Wat te doen met kerst?

07-10-2016 14:57 245 berichten
Ik heb een grote hekel aan de kerstdagen, normaal vlucht ik altijd naar een huisje, maar het valt dit jaar precies op mijn vrije dagen en ik heb geen vakantie dagen meer, dus dat zit er niet in.

Nu weet ik al, dat mijn moeder dit aan zal grijpen om me weer eens uit te nodigen, maar kerst bij haar is elk jaar het zelfde, met het zelfde koude buffet, waar ik niets van lust, maar waarom zou ze daar rekening mee houden (Al meerdere malen aan gegeven) Dus daar zit ik niet echt op te wachten.

Nu wil ik graag iets leuks doen met mijn gezin, (3 kids, dan bijna 18, 16 en 12), maar een beetje inspiratie loos, verder als de Efteling kom ik niet, maar daar komen we al zo'n 10x p.j.
Magoe TO, even ontopic: ik zou lekker nergens heen gaan met kerst. Je blijft gewoon thuis, zonder boom, doet gewoon wat je altijd doet op een vrije dag, eet des avonds boerenkool met worst (middelste zonder worst) en gaat op tijd naar bed. Geen betere plek om de kerst te ontvluchten dan thuis, zeg ik altijd maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 07 oktober 2016 @ 19:28:

Mijn ouders leven ook niet meer, en ik zou ook graag een keer kerst 'thuis' willen kunnen vieren. Maar als mijn vader of moeder alleen maar eten zou maken dat ik niet lust zou ik me niet welkom voelen.Met je eens. Maar kan me eerlijk gezegd ook slecht voorstellen dat dat hele buffet van die moeder van TO vol zit met vis. De grotere schotels misschien, en ja, dat is dan balen, maar dat écht elk dingetje dat op tafel komt vol zit met vis... merkwaardig. Maar als het zo is, dan kan je alsnog gewoon op de koffie gaan, daarna de borrel drinken en voor het eten afhaken, ben je toch even thuis geweest, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Anyco schreef op 07 oktober 2016 @ 19:18:

[...]

Jij leest echt bizar slecht en trekt conclusies die echt nergens op slaan.

Pejeka quote mij en daar geef ik antwoord op maar dat dacht je zeker al Kalm maar, degene die hier vreemde conclusies trekt ben jij. Ik hoor wel van TO hoe ontzettend slecht de relatie is met haar moeder. Die conclusie die jij had getrokken weet je nog?
Ik heb een dode ouder, maar alsnog mag TO van mij met Kerst doen wat ze wil.
Nou ik begrijp je wel hoor. Ik zou er op deze manier ook geen zin in hebben.

Vergeet niet dat je zelf ook moeder bent, en dat je de taak én het voorrecht hebt om mooie herinneringen te creëren voor je kinderen. Dus als het bij oma niet gezellig gaat worden, zorg je dat het bij jou thuis een fijne kerst wordt.

Duik gezellig de keuken in met je kinderen en maak er wat van.

En nodig je moeder en broer ook uit.
Ik ga met kerst op vakantie
Mij maak je ook niet blij met een visbuffet. Ik vind het raar dat je moeder zo star is.
quote:damocles schreef op 07 oktober 2016 @ 19:33:

[...]

Kalm maar, degene die hier vreemde conclusies trekt ben jij. Ik hoor wel van TO hoe ontzettend slecht de relatie is met haar moeder. Die conclusie die jij had getrokken weet je nog?

Ik ben reuze kalm en ik blijf bij mijn conclusie dat ik vind dat jij slecht en selectief leest.

Succes ermee.
quote:00gjes schreef op 07 oktober 2016 @ 19:37:

Nou ik begrijp je wel hoor. Ik zou er op deze manier ook geen zin in hebben.

Vergeet niet dat je zelf ook moeder bent, en dat je de taak én het voorrecht hebt om mooie herinneringen te creëren voor je kinderen. Dus als het bij oma niet gezellig gaat worden, zorg je dat het bij jou thuis een fijne kerst wordt.

Duik gezellig de keuken in met je kinderen en maak er wat van.

En nodig je moeder en broer ook uit.TO houdt ook niet van de kerstdagen.
quote:Anyco schreef op 07 oktober 2016 @ 19:40:

[...]

Ik ben reuze kalm en ik blijf bij mijn conclusie dat ik vind dat jij slecht en selectief leest.

Succes ermee.Wens TO maar succes, die heeft het meer nodig zo te lezen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 oktober 2016 @ 19:32:

Magoe TO, even ontopic: ik zou lekker nergens heen gaan met kerst. Je blijft gewoon thuis, zonder boom, doet gewoon wat je altijd doet op een vrije dag, eet des avonds boerenkool met worst (middelste zonder worst) en gaat op tijd naar bed. Geen betere plek om de kerst te ontvluchten dan thuis, zeg ik altijd maar.En zo doe ik het met Kerst, vraag niemand en ga nergens heen. Mijn moeder vroeger wist heel goed dat ik beslist geen stoofperen en kip naar binnen kon krijgen En toch iedere x weer, de ene keer kip met peren en de andere keer peren met kip. Dan zei ze; ben je die flauwe kul nog niet afgeleerd, dan neem je maar brood. Dat was het enige voordeel als kind zijnde kreeg ik geen brood
het is nooit te laat om te leven
quote:pejeka schreef op 07 oktober 2016 @ 19:22:

[...]

Wederzijds.

Hahahahahaha, serieus?

Jij quote mij en toch neem je mij niet serieus. Humor om te lachen vind ik dat.
Dit is wel heel ongastvrij van je moeder.

Ik zou nog een keer 't gesprek aangaan of er naast 't visbuffet ook iets zonder vis/vegetarisch kan komen zodat jij en middelste ook iets lekkers kunnen eten. Of voorstellen dat jij 't meeneemt.

Als ze dan nog zo star blijft dan vriendelijk bedanken en iets anders gaan doen. Of inderdaad alleen een kopje koffie en gezellig daarna met je gezin naar de Efteling, bij Ravelijn en Pinocchio kun je best lekker eten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:pejeka schreef op 07 oktober 2016 @ 19:09:

[...]

Haar moeder wil gewoon een traditionele kerst, op haar manier. Kinderen en kleinkinderen bij haar thuis, samen wat eten, enz. Wat is daar nou zo vreselijk aan? Je gaat er naar toe, drinkt een kop koffie met wat lekkers erbij, pakt wat van het buffet wat je wél lekker vindt en desnoods ga je na een uurtje of wat weer naar huis. Is het nou zó erg om je ouders dat plezier te doen?!Is het nou zo erg om als ouder je kind een plezier te doen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wij zijn een keer met kerst gaan zwemmen in een subtropisch zwembad van Landal. Was heerlijk rustig.

En ook daar heerlijk gegeten.

Maar wat willen je kinderen? Willen zij naar oma?
Ik vind het heel apart dat je moeder geen rekening met jouw wensen, en die van je kind, wil houden.

Als ik mensen bij mij thuis uitnodig probeer met ieders wensen rekeningen houden en te zorgen dat ervoor iedereen iets is wat hij/ zij lust. Maar goed jouw moeder zit anders in elkaar. Als je zelf ook niets mag meenemen wat je wel lusten zou het voor mij ophouden.

Ik zou het denk ik nog 1 keer aankaarten maar als het perse op haar manier moet zou ik vriendelijk bedanken en aangeven dat je kerst thuis met je eigen gezin op je eigen manier gaat vieren.
Ik heb niet alles gelezen, maar lijkt mijn schoonmoeder wel. Elk jaar hetzelfde buffetje, waar man misschien 2 dingen van lust. En ik vind het zelf ook niet echt bijzonder. Ben van mijn eigen familie gewend dat we echt uitpakken en iets eten wat iedereen lekker vindt.

Misschien kun je met je moeder gaan ontbijten, doe je toch iets samen. En ik zou met je eigen gezin lekker gourmetten en een filmpje/spelletje oid. Overdag misschien schaatsen, skiën, bowlen?
'Lieve mam, zoals je weet lust ik geen vis en is Middelste vegetariër. Daarom stellen we het volgende voor:

Of we komen op de koffie/thee

Of we komen voor het diner en brengen zelf iets mee wat voor ons passend is

Of we komen niet.

Jij mag het zeggen! Liefs!'

O, en als ik het even mag zeggen: zelfs toen mijn oma 80+ was, paste ze haar recepten aan aan ons. Ik lust bijvoorbeeld geen rauwe tomaat, en dat kreeg ik dus ook niet van haar. En ze had altijd voor iedereen iets te drinken in huis. Al riep ze wel altijd dat ze de vlag zou uithangen wanneer iedereen koffie dronk
Kun je niet voorstellen dat jij zelf een deel van de maaltijd maakt? Dan zit er in elk geval iets tussen dat je wel lust. En dat neemt je moeder een beetje werk uit handen.
quote:damocles schreef op 07 oktober 2016 @ 19:15:

[...]

Nog nooit daadwerkelijk gedaan dus. Ik zou het eerst eens proberen in plaats je van tevoren al in te dekken op deze manier.wel voorgesteld, maar kreeg te horen dat ze dat niet wilde, dan ga je het niet alsnog doen nee.
quote:barbaracartland schreef op 07 oktober 2016 @ 19:33:

Ik heb een dode ouder, maar alsnog mag TO van mij met Kerst doen wat ze wil.
quote:renate73-nw schreef op 07 oktober 2016 @ 15:18:

[...]

Geen vrije dagen meer helaas, doen we normaal ook.

Gewoon alleen voor een weekend dan, van vrijdag tot maandagochtend.

Hoe moeillijk is het?
quote:zecora schreef op 07 oktober 2016 @ 22:26:

[...]

Gewoon alleen voor een weekend dan, van vrijdag tot maandagochtend.

Hoe moeillijk is het?Of je leest het topic, hoe moeilijk is dat?
Ik krijg nu trouwens wel zin om met kerst een garnalencocktail te gaan maken. Dat aten we vroeger thuis altijd en associeer ik echt met een feestmaaltijd.
quote:Chevron schreef op 07 oktober 2016 @ 22:30:

[...]

Of je leest het topic, hoe moeilijk is dat?Niet moeillijk maar geen zin in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven