen en die nooit bijten.
quote:Foresta schreef op 05 oktober 2016 @ 10:06:

[...]

Maar dit is pas het begin, het gaat steeds verder en voor je het weet bijt ze er een door tweeen, het najagen moet je eigenlijk gelijk de kop indrukken.Je hebt gelijk hoor. Vind het zo jammer voor haar, dat ze bivoorbeeld straks niet meer mee durft te fietsen omdat ze de dam niet af durft Door die band. Zou dat meevallen?
Een schrikdraad bij de uitgang van je erf werkt vaak goed. Na een paar keer hier tegenaan gelopen te zijn, doen honden het vaak niet meer en hoeft dat draadje niet meer om ze op je erf te houden. Een halsband lijkt mij lastiger en duurder, moet je dan zelf op een afstandsbediening een schok geven ofzo? Een schrikdraad heeft een vaste plek en is daarmee in mijn ogen eerlijker en voorspelbaar voor je hond.

Mijn ouders leggen de hond aan een lange lijn als ze hun hond niet continu in het zicht hebben in de tuin. Werkt ook, maar is wat beperkender voor je hond.

Ik vind het ook niet goed wat ze doet maat feitelijk gebeurt er niks, is ze amper ons erf af en keert ze vanzelf weer terug.Maar goed, dat is natuurlijk een beetje de omgekeerde wereld als jouw hond eerst luid blaffend op die andere hond afrent..
[quote]MevrouwMina schreef op 05 oktober 2016 @ 10:08:

Ze luistert trouwens heel goed alleen heb ik het niet altijd op tijd in de gaten.... en bij mensen die ons erf opkomen of zelfs honden die met mensen meekomen ons erf op ia niks aan de hand. Ze kwispelt en wil een aai en gaat weer liggen. Aan lijnen zou een optie kunnen zijn maar dan ia het zo zonde van haar vrijheid. Ik zal toch eens voor zo'n elektrische band kijken...en een cchiuaua wat? Kan het het niet schrijven is iedereen minder eng als een Duitse herder :rolling:[/quote]

Ja een chihuahua is minder eng, maar die kleintjes zijn eigenlijk het felst! Eigenlijk is het zo wat jij zegt: verwende kleine keffertjes. Want dat worden chichuahua's als je ze niet met strenge hand opvoedt. Die van mij krijgt geregeld vliegles als ze ook maar iets doet wat niet door de beugel kan . Nu is ze ontzettend lief en laat ze dat felle achterwege.
quote:geluksolifantje schreef op 05 oktober 2016 @ 10:11:

[...]

Maar goed, dat is natuurlijk een beetje de omgekeerde wereld als jouw hond eerst luid blaffend op die andere hond afrent..Op haar erf hè, maar nogmaals ik keur het niet goed hoor..
quote:geluksolifantje schreef op 05 oktober 2016 @ 10:11:

[...]

Maar goed, dat is natuurlijk een beetje de omgekeerde wereld als jouw hond eerst luid blaffend op die andere hond afrent..Zeg dat wel. Jouw hond begint met klieren en daarna is het de schuld van de andere hond of eigenaar. Dat klopt natuurlijk niet. Begin eens met je eigen hond opvoeden.
Ja een chihuahua is minder eng, maar die kleintjes zijn eigenlijk het felst! Eigenlijk is het zo wat jij zegt: verwende kleine keffertjes. Want dat worden chichuahua's als je ze niet met strenge hand opvoedt. Die van mij krijgt geregeld vliegles als ze ook maar iets doet wat niet door de beugel kan . Nu is ze ontzettend lief en laat ze dat felle achterwege.[/quote]

helemaal met je eens en het zou goed zijn als meer mensen hun kleine hondje wat beter opvoeden...
quote:MevrouwMina schreef op 05 oktober 2016 @ 10:09:

[...]

Je hebt gelijk hoor. Vind het zo jammer voor haar, dat ze bivoorbeeld straks niet meer mee durft te fietsen omdat ze de dam niet af durft Door die band. Zou dat meevallen?Ja, want op het moment dat ze die andere hond ziet en wil gaan rennen, druk jij op het knopje, want het is fijn en leuk om erachteraan te gaan (herder ) en dan schrikt ze, en dan is het niet zo leuk meer, en zodra ze reageert op de halsband (schrikken, onderdanig gedrag, maar in ieder geval stoppen met jagen) dan prijs jij haar de hemel in. En jij hebt niks gedaan, want dat ziet ze niet, ze denkt alleen dat erachteraan jagen toch niet zo leuk is.
En voor de duidelijkheid, de passerende honden waar ze op afrent komen luid blaffend voorbij, waardoor zei ook blaffend naar de weg gaat. Honden die hun eigen gang gaan en niet blaffen die krijgen geen aandacht van haar
quote:keukenzout schreef op 05 oktober 2016 @ 10:10:

Een schrikdraad bij de uitgang van je erf werkt vaak goed. Na een paar keer hier tegenaan gelopen te zijn, doen honden het vaak niet meer en hoeft dat draadje niet meer om ze op je erf te houden. Een halsband lijkt mij lastiger en duurder, moet je dan zelf op een afstandsbediening een schok geven ofzo? Een schrikdraad heeft een vaste plek en is daarmee in mijn ogen eerlijker en voorspelbaar voor je hond.

Mijn ouders leggen de hond aan een lange lijn als ze hun hond niet continu in het zicht hebben in de tuin. Werkt ook, maar is wat beperkender voor je hond.Dat is om je hond op je erf te houden, niet om het jagen te stoppen.
quote:MevrouwMina schreef op 05 oktober 2016 @ 10:20:

En voor de duidelijkheid, de passerende honden waar ze op afrent komen luid blaffend voorbij, waardoor zei ook blaffend naar de weg gaat. Honden die hun eigen gang gaan en niet blaffen die krijgen geen aandacht van haarDan doet zij het beter dan heel veel honden, inclusief die van mij. Laat je niet aanpraten dat er iets mis is met je hond. Misschien kan je eens informeren naar zo'n elektronische schokband!
Ik zou geen schokhalsband doen. Er zijn andere manieren om dit af te leren. Herders zijn goed te trainen, dus eerst een paar lessen op een hondenschool? Herders moet je ook blijven uitdagen, het zijn werkhonden. Zonder werk verzinnen ze zelf wat, en in dit geval dus het bewaken van jullie erf.
Tja TO je hond moet je opvoeden. Gewoon maar wat aan laten modderen is wel makkelijk maar krijg je nare honden van.

Als dat je niet lukt dan een buitenverblijf voor haar maken of binnen houden.
quote:Foresta schreef op 05 oktober 2016 @ 10:02:

Die afrastering zou kunnen helpen om je hond op je erf te houden, maar het 'wegjagen' van indringers blijft dan wel. En dat gaat heel snel gevaarlijk worden, dus een elektronische schokband zou je dan moeten gebruiken om het wegjagen af te leren.Jij spoort niet. Als je een hond niet op kunt voeden maar je moet vergrijpen aan zo'n martelwerktuig dan ben je geen hond waard.
quote:nina1966 schreef op 05 oktober 2016 @ 10:28:

[...]

Jij spoort niet. Als je een hond niet op kunt voeden maar je moet vergrijpen aan zo'n martelwerktuig dan ben je geen hond waard.Jij weet duidelijk niet waar je over praat, jij wil een hond opsluiten, in plaats van opvoeden, en ik heb het niet over 220 volt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven