uitgerekendmaart2017

05-08-2016 16:38 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, iedereen kan zelf zijn gegevens bij houden vanaf nu!

Wees vrij om de tabel bij te houden, en hem eventueel te veranderen

NaamLeeftijd (v/m)# KindjeUitgerekendBevallenGeslachtWomen7837/401e? maart 18 februariJongenRoosjetulp26/292e1 maart 24 februariJongenShirles27/291e9 maart 3 maartJongenSnoopy16301e5 maart 5 maartMeisjePurple_Eyes34/361e2 maart 11 maartMeisjeMoonV37/481e12 maart 14 maartMeisjeZonnigKleintje30/322e15 maart 15 maartMeisjeWhiterabitt2e10 maart 19 maartMeisjeFlipFlopper24/261e2 maartJongenNylenna35/321e3 maartMeisjeMissFlowerPower29/301e3 maart MeisjeMarzo1728/271e12 maartJongenBliss201425/281e12 maartMeisje

Chantal1988, Fleurop84, geen idee of jullie nog mee lezen en of schrijven, maar al een tijdje van jullie niks gehoord. Als je toch nog mee leest/schrijft zetten we jullie gewoon weer terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.86% gewijzigd
Jaah, ik voel af en toe iets. Heel licht maar zo fijn
Vanmiddag naar Prenatal geweest.

Het leek wel alsof er lijm aan mijn vingers zat
Ik voel af en toe ook wel iets, laatst zelf kleine beweging gezien. Maar nog niet veel te voelen verder helaas

Dus lekker geshopt MoonV? Heerlijk om alles voor de kleine te kopen!

Wij vanmiddag de 20-weken echo, lichtelijk gespannen en hoop zo dat het voor zover allemaal goed lijkt voor de kleine jongen. Gelukkig kennen we diegene die de echo doet, dus maakt het wel iets meer ontspannen.

Fingers crossed!

PurpleEyes, jij ook de 20-weken echo zie ik in de tabel.. Succes!
Dank je wel Roosjetulp, jij ook veel succes en ook plezier gewenst want is ook wel erg leuk om weer even te kunnen kijken, al is het ook wel spannend natuurlijk.

Wij hebben vanochtend vroeg de echo gehad. Gelukkig was alles in orde

De kleine had zich wel goed verstopt en was niet van plan te draaien. Lekker eigenwijs dus al.

Ik heb daar in de kamer op en neer staan springen in de hoop haar zover te krijgen wat anders te gaan liggen

Gelukkig hielp dat wel en uiteindelijk is alles goed in beeld gebracht en het zag er goed uit.

En... het is dus een meisje
Haha wat fijn Purle_Eyes! Gezond dus, super.. en een meisje, van harte gefeliciteerd!

Hier ook echt een dwarsligger, hij bewoog continue!! De echoscopiste werd er gek van haha. Ik moest ook even stuk gaan lopen, maar nee hoor, hartje was niet goed te beoordelen. Zo ver zag alles er prima uit, maar ze wilde me toch nog een keer terug laten komen voor de 100% zekerheid om het hartje verder goed te bestuderen, maar lijkt allemaal goed!

Verder ook alles goed gelukkig! Alleen het buikje was wat aan de ruime kant, was bij de eerste ook, en dat is ook nog goed gekomen (achteraf was dat dus helemaal niet waar).

Dus daar ook niet veel zorgen over, kijken ze over 2 weken weer even na + afronding 20-weken echo.
Fijn dat bij jou ook alles er goed uitziet Roosjetulp. En bij jou ook al zo'n eigenwijs. Nou ja, dan heb je een goede reden om over 2 weken weer eens te spieken. En dat buikje heb je al ervaring mee zoals je schrijft, dus dat komt vast helemaal goed.
Purple_eyes en Roosjetulp fijn dat de echo er goed uit zag! Nu kunnen jullie weer lekker verder met genieten!

Leuk een meisje Purple_eyes! Had je een voorgevoel?

Hier ook aardig begonnen met shoppen, maar probeer t rustig aan te doen. Haha!

Ik denk dat ik de baby zondag en maandag gevoeld heb toen ik savonds languit op de bank zat. Zondag legde m'n vriend zn hand op mn buik en toen voelde ik ineens een plop en maandag leek t alsof er iets langs de binnenkant van m'n buik schuurde, alsof hij zich omdraaide. Maar vind het nog lastig te zeggen hoor..

Vandaag op werk afspraken gemaakt over m'n verlof, best moeilijk bij zo'n eerste. Geen idee hoe t loopt en waar je je dan prettig bij voelt. Anderen al afspraken gemaakt over het verlof? En zo ja, het standaard aantal weken of nog wat er achteraan?
Een voorgevoel? Wel een beetje maar ik ken verschillende mensen die het met het voorgevoel helemaal mis hadden dus daar durfde ik niet echt aan toe te geven. Mijn man dacht dat het een jongen zou zijn. Ik vind het echt heel leuk dat we het nu weten, het gaat toch wat meer leven, ook met winkelen. Ik kan nu niet wachten om te gaan shoppen

Ik geloof dat ik haar vanochtend voelde bewegen.
Purple_eyes en Roosjetulp gefeliciteerd met de goede echo's!

Shirles,

Ik ga 6 weken van tevoren. Bij de 1e had ik net 1 dag verlof en toen kwam die kleine al. Dat wil ik niet nog een keer.

Vorige keer had ik er 2 weken achteraan geplakt omdat het ook zomer was, dus had ik totaal 18 weken na de geboorte. Ik werd er gestoord van om thuis te zitten (op de grens van een depressie) dus nu ga ik het standaard aantal. Maar mijn werk is flexibel, dus ik kan altijd nog een paar weken eraan plakken als ik dat toch zou willen. Papa neemt aansluitend nog een paar weken zodat die kleine niet met 10 weken al naar de crèche hoeft.
Dag allemaal,

Allereerst gefeliciteerd met de goede 20-wekenecho's. Fijn dat alles goed lijkt te zijn! Toch wel weer een geruststelling.

Vannacht werd ik wakker doordat ik enorm hevige krampen had. Het leek alsof ik waanzinnig ongesteld moest worden. Het deed op een gegeven moment zo zeer dat ik het uitjammerde. Dit voelde niet als de bandenpijn, waar ik momenteel dagelijks last van heb. DDit straalt voornamelijk uit naar mijn liezen. En wanneer ik een abrupte beweging maak, lijkt het soms op messteken in mijn zij. Zojuist heb ik de VK toch maar even gebeld, omdat ik het gevoel van vannacht niet eerder heb meegemaakt. De VK dacht dat dit toch kwam door de groei van de baarmoeder. Afgesproken dat wanneer het vannacht weer zo is, dat ik dan morgen even langskom.

Op dit moment ben ik ook behoorlijk emotioneel. Zullen de hormonen wel zijn. We zijn thuis met een immense verbouwing bezig en ik zie het regelmatig niet meer zitten. We moeten nog zoveel en een aantal zaken zat gewoon tegen, waardoor het nog langer gaat duren. Ik ben gewoon als de dood dat ik de kraamtijd in moet in een onaf huis, zonder vloeren en verwarming. Manlief werkt zo hard ie kan, maar kan ook niet toveren. Soms vliegt het me gewoon zo verschrikkelijk aan...

Voor wat betreft het verlof: ik moet nog met P&O om de tafel. Ik denk dat ik ga proberen om vier weken voortijd te stoppen. Zo kan ik makkelijker mijn ouderschapsverlof erachteraan plakken, zodat ik dit schooljaar niet nog 6 weken aan de bak moet en hoogstwaarschijnlijk de puin van mijn vervanger moet opruimen. (We hebben hier gewoon ronduit slechte ervaringen mee.)

Volgende week maar eens een bezoekje aan P&O brengen.

Ben de dagen aan het aftellen tot de 17e. Kan niet wachten om de kleine weer te zien, aangezien ik nog niets voel.
Als eerste Nylenna, een dikke Wat vervelend dat gevoel en kan me voorstellen dat je van alles gaat lopen denken. Gelukkig mag je evt morgen langskomen en ook al heb je vannacht deze pijnen niet zou ik daar toch even op aandringen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust!

Zo heftig als jij heb ik niet, wel felle gemene steken in de liezen soms, maar is echt zo kort en niet zoals jij omschrijft, bah!

En dan ook nog eens je hele huis op de kop. Dat kan je er nu niet even niet bijhebben. Lekker even hier je hart luchten!

Vorige keer had ik 4 weken van te voren verlof, nu is het anders ivm eigen zaak. Vorige keer vond ik aan het werk gaan ook wel fijn maar had ook de herstelperiode nodig ivm keizersnede
Bedankt voor de lieve woorden!
Hoe voel je je nylenna??
Vannacht gelukkig nergens last van gehad

Het is denk ik toch een groeispurt geweest. Had vanmorgen het gevoel alsof mijn babybump flink gegroeid was. Het viel manlief ook op.

Vandaag is mijn vrije dag, dus dan voelt het gelukkig allemaal iets minder zwaar dan de andere dagen. Nu lekker wat me-time bij de kapper... Straks even saus voor de babykamer uitzoeken en ophalen. Leuk dat het oorspronkelijke idee: nieuw kantoor nu een heel andere bestemming krijgt en dus ook om een compleet andere inrichting vraagt.

Alvast een goed weekend gewenst!
Ha dames,

Fijn te lezen dat alle echo's weer goed zijn! Ik voelde kleine inmiddels elke dag wel, vooral als ik savonds op de bank lig. Nog bijna twee weken en dan hebben we ook eindelijk de twintig weken. Ben zoo benieuwd wat het wordt! Mijn andere kleine meid heeft haar eerste stapjes gezet, ben zo trots als een pauw en hoop dat ze snel een beetje gaat lopen zodat ik niet constant hoef te tillen.

Verlof doe ik nu 4 weken van te voren. Werken is relaxter dan thuis met die kleine dus heb liever meer verlof na de bevalling. En ook mijn werk vrij flexibel dus ik kan er altijd nog wat achteraan of vooraan plakken.

Fijne dat je vannacht niks hebt gevoeld Nylenna, lijkt me toch heel erg schrikken!
Fijn Nylenna dat je die felle steken niet meer gevoeld hebt, zal dan idd vast een groepspurtje geweest zijn! Gelukkig!

Whiterabbit, haha heerlijk de stapjes van je dochter, daar wacht ik nog ook smartend op. Zolang ze het maar doet voor nummer 2 er is... ;-)!! Maar zeker fijn wat minder tilwerk! Ik probeer haar ook al wat minder te tillen en zelf de trap op te laten kruipen (ik er strak achter natuurlijk)! Ze kruipt ook zelf naar de auto/kinderstoel etc, til ik haar dan erin.
Hoe oud is jouw oudste, roosje tulp? Mijn dochter is nu 15 maanden en dus 20 maanden als de baby komt.
Over ruim een week ook 15 maanden Whiterabbit haha! Aan onze hand stappen wil wel, langs de bank/tafel/muur/babywalker ook. Maar los vind ze nog maar erg spannend!

We gaan lekker door met oefenen, het zit er gauw aan te komen denk ik!
Fijn dat het weer beter gaat Nylenna.
Nylenna, fijn dat het beter met je gaat. Gaat het de laatste dagen nog steeds goed met je?

Ik voel me verder heel erg goed, alleen stiekem een beetje wennen dat ik dikker word..

Volgende week dinsdag hebben wij de 20weken echo, ik ben ook zo benieuwd! Eerst maakte het me echt niet uit, maar nu het dichterbij komt ben ik toch wel echt nieuwsgierig. Inmiddels weet ik welke meubeltjes ik zou willen. Over de kinderwagen ben ik nog niet uit. Volgende week ga ik samen met m'n vriend op pad en dan gaan we knopen doorhakken! Dan kan het maar weer klaar zijn. Ook leuk om dan iets gerichter voor meisjes of jongens kleuren te kiezen Eigenlijk heb ik nog steeds niets aangeschaft..
Marzo, leuk eh die 20 weken echo in het vooruitzicht. Ik kijk er ook echt enorm naar uit!

Knap dat je nog niets gekocht hebt!! Wel handig dat je een beetje weet wat je wilt. Al is het wel heel leuk als je eenmaal wat in huis hebt staan!

Dat wennen aan het dikker worden herken ik heel erg. Ik vind m'n groeiende buik geweldig maar heb echt angst om dik te worden en nooit meer slank te worden. Onzin natuurlijk want dat aankomen hoort er gewoon bij en is goed voor het kindje, gaat vast wel over die gedachtes. En heb geen klagen, er zit pas een kilo aan na ruim 18 weken
Ik durf niet op de weegschaal te staan! hahah ben ook 18 weken.. Wie weet doe ik het toch nog deze week
Hier al de 19 weken voorbij... en buikje groeit goed.. nog maar 1.5 kilo aangekomen..

Kan niet wachten om dr weer te zien, volgende week ook 20 weken echo... spannend weer

Ik vind dat ze vaker echo's mogen maken... haha...

Mag echt niet klagen, hoop dat zo doorgaat de komende 20 weken...

Wij hebben ook nog niet echt iets gekocht. Wel beetje georiënteerd, maar zijn nog rustig... hahah
Hetzelfde als bij ons Snoopy, alles komt op z'n tijd! Maar oriënteren wordt wel steeds leuker.

Van mij mogen er ook veel meer echo's komen!!! Over precies een week hebben wij de 20weken echo jeeeeeejjj
Ik ben ook vooral nog aan het oriënteren. Maar weet nu ondertussen wel goed wat ik wil.

De 20-weken echo is de laatste echo toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven