Wat te doen met kerst?

07-10-2016 14:57 245 berichten
Ik heb een grote hekel aan de kerstdagen, normaal vlucht ik altijd naar een huisje, maar het valt dit jaar precies op mijn vrije dagen en ik heb geen vakantie dagen meer, dus dat zit er niet in.

Nu weet ik al, dat mijn moeder dit aan zal grijpen om me weer eens uit te nodigen, maar kerst bij haar is elk jaar het zelfde, met het zelfde koude buffet, waar ik niets van lust, maar waarom zou ze daar rekening mee houden (Al meerdere malen aan gegeven) Dus daar zit ik niet echt op te wachten.

Nu wil ik graag iets leuks doen met mijn gezin, (3 kids, dan bijna 18, 16 en 12), maar een beetje inspiratie loos, verder als de Efteling kom ik niet, maar daar komen we al zo'n 10x p.j.
Huur een huisje ergens in het bos. Of aan zee.
Waarom is het zo vreselijk om eens in het jaar met je gezin bij je moeder te eten, zeker gezien je al jaren niet geweest bent?
quote:Dragisa schreef op 07 oktober 2016 @ 15:00:

Waarom is het zo vreselijk om eens in het jaar met je gezin bij je moeder te eten, zeker gezien je al jaren niet geweest bent?Dit dus. Wat is er nou erg om 1 keertje kerst te vieren bij jouw moeder?
Alle reacties Link kopieren
10 x per jaar naar de Efteling? Wow.

Ga gewoon eens naar je moeder nu dat nog kan. Ik zou zo met je willen ruilen, ook al kon mijn moeder ook echt niet koken.

Stel anders voor dat jij voor het eten zorgt, als het je daarom gaat.
@Dragista Omdat het lullig is om op je enige twee vrije dagen die ook nog eens je kerstdagen zijn, te gaan eten bij iemand die geen rekening houdt met wat je wel en niet lust?

Nodig anders je moeder bij jullie uit. Kunnen jullie eerste kerstdag de maaltijd voorbereiden en tweede kerstdag heb je dan je moeder over de vloer én lekker eten. Efteling zou ik niet doen met kerst, vind ik zoooo niet-kerstig, tenzij er 10 centimeter sneeuw ligt.
Pffff, blij dat ik dat "probleem" niet heb.

Ik kan elk jaar nog naar mijn ouders én schoonouders. Gezellig!

En het eten? Dat regel ik gewoon met mijn zus en mijn (stief)kinderen.

Gezellig!
Ik zou ook naar je moeder gaan! Misschien kun je aanbieden een paar gerechten te maken voor het buffet? Dan weet je zeker dat er ook iets te eten is wat je wel lust.
Of nodig je moeder bij jullie uit. Kun je maken wat je lekker vind.
Ik vind je erg kinderachtig overkomen.
quote:poeziewoezie schreef op 07 oktober 2016 @ 15:05:

Pffff, blij dat ik dat "probleem" niet heb.

Ik kan elk jaar nog naar mijn ouders én schoonouders. Gezellig!

En het eten? Dat regel ik gewoon met mijn zus en mijn (stief)kinderen.

Gezellig!Man en ik schuiven lekker bij oma aan tafel (en die kookt goddelijk) en de andere kerstdag moet man werken, dus heb ik een heerlijke met kat-en-boek-op-bank dag
Een koud buffet is toch juist handig omdat er altijd wel iets tussen zit wat je lust.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik zou je moeder uitnodigen en dan eten maken wat iedereen lekker vindt, maar iets wat niet veel tijd kost. Ga een leuk spel doen met z'n allen, of iets in die strekking. Ik zou zelf met kerst niet naar de Efteling gaan, in ieder geval...
quote:duende12 schreef op 07 oktober 2016 @ 15:06:

Of nodig je moeder bij jullie uit. Kun je maken wat je lekker vind.

Eens met duende12, en je kan ook nog voorstellen om allemaal iets te maken (jij het voorgerecht, dochters/zoons een toetje, je moeder het hoofdgerecht, etc etc)

Dan is er voor ieder wat wils, en heeft je moeder er ook minder werk van. Geniet ervan zolang je elkaar nog hebt.
Nodig je moeder bij jou uit, blijf lekker thuis, maak een grote pan soep met broodjes en een lekkere appeltaart als toetje en doe spelletjes. Klaar.

Of kijk op uitzending gemist alle afleveringen van heel holland bakt.
Stel je niet zo aan.!
quote:coolingdown. schreef op 07 oktober 2016 @ 15:06:

Ik vind je erg kinderachtig overkomen.Dit..
De Efteling is juist hartstikke leuk met Kerst.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:yasmijn schreef op 07 oktober 2016 @ 14:59:

Huur een huisje ergens in het bos. Of aan zee.Geen vrije dagen meer helaas, doen we normaal ook.
Niet dat ik de dooddoener wil zijn, maar ben het eens met Loontje, geniet er nog van zolang je elkaar nog hebt. Mijn moeder kookte altijd uitgebreid en mochten we op chique langskomen. Ik had daar altijd een hekel aan, ik wilde helemaal niet graag meedoen aan die verplichte Magriet/Libelle etentjes. Je raad het al, mijn moeder is er niet meer en nu baal ik er van dat wij dat met het resterende gezin niet zo kunnen namaken zoals zij dat deed.

Misschien is het ook een idee om je moeder een helft van haar buffet te laten maken, en jij de andere helft klaarmaakt en meeneemt? Heb je toch Kerstmis bij je moeder (wat zij ongetwijfeld heerlijk zal vinden!) en heb jij je verplichting ook weer gehad dit jaar.
quote:Dragisa schreef op 07 oktober 2016 @ 15:00:

Waarom is het zo vreselijk om eens in het jaar met je gezin bij je moeder te eten, zeker gezien je al jaren niet geweest bent?Dan zal daar vast een reden voor zijn.....een familieband is geen garantie dat je ook goed met elkaar overweg kunt.
Je kan toch aanbieden wat ook wat zelf te maken? Als dat de enige reden is om niet te willen gaan.
Vraag je kinderen wat ze leuk zouden vinden te doen. Ze zijn oud genoeg om daar een mening over te hebben.

De andere dag nodig je je moeder uit en kook je iets wat jullie én zij lekker vinden.
quote:julius schreef op 07 oktober 2016 @ 15:02:

10 x per jaar naar de Efteling? Wow.

Ga gewoon eens naar je moeder nu dat nog kan. Ik zou zo met je willen ruilen, ook al kon mijn moeder ook echt niet koken.

Stel anders voor dat jij voor het eten zorgt, als het je daarom gaat.

Abonnement dan krijg je dat.

Mijn moeder al meer maals uitgenodigd, maar kerst moet op haar manier.
quote:evelynsalt schreef op 07 oktober 2016 @ 15:18:

[...]

Dan zal daar vast een reden voor zijn.....een familieband is geen garantie dat je ook goed met elkaar overweg kunt.Dan moet ze dat in haar OP zetten in plaats van dat ze niet wil omdat het eten niet naar haar zin is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven