* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Ring: kleertjes leuk, dure kleertjes, nog leuker!!!!

Worden jullie al koopziek als je in een winkel langs die minikleertjes loopt? Ik moet me echt inhouden moet ik zeggen.

Ja tuurlijk kan ik me voorstellen dat het wel een magische grens is. Misschien ben ik wel te nuchter.... Maar idd als het de eerste 12 weken maar goed gaat dan ben je al een heel eind. Ga er niet vanuit dat ik een bloeding krijg deze keer maar je weet het nooit. Vorige keer had ik vanaf 6 wkn al kleine bloedingen en toen dus een grote. Was wel meteen de laatste bloeding toen trouwens (tot de bevalling haha). We zien het wel. Je kunt er toch niks aan veranderen toch?

Goed dat je het in de gaten houdt met je bekken. Dat was eigenlijk natuurlijk de bedoeling van het berichtje. Dat je zelf alert blijft. Wanneer je evt naar een fysiotherapeut gaat dat kun je natuurlijk alleen zelf beslissen, jij voelt en kent je eigen lichaam toch het beste!
*ego-alert aan*

Heb een rare dag achter de rug.

Vanmorgen opgestaan met gigantische buikpijn en ziek thuis gebleven. Vanmiddag begon ik me ongerust te maken en ben naar de huisarts gegaan. Die verwees me door naar de VK, die het hartje wilde gaan luisteren, maar niets kon vinden. Dit heeft zeker 10 minuten geduurd.... Hell !

Een urineonderzoek gedaan, waar ze bacteriën in vonden. Ik werd doorgestuurd naar het zh, waar ik met bonzend hart naartoe ging...

Een echo gehad en die was gelukkig goed. Pffffieuw.....

Ik was me echt rotgeschrokken zeg.

Wéér een urineonderzoek gedaan en ditmaal vonden ze niets. Ik ben nu weer naar huis gestuurd, omdat ze niet kunnen vinden wat ik heb. Geen aanwijzingen voor blaasontsteking of blindedarmontsteking.

Als ik morgenvroeg nog zo'n buikpijn heb, moet ik morgen weer naar het zh komen. Ik hoop dat ik vannacht opknap...

*ego-alert uit*
What matters most is how you see yourself
Jane, wat zal jij geschrokken zijn! Jakkes. Gelukkig is alles goed met je kindje, maar die pijn is niks natuurlijk. Hopelijk zakt het weer af.

Jojon, ja ik heb het ook! Ik vind het geweldig, al die spulletjes. Ik heb best een uitgesproken smaak, hoe meer felle kleuren, hoe beter! Gekke dessins en printjes vind ik ook te gek. Als ik dan iets zie wat ik geweldig vind, heb ik moeite me in te houden.

Hebben jullie dat ook, dat jullie sommige dingen echt niet mooi vinden en dat je ook hoopt het niet te krijgen al is die kans zeer aanwezig? Ik dus wel, schaam...

Ik hou in ieder geval niet van pastelkleuren (sorry, ieder z'n ding natuurlijk). Woezel en Pip hou ik ook niet van. Ten eerste vind ik ze flets gekleurd, en ten tweede vind ik het Comic Sans lettertype niet mooi, wat ze gebruiken in de boekjes. Nou ja, niet mooi... Afschuwelijk eigenlijk.

Straks krijg ik wel allerlei W&P dingen, haha. Het zou wat zijn!

En jullie..? Of is het een te groot taboe wat ik nu vraag?
Jane: sjee wat zal je geschrokken zijn. En wat raar dat ze dan in het zh niks meer kunnen vinden. Mooi, aan de ene kant maar aan de andere kant zat je wel met die buikpijn. Nou ja, gelukkig is de echo wel goed. Hou die buikpijn wel goed in de gaten hoor en goed voor jezelf zorgen.

Ring: zo is het bij mij ook begonnen. Ik ben achteraf ook iets te laat naar de fysio gegaan. Ik had het zeker niet zo erg als Jojon maar wel pijn met verschillende handelingen. Deze keer hou ik het zeker beter in de gaten. Dit is ook één van de redene waarom ik qua zwangerschapcursus aan mensendieck of cesar zit te denken.

Iedereen die 12 weken is, heel erg gefeliciteerd. Ik vind het ook een mijlpaal hoor en ja, Ring ook jij hoort daar natuurlijk bij vanaf morgen. Bij mij duurt het nog wel even, maar super dat de eerste van deze maand erdoor heen zijn. Hopelijk betekent dat ook minder misselijkheid, meer energie en minder kwaaltjes. Het tweede trimester is altijd de leukste.

Qua kleertjes heb ik het nog niet zo erg. Ik ben dol op mooie en dure kleertjes haha maar ik wil eerst weten wat voor geslacht het is en dan ga ik los

Verder heb ik geen uitgesproken mening over bepaalde dingen. Ik vind woezel&pip wel leuk omdat er bij die boekjes ook een cd zit en dat vind ik wel weer grappig. Ik ben natuurlijk dol op nijntje maar ja, das logisch als je in Utrecht woont : )

Vriend en ik zijn lekker uit eten geweest want Anniek mijn dochter is uit logeren bij schoonouders. Ik viel alleen bij het nagerecht bijna in slaap haha en ga dus z meteen lekker mijn bedje in. En dan........morgen...uitslaaaaaaapen. Wat een luxe, wat een luxe, ik ga gewoon de hele ochtend in mijn best liggen hahahaha. Weltrusten iedereen, slaap lekker en met alleen maar mooie gedachtes en dromen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
De energie is hier nog ver te zoeken hoor! Terwijl iedereen nu zegt: 'lekker he, dat je energie nu weer terug komt!' (O ja???)
Hey allemaal,

Jane: hoe gaat het nu met de buikpijn? wat een schrik zeg. Hopelijk is de pijn weer weg.

Ik had dat de vorige keer ook niet, was moe tot een week of 16 sowieso. Bij mij was ook het tweede trimester niet het prettigste maar het derde. Ach, het is toch bij iedereen verschillend. Ik zie het wel wanneer ik weer iets fitter wordt en tot die tijd doe ik gewoon af en toe een middagdutje.
Ach ja, het is natuurlijk maar een theorie van die 12 weken. Ik weet alleen dat het vorige keer heel langzaam, beetje voor beetje bij mij beter ging. Maar natuurlijk is ieder mens anders en zal dus ook anders reageren. Tweede trimester is het leukst, zegt men, omdat je minder last van kwaaltjes hebt, wel een buikje dus mensen zien ook echt dat je zwanger bent, je nog redelijk mobiel bent maar die dikke buik nog niet in de weg zit zoals in het laatste trimester.

Het maakt niet uit natuurlijk wat het leukste is, als het allemaal maar goed gaat met kind en moeder. Dat is het allerbelangrijkste.
Jane ik hoop dat je je vandaag beter voelt. Wel schrikken zeg! Op zich fijn dat ze niks konden vinden, aan de andere kant als ze wel iets vinden dan kunnen ze tenminste wat aan doen. Spannend. Beterschap in ieder geval en rustig aan doen!
Hey Meiden,

Hier wordt er voornamelijk geklust! Het begint nu echt op te schieten en dat betekent dus ook een beetje opschieten met klussen. Er moeten nu steeds dingen af voordat we verder kunnen de volgende dag. Over het algemeen verfdingen dus dat moet dan `s nachts drogen en `morgen` nog een keer. Maar wel lekker dat het einde een beetje in zicht komt. Morgen gaat mijn lief zelfs de vloer al leggen!

Jojon en Jane, ik schrok van jullie verhalen. Jane, ik hoop dat alles weer een beetje beter gaat?

Jojon, echt een mega verhaal! En dat toch zo positief blijven, ik ken mensen die om minder in zak en as zitten!

voor jullie allebei!

Ring, wij hebben hetzelfde shirtje gekregen alleen blauw met donkerblauwe letters!

Hier hebben we het trouwens verteld aan inmiddels een heleboel mensen, heel leuk al die reacties!
Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens. Inmiddels 11 weken en 1 dag zwanger en still going strong! De ergste maagklachten behoren nu tot het verleden. Wel heb ik veel last van darmkramp, met name na het warm eten 's avonds. Over het algemeen heb ik veel energie, maar dat kan zomaar ineens omslaan. Worden m'n hele lijf en leden zwaar en wil ik maar één ding: m'n bed in. Ik lig dus overdag wel eens een uurtje, of twee!

Komende week ga ik voor m'n eerste controle, ben heel benieuwd en vind het toch wel spannend. En dan gaan we het ook aan de familie vertellen. Was er eerder toch nog niet helemaal aan toe geloof ik.

Gister heb ik m'n eerste positiemode gescoord omdat er nu zo'n mooie collectie in de winkel hing. Twee rokken en twee shirts. Mijn broeken zitten niet meer lekker en beginnen nu echt te knellen dus dan is het heerlijk om weer kleding met zo'n lekker elastische buikband te dragen!

@Jane: wat een enge dag heb jij gehad zeg! Ik hoop dat het inmiddels weer beter met je gaat!

En alle anderen met klachten en kwaaltjes wil ik ook veel sterkte toewensen! Hopelijk zijn de klachten wat in de hand te houden omdat jullie er zo op tijd bij zijn.
Mardjen, leuk zeg dat je hetzelfde shirtje hebt gehad! Toevallig.

Jane, hoe gaat het vandaag? Is de pijn al wat minder?

Chica, heb je gisteren een beetje lekker kunnen uitslapen?

Ik ben nu officieel over de 12 weken grens heen!!! Joehoe! MvYara en Maria, jullie ook gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Gefeliciteed Ring! Ik moet nog even twee weekjes wachten, maar heb het volste vertrouwen!

Zeker toevallig dat we hetzelfde shirtje hebben gekregen, mijn moeder gaat er dus wel een beetje vanuit dat het een jongetje wordt, maar mijn lief ook dus dat komt vast goed. En blauw kan ook voor een meisje natuurlijk!

Nu even aan een monsterafwas en daarna weer aan de klus. Mijn lief is al een uur bezig met de vloer. Daar waag ik me niet aan, ik ga zo weer braaf verven
Ring: ik heb heeeeerlijk uitgeslapen. Ik had het echt even nodig. Het is zo fijn dat je er niet zo vroeg uit hoeft en op je eigen tempo wakker kan worden (en je nog even kan omdraaien). Dat zijn echt luxe dingen hoor. Gister lekker uit eten geweest en verder helemaal niks gedaan. Gefeliciteerd met de 12 weken mijlpaal. Ik vind het ook echt een mijlpaal hoor.

Donderjagertje: Leuk weer eens wat van je te horen en spannend dat je binnenkort op controle mag. Hou ons op de hoogte hoor. In welke winkel hing zon mooie collectie zw kleding? Ik ben echt op zoek naar een mooie spijkerbroek. Geen skinny maar gewoon normaal model. Het liefste geen smalle pijpen want daar wordt je niet dunner van Ik vind dat best moeilijk en heb er al best veel gezien. Tevens moet ik even nadenken over het feit dat als je zon grote hoge band erop hebt, die helemaal over je buik gaat dat dat van de zomer natuurlijk veel te warm is.

Mardjen: Jeetje wat ben jij druk zeg, pfoe petje af hoor met al dat geklus. Maar dan heb je zometeen natuurlijk wel een schitterend huis.

MvYara en Maria: Ook gefelictieerd met de 12 weken mijlpaal. Ook ik moet nog even 2 weken wachten maar heb er ook alle vertrouwen in (de kracht van het positief denken )
Kijk je wel uit met verven Mardjen? Als je zwanger bent wordt verven niet aangeraden. Je zal vast wel weten hoe het zit, maar ik meld het toch nog maar even... Veel succes!!!

Fijn Chica dat je echt hebt kunnen uitslapen. Ik heb bij de Miss Etam een leuke broek gekocht met rechte pijpen. Kleedt mooi af. Heb je die underbelly broeken (voor in de zomer dus) trouwens wel in grotere maten, vraag ik me af?
break in

Ring gefelicteerd, hoorde van padababa dat je zwanger was. Echt super dat je de 12 weken voorbij bent, een heerlijke zwangerschap toegewenst!!

Groetjes girafje

brreak out
Dank je, lief van je.
Jane, wat zul jij geschrokken zijn. Maar gelukkig was de echo in orde. Sterkte.

Jojon, jij ook nogmaals sterkte.

Ik heb ook de eerste cadeautjes gehad, waaronder een zwangerschapskalender en een mooi shirtje met 50% papa, 50% mama erop. Zo schattig!

Ik ben vandaag inderdaad 12 weken zwanger! Wie had dat ooit gedacht? Ik vind het nog steeds een raar idee. Ik heb het geluk dat ik tot nu toe weinig kwalen heb, wel wat misselijk en moe maar dat zie ik vooral als een prettige bevestiging dat er wat gebeurt. Ik kan er nog prima mee functioneren.

Fijne zondag nog allemaal!
quote:maria52 schreef op 21 december 2008 @ 12:53:

Ik heb ook de eerste cadeautjes gehad, waaronder een zwangerschapskalender en een mooi shirtje met 50% papa, 50% mama erop. Zo schattig!

Leuk hoor! Fijn dat jij de 12 weken-grens nu ook bereikt hebt! Het is je zó gegund!
Thanks, Blog, en jou natuurlijk ook!
Leuke Avatar Ring. Je hebt ineens vleugels gekregen. Engeltje geworden of red bull gedronken?
Geen Red Bull, dan toch een engeltje geworden... Maleficent heeft zich uitgeleefd op mijn originele plaatje in het topic 'Kerstavatars.' Handig, die forummers die tevens vormgever zijn! En lief dat ze het wilde doen!

Het is dus speciaal voor de feestdagen...
Ik zie niks, Ring! Ik zie gewoon je oude plaatje?!?!
Dat is gek!? Hij is al twee dagen anders. Misschien moet je even op F5 drukken, dat schijnt nogal eens te helpen (heb ik hier geleerd).
Jáááááá gelukt!!!!! Wat een prachtig engeltje!!!!!
Ring & Maria: Gefeliciteerd! Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn...de magische grens gepasseerd..

morgen ben ik 11 weken, ik kijk de dagen tot de 12 gewoon voorbij!!

Jojon & Jane: suc6 en een dikke knuffel voor jullie beide!

Hier drukdruk. maar leuke drukke dagen voor de kerst.

De 30 ste hebben we een afspraak voor de combi test. Vind het best eng maar heb ook vertrouwen in dat het goed zit..

Vandaag mijn verjaardag gevierd en de mensen die het nog niet wisten het leuke nieuws verteld. Iedereen reageerde erg enthousiast dus erg fijn en leuk allemaal..

Ga maar eens slapen.. heerlijk hé? Als het vakantie is? XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven