Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier 39+5 vandaag, merk dat de hitte me langzamerhand wel wat zwaarder valt en vrij veel last van mijn bekken. Maar goed, we zijn er bijna, hoop ik :P al heb ik eigenlijk nog helemaal geen serieus voorwerk zolang ik rustig aan doe, dus vermoed dat het nog wel eventjes duurt.
Hier is ons mannetje inmiddels al weer 1 week oud. Hij doet het super. Komt nu elke keer netjes aan en drinkt goed.

Vandaag laatste dag kV. Had twee extra dagen gekregen ivm onze moeilijke start.

Emotioneel merk ik dat ik het wel nog een plekje moet geven. En dat ik niet meer zo goed tegen baggalitiseren kan. En dat andere mensen zich niet in onze situatie kunnen verplaatsen is ook lastig. Ze denken dan ze zijn thuis en dat dan daar ook voor mijn man de kous af is. Nu begint het pas voor ons. Maar goed ook dat krijgt vanzelf een plekje.

Spannend voor de meiden die nu dichter bij de uitgerekende datum komen en succes met de warmte.
woman, dat begrijp ik heel goed, dat je het een plekje moet geven en dat het lastig is dat je het gevoel hebt dat je omgeving je niet begrijpt. Je hebt je natuurlijk ontzettend veel zorgen gemaakt en dat moet je nog verwerken. Dat merk ik nu ook (al is het natuurlijk van een heel andere orde!), ik vind het al irritant dat sommige mensen die op kraamvisite komen 'oordelen' dat zo'n snelle bevalling wel lekker makkelijk geweest is. En natuurlijk is het achteraf prettiger dan een marathon bevalling van 24 uur, maar ik vond het heel pittig geen enkele adempauze te hebben en was totaal overdonderd. Een ander kan daar niet voor jou over oordelen en het is heel irritant als ze dat toch lijken te doen.

Vraagje aan de anderen, hoe kleden jullie je newborns met dit weer? Mijn dochter had overdag en 's nachts alleen een mouwloze romper aan ('s morgens nog wel een broekje), maar begin van de nacht had ze het nog ontzettend warm, eind van de nacht kouder en heb ik een lakentje en hydrofiel over haar heen gelegd. Dekentje of slaapzakje leek me toch nog te warm. Vooral als ze het zo warm heeft vind ik het lastig. Alleen in luier kan misschien ook, maar ben bang dat ze dan in een keer teveel zal afkoelen.
@Chip lastig he met dit weer! Ik temperatuur mijn zoontje nog bij elke verschoonbeurt om te kijken hoe zijn temperatuur is, hij slaapt nu in een romper met een lange mouw en een truitje met lange mouw, geen broek dus. Daarin doet hij het prima (Hij is prematuur).
Weer een wondertje geboren!!

Gister om 18.50 een gezonde dochter geboren na een super snelle bevalling van 3uurtjes!

Heftig maar alles is goed gegaan, waren net op tijd in zkh.

Kleintje doet het goed en nu zorgen dan de BV op gang komt!
Gefeliciteerd Ineke! Hoe vindt je oudste het om een zusje te hebben?
Gefeliciteerd Ineke! 3 uur is idd heel snel. Geniet ervan als gezinnetje.
Gefeliciteerd Ineke ! Lekker op tijd en snel idd. Geniet van de kraamtijd, ik hoop dat je snel herstelt en laat je lekker een beetje verwennen.
Dank jullie wel!

Ons meisje doet het heel goed, laat sinds vandaag weer groei zien dat betekend goede mama voeding

Haar broer is trots en is snel gewend!

Ben benieuwd hoe dat straks gaat als Kraamzorg weg is en ik met ze alleen ben en de een moet voeden en de ander ook mijn aandacht wil

Dat wordt denk ik even een iPad momentje ;)
Gefeliciteerd Ineke! Geniet er van!

Wat zijn er al veel bevallen.... Spannend hoor! Ik ben woensdag uitgerekend, maar hier nog alles rustig. Wel last van voorweeen, harde buiken en last van mijn rug. Maar niks wat doorzet helaas. We wachten het af! Ze is nog steeds niet ingedaald dus ik ga heel hard duimen dat dat gewoon tijdens de bevalling gebeurd
Hai allemaal!

Gefeliciteerd women met jullie zoon women! Hopelijk heb je het allemaal een beetje kunnen verwerken nu.

Ook Ineke gefeli met jullie dochter. Dat is idd behoorlijk snel!

Chip ook van Harte gefeli nog met jullie meisje!

Heerlijk al die geboortes!

Hier ook alles goed. Ben gezellig aan het nakolven na de nachtvoeding zodat man de ochtendvoeding kan doen en ik ff langer kan slapen.

De meiden zijn alweer 7 weken oud en worden al gezellig vatsig. Als ik nu naar de foto's kijk dan kan ik me niet meer voorstellen dat het zulke kleine magere humpjes waren!

Man is lekker hands-on, de nanny is super (al moet ik nog steeds wennen aan iemand in huis) en mijn moeder is gezellig 2 weken langsgeweest om te helpen en knuffelen. Tijd gaat snel zeg.

Ik heb superveel respect voor muziekmeisje: de tweeling in je eentje doen overdag. Ik heb echt die extra set handen nodig. (Al doe ik de nachtvoeding(en) alleen). Doe je ook het huishouden zelf?

Groetjes!
Klinkt goed peanut! Je klinkt in ieder geval ontspannen en lijkt ook echt te genieten!

En dank je :smooch:!

Onze meiden zijn nu net een maand, en beide al een goede kg boven geboortegewicht! Ik moet wel nakolven 's nachts en 's ochtends om productie op pijl te houden, maar heb daardoor ook al een liter of 4 aan voorraad melk liggen...

Gelukkig gaat zoon nog naar de opvang. Daardoor heb ik maar 2 dagen echt vol huis met 3 kids, de andere dagen alleen de tweeling. Die dagen met 3 kids vind ik wel heftig maar ook leuk. Het plannen is heftig: wanneer gaat zoon slapen, wanneer kan ik voeden, waar ben ik dan, wat kan zoon dan doen. En wennen aan dat er soms 3 kids tegelijkertijd huilen en dat ik dat niet meteen kan oplossen . Maar tegelijkertijd is de interactie van zoon met de meiden echt prachtig, de onhandige knuffels, de lompe aaitjes... de draagdoek gebruik ik veel, een meisje in de doek om tot rust te komen en toch de handen vrij. Omdat de meiden nu nog wel veel slapen is het nu wel te doen: het wordt vast pittiger!

De dagen met alleen de meiden zijn genieten. Lekker bankhangen met 2 meiden op me, wandelen... man is geweldig, doet veel mt zoon maar wil ook vaak genoeg even een meisje in de draagdoek of op de buik. Als ze rond het avondeten het beide moeilijk hebben pakken we er beide eentje in de draagdoek .

Dus gaat tot nu toe heel goed, maar ik verwacht nog wel wat heftiger tijden. Huishouden lukt ook nog wel prima, man doet ook wel veel 's avonds. (Al zijn onze standaards niet zo hoog, dat scheelt!) Maar wat een ladingen wasgoed, hebben jullie dat ook!?

Oh, en heel fijn, ik kan weer wielrennen en mag volgende week weer heel voorzichtig gaan opbouwen met hardlopen! Ik knap zo op van even dat uurtje zelf fietsen nu! Hoe gaat dat bij jullie, voelt het al redelijk hersteld?

Dames die nog wachten, sterkte!
Ineke, hier gaat het verrassend goed, de voedingsmomenten met zoon erbij. Ik zorg wel dat ik een fles heb klaarstaan en iets van speelgoed bij de hand. Zoon vindt het interessant en hangt bij mij of speelt zelf tijdens de voeding. Soms probeer ik in een speeltuin te zijn en voed daar. Vaak kan ik ooj voedingen in zijn slaapjes plannen (maar als hij dan halverwege wakker wordt is het wel even stressen...).

Dat komt vast ook goed! En iPad is ook een prima hulpmiddel:-).
Knap muziek meisje!

Hier gaat het ook verrassend goed met voeden en zoonlief naast me hebben, eerst speelt hij wat en daarna komt hij bij me en dan zeg ik pak maar boekje / auto etc en dan gaan we daar even inlezen/ mee spelen.

Voeden duurt gelukkig ook niet super lang, vaak na 1 borst al vol en daarna slaapt ze heerlijk verder. Dikke slaapkont is het

Nog veel nachtvoedingen?

Hier gemiddeld gedurende de dag om de 3 a 4 uur. S ochtend vaak nog even keer extra maar daarna houdt ze het ook weer lang vol. Heerlijk dus zo

Voel mezelf ook prima! Dat scheelt een hoop, al weer lekker dorp in geweest, boodschappen gedaan, lekker op pad met man & kids.

Zijn vandaag nog wezen kijken naar zo n step up board achter kinderwagen maar dat is nu nog t vroeg voor zoontje, hij wil er niet op, blijft er niet op. Dus dat wordt dochter in tula of bykay en zoon in buggy of lopend naast me als ik even met beide op stap wil.

Groot gelijk van het huishouden, ik doe ook vaak voor t oog schoon en netjes en als ze een keer een spinnenweb zien hebben ze pech haha vind genieten van de kids of met ze spelen veel belangrijker ????
Hoi allemaal !

Onze kleine man doet het super! Hij groeit goed en is verder een rustige baby. Avonds heeft hij een huiluurtje dat best lang kan duren. Sinds donderdag bakeren we hem in en het werkt verassend goed! Hij is sinds we hem inbakeren binnen een halfuurtje stil.
Goed om deze positieve verhalen te lezen.

Hier wil het aan de borst niet echt lukken dus ik kolf alles. Maar is wel veel gedoe. Onze zoon komt nog telkens om de 3 uur voor voeding dus ook in de nacht. En soms heeft hij nachten dat hij niet wil slapen dus dan hebben we hele korte nachten hier. Want ik kolf dus ook in de nacht om de 3 uur.

En als ik niet regelmatig kolf heb ik het idee dat mijn borsten ontploffen.

Gelukkig doet ons mannetje het verder wel goed en zat hij paar dagen terug zo rond de 2900 gram. Dus is hij in 3 weken tijd toch aardig gegroeid. Kunnen nu ook zien dat hij groeit, krijgt eindelijk een bollere toet en een boller buikje.
Leuk om julie updates te lezen! Zo te lezen doen de baby's het allemaal heel goed! Wel respect voor degenen die ook een peuter hebben rondlopen hoor, dat lijkt me wel erg druk. Ons meisje is echt een topper, ze is al enorm gegroeid en drinkt keurig om de 3 a 4 uur (overdag soms iets korter op elkaar) en is verder erg lief, slaapt veel.

Schaapje, hoe is het met jou? Ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten! Ik was ook afgelopen woensdag uitgerekend, maar toen was dochter al 3 weken. Vond ik wel gek, je leeft toch naar zo'n datum toe.
Tnt valt het hebben van een dreumes er bij erg mee. En dat komt omdat onze dochter zoooo rustig is :0

Drinken & slapen is wat ze doet.

Zoon lief zelf vandaag voor t eerst uitgeslapen tot 09.30, ik moet echt even op de camera va.n babyfoon kijken od alles nog goed was haha

En dochtertje wordt wakker om te drinken en slaapt daarna weer verder heerlijk! Ook zo om de 3 a 4u overdag 1a2 x wat eerder.

Genieten zo!
Hier is het kiddy board achter de wagen ook nog geen succes. Dus vooralsnog heb ik zoon in de rugdrager en meiden in de wandelwagen als ik erop uit wil. Wel pittig, dus lange wandelingen kunnen op die manier niet.

Klinkt goed allemaal! Mooie bolle babies, zo hoort het...

Women, ik kolf nog wel na, alles kolven lijkt me weL erg pittig zeg, respect! En al bijna 3 kg gehaald, mijlpaal! Je hebt het vast al, maar ik ben erg blij met m'n kolfbh van Medela; lekker de handen vrij tijdens het kolven, dus ik kan zelfs tegelijk de fles geven en kolven. Wil je wel proberen zoon aa n de borst te krijgen, of blijf je kolven?
Hi,

Het is rustig hier. Is inmiddels iedereen bevallen? En hoe gaat het met jullie kleintjes?

Ik ben inmiddels aan het afbouwen met het kolven en de borstvoeding heb ik uiteindelijk niet meer geprobeerd.

Als het hem niet snel genoeg ging begon hij echt hysterisch te huilen en dan ging aanhappen niet meer.

Uiteindelijk gewoon besloten dat het ook fijn is om samen de nachten te kunnen doen en dus over te stappen naar flesvoeding. Dat introduceren we nu langzaam. Hopelijk gaat dat goed. Hij had heel veel krampjes plotseling erg zielig.
Hoi allemaal!

Leuk even een update Women! Kan me goed voorstellen dat je over gaat op flesvoeding als aan de borst niet wil lukken. Het lijkt me zwaar om alles te kolven, kost dan dubbel zoveel tijd om te voeden toch?

Hier gaat het nog steeds heel erg goed. Dochter groeit goed op de borstvoeding, ik ben zelf redelijk hersteld (alleen m'n conditie ben ik wel echt kwijt) en we genieten heerlijk van de tijd samen vrij. Ik probeer elke dag een stukje te wandelen en dat lukt vrij goed.

Ik ben me aan het oriënteren op een kolfapparaat, met als eerste doel dat vriend ook een keer een flesje kan geven en ik een paar uurtjes de deur uit kan. Hoeft niet meteen volgende week hoor, maar het lijkt me wel handig. Of ik ook wil gaan kolven als ik weer moet werken, weet ik nog niet. Borstvoeding loopt nu heel goed, dus wil voorlopig nog wel even doorgaan. Als ik weer ga werken is dochter 4,5 maand. Ik ga 4 dagen werken. Kolven lijkt me dan behoorlijk pittig. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Zou ik al eerder een voorraad moeten gaan aanleggen dan? Of moet ik toch twee keer per werkdag kolven omdat anders mn productie terugloopt en is extra voorraad dus niet echt nodig?

Kortom, ik ben aan het uitzoeken welk kolfapparaat ik zal aanschaffen, maar weet nog niet precies hoe lang en intensief ik het ga gebruiken. Dat maakt het kiezen een stuk lastiger. Tips en adviezen zijn van harte welkom!

Hebben jullie allemaal na 6 weken een nacontrole bij de vk of gyn? Ik kreeg de indruk dat dat wat vrijblijvend was, heb nog geen afspraak staan, maar wil die wel gaan maken.
-
anoniem_10739 wijzigde dit bericht op 06-10-2016 10:20
Reden: 1x is genoeg...
% gewijzigd
Fijn @Women dat jullie nu de nachten kunnen delen! Lijkt me ook wat waard, en je moet wel wat energie overhouden... Mij lijkt alles kolven erg zwaar, logisch dat je dat niet meer eindeloos wilt doen . Heb je de 3 kg al gehaald?

Man gaat vanmiddag met onze meisjes naar het ziekenhuis voor (hopelijk) laatste controle, daarna geen zorg meer vanuit het ziekenhuis .

@Chip, ik heb kolven bij mijn oudste wel overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik heb geprobeerd af te bouwen naar alleen een ochtend- en avondvoeding, maar daarvoor was mijn productie nog niet stabiel genoeg, dus met 7 maanden was het helemaal op. Dit keer overweeg ik kolven op werk niet eens; ik moet per dag dan zo'n 2 liter afkolven , lijkt me een onmogelijke missie. En ik merk dat de borstvoeding me veel energie kost, dus als ik weer ga werken wil ik die energie graag terug...

Als je exclusief borstvoeding wilt doen en dus wilt proberen genoeg te kolven overdag, heb je een klein voorraadje nodig voor de eerste dag. Na de ochtend- of na de nachtvoeding nakolven is dan het handigst, dan heb je het meeste productie. Je kunt ook wel een keer kolven maar aanvullen met kunstvoeding. Ik denk wel dat je tenminste één keer per werkdag moet kolven om je productie te houden, en zeker twee keer om genoeg te kunnen kolven. Respect, ik kreeg het dus niet voor elkaar!

Qua kolf: ik zou wel voor dubbelzijdig gaan, dat scheelt heel veel tijd. Ik heb een Philips Avent dubbelzijdig (en een handkolfje voor onderweg), ben meestal in 10 min. klaar. Ik gebruik er een kolfbh bij en kan dan lekker op FB of forum. Kijk wel goed welke grootte borstschilden je nodig hebt (of kijk of de kolf goed zit en bestel anders een andere maat borstschild). Anders kunnen je tepels gaan schuren en beschadigen. Ik hoor ook veel goeds over de Medela.

Ik kolf nu elke avond de laatste voeding af en kolf na elke nachtvoeding na. 's Avonds heb ik net niet genoeg dus blijven ze anders maar eindeloos drinken. Sinds een week doet man alle late voedingen alleen met fles, kolf ik al om 20:30 af en kruip daarna m'n bed in . Heerlijk, dan kan ik tot zo'n beetje 2 / 3 uur slapen!

En een stukje ongevraagd advies , het wordt aangeraden om al eerder flesjes te proberen en daar rond een maand al mee te beginnen. In ieder geval 2-3 keer per week een flesje voorkomt dat je baby straks de fles helemaal niet wil. Zeker rond 8 / 9 weken schijnt een kritieke fase te zijn, als je dan geen flesjes aanbiedt 'snappen' veel babies het daarna echt niet. En heb je enorme stress als je moet gaan werken...

Oh, wij hebben net de regeldagen van 6 weken gehad. Echt vreselijk intensief, ik heb 2 dagen en nachten lang vrijwel continu een kind aan de borst gehad... Toen werd oudste ook nog eens ziek. Blij dat dat achter de rug is, dat werd me echt te pittig.

Ik heb vorige week nacontrole gehad in het ziekenhuis. Stelde niks voor, gesprekje. Volgens mij was de belangrijkste boodschap dat ik weer aan anticonceptie moet doen en dat borstvoeding niet voldoende bescherming biedt . Goh, alsof we hier nog enig risico durven nemen; het zullen er maar weer twee zijn .
Oh, nog even ego-post: ik mag weer hardlopen! Ben maandag voor het eerst met de meiden in de kar op pad geweest. Heel cool, zo'n brede kar met 2 van die kleine hummeltjes, en dan weer rennen . Zó gemist!
Ik heb ook gehoord dat je je kindje al eerder aan de fles moet laten wennen anders willen ze idd strax de fles niet en dat zou zonde zijn. Wel lekker dat je pas hoeft te werken als je kindje 4.5 maand is.

Mbt nacontrole die heb ik dus sowieso. Volgende week voor mij in het ziekenhuis en 1x bij de vk omdat de vk toch ff een na gesprek wilde nog. En dan nog 1x nacontrole met onze zoon bij de kinderarts. Hoe dat dus precies gaat geen idee.

Wat fijn muziekmeisje dat je weer mag gaan hardlopen. Ik heb nog steeds last van mijn hechting na 4.5 week. Geen idee hoe lang het gaat duren voordat ik weer kan sporten.

Regendagen met twee kleintjes tegelijk lijkt mij idd erg pittig. Ik kijk er ook echt niet naar uit haha. Hier heeft hij nu veel last van krampjes dus nu ook al veel huilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven