Gezondheid alle pijlers

Vochtintake!

05-10-2016 18:42 32 berichten
Mag je vla/pap volledig meerekenen als vocht?
quote:Principe-Prinses schreef op 05 oktober 2016 @ 20:38:

Best logisch dat het bij een dementerende oudere niet meegerekend wordt: die hebben vaak last van een verminderde vochtintake en risico op uitdroging, en moeten juist meer drinken. Ter stimulatie en om inzichtelijk te maken op lekenniveau (en daar vallen de verzorgenden ook onder), hebben ze het daar alleen over vocht als in wat in wat je drinkt.

Ik denk inderdaad ook, dat ze vanwege het feit dat ouderen al slechter drinken over het algemeen, toetjes e.d. niet meerekenen.

Off topic maar zie jij verzorgenden als leken? Ik niet hoor!
quote:Oudewijzeuil schreef op 05 oktober 2016 @ 20:53:

[...]

Ik denk inderdaad ook, dat ze vanwege het feit dat ouderen al slechter drinken over het algemeen, toetjes e.d. niet meerekenen.

Off topic maar zie jij verzorgenden als leken op het gebied van zorg? Ik niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Toetertje77 schreef op 05 oktober 2016 @ 19:10:

Als hartpatïent zijnde moet ik vla/yoghurt ook mee tellen bij de vochtinameHier ook. Zo ook de appelmoes. In het zh eens een bak druiven leeggegeten..... Vonden ze niet zo'n goed idee
Dan stop ik maar met mijn opleiding tot verzorgende want blijkbaar volg ik een opleiding tot leek in verzorging

TO: het zal dus inderdaad liggen aan protocollen/richtlijnen binnen instelling waar je werkt.

Bij ons wordt het niet meegeteld maar ik kan snappen dat het bij andere ziektebeelden en dergelijke vla heus meegeteld wordt als vochtinname.
Tralalalala
quote:Oudewijzeuil schreef op 05 oktober 2016 @ 20:53:

[...]

Off topic maar zie jij verzorgenden als leken? Ik niet hoor!Nou, ze doen prima waar ze voor opgeleid zijn, namelijk verzorgen. Maar echt complexe verpleegzorg en verstand van medische zaken, nee. En dat is prima want daar heb je andere mensen voor. Maar als je op een wat hoger niveau werkt worden bijvoorbeeld verzorgenden op hetzelfde niveau als vrijwilligers geschaald qua bijscholingen/workshops ed. Het is allemaal wat meer Jip en Janneke. Logisch, anders hadden ze wel verpleegkundige of arts geworden.
Ben het toch niet helemaal met je eens, Principe-Princes.

Ik heb een aantal collega's met de opleiding Verzorgende-IG, ouwe rotten in t vak, om t zo te noemen :P

Die hebben écht wel veel kennis over medische zaken/ziektebeelden... Die zouden dat niet zo leuk vinden, dat t hier Jip en Janneke niveau wordt genoemd, en terecht niet. Andersom heb ik ook een aantal collega's met een afgeronde verpleegkunde opleiding, die het bij lange na niet halen bij de VIG'ers.

Ik denk persoonlijk, dat je het meeste leert in de praktijk, en dat een opleiding niet altijd even veel zegt.
quote:chirpy schreef op 05 oktober 2016 @ 18:47:

Ja, alles wat vloeibaar is of kan smeltenOh dan doe ik mijn vochtinname met chocolade.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven