* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Sas: gefeliciteerd nog met je verjaardag.

Ring en Maria: gefeliciteerd met de 12-weken grens! Ik ben donderdag aan de beurt.

Hier ook druk gehad met de laatste kerstinkopen dit weekend. En wat problemen met mijn suikerwaardes, zit ineens heel laag. Oftewel heb veel minder insuline nodig maar moet nu dus weer puzzelen hoveel, en vind het ook vreemd dat dat zo ineens gebeurd. Het hele weekend dus het gevoel gehad tegen een hypo aan te hangen en dan moeten eten, waar ik geen zin in heb en weer misselijk van word. Gistermiddag dan ook alles eruit gegooid. Gisteravond en vanmorgen wat minder gespoten en nu gaat het wel beter. Heb alles maar even naar de diabetesverpoleegkundige gemaild om te beoordelen. Wel daardoor weinig achter de PC gezeten.

Vandaag en woensdag nog werken en dan heb ik gelukkig ook vakantie. Woensdag zal wel een lange dag worden, want dan is bijna iedereen al vrij. Nou, ik ga maar eens doen waarvoor ik betaald wordt.....
IK HEB VANOCHTEND HET HARTJE GEHOORD!!!!

Joehoe! Vanochtend bij de ha geweest en met de doptone m'n buik beluisterd. Hij verwachtte niet dat we het hartje meteen al zouden horen omdat ik nu 11 weken en 5 dagen ben, maar toch hebben we het gehoord!

Wat wel heel erg jammer is, is dat ik pas op 6 januari een termijnecho kan krijgen. De praktijk waar ik heen moet voor een echo zit tot het einde van het jaar hartstikke vol. Baal er heel erg van maar ja, wat doe je eraan? Ben op dat moment al een dikke 13 weken zwanger.

En nog even voor Jane die de tabel bijhoudt: volgens de ha ben ik nu 11 weken en 5 dagen en dat betekent dat ik 10 juli ben uitgerekend i.p.v. 8 juli.

Groetjes Donderjagertje
Yeahhhh gefeliciteerd Donderjagertje, Super. Wat een lekker gevoel is dat he? En wat goed dat ze met de doptone al wat konden horen, gelukkig maar.

Alleen wel balen van die termijnecho dat dat pas kan op de 6de. Maar nu weet je wel meteen waar je het kan laten doen en kun je meteen op tijd een afspraak maken voor de 20 weken echo enzo.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Watever veel plezier bij de echo vandaag en Ranje veel plezier morgen. Wel komen vertellen hoor.
Inderdaad echt super Chica! Heb ik tenminste bewijs dat er een kindje in m'n buik groeit. Dat klinkt wat raar, maar ik merk momenteel wat weinig van de zwangerschap, de kwaaltjes zijn zo goed als over en dan zou je soms bijna vergeten dat je zwanger bent. Het liefst had ik vandaag meteen die echo, maar ja. Een mens kan niet alles hebben

En inderdaad, ik maak op 6 januari meteen de afspraak voor de 20 weken echo!!
Wat super Donderjagertje!!! Jammer alleen van die echo, maar dit moet ook al een fijn gevoel zijn.

Thanks, Blogbabe!

Padababa, veel sterkte met je insulinewaardes. Lastig, als je zoveel erop moet letten, lijkt mij.
Padababa: wat vervelend, joh! Die problemen met je suikerwaardes. Hoe kan dat nou? Krijg je daar wel goede hulp bij of moet je dat zelfs allemaal uitzoeken/puzzelen?

Donderjagertje: wat leuk dat je het hartje hebt gehoord! Fijn! Wij mogen 13 januari pas (niet klagen dus om 6 januari hihi!, en ik heb het hartje dus nog nooit gehoord). Maar donderjagertje, wees maar blij hoor, dat je zo weinig kwaaltjes hebt. Ik ben steeds zo misselijk... Da's ook weer niet fijn.
Donderjagertje: gefeliciteerd met het hartje!

Hier even een dip. De diabetesverpleegkundige vertrouwd het ook niet en heeft met de gyn overlegd, die kan het ook niet verklaren dus moet ik morgen om 9 uur langskomen voor een echo. Heb verder nergens last van, maar dat zegt natuurlijk ook niets. Vandaag waren mijn waardes iets hoger, maar het blijft vreemd dat ik ineens zoveel minder insuline nodig ben. Hoop zo dat het niets betekend en dat de kleine gewoon even wat meer energie verbruikt of zo.

Ik krijg trouwens wel hulp daarbij hoor van de diabetesverpleegkundige. Het blijft toch een beetje puzzelen, ook voor hun. Zeker als je ineens zo anders reageert, maar ze gaf vanmiddag aan dat ik het prima aangepast had dus daar was ik wel blij mee.
Zo hehe, hier ook een hartje gezien!! Eindelijk.

Ben er nog vol van. Mijn datum klopt alleen helemaal niks van, maar dat komt door de korte cyclus (van namelijk maar 3 weken) Ik was daardoor er vanuit gegaan dat ik verder was, maar mijn datum is de 29e juli.

Ik merk wel dat ik ontzettend veel moeite heb om het forum hier bij te houden, jullie schrijven zoveel!!

Maar het komt ook omdat ik nog niet zoveel had om over mee te kletsen, behalve een positieve test.

Ik ga ook nog even lezen wat jullie allemaal te vertellen hebben gehad de laatste dagen.
Fijn dat je het hartje hebt gezien maar wat jammer dat je een week minder ver bent, Watever!

Padababa, wat vertrouwd ze dan niet, dat je een extra echo moet? Wel fijn dat ze zo met je meedenkt.
Donderjagertje en Watever, gefeliciteerd met de hartjes.

Watever even omschakelen qua datum dus, maar je past nog mooi in dit forum

Padababa, vervelend dat er geen peil lijkt te trekken op jouw waardes. Wat vertrouwen ze niet? Wel fijn dat ze voor de zekerheid een echo krijgt, maar daardoor maak je je hopelijk niet onnodig zorgen?

Ik heb morgen weer een echo! Al de derde op rij, dus ik bof. En mooi telkens drie weken ertussen zodat we de groei goed kunnen bekijken. En misschien luisteren ze ook naar het hartje. Dat zou helemaal super zijn natuurlijk.
@Maria: wat gaaf zoveel echo's! Ik had vorige keer drie en vond het alle keren even fantastisch.

@blogbabe: ben je de hele dag door misselijk? nooit eens een dagje dat je je beter voelt? lijkt me erg vervelend. lukt het nog wel om wat te eten hier en daar, want anders voel je je nog minder. wanneer had jij de afspraak voor de termijnecho gemaakt? ik zal niet meer klagen dat ik zo lang moet wachten

@watever: ik heb ook moeite om hier bij te lezen hoor! er wordt zo ontzettend veel geschreven....

@padababa: is het niet juist een goed teken dat je minder insuline nodig hebt?

Ik ben op dit moment bezig een zakje Haribo-kersen naar binnen te werken. Had er al dagen zin in en vanmiddag dus een zak gekocht. Ga ze zo toch maar weer in de kast leggen want anders word ik daar straks nog misselijk van!
Watever: gefeliciteerd met het kloppende hartje, jammer van de datum maar dat hartje is natuurlijk veel belangrijker.

Ze vertouwen het niet omdat ik zo'n plotselinge daling heb. Later in de zwangerschap kan dit betekenen dat de placenta niet meer goed functioneert. Dit is zo vroeg in de zwangerschap nog niet aan de orde, maar het kan wel betekenen dat er iets is verandert in de hormoonhuishouding. Het is dus niet iets wat normaalgesproken gebeurd bij zwangere diabeten en daarom verontrustend. Hoop dat het meevalt, maar heb er niet zo'n goed gevoel over.

Kleine man is ineens heel erg ziek. Bij het avondeten huilen en niet willen eten, in de ogen vragen, maar op bed gelegd en toen ging hij slapen en uur later wordt hij huilend wakker en spuugt zijn hele bed eronder. Man alles verschoont (ik kokhalsde te veel) en ik met hem onder de douche. Na een tijdje weer aangekleed en direct daarna komt er nog een golf. Gelukkig niet alles eronder, maar nu een was met beddegoed en slaapzakken aan. Hopen dat wij het niet overnemen.
Padababa: voor jou. Sterkte met je dip! Spannend allemaal, hoor!

Whatever: gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Maria: succes morgen met de echo! Bofkont! Jij mag wel héééél vaak!

Donderjagertje: ik heb nu goede pillen tegen de misselijkheid. Dus.. ik was inderdaad dag en nacht misselijk. Maar nu gaat het heel goed! En ook ik ben in de weer met veel snoep (uit het kerstpakket). Zou dit ook een zwangerschapskenmerk/kwaal zijn?
padababa: veel sterkte!

blog: vervelend dat je zo misselijk bent. daar had je in begin geen last van toch?

de verloskundige verwend me wel met deze echo. denk dat ze medelijden had vanwege medische molen. elk nadeel heeft zo zijn voordeel, maar deze gaat voor jou helaas niet op.

donderjagertje: afgelopen week moest ik gewoon toen ik in stad was de etos in voor snoep. heb het beschaafd gehouden qua hoeveelheid maar toch alles in 1x opgegeten

heb nu een lamme arm: poes en laptop op schoot werkt niet....
Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's en de kloppende hartjes. Heerlijk he?

Padababa succes morgen bij de gyn, duim voor je dat alles ok is. En beterschap voor je zoontje, hopen dat alles er nu uit is en dat jullie een rustige nacht voor de boeg hebben.

Donderjagertje: think positive! Bij 13 weken kun je namelijk al heel veel mooie dingen zien op de echo, echt al een klein mensje dan. Je geduld wordt dan vast dubbel beloond met mooie plaatjes!

Vandaag zelf ook een echo gehad bij de gyn. Gelukkig was alles goed en groeit het kindje op dit moment zoals het moet. 5 cm nu van billen tot kruin. Mooi aan het bewegen, hartje ging flinkt tekeer, blaas en maag gevuld, dus ik ben even gerustgesteld. Wrsch zijn alle bloeduitslagen er pas volgende week ivm de feestdagen, nog even geduld dus.
Fijn Jojon, jij ook gefeliciteerd!!!!
Ik heb een beetje bij gelezen, de laatste 2 bladzijden.

Jojon, lees dat jij het erg zwaar hebt, veel sterkte toegewenst.

Gelukkig gaat het met je kindje uitstekend.

Ook van het berichtje van Jane moest ik erg schrikken. Hoe is het inmiddels? Verder lees ik dat al een heleboel de 12 weken grens over zijn, gefeliciteerd allemaal!!

Ik heb zelf weinig klachten of kwaaltjes. Behalve moe en koud in de avonduren heb ik eigenlijk niets.

Alle dames bedankt voor jullie reacties en felicitaties op het hartje van mijn boontje en ik zal proberen hier toch wat beter bij te lezen.
Hi allemaal, ben een paar dagen druk geweest en lees net een klein beetje bij. Padapapa, balen dat je suikerwaarden van slag zijn. Succes.

Donderjagertje en Watever- gefeliciteerd met het hartje! Super.

Vanmiddag om 1300 ga ik naar mijn eerste echo. Pff, ben echt nerveus... ik hoop zo dat het allemaal goed zit en het hartje klopt. Jullie horen van mij!
Ranja, heel veel plezier en succes!!
Nou gelukkig was met de baby alles goed. Nog steeds een mooi bewegend kindje en kloppend hartje. Ik was iets afgevallen en de gyn denkt dat ik daardoor in dit stadium beter reageer op de insuline. Maakt mij nu niet meer uit waar het door komt, als de baby er maar geen last van heeft.

Ranja: succes met de echo!

En Maria natuurlijk ook!
Fijn padababa dat alles met de baby goed is!
Top, Padababa dat het met het kindje goed gaat en met jou natuurlijk ook. Kun je nog meer schommelingen verwachten of niet?

Ranja: jij ligt nu lekker naar het scherm te kijken en hopelijk ook naar een super mooi hartje.

Jojon: fijn dat alles zo goed was.

Ben ik weer iemand vergeten nu??? hihi kan het ook niet meer bijhouden. Nou ja, ik geloof niet dat we meteen beledigd zijn als we een keer vergeten wordten toch? Geeft dus allemaal niks.
Padababa: gelukkig is met de baby alles goed. Je hebt gelijk, zolang de baby er geen last van heeft, is het goed. Maar ja... voor jezelf moet het natuurlijk ook nog een beetje leuk blijven.

Ranja: hoe was de echo? Hartje gehoord of gezien? Hopelijk waren het zorgen/zenuwen om niets!

Chica: volgens mij is niemand hier beledigd hoor, als ze vergeten wordt. Het is ook zoveel en er wordt zoveel geschreven. En dan nog die zwangerschapshormonen die je lichtelijk vergeetachtig maken erbij. Haha!
Het wordt nu echt leuk he, met al die hartjes en echo's!

En een latere termijnecho heeft inderdaad het voordeel dat je alweer veel meer kunt zien. Ik weet toch wel hoe ver ik ben dus dat hoeft al niet meer bepaald te worden.

Heb net twee uurtjes op bed gelegen. Was zo verschrikkelijk moe dus ben maar tegelijk met m'n dochter naar bed gegaan. Heerlijk even. Maar ik hoop wel dat ik het met de kerstdagen een beetje volhoud qua energie! Dat het hoofdgerecht vlees is op beide dagen vind ik wat minder want ik walg momenteel nog net niet van vlees, brrrr. Of het moet goed vermomd zitten in de pastasaus ofzo.

Nou, ik hoor m'n kleine meid dus die ga ik ook maar weer even uit haar ledikantje halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven