Het grote speelgoedtopic 2017
dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
dinsdag 4 oktober 2016 om 21:42
Pucker, misschien technisch Lego? Er zijn setjes vanaf 7 jaar, als hij echt zo'n handige bouwer is dan lukt hem het vast al met 6 jaar.
Zelfde geldt voor spul van fischertechnik
Vandaag trouwens de Bunchems geintroduceerd bij peuterzoon en hij vindt ze geweldig. Ik ook: creatief bezig zijn zonder rotzooi. Snel in-en uitpakken, geen vieze handen. Wat mij betreft een aanrader, mits je geen meisjes met lange haren hebt.
Zelfde geldt voor spul van fischertechnik
Vandaag trouwens de Bunchems geintroduceerd bij peuterzoon en hij vindt ze geweldig. Ik ook: creatief bezig zijn zonder rotzooi. Snel in-en uitpakken, geen vieze handen. Wat mij betreft een aanrader, mits je geen meisjes met lange haren hebt.
woensdag 5 oktober 2016 om 07:38
quote:Pucker schreef op 04 oktober 2016 @ 09:28:
Zoiets als meccano of baufix zou hij wel leuk vinden denk ik. Vooral als het dan iets van een hijskraan is ofzo wat ook echt iets kan hijsen.
Zes jaar vind ik daarvoor wel net een lastige leeftijd: wat groot om nu nog met Baufix te beginnen (alhoewel hij zeker nog lol zal hebben van een grotere set zoals een hijskraan; ze zijn behoorlijk uitdagend om in elkaar te zetten! Mijn zoon van 5 bouwt moeiteloos een grote legodoos maar de Baufix is echt lastiger, veel meer handelingen in 1 stap van de handleiding), en nog net wat klein voor het gepriegelpruts met die kleine Meccano-schroefjes.
Technisch Lego vind ik een leuke suggestie!
Zoiets als meccano of baufix zou hij wel leuk vinden denk ik. Vooral als het dan iets van een hijskraan is ofzo wat ook echt iets kan hijsen.
Zes jaar vind ik daarvoor wel net een lastige leeftijd: wat groot om nu nog met Baufix te beginnen (alhoewel hij zeker nog lol zal hebben van een grotere set zoals een hijskraan; ze zijn behoorlijk uitdagend om in elkaar te zetten! Mijn zoon van 5 bouwt moeiteloos een grote legodoos maar de Baufix is echt lastiger, veel meer handelingen in 1 stap van de handleiding), en nog net wat klein voor het gepriegelpruts met die kleine Meccano-schroefjes.
Technisch Lego vind ik een leuke suggestie!
woensdag 5 oktober 2016 om 15:28
woensdag 5 oktober 2016 om 15:51
woensdag 5 oktober 2016 om 15:54
Ik heb vanochtend bij Action een Transformer gekocht voor €12,95. Dat leek me best voordelig in vergelijking met de prijzen bij de speelgoedwinkels. Ik hoop dat het bij zoon in de smaak valt. Zoon is nu in de playmobilgids aan het knippen om een verlanglijstje te maken. Hopelijk kiest hij die dingen die we al een paar maanden geleden heel goedkoop in Duitsland hebben gekocht
woensdag 5 oktober 2016 om 16:16
quote:modus_ schreef op 05 oktober 2016 @ 15:54:
Ik heb vanochtend bij Action een Transformer gekocht voor €12,95. Dat leek me best voordelig in vergelijking met de prijzen bij de speelgoedwinkels. Ik hoop dat het bij zoon in de smaak valt. Zoon is nu in de playmobilgids aan het knippen om een verlanglijstje te maken. Hopelijk kiest hij die dingen die we al een paar maanden geleden heel goedkoop in Duitsland hebben gekocht Wat voor Transformer was dat? Zoon is er gek op, maar die krengen zijn duur voor een stuk plastic.
Ik heb vanochtend bij Action een Transformer gekocht voor €12,95. Dat leek me best voordelig in vergelijking met de prijzen bij de speelgoedwinkels. Ik hoop dat het bij zoon in de smaak valt. Zoon is nu in de playmobilgids aan het knippen om een verlanglijstje te maken. Hopelijk kiest hij die dingen die we al een paar maanden geleden heel goedkoop in Duitsland hebben gekocht Wat voor Transformer was dat? Zoon is er gek op, maar die krengen zijn duur voor een stuk plastic.
woensdag 5 oktober 2016 om 16:24
woensdag 5 oktober 2016 om 16:37
quote:modus_ schreef op 05 oktober 2016 @ 16:24:
[...]
Bizar duur, €29,95 of soms €34,95 voor een best klein ding.
Iets van Hasbro, zag er als een "echte" uit.Mmm, ga ik misschien ook even kijken. 12,95 kan wel in de schoen. Of ik moet hem even manipuleren om het ding toevallig op zijn lijstje te zetten.
[...]
Bizar duur, €29,95 of soms €34,95 voor een best klein ding.
Iets van Hasbro, zag er als een "echte" uit.Mmm, ga ik misschien ook even kijken. 12,95 kan wel in de schoen. Of ik moet hem even manipuleren om het ding toevallig op zijn lijstje te zetten.
woensdag 5 oktober 2016 om 17:06
Zo, ik ben er uit.
Dochter krijgt van ons voor verjaardag een bureau (ze wordt 7 en zit in groep 3 nu)
En daarbij de My Little Pony vriendschapstrein.
Kan ze aan opa en oma mooi het My little Pony kasteel vragen.
Nu nog de rest van de kado's bedenken voor haar verjaardag (en sint)
Denk dat er voor sint nog wel iets van Barbie komt en van Lego.
En misschien ook nog iets voor kerst.
Dochter krijgt van ons voor verjaardag een bureau (ze wordt 7 en zit in groep 3 nu)
En daarbij de My Little Pony vriendschapstrein.
Kan ze aan opa en oma mooi het My little Pony kasteel vragen.
Nu nog de rest van de kado's bedenken voor haar verjaardag (en sint)
Denk dat er voor sint nog wel iets van Barbie komt en van Lego.
En misschien ook nog iets voor kerst.
woensdag 5 oktober 2016 om 17:32
quote:modus_ schreef op 05 oktober 2016 @ 17:29:
Hadden ze niet laatst veel shopkins bij Kruidvat? (Ik heb geen dochters/ kinderen met interesse van dat roze spul) Dan zou ik daar iets kleins van kopen en een wat duurzamer cadeau (qua interesse) van iets anders.
Nee, geen shopkins. Wel veel lalaloopsy gezien bij kruidvat
Queenfan, ik zou de shopkins lekker laten gaan en voor het My Little Pony kasteel gaan
en daarbij een klein dingetje van shopkins.
Hadden ze niet laatst veel shopkins bij Kruidvat? (Ik heb geen dochters/ kinderen met interesse van dat roze spul) Dan zou ik daar iets kleins van kopen en een wat duurzamer cadeau (qua interesse) van iets anders.
Nee, geen shopkins. Wel veel lalaloopsy gezien bij kruidvat
Queenfan, ik zou de shopkins lekker laten gaan en voor het My Little Pony kasteel gaan
en daarbij een klein dingetje van shopkins.
woensdag 5 oktober 2016 om 19:54