Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Kay, Jay, Ryan ...

Misschien eens in Engelse lijsten kijken, vb. http://www.vernoeming.nl/engelse-jongensnamen
Saywhat, nog even wat namen hoor,

Wolf

Ravi

Fender

Vince

Leon
Mack

Caleb

Winston

Dex(ter)

Jack

Alec

Ethan

Evan

Kian

Lennox

Axel

Mitch

Flint

Flynn

Roan

Glenn
Senn

Lenn

Noah

Finn

Micah

Joël

Milo

Leon

Quinn

Bo

Rex
Saywhat, ook van mij nog een paar:

Lennon

Don

Benz

Niam

Logan

Cody

Connor

Collin

Terrence

Ferris

Layton

Bowen

Flint

Evan

Ryan

Dan

Dox

Zyon

Phyllon

Dyllan

Ayton

Darryl

Nigel

Neill

Benji

Zack

Troy

Finnley

Rory

Ashton

Howard

Timor

Lance

Noam

Calvin

Craig/Greg
Miles

Jackson

Niles

Nando

Jermaine

Nate

Jordan

Kyle

Eloy
Wij willen onze zoon Luc noemen alleen lees ik dat de uitspraak' Luuk' is. Is het gek om de uitspraak 'luk' te doen? En horen jullie deze uitspraak wel vaker?
Ik vind het inderdaad raar om Luc uit te spreken als Luk. Denk dat je vaak moet verbeteren. Als je per sé de uitspraak Luk wilt, zou ik de naam ook schrijven als Luk of Luck. Hoewel die laatste spelling in Engelstalige landen niet echt handig is.
quote:Onswonder schreef op 11 oktober 2016 @ 23:23:

Wij willen onze zoon Luc noemen alleen lees ik dat de uitspraak' Luuk' is. Is het gek om de uitspraak 'luk' te doen? En horen jullie deze uitspraak wel vaker?

Ik vind dat doodnormaal? Zal verschillen per regio dan

Luc = Luk uitspraak , Luuk = Luuk uitspraak, zoals je het schrijft
quote:satire schreef op 12 oktober 2016 @ 06:50:

Ik vind het inderdaad raar om Luc uit te spreken als Luk. Denk dat je vaak moet verbeteren. Als je per sé de uitspraak Luk wilt, zou ik de naam ook schrijven als Luk of Luck. Hoewel die laatste spelling in Engelstalige landen niet echt handig is.Mee eens. Ik ken Luc alleen uitgesproken als Luuk
quote:mendy schreef op 12 oktober 2016 @ 08:13:

[...]

Mee eens. Ik ken Luc alleen uitgesproken als LuukMe too.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hier ook uitspraak als Luuk.

En Luk vind ik een rare naam.
Ik vind het persoonlijk niet gek om Luc als luk uit te spreken maar lees altijd de uitspraak luuk. Als je de naam lux hebt spreek je die toch ook uit als luks en niet als luuks!
quote:chentolove schreef op 12 oktober 2016 @ 07:52:

[...]

Ik vind dat doodnormaal? Zal verschillen per regio dan

Luc = Luk uitspraak , Luuk = Luuk uitspraak, zoals je het schrijftWelke regio ken jij de uitspraak luc ook als luk? Ik ken namelijk niemand die zo heet dus heb geen vergelijkingsmateriaal. En onze voorkeur blijft nog steeds de uitspraak luk
quote:Onswonder schreef op 12 oktober 2016 @ 11:23:

Ik vind het persoonlijk niet gek om Luc als luk uit te spreken maar lees altijd de uitspraak luuk. Als je de naam lux hebt spreek je die toch ook uit als luks en niet als luuks!

Luc en Lux heeft niets met elkaar te maken qua uitspraak. Daar kun je dan ook wel weer tegenover zetten zeggen dat je Christine le Duc of Bar le Duc uitspreekt als Duuk en niet als Duk.

Luc is de Vlaamse variant van Luuk/Luke en wordt uitgesproken als "uu". Als jullie het willen uitspreken met de korte klank "u", is dat natuurlijk prima. Jullie keuze. Ik denk alleen dat je het - zeker in het begin - vaak zal moeten verbeteren. Als je dat niet erg vindt, gewoon doen. Maar je vraag hier was, wie Luc met een korte klank "u" raar vond. Op die vraag heb je antwoord gehad. Maar eigenlijk is dat niet eens relevant, want als jullie het op deze manier dé naam vinden zou ik het doen. Als snap ik je vraag wel, hoor! Ik ben ook wel eens bang dat mensen de naam van onze nog niet geboren zoon raar of lelijk gaan vinden. Blijft lastig kiezen, he?
quote:Onswonder schreef op 12 oktober 2016 @ 11:24:

[...]

Welke regio ken jij de uitspraak luc ook als luk? Ik ken namelijk niemand die zo heet dus heb geen vergelijkingsmateriaal. En onze voorkeur blijft nog steeds de uitspraak lukVlaanderen.
We hebben zon moeite een geschikte naam te vinden? Luc vinden we beide mooi. Misschien moeten we idd gewoon onze eigen klank ervan maken en ons er niet te druk om maken. Maar een naam kiezen is idd erg lastig. De naam Loic vinden we ook mooi alleen de uitspraak zoals deze hoort Loiek vinden we niks en de uitsprak lo-ik wel.

We hebben nog even om erover na te denken. Ik was ook wel nieuwsgierig of meer mensen de naam Luc als LUK zouden uitspreken, dit blijkt dus wel te gebeuren.

quote:satire schreef op 12 oktober 2016 @ 12:30:

[...]

Luc en Lux heeft niets met elkaar te maken qua uitspraak. Daar kun je dan ook wel weer tegenover zetten zeggen dat je Christine le Duc of Bar le Duc uitspreekt als Duuk en niet als Duk.

Luc is de Vlaamse variant van Luuk/Luke en wordt uitgesproken als "uu". Als jullie het willen uitspreken met de korte klank "u", is dat natuurlijk prima. Jullie keuze. Ik denk alleen dat je het - zeker in het begin - vaak zal moeten verbeteren. Als je dat niet erg vindt, gewoon doen. Maar je vraag hier was, wie Luc met een korte klank "u" raar vond. Op die vraag heb je antwoord gehad. Maar eigenlijk is dat niet eens relevant, want als jullie het op deze manier dé naam vinden zou ik het doen. Als snap ik je vraag wel, hoor! Ik ben ook wel eens bang dat mensen de naam van onze nog niet geboren zoon raar of lelijk gaan vinden. Blijft lastig kiezen, he?
Het is denk ik een naam die ook wel veel in België voorkomt of niet?

Wel fijn om te horen dat dus meer mensen de naam Luc als luk uitspreken. Of is het maar 1 iemand waarvan je deze uitspraak kent.

quote:chentolove schreef op 12 oktober 2016 @ 13:22:

[...]

Vlaanderen.
Bedankt voor het meedenken!

En ik zou Luc ook als Luuk uitspreken.
quote:Onswonder schreef op 12 oktober 2016 @ 14:26:

Het is denk ik een naam die ook wel veel in België voorkomt of niet?

Wel fijn om te horen dat dus meer mensen de naam Luc als luk uitspreken. Of is het maar 1 iemand waarvan je deze uitspraak kent.

[...]

Luc komt van Lucas, en komt ook in Frankrijk vaker voor, ook in combinaties (bijv. Jean-Luc). De uitspraak is dan als Luuk.

In België komt de naam ook vaker voor met schrijfwijze Luk (zie ik op Google) maar ik weet niet wat dan de gangbare uitspraak is.

Ik ken meerdere mensen die Luc heten, en ik denk dat Luuk in NL qua uitspraak meer gangbaar is dan Luk. Als je het niet erg vindt om anderen te verbeteren dan is dit een prima naam. Bedenk ook dat mensen refereren aan bekenden, zoals Luc Nilis, die ook als Luuk wordt uitgesproken.

Succes met de naam, en doe vooral wat bij jullie past!
Ja in NL zal iedereen Luuk zeggen ipv Luk.
Isaseu: charlie
Luc is voor mij ook Luuk

Luk vind ik geen logische uitspraak want de naam is nu eenmaal Frans en wordt uitgesproken als Luuk

Lucas spreek je ook uit als Luukas

en Loic is inderdaad Lo-iek
quote:saywhat schreef op 12 oktober 2016 @ 16:18:

Bedankt voor het meedenken!

.Staan er inmiddels wat namen op je lijst of zat er niets tussen dat je leuk genoeg vond?
Inmiddels ben ik 33 weken zwanger van onze tweede zoon en We hebben nog geen naam. We denken nu aan Bale (Engelse uitspraak, Beel) wat vinden jullie hiervan?

Oudste heet V.ince.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven