Wat moet ik doen?

22-12-2008 23:30 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
tja.. mijn dilemma is dus dat mijn zus vreemdgaat .. zij heeft mij dit verteld en die man waarmee ze het doet weet niet dat ik dit weet.. het ligt me zo vreselijk zwaar..moet ik dit nu vertellen aan mijn zwager?

Me er niet mee bemoeien is te makkelijk gezegt. Ik weet het en dit is het moeilijke ne zij is zo enthousiast over de man en het huwelijk van haar man en haar staat toch ook al op losse schroeven..

ik wil het kwijt aan haar man denk ik maar wil niet dat zij weet dat ik het gezegd hebt..dit valt me zo zwaar..en zij weet dat dit me zo zwaar valt,,ik probeer al alle mogelijke listen te verzinnen zodat hij er zelf achterkomt maar hoe? Je eigen zus verraden doe je ook niet..dan is onze vriendschap voorbij
Ben je niet vreselijk boos op je zus dat ze jou met dit dilemma heeft opgezadeld ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ja...maar ik hou van haar en boos zijn op haar levert mij niks op...
Wat vervelend! Lijkt mij dat wat je ook doet, je doet het nooit goed.

Als je het vertelt, wordt je zus boos op je. Wil je dat?

Als je niets zegt, dan wringt het bij jezelf. Wil je dat?

Kan je je zus niet een termijn geven? Dat je haar vertelt: 'ik vind het heel vervelend dat ik dit weet. Ik wil niet degene zijn die het hem vertelt. Als je eerlijk bent, dan vertel je het hem zelf. Ik geef je tot [datum] om het hem te vertellen.'

Ehh, nadeel van deze actie is dat je het daarna wel aan hem moet vertellen... zou je dat kunnen?
Tja, wat zijn de consequenties als jij gewoon je mond open doet?
Bloed is dikker dan sperma... Je zwager is over een tijdje misschien vanwege dit niet meer je zwager, je zus blijft familie.

Ik zou me er dan ook sowieso buiten houden. Wie zegt dat je zwager er gelukkiger van wordt het te weten? Voor je het weet kom je in een situatie dat beide jou de schuld geven voor wat er gebeurd is.
In jouw geval zou ik me er toch echt zo veel mogelijk buiten houden en tegen je zus zeggen dat je er ook verder niet in betrokken wilt worden.

Je zwager inlichten lijkt me een bijzonder slecht idee. Als je zus hier achter komt, zet dit wellicht jullie relatie op het spel. Ik vind het trouwens niet netjes van je zus om jou hiermee op te zadelen als ze weet dat dit je zwaar valt.
The time is now
quote:patricia123 schreef op 22 december 2008 @ 23:36:

ja...maar ik hou van haar en boos zijn op haar levert mij niks op...Wat levert het jou op als je het je zwager vertelt dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou me er niet eens in willen mengen.....je kan natuurlijk wel een goed gesprek met je zus aangaan.....
quote:Winston schreef op 22 december 2008 @ 23:38:

Bloed is dikker dan sperma...

*grijns* die is goed!

quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2008 @ 23:40:

[...]

Wat levert het jou op als je het je zwager vertelt dan ?Een schoon geweten?
dus je zus kan geen geheim bewaren, maar ze verwacht wel dat jij dat wel doet?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou zeggen Bedankt ZUS!

Verder zou ik me er helemaal buiten houden. Ook zus melden dat je er niets maar dan ook niets meer over wil horen. Die perikelen bespreekt ze dan maar met haar vriendinnen.
Hoopt zus misschien dat je iets loslaat tegenover haar man?
Lekker dan, dat zij jou opzadelt met haar "probleem". Heeft ze er wel eens bij stil gestaan dat ze jou daar nu mee belast. Dat mag je haar best zeggen hoor, dat je nu iets te horen hebt gekregen wat je én helemaal niet wilt weten én helemaal niet voor je wilt houden. Dan had ze het je maar niet moeten vertellen als ze niet wil dat het de buitenwereld in gaat. Niet omdat jij niet te vertrouwen bent, maar omdat jij graag wel open en eerlijk in het leven wilt staan. Dat je voor jezelf niet eens geheimen hebt en dat je ook niet met geheimen van anderen wil rondlopen.

Heb je zelf een partner, mag je het hem hem/haar wel hier over hebben van je zus. Of verwacht je zus nu ook dat je zelfs tegenover je eigen partner informatie achter houd of niet eerlijk bent (of misschien wel moet liegen...)?? Want dat zou ik echt niet doen, mn mond houden tegenover mn partner. En dan maakt het geen bal uit wat die zus er van vind.....had zij haar mond maar moeten houden...Of beter nog, niet vreemd moeten gaan...
Niet vertellen natuurlijk! De kans is groot dat jij hoe dan ook de dupe wordt van de ruzie die daarop zal volgen.

Ik heb het een keer meegemaakt met een hele goede vriend van me. Heb hem toen gezegd dat het voor mij onmogenlijk was op deze manier leuk met hem en zijn vriendin om te blijven gaan. Doordat ik het wist, voelde ik me medeplichtig aan de pijn die hij haar deed. Ik vond het verschrikkelijk om bijvoorbeeld met ze uit eten te gaan en dan gezellig te doen of er niks aan de hand was. We bespraken dan vanalles terwijl er over het belangrijkste - dat hun relatie op losse schroeven stond - gezwegen werd. Ik heb toen dus al het contact verbroken. Hij heeft het haar een kleine maand later verteld, waarna ik haar ook uit kon leggen waarom ik ze beiden gemeden had. Ik was heel erg opgelucht dat ze het me helemaal niet kwalijk nam dat ik het haar niet verteld heb. Door andere vrienden voelde ze zich wel in de steek gelaten, die huichelden mee. Ik was een van de weinigen die een poging had gedaan hem te vertellen dat dit echt niet kon.

Ze zijn trouwens inmiddels toch alweer jaren gelukkig getrouwd
Gewoon niet mee bemoeien en je zus zeggen dat dit haar eerste en laatste keer moet zijn dat ze vreemdgaan aan jou opbiecht en jou met de zorgen opscheept.
De messenger is overigens ALTIJD de lul, dus houd je er in elk geval buiten.
quote:nlies schreef op 22 december 2008 @ 23:44:

dus je zus kan geen geheim bewaren, maar ze verwacht wel dat jij dat wel doet?
Mocht je trouwens overwegen om het contact tijdelijk te verbreken, dan kan je iedereen die je vraagt waarom je dat hebt gedaan, vertellen dat ze dat maar aan je zus moeten vragen.
Da's een goeie Yette.

En Patricia123, ik kan vanuit mijn tenen voelen dat je het er moeilijk mee hebt en je je inmiddels misschien wel medeplichtig voelt, zeker als je je schoonbroer een aardige kerel vindt. Onmogelijke spagaat.

Yette heeft het goed aangepakt toen. Misschien jij ook! (f)
Lastige situatie zeg ! ? Maar denk dat het beter is als je er verders niet in ga mengen, want zul je net zien heb jij het straks gedaan, omdat jij je mond heb opengetrokken. Echt naar dat ze jou er in heeft betrokken.
Stand by your Sister! Binnenkort doet de relatie met je zwager er mogelijk niet meer toe (omdat hij zwager-af is). Ze heeft je in vertrouwen genomen - beschaam dat niet.
Als mijn zus zoiets zou vertellen zou het geen seconde in me opkomen om het tegen mijn zwager te vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven