Mason Pearson borstel
woensdag 5 oktober 2016 om 13:46
Wie heeft deze en hoe bevalt deze borstel?
Ik zit te twijfelen of ik er 1 ga aanschaffen of niet. Mijn tangle teaser is niet meer goed (afgebroken pinnetjes, ontklit niet meer goed) en ik moet dus aan een nieuwe borstel. Nu kan ik 3 dingen doen, een nieuwe tangle teaser kopen, een goedkope borstel of een Mason Pearson kopen. Nu zijn deze borstels erg duur (ik zag online deze borstel voor 80 euro maar er zijn ook duurdere varianten) maar als het echt een goede investering is dan vind ik dat niet erg.
Ontklit de Mason Pearson net zo goed als een (wel functionerende ) tangle teaser?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Ik zit te twijfelen of ik er 1 ga aanschaffen of niet. Mijn tangle teaser is niet meer goed (afgebroken pinnetjes, ontklit niet meer goed) en ik moet dus aan een nieuwe borstel. Nu kan ik 3 dingen doen, een nieuwe tangle teaser kopen, een goedkope borstel of een Mason Pearson kopen. Nu zijn deze borstels erg duur (ik zag online deze borstel voor 80 euro maar er zijn ook duurdere varianten) maar als het echt een goede investering is dan vind ik dat niet erg.
Ontklit de Mason Pearson net zo goed als een (wel functionerende ) tangle teaser?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
woensdag 5 oktober 2016 om 13:55
Geen ervaring met tangle teezers, maar wel met goedkope borstels en een Mason Pearson. Ik heb mijn Mason Pearson al een paar jaar, hij is nog zo goed als nieuw, en ik vind het een fijne borstel, veel zachter voor mijn haar dan andere borstels. Hij ontklit (wat een raar woord, eigenlijk) ook prima. (Voor het geval het uitmaakt: ik heb fijn, tamelijk steil haar.)
Het is wel een prijzige borstel, maar als je er netjes mee omgaat, gaat hij dus wel lang mee.
Het is wel een prijzige borstel, maar als je er netjes mee omgaat, gaat hij dus wel lang mee.
woensdag 5 oktober 2016 om 14:26
Ik was nieuwsgierig, googelde en kwam bij Bol uit. Dit is één van de vele lovende reviews
"Wij hebben hond met hele lange en veel haar (Afghaanse Windhond).
Deze borstel werd geadviseerd door een expert op het gebied van deze honden.
De borstel is een uitkomst in de haarverzorging!"
Maar als ik lang, dik en vol haar zou hebben dan zou ik dit merk zeker een kans geven. Vooral het anti-statische spreekt mij erg aan.
"Wij hebben hond met hele lange en veel haar (Afghaanse Windhond).
Deze borstel werd geadviseerd door een expert op het gebied van deze honden.
De borstel is een uitkomst in de haarverzorging!"
Maar als ik lang, dik en vol haar zou hebben dan zou ik dit merk zeker een kans geven. Vooral het anti-statische spreekt mij erg aan.
woensdag 5 oktober 2016 om 14:50
Fijne borstel. Geeft je haar glans en sowieso vind ik het leuk om mooi gemaakte spulletjes te hebben.
Er is veel namaak, niet allemaal slecht.
Je zou ook bv een Rock and ruddle kunnen nemen.
Lijkt er behoorlijk op. Onder de microscoop zie je wel verschil, hij is minder volmaakt. Maar zelfde effect en een stuk voordeliger.
Er is veel namaak, niet allemaal slecht.
Je zou ook bv een Rock and ruddle kunnen nemen.
Lijkt er behoorlijk op. Onder de microscoop zie je wel verschil, hij is minder volmaakt. Maar zelfde effect en een stuk voordeliger.
woensdag 5 oktober 2016 om 14:56
Wat een geld voor een borstel. Ik heb halflang dik en vol haar. Ik heb gewoon een borstel van de Hema met van die pinnetjes met een bolletje erop voor 3,75. Nooit problemen mee.
Nep tangle teaser:
Nep mason pearson geval:
Hema. Beide te koop voor maar vier euries
Nep tangle teaser:
Nep mason pearson geval:
Hema. Beide te koop voor maar vier euries
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 5 oktober 2016 om 16:40
woensdag 5 oktober 2016 om 16:49
quote:Mufasa schreef op 05 oktober 2016 @ 14:58:
Ik vind de borstel enorm tegen vallen. Echet het geld niet waard. Mijn haar is nog net zo onhandelbaar
Ja maar jij bent ook een leeuw en geen Afghaanse Windhond
Ik zag ook al ergens een review over de langharige cavia die zo mooi glansde
Ik heb veel haar maar wel met een fijne structuur. Niet borstelen is niet echt een optie zeg maar.
Wat een verschillende ervaringen met deze borstel! Ik had gehoopt op een volmondig ja of nee. Volgens mij heeft niemand die ik ken zo'n borstel. Ik zal toch nog eens rondvragen (aan de mensen met huisdieren).
Ik vind investeren in een dure borstel niet erg als het goed is maar voor 80 euro wil ik dan ook wel wat hebben. En dan ben ik er ook echt zuinig op.
Die goedkope Hema borstels met pinnetjes zorgen ervoor dat m'n haar sneller breekt helaas.
Ik vind de borstel enorm tegen vallen. Echet het geld niet waard. Mijn haar is nog net zo onhandelbaar
Ja maar jij bent ook een leeuw en geen Afghaanse Windhond
Ik zag ook al ergens een review over de langharige cavia die zo mooi glansde
Ik heb veel haar maar wel met een fijne structuur. Niet borstelen is niet echt een optie zeg maar.
Wat een verschillende ervaringen met deze borstel! Ik had gehoopt op een volmondig ja of nee. Volgens mij heeft niemand die ik ken zo'n borstel. Ik zal toch nog eens rondvragen (aan de mensen met huisdieren).
Ik vind investeren in een dure borstel niet erg als het goed is maar voor 80 euro wil ik dan ook wel wat hebben. En dan ben ik er ook echt zuinig op.
Die goedkope Hema borstels met pinnetjes zorgen ervoor dat m'n haar sneller breekt helaas.
elizaar wijzigde dit bericht op 05-10-2016 16:55
Reden: Te snel
Reden: Te snel
% gewijzigd
woensdag 5 oktober 2016 om 23:14
quote:merano schreef op 05 oktober 2016 @ 14:56:
Wat een geld voor een borstel. Ik heb halflang dik en vol haar. Ik heb gewoon een borstel van de Hema met van die pinnetjes met een bolletje erop voor 3,75. Nooit problemen mee.
Nep tangle teaser:
[img]http://images.hema.nl/products/anti-kli ... ermain.jpg[/img]
Nep mason pearson geval:
[img]http://images.hema.nl/products/glansbor ... dpmain.jpg[/img]
Hema. Beide te koop voor maar vier euriesIk gebruik al jaren zo een borstel van de Hema. Ech geweldig!
Nep tangle teaser:
[img]http://images.hema.nl/products/anti-kli ... ermain.jpg[/img]
Nep mason pearson geval:
[img]http://images.hema.nl/products/glansbor ... dpmain.jpg[/img]
Hema. Beide te koop voor maar vier euriesIk gebruik al jaren zo een borstel van de Hema. Ech geweldig!
donderdag 6 oktober 2016 om 07:14
Ik heb lang enigszins krullend haar dat makkelijk in de knoop gaat, mijn dochter heeft hetzelfde haar als ik. Ons haar gaat mooi glanzen van de Mason Pearson en hij ligt fijn in de hand. Maar als we knopen hebben, is hij niet sterk genoeg. Ik heb de versie met plastic haren tussen het zwijnhaar, omdat die wat sterker zou zijn. Dat is hij ook wel, denk ik, maar voor ons haar is hij eigenlijk nog te zacht. Bij knopen en klitten moet ik dus een andere borstel gebruiken (ik gebruik een Denmann) en daarna afkammen met de MP.
Ik denk dat het afhankelijk is van je haar of het een fijne borstel is. Bij fijn, stijl haar is het een goede borstel. Of bij dik haar dat makkelijk ontwart. Maar bij dat halve krulhaar van ons is hij fijn, maar niet ideaal.
Ik denk dat het afhankelijk is van je haar of het een fijne borstel is. Bij fijn, stijl haar is het een goede borstel. Of bij dik haar dat makkelijk ontwart. Maar bij dat halve krulhaar van ons is hij fijn, maar niet ideaal.
donderdag 6 oktober 2016 om 15:39
Ik ben heel blij met mijn mason Pearson!
Tip, bestel hem op Amazon.de. Veeeeel goedkoper. Bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B000PU0ZK ... UTF8&psc=1
Tip, bestel hem op Amazon.de. Veeeeel goedkoper. Bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B000PU0ZK ... UTF8&psc=1
donderdag 6 oktober 2016 om 19:05
donderdag 6 oktober 2016 om 22:22
Zonde van het geld. Ooit lovende reacties gelezen in een topic hier en dus gekocht. Jammer van het geld. Anti-statische werking is net zo goed (of slecht) als een gewone glansborstel. Ontwarren kun je vergeten als je dik haar hebt.
Mijn haartype: dik, veel, slag en heel veel pluis.
Ik gebruik nu de tangle Teezer en een goedkope glansborstel (via de kappersgroothandel, was iets van 10 euro). Beter resultaat dan de MP.
Mijn haartype: dik, veel, slag en heel veel pluis.
Ik gebruik nu de tangle Teezer en een goedkope glansborstel (via de kappersgroothandel, was iets van 10 euro). Beter resultaat dan de MP.