andijvie: Dweilen

12-10-2016 17:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht laat ik ook eens een echt andijvie topic starten.

Waarmee dweilen jullie de vloer? Wat werkt fantastisch en wat echt niet?

En dan ben je klaar met dweilen, en dan? Sparen jullie meerdere dweilen/vieze doeken op, of gaat die vieze dweil gewoon bij de gewone was?

Ik ben namelijk verhuisd van huisje formaat schoenendoos naar een mega huis waar veel te dweilen valt.

Ik ben benieuwd! Ben ondertussen de vloer aan het dweilen
Soms gebruik ik die gele vaatdoeken.

Die gooi ik na gebruik weg.
Heel warm water (niet loeiheet vanwege het met de hand uitwringen van de dweil) met een scheutje allesreiniger en een paar druppels tocotholin.

Ik spaar dweilen, hand-, thee- en vaatdoeken op en die gaan samen in de kookwas.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik was het wel. Ik gebruik vaak blauwe doekjes en dweiltjes en die was ik met andere (keuken)handdoeken en soms een spijkerbroek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik woon klein 32 m2 , en heb nu een vloermop. Voorheen van die doeken er omheen gehad , gooide die bij de handdoek sokken ondergoed was er bij. Ik heb veel was vanwege werk, en had toch echt wel 2 keer per week zon was, en 2 keer kledingwas.
Ik dweil met heet water en een klein scheutje laminaatreiniger.

Dweilen was ik eerst apart uit. Overigens is dat volgens mij niet eens nodig want ze zijn amper vies (ik dweil 2x per week en stofzuig elke dag)
Wat wel of niet fantastisch werkt hangt natuurlijk wel een beetje af van de vloer he .

Ik wissel nogal af (tegelvloer).

Een heel enkele keer met een theelepeltje ammonia, omdat dat mega goed ontvet (in de keuken geen overbodige luxe). En af en toe met wat dettol (vanwege de katten).

Voor de rest eigenlijk standaard met een paar drupjes pepermuntolie, een paar drupjes lavendelolie en een drupje teatreeolie.

Vanwege de geur maar ook omdat pepermunt anti-muis werkt, lavendel anti-vlo en teatree ontsmettend.

Ik laat de poetslappen goed drogen en mik dan af en toe alle lappen samen met de dekentjes enzo van de katten in de kookwas.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Citroen allesreiniger om de spinnen angst aan te jagen.
"People, what a bunch of bastards"
Soms met laminaatreiniger, soms met groene zeep.

Dweil oftewel zo'n doek op maat voor de -namaak- Swiffer gebruik ik meer dan 1 keer en gaat in de handdoek, vaatdoeken etc was.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik heb zo'n soort 'dweil'

En nee die gooi ik niet bij de gewone was dus ik heb meerdere overtrekken..
Ja, zo'n dweil bedoel ik.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Eerst goed stofzuigen, dan dweilen (met zo'n gele dweil) Dit doe ik 1 x per week. Gaat gewoon bij de 90 graden handdoekenwas mee.
Stoomreiniger!
Ik heb er eigk nog nooit over nagedacht het apart te wassen, waarom doen jullie dat?
Wij hebben een stenen vloer, ik gebruik gewoon schoonmaakmiddel. De dweil gebruik ik 1 keer en gaat daarna bij de handdoekenwas (90 graden).
Ik vind dit fijn werken omdat je dan lekker heet water kunt gebruiken omdat je de dweil niet aan hoeft te raken:

Deze werkt opzich ook wel als je de centrifuge een paar keer goed laat draaien maar ik heb het idee dat de mop niet zo makkelijk vuil schoonmaakt in tegenstelling tot een wisser:

En deze blijven te nat, gaan soms alle kanten op (hangt af van welke versie) en de dweil blijft na een tijd minder goed plakken:

Ik dweil meestal met schoonmaak azijn, vloer reiniger voor laminaat of een beetje alles reiniger.

Ik heb sinds kort deze stoomreiniger. Naast een waterreservoir, zit er ook eentje op voor schoonmaakmiddel. Ideaal voor mijn tegelvloer beneden en de badkamer boven. Voor het laminaat op de slaapkamer vind ik hem te nat. Daarvoor gebruik ik een Leifheit dweil met uitwringsysteem.

Maar ik ben fan van de stomer, binnen tien minuten is de hele benedenverdieping schoon en ik hoef er niet hard voor te werken. De doek gaat daarna in de wasmachine, geen omkijken meer naar.
Ik heb het systeem van closed note. Ik gebruik heet wat er allesreiniger. De dweil gaat in de 60-graden was samen met de theedoeken etc. Ik dweil 4 x per jaar, de keuken iedere maand. Ik stofzuig 1x per week.
quote:oemiee1234 schreef op 12 oktober 2016 @ 17:50:

Ik heb er eigk nog nooit over nagedacht het apart te wassen, waarom doen jullie dat?

Ik doe dat omdat ik poetsdoeken voor de hygiëne in de kookwas doe en mijn kleding daar niet tegen kan. Voor de levensduur van de machine is het ook goed om af en toe een kookwas te doen, dus 2 vliegen in 1 klap.

Ik laat alle poetsdoeken goed opdrogen na gebruik, gooi ze in een emmer en als de emmer vol is, gaat het allemaal samen in de machine.
Ik dweil vaak met gele doekjes en laminaatreiniger. De doekjes gaan nat twee minuten in de magnetron en drogen daarna helemaal op. Vervolgens gaan ze in de was en worden na een tijdje gebruikt voor badkamer/toilet waarna ze weggegooid worden.
Ik gebruik een tornado dweil dus zo'n emmer met centrifuge erin, eindelijk na jaren dé dweil gevonden

Goed heet water erin en een heeeel klein beetje allesreiniger
Ik gooi de dweil gewoon nat bij de handdoekenwasstapel.
quote:YellowDiamond schreef op 12 oktober 2016 @ 17:42:

Ik heb zo'n soort 'dweil'

[img]https://www.kwaliteitparket.nl/images/p ... mplaat.jpg[/img]

En nee die gooi ik niet bij de gewone was dus ik heb meerdere overtrekken..Ik heb er ook zoeentje. Ik spoel ze goed uit onder de kraan en dan gaan ze in de 60 graden was met de handdoek, theedoeken en vaaydoekjes.
Kärcher stoomreiniger. Wat een verademing.
Ik heb nu zon ding net als yellowdiamond. Bevalt op zich wel.

Die bovenste van ClosedNote lijkt mij ook wel handig. Ik geloof dat ik daar eens voor ga rondkijken.

Beneden hebben we alleen maar tegelvloer. En boven in de slaapkamer ligt er zeil.

Ik spaar nu altijd de vieze doeken op, en doe ze dan allemaal tegelijk in de was op 90 graden.

Ik lees dat hier genoeg mensen de dweil gewoon bij de was doen. Maar ik denk dat die mensen ook wel iets vaker dan mij dweilen vrees ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven