Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Haha smurf idd schoenen kunnen hele zwangerschap mee:-) kleding komt later wel.

Foliumzuur deed ik niet omdat ik ook niet van plan was zwanger te worden en toen ik erachter kwam maar gelijk vitamines gehaald met foliumzuur erin.

Bij mijn vorige 2 wel maand van te voren foliumzuur maar daar was ik bewust mee bezig.
nou bij mij kunnen die schoenen niet de hele zwangerschap mee hoor ik had bij mijn vorige zwangerschap gezwollen voeten dus paste ik mijn schoenen niet meer hahaha
Ik slik alleen sinds ik gestopt ben met de pil foliumzuur. Ik hoop dat het genoeg is want mijn vriend en ik zijn vegetariërs. Ik ga het wel bespreken met huisarts/vk. Neem de laatste weken ook b12 extra omdat ik zo vermoeid was (weet nu waarom hahaha)

Ik vandaag nog lekker kleding gekocht, wel met ruimte voor stretch met een grotere buik! :D

Vandaag officieel mijn NOD overleefd! Het was toch zo spannend, de angst voor bloed was er de hele dag.

Maar nu... op naar week 5!! Whooop!! :D
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Hoi dames,

Wat is er alweer veel geschreven zal me snel even inlezen! Voor de tabel: ik ben 26 jaar

Jullie dus ook al allemaal de verloskundige gebeld? Ik zal donderdag als ik vrij ben ook bellen en hoop dat het dan niet lang meer duurt tot de eerste echo. Ze doen hier een echo bij 8 weken ongeveer!

Ook ik dacht dat het bij een tweede minder spannend zou zijn... Heb al 3 testen gedaan

Wat betreft mvm ik moet ze hier zelf wegbrengen ivm met misselijkheid tot de 16e week bij de eerste twijfel ik nog.... Toch vind ik het ook weer een goed initiatief misschien toch maar weer aanmelden.

Ik heb ook een nachtmerrie gehad had een jongen gekregen (we hebben nu een dochter) maar ik had geen band met het jongetje etc. Heel akelig..

Vitamine; ik slik ook de compleet mama met omega3 van Davitamon

Sporten; ga deze week weer beginnen met hardlopen.. Schiet er te vaak bij in.

Kleding ik vandaag een heerlijk vest gekocht ideaal voor een zwangere buik. Kan alleen geen plaatje vinden ervan vinden helaas.
Gebruik nu alleen foliumzuur. Ben de vorige keer na verloop van tijd overgestapt op Davitamon mama en zal dat nu denk ik ook doen.

Eet zelf ook vegetarisch en ben vorige keer gewoon hetzelfde blijven eten als wat ik daarvoor deed.

Wat betreft kleding merk ik nog niets. Heb bijna alle kleding van de vorige zwangerschap nog, maar wil ook wel wat nieuwe dingen.
Ik merk ook nog niets aan mijn kleding gelukkig. Wel af en toe misselijk maar op dit moment voel ik me topfit! Ben wel benieuwd bij de eerste begon ik pas met 16 weken te groeien bij de 2e gaat het vaak toch sneller zeggen ze.
Haha, Smurf... Ook schoenen kunnen best krap worden zo op t einde vd zwangerschap. Maar als t goed is hebben ee dan hopelijk al heerlijk slipper weer

Ik slik op dit moment alleen mijn medicijnen en foliumzuur nog. Op aanraden van de arts waar ik onder controle ben voor mijn ziektes moest ik juist stoppen met de supplementen die ik ervoor slik, waaronder B12. Dus die heb ik de laatste 4 dagen netjes afgebouwd. Ga morgen wel davitamon met omega 3 halen. Die heb ik afgelopen 2 zwangerschappen ook geslikt.

Dat met geen band is volgens mij typisch iets voor bij een 2e. Gelukkig komt dat in bijna alle gevallen wel goed ik had dat ook heel erg. Bij een 3e is die angst dan weer weg. Bij mij heerst dan meer de angst dat de band tussen de kleintjes dusdanig wordt dat er 1 wordt buiten gesloten. Aan de andere kant vind ik het een prettig idee dat ze altijd 2 anderen hebben later die door dik en dun met ze gaan
@Loveisdancing: Bij mijn eerste begon je pas bij 24 weken wat te zien bij mij. Bij de 2e had ik met 8 weken geloof ik t zelfde formaat
Haha Musketi bij een vriendin van mij ook.. bij de eerste zag je wat met 20 weken en bij haar tweede zag je het al met 6 weken.. Dus ik ben erg benieuwd!

Welke medicijnen slik je als ik vragen mag? Voor welkte ziektes? Als je het niet wil noemen ook goed hoor!

De nachtmerrie was donderdag tot nu toe geen meer gehad. Hoop dat dit zo blijft het voelde echt niet fijn...
Ik heb een aantal autoimmuunziektes, waaronder 1 van mijn schildklier. Daar slik ik medicijnen voor en moet nu alle 4 weken bloed prikken om te kijken of mijn bloedwaarden goed blijven of dat ik een hogere dosis moet hebben. Als ik niet genoeg slik kan dat nl gevaarlijk worden voor de baby.
Zijn de waardes op dit moment goed? Ik Jan mijn eerste laat van een trage schildklier tijdens de zwangerschap. Na de zwangerschap ben ik weer van de medicijnen afgestapt want de waardes waren goed moet wel elk jaar prikken ervoor. Zal morgen ook gelijk weer prikken hoop dat ik er deze zwangerschap niet mee zit.
Ja, mijn waarden moeten goed zijn anders kan je mij opvegen. Bovendien mag ik ook niet zwanger raken als de waardes niet goed zijn. Wel vreemd dat je tijdens de zwangerschap wel schildklier hormonen moest slikken en daarna niet meer. Over het algemeen is een trage schildklier namelijk blijvend. En inderdaad snel even laten prikken. Want als je waardes te laag zijn kan dat hersenschade bij de baby of een miskraam opleveren.
Musketi, vervelend die schildklier.

Nu je t zegt mijn zusje had ook echt op gezette voeten aan t einde van haar zwangerschap.

Kleding, vorige week n leuk jurkje gekocht die best straks zit dus denk dat ik die nu maar veel moet dragen voor ik hem nier meer pas.

Hier n dilemma. Mijn zusje heeft de wieg te koop staan. Zij weten niet dat wij überhaupt gestopt waren met de pil. Ik wil nog niet vertellen dat we zwanger zijn, maar zo n wiegje is misschien wel handig. Mijn moeder heeft nog n andere wieg waar ik vroeger in gelegen heb dus dat heeft ook wel wat! Twijfels over alles
Valt best mee hoor smurf, door het prikken en evt verhogen is het goed onder controle te houden.

Als je de wieg van je zus wilt ipv die waar je vroeger zelf in hebt geslapen kan je natuurlijk ook zeggen dat je hem graag van haar over koopt voor het geval jullie ooit kinderen krijgen. Je hoeft natuurlijk niet te zeggen dat je al zwanger bent.
Gelukkig maar Musketi !

Ja misschien maar even war verzinnen. Ben niet zo van de 2e hands spullen maar van me eigen zusje heb ik er niet zo veel problemen mee.

WiIlem jullie 2e hands spullen? En wat wel en wat niet?
smurf inderdaad wat musketi zegt gewoon zeggen dat je het zonde zou vinden als ze hem weg doen dat jij hem graag wilt gebruiken voor je kindjes later hahaha. wij hebben niets 2de hands alles nieuw gekocht maar zou 2de hands ook niet erg vinden mits het er goed uit ziet. een autostoel zou ik alleen nooit 2dehands doen en een matrasje ook niet
Ik heb voor in de kraamweek een wieg waar ik zelf inbheb gelegen als baby. Wel de bekleding nieuw gemaakt. En verder gewoon alles 2e hands. Vind het zonde van het geld om duizenden euro's aan een kinderkamer uit te geven terwijl ik voor een paar tientjes klaar kan zijn. Wat ik wel nieuw koop zijn inderdaad matrasjes, hydrofielen en dat soort hygiëne spullen. Ook schoenen koop ik altijd nieuw. Ook de meeste draagdoek en heb ik allemaal nieuw gekocht.
Dit is ook een goeie om je allemaal voor in te schrijven. Met al die baby dozen heb je bijna van elk merk een speentje om uit te proberen gratis flesjes,bakjes enz enz enz http://www.gratisvoorbabys.nl/babydozen.html
Wow.. Ik ben even in shock van de hoeveelheid gratis babydozen.

Vandaag ging wat stroef in de ochtend. Was een beetje misselijk maar niet heel erg, en de broek (zo'n jegging) die ik heb aangedaan vanmorgen drukt met de band gigantisch in mijn buik.

Ook mijn humeur is niet heel erg fantastisch. Al helpt het wel om stiekem te fantaseren op het internet voor ons kleine humpje. Al gaat mijn stapel werk er niet minder van worden..

Hoe voelen jullie je vandaag?
niet al die dozen kan je aanvragen hoor je moet maar even goed lezen sommige moet je voor betalen sommige zijn winkels die niet bij je in de buurt zitten dus ook niet mag ophalen dus het is echt even uitzoeken.
Oke top! weer wat geleerd, iets voor de luie zondag. ;)

Wellicht een hele aparte vraag, maar kan het kwaad als je broek bijvoorbeeld in je buik duwt? Ik vind het allemaal nog veel te spannend. Twijfel nog steeds wanneer ik de vk ga bellen, zal ik deze week bellen of wat als het te vroeg is en nog fout gaat? Of als ik spontaan opeens helemaal niet zwanger blijk te zijn? Teveel onzekerheden.. Wanneer ongeveer bellen jullie de vk?
je kan de vk al bellen als je je positieve zwangerschapstest hebt! ik heb gelijk gebeld net als mijn vorige zwangerschap maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. al weet je toch pas zeker hoe het ervoor staat als je voor een echo bent geweest. ik was mijn eerste zwangerschap ook als de dood voor knellende broeken maar dit kan geen kwaad mijn verloskundige legde dit mooi uit. je kindje zit in vruchtwater dus als er tegen de baarmoeder word geduwd word je kindje beschermd door het vruchtwater.. probeer maar eens een ballon te vullen met water dan zie je dat het echt niet geplet kan worden als je er keihard op drukt en dat je kindje daar binnen dus veilig zit!
Bovendien is je kindje momenteel ergens tussen 1 mm en een cm groot, afhankelijk van hoe ver je bent en zit op dit moment ook nog eens achter je schaambeen verstopt. De placenta is ook nog niet aangelegd, dus een broek kan idd geen kwaad. Echter zou ik persoonlijk iets anders aantrekken. Ik vind het verschrikkelijk als kleding niet lekker zit.

En er zijn inderdaad behoorlijk wat dozen gratis. En van winkels die niet in de buurt zitten hebben er gewoon op de heen of terugweg van een dagje uit opgehaald. Dan heb je al snel 7 gratis dozen. Ene met flutspul andere met echt leuke dingen erin.

En ik heb vandaag het inschrijfformulier ingevuld. Als het nu mis gaat dan weten ze dat ook gelijk volgende keer en kunnen ze daar rekening mee houden, met evt eerder een echo en bij herhaling onderzoek wat er evt mis is.
Hallo dames,

Ik heb even niet gereageerd zon hoofdpijn en moe nou en als ik niet schrijf ben ik echt ziek :-)

Nu gaat het alweer een beetje..

Dozen: ik heb prenatal Etos en babydump aangevraagd de rest vind ik niet zo maar is persoonlijk.

Vanavond naar Ikea met beste vriendin is een keer wat anders als op de bank in slaap vallen haha.

Ik had een test gehaald die weken aangaf die had ik in het begin gedaan en gaf toen 1-2 weken aan en nu 3+ betekent meer als 5 weken zwanger dus de test loopt mooi mee op maar dat is wel te merken aan dat rothormoon man man wat ben ik misselijk zeg de hele dag!
Ik draag graag leggings met jurken dus niet zon last van drukkend gevoel van mijn kleding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven