Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Pucker, misschien technisch Lego? Er zijn setjes vanaf 7 jaar, als hij echt zo'n handige bouwer is dan lukt hem het vast al met 6 jaar.

Zelfde geldt voor spul van fischertechnik

Vandaag trouwens de Bunchems geintroduceerd bij peuterzoon en hij vindt ze geweldig. Ik ook: creatief bezig zijn zonder rotzooi. Snel in-en uitpakken, geen vieze handen. Wat mij betreft een aanrader, mits je geen meisjes met lange haren hebt.
quote:Pucker schreef op 04 oktober 2016 @ 09:28:

Zoiets als meccano of baufix zou hij wel leuk vinden denk ik. Vooral als het dan iets van een hijskraan is ofzo wat ook echt iets kan hijsen.

Zes jaar vind ik daarvoor wel net een lastige leeftijd: wat groot om nu nog met Baufix te beginnen (alhoewel hij zeker nog lol zal hebben van een grotere set zoals een hijskraan; ze zijn behoorlijk uitdagend om in elkaar te zetten! Mijn zoon van 5 bouwt moeiteloos een grote legodoos maar de Baufix is echt lastiger, veel meer handelingen in 1 stap van de handleiding), en nog net wat klein voor het gepriegelpruts met die kleine Meccano-schroefjes.

Technisch Lego vind ik een leuke suggestie!
Alle reacties Link kopieren
Technisch lego vindt hij ook leuk, heeft ook al wat setjes ik wilde juist wat anders dan weer lego zodat hij een beetje kan afwisselen als hij geen zin heeft in lego.
Baufix zal vast in de smaak vallen, maar is mogelijk over 1,5 jaar niet meer interessant. Dan is de vraag of je dat erg vindt. Het is niet goedkoop. Is je jongste ook een beetje bouwerig? Dan kan het tzt gewoon doorgeschoven.
Jongste is meer sloperig maar denk dat hij het ook wel leuk vindt.
al gekeken naar fischertechnik? Lijjkt op technisch Lego maar is toch anders
Ik heb net deze besteld voor dochter ben benieuwd hoe ze het vind! Ik heb zelf die voor volwassenen, maar dat is nog te moeilijk. Denk dat ze in het begin vooral de puzzeltjes in de vorm zal maken en pas later ook echt de kubussen kan maken.

Leuk! Zoiets had ik vroeger ook.
Ik ook, jeugdsentiment deze zijn speciaal voor kleinere kinderen (3-7 jaar).
Ik zet hem op "mijn" lijstje
quote:kikkerprinses schreef op 05 oktober 2016 @ 15:36:

Ik zet hem op "mijn" lijstje Haha! Ze zijn er ook voor volwassenen. Ik heb zelf de marble cubes en de profi set
Och die kubusjes, wat een nostalgie. Daar heb ik heel wat mee gepuzzeld.

Wat leuk die Fischer Technik. Ik kende het niet maar deze set lijkt me heel leuk voor mijn oudste: Klik . Alsof ik nog niet genoeg ideeën had voor hem voor Sinterklaas ;) .
quote:-Belle- schreef op 05 oktober 2016 @ 15:35:

Ik ook, jeugdsentiment deze zijn speciaal voor kleinere kinderen (3-7 jaar).Zijn deze veel makkelijker? Want ik kan me herinneren dat de rode en vooral de paarse best lastig waren.
quote:modus_ schreef op 05 oktober 2016 @ 15:49:

[...]

Zijn deze veel makkelijker? Want ik kan me herinneren dat de rode en vooral de paarse best lastig waren.Volgens mij had je vroeger maar 1 set en zijn deze wel makkelijker. Deze kan op meer manieren in elkaar en zijn daardoor wat makkelijker.
Ik heb vanochtend bij Action een Transformer gekocht voor €12,95. Dat leek me best voordelig in vergelijking met de prijzen bij de speelgoedwinkels. Ik hoop dat het bij zoon in de smaak valt. Zoon is nu in de playmobilgids aan het knippen om een verlanglijstje te maken. Hopelijk kiest hij die dingen die we al een paar maanden geleden heel goedkoop in Duitsland hebben gekocht
quote:modus_ schreef op 05 oktober 2016 @ 15:49:

[...]

Zijn deze veel makkelijker? Want ik kan me herinneren dat de rode en vooral de paarse best lastig waren.Ja, klopt. Een set van 6 puzzels was dat, blauw/geel/rood/paars/groen/oranje.
quote:modus_ schreef op 05 oktober 2016 @ 15:54:

Ik heb vanochtend bij Action een Transformer gekocht voor €12,95. Dat leek me best voordelig in vergelijking met de prijzen bij de speelgoedwinkels. Ik hoop dat het bij zoon in de smaak valt. Zoon is nu in de playmobilgids aan het knippen om een verlanglijstje te maken. Hopelijk kiest hij die dingen die we al een paar maanden geleden heel goedkoop in Duitsland hebben gekocht Wat voor Transformer was dat? Zoon is er gek op, maar die krengen zijn duur voor een stuk plastic.
quote:Anouscha schreef op 05 oktober 2016 @ 16:16:

[...]

Wat voor Transformer was dat? Zoon is er gek op, maar die krengen zijn duur voor een stuk plastic.

Bizar duur, €29,95 of soms €34,95 voor een best klein ding.

Iets van Hasbro, zag er als een "echte" uit.
quote:modus_ schreef op 05 oktober 2016 @ 16:24:

[...]

Bizar duur, €29,95 of soms €34,95 voor een best klein ding.

Iets van Hasbro, zag er als een "echte" uit.Mmm, ga ik misschien ook even kijken. 12,95 kan wel in de schoen. Of ik moet hem even manipuleren om het ding toevallig op zijn lijstje te zetten.
Zo, ik ben er uit.

Dochter krijgt van ons voor verjaardag een bureau (ze wordt 7 en zit in groep 3 nu)

En daarbij de My Little Pony vriendschapstrein.

Kan ze aan opa en oma mooi het My little Pony kasteel vragen.

Nu nog de rest van de kado's bedenken voor haar verjaardag (en sint)

Denk dat er voor sint nog wel iets van Barbie komt en van Lego.

En misschien ook nog iets voor kerst.
Ik twijfel over de shopkins die ik als hoofdcadeau, ik denk deze te vervangen voor my little pony kasteel omdat ze nu al een terug lopende interesse heeft in shopkins.

Wat zouden jullie doen?
Als de interesse nu al terug loopt, zou ik idd geen shopkins meer doen. Ik snap die hele hype sowieso niet. Wat kan je er nou precies mee? Als ik de reclame zo zie, kan je er maar weinig mee qua echt spelen of vergis ik me?
Hadden ze niet laatst veel shopkins bij Kruidvat? (Ik heb geen dochters/ kinderen met interesse van dat roze spul) Dan zou ik daar iets kleins van kopen en een wat duurzamer cadeau (qua interesse) van iets anders.
quote:modus_ schreef op 05 oktober 2016 @ 17:29:

Hadden ze niet laatst veel shopkins bij Kruidvat? (Ik heb geen dochters/ kinderen met interesse van dat roze spul) Dan zou ik daar iets kleins van kopen en een wat duurzamer cadeau (qua interesse) van iets anders.

Nee, geen shopkins. Wel veel lalaloopsy gezien bij kruidvat

Queenfan, ik zou de shopkins lekker laten gaan en voor het My Little Pony kasteel gaan

en daarbij een klein dingetje van shopkins.
Wij zijn er ook uit voor dochters verjaardag (4)

Co-de-rups

Barbie (tweedehands lot gekocht)

Winterjurkjes

Paar potjes nagellak

En da's alweer meer dan genoeg.

Nu nog iets voor sint en kerst bedenken..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven