Mode & Beauty alle pijlers

Kleurspoeling?

08-10-2016 11:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Hey,

Ik ben op zoek naar ervaringen/ informatie over kleurspoeling.

Ik heb altijd mijn haar geverfd in verschillende kleuren (bruin, ros, highlights, ...) De laatste keer dat ik kleurde, in december, heb ik geprobeerd een kleur te pakken die aanleunt bij mijn eigen haarkleur (lichtbruin/asbruin) en dat ik vrij goed gelukt! Het het een tijdje laten uitgroeien, maar ik heb lang haar en het duurt zooo lang :( Hoewel mijn uitgroei niet zo hard opvalt, hebben mijn lengtes en vooral punten een gele/rosse schijn en die ben ik helemaal beu. Graag wou ik terug de koude tinten van mijn eigen haar. Ik ben bij heel wat kappers info gaan vragen, maar de meeste hebben er niet veel goede hoop op... Nu is er 1 kapper die mij een kleurspoeling aanraadde. Ze kon deze dan vanaf mijn uitgroei op mijn lengtes aanbrengen, dus NIET vanaf vanboven. Toen ik haar vroeg of dit niet zorgen voor een grote streep in mijn haar, zei ze dat ze exact mijn eigen haarkleur kon nabootsen. Hoewel het ideaal klonk, heb ik er toch mijn twijfels bij dat dit echt wel mogelijk is.

Verder vind ik ook vrij tegenstrijdige informatie: volgens sommigen gaat het er na 3 keer wassen weer uit, andere zeggen dat ze na maanden nog met die kleur lopen, ook op de vraag of je uitgroei krijgt als je alles verft komen verschillende reacties...

Weten jullie raad?
volgens mij pakt een spoeling op geverfd haar niet goed. Of is t binnen de kortste keren vervaagd.
Ervaringsdeskundige hier.

Bij mijn dochter houdt een kleurspoeling zo lang dat ze er uitgroei van krijgt. Bij mij is het zo snel weg dat ik me soms afvraag of ik niet toch gewoon weer echte verf zal nemen. Wat ik niet meer wil doen omdat ik nogal grijs ben en ik wil kijken of ik na verloop van tijd kan stoppen met verven.

Overigens is rood bijna onmogelijk eruit te krijgen, dus dat ros van ooit zit er gewoon nog in. Ik zou overwegen om een flink stuk te laten knippen en dan één keer een verf erin laten zetten die je eigen haarkleur benadert.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zilvershampoo gebruiken! Dat trekt alle warmte uit je haar. Ik gebruik het ook ivm highlights en het wordt dan helemaal assig. Die van mij is van een kapper.
Ja probeer het eerst met een zilvershampoo

overigens is het wel mogelijk hoor, wat je kapper zegt. maar weet je zeker dat ze het over een kleurspoeling had? Niet over een toner?
quote:GateKeeper schreef op 08 oktober 2016 @ 12:01:

volgens mij pakt een spoeling op geverfd haar niet goed. Of is t binnen de kortste keren vervaagd.

Spoeling houdt juist beter op poreus haar.

Het haar van TO is zo te horen ellenlang, al sinds december niet meer behandeld en het is gekleurd. Veel poreuzer gaat het niet worden. Die spoeling houdt wel.

To, waarom wil je het perse uit laten groeien? Zoals ik het nu begrijp loop je nu al 8 maanden met een stoffige kleur met uitgroei.
Ik zou ook overwegen om die lengtes af te knippen. Vaak frist haar enorm op van een flinke knipbeurt, en als het na het knippen nog schouderlang is, is dat nog een mooie lengte toch?

Roodtinten zijn gewoon enorm moeilijk uit je haar te krijgen, ik zal het zelf echt nooit meer rood doen (gelukkig deed ik dat alleen bij kort haar).

Ik zou wel die kleurspoeling overwegen, maar met een knipbeurt dus.
Inderdaad, die roodtinten waren toen echt een vreselijk idee, en de kleur was niet eens mooi bij mij. Er gaat sowieso een stuk af! Als ik op een stoel zit, raakt mijn haar mijn benen. Het is nu echt veel te lang! Maar zou het graag toch houden tot net aan mijn borsten. Elke keer als ik het korter doe, heb ik er binnen een week spijt van.

En ik wil het laten uitgroeien omdat mijn eigen kleur wel een koele kleur is, bijna assig. Heb van meerdere kappers gehoord dat ze mijn haar, dat al geverfd is, niet kunnen verven in askleuren, of toch heel moeilijk. Dat het veel verfbeurten gaat vergen wat mijn haar alleen maar nog meer beschadigd. Dus om die koele kleuren te krijgen, zit er al niet veel anders op dan op mijn eigen haar te wachten...

Die zilvershampoo is ook een goede tip!
Ik had mijn haar ook rood geverfd en wilde terug naar mijn eigen kleur. Ik heb het gewoon zelf thuis geverfd in de kleur die het dichtst mijn eigen kleur benaderde. Geen probleem. Maar ik heb behoorlijk donker haar, dat maakt misschien wel uit.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven