Bruiloft, wat heeft het gekost?
maandag 3 oktober 2016 om 22:17
Omdat mijn verloofde en ik volgend jaar willen gaan trouwen en wij nu een grove schatting aan het maken zijn wat wij denken uit te geven ben ik erg benieuwd wat jullie hebben uit gegeven / gaan uitgeven of zouden willen uitgeven.
Ik heb een lijstje gemaakt met punten waarop ik mijn grove calculatie baseer maar uiteraard ben je vrij om punten toe te voegen, weg te laten of je niet aan mijn punten te houden.
Voor de reeds getrouwden onder ons gelieve ook aan te geven of je binnen budget gebleven bent en wat misschien de valkuilen zijn
Mijn verloofde en ik verschillen nog al van mening over wat wij denken dat bepaalde dingen kosten. Nou liggen mijn eisen wel wat hoger en heb ik meer wensen dan hij dus vandaar misschien onze verschillen van inschatting.
Graag jullie ervaringen en meningen!
* Aantal gasten:
- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk
- Receptie
- Feest ( + locatie )
- Eten & dranken
- Decoratie
- Vervoer
- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkers
- Trouwringen
- Fotografie / Videografie
- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)
- Huwelijksreis
- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc)
Ik heb een lijstje gemaakt met punten waarop ik mijn grove calculatie baseer maar uiteraard ben je vrij om punten toe te voegen, weg te laten of je niet aan mijn punten te houden.
Voor de reeds getrouwden onder ons gelieve ook aan te geven of je binnen budget gebleven bent en wat misschien de valkuilen zijn
Mijn verloofde en ik verschillen nog al van mening over wat wij denken dat bepaalde dingen kosten. Nou liggen mijn eisen wel wat hoger en heb ik meer wensen dan hij dus vandaar misschien onze verschillen van inschatting.
Graag jullie ervaringen en meningen!
* Aantal gasten:
- Receptie
- Feest ( + locatie )
- Eten & dranken
- Decoratie
- Vervoer
- Trouwringen
- Huwelijksreis
woensdag 12 oktober 2016 om 16:51
Aantal gasten: overdag 38 / avond 125
Locatie: € 10.160 (incl eten & drinken, 18 hotelkamers + ontbijt)
Jurk: € 1650
Lingerie + schoenen: € 135
Pak: € 675
Schoenen + riem: € 250
Fotograaf: € 2000
Kleding bruidskinderen: € 400
Ringen: € 2025
Kapsel (incl proef): € 250
Make up: € 55
Auto: € 250
Kaarten: € 150 (cadeau van goede vriend die ze heeft gemaakt)
DJ: € 350 (bekende van ons)
Kosten huwelijk (trouwboekje, ondertrouw, gemeente): € 400
Videograaf: € 535
Bloemen: € 125
Wegwerp camera's: € 50
Oppas voor kids (hele dag + nacht): € 250
Totaal: € 19.460 (we hebben 1500 cadeau gekregen voor jurk/pak)
Wij zouden het zo weer doen als we het geld hadden!
Locatie: € 10.160 (incl eten & drinken, 18 hotelkamers + ontbijt)
Jurk: € 1650
Lingerie + schoenen: € 135
Pak: € 675
Schoenen + riem: € 250
Fotograaf: € 2000
Kleding bruidskinderen: € 400
Ringen: € 2025
Kapsel (incl proef): € 250
Make up: € 55
Auto: € 250
Kaarten: € 150 (cadeau van goede vriend die ze heeft gemaakt)
DJ: € 350 (bekende van ons)
Kosten huwelijk (trouwboekje, ondertrouw, gemeente): € 400
Videograaf: € 535
Bloemen: € 125
Wegwerp camera's: € 50
Oppas voor kids (hele dag + nacht): € 250
Totaal: € 19.460 (we hebben 1500 cadeau gekregen voor jurk/pak)
Wij zouden het zo weer doen als we het geld hadden!
woensdag 12 oktober 2016 om 20:11
Onze bruiloft kostte ruim €20.000,-. Het was een prachtige dag
Wij hebben alles gedaan wat wij graag wilden doen en alle mensen uitgenodigd die voor ons belangrijk zijn.
Ik heb een bruiloft meegemaakt waar het bruidspaar geen ceremoniemeester had. De bruid had het idee dat haar vriendinnen zouden helpen op de dag en haar vriendinnen wel wisten hoe de dag er uit moest zien.
Aangezien niemand goed wist wat de planning was, verliep de dag nogal chaotisch en moesten de vriendinnen steeds aan de bruid vragen wat precies de bedoeling was.
Wij hebben alles gedaan wat wij graag wilden doen en alle mensen uitgenodigd die voor ons belangrijk zijn.
Ik heb een bruiloft meegemaakt waar het bruidspaar geen ceremoniemeester had. De bruid had het idee dat haar vriendinnen zouden helpen op de dag en haar vriendinnen wel wisten hoe de dag er uit moest zien.
Aangezien niemand goed wist wat de planning was, verliep de dag nogal chaotisch en moesten de vriendinnen steeds aan de bruid vragen wat precies de bedoeling was.
woensdag 12 oktober 2016 om 20:40
Ik vind het juist altijd bijzonder dat mensen zoveel uit handen geven aan een ceremoniemeester. Dat zie ik tenminste om ons heen.
ik heb de hele bruiloft zelf gepland en zelf geregeld. De ceremoniemeester heeft wel contact gehad met de locatie voor het draaiboek etc en uiteraard ook met ons om de dag af te stemmen etc. Maar ik heb alles zelf geregeld, omdat ik wilde trouwens zoals ik het wilde.
Ik sprak vandeweek bijv een kennis die ceremoniemeester was, zij werd zelfs gevraagd om de kaarten te regelen, de bloemen. Dat vind ik echt raar
ik heb de hele bruiloft zelf gepland en zelf geregeld. De ceremoniemeester heeft wel contact gehad met de locatie voor het draaiboek etc en uiteraard ook met ons om de dag af te stemmen etc. Maar ik heb alles zelf geregeld, omdat ik wilde trouwens zoals ik het wilde.
Ik sprak vandeweek bijv een kennis die ceremoniemeester was, zij werd zelfs gevraagd om de kaarten te regelen, de bloemen. Dat vind ik echt raar
woensdag 12 oktober 2016 om 23:20
quote:Maechtje schreef op 12 oktober 2016 @ 15:48:
[...]
En zo zou het ook moeten zijn. Onze families denken daar echter anders over. De ooms en tantes worden standaard als daggasten uitgenodigd. Alle ooms en tantes aan beide kanten bij elkaar komt neer op zo'n 48 man alleen al. Met een groot gedeelte daarvan hebben we niks.
Dus dan hebben we de keus: a) ze uitnodigen, terwijl we dat niet willen; b) ze niet uitnodigen, en een hoop gezeik krijgen of c) niet trouwen. Ik ga persoonlijk voor dat laatste (mijn vriend wil wel, maar heeft ook geen zin in de kosten/het gezeur). Als ik me nog ooit bedenk gaan we op de fiets naar het stadhuis met onze ouders en broers en zussen, gaan we 's avonds lekker uit eten, en geven we een knalfeest in de huiskamer voor onze vrienden. Tja ik ben de eerste van mijn generatie die trouwt en zou me niks aantrekken van het gezeur. Mijn opa vond dat ik ze moest uitnodigen maar mijn moeder zei Haar geld, haar bruiloft, haar keuzes.
[...]
En zo zou het ook moeten zijn. Onze families denken daar echter anders over. De ooms en tantes worden standaard als daggasten uitgenodigd. Alle ooms en tantes aan beide kanten bij elkaar komt neer op zo'n 48 man alleen al. Met een groot gedeelte daarvan hebben we niks.
Dus dan hebben we de keus: a) ze uitnodigen, terwijl we dat niet willen; b) ze niet uitnodigen, en een hoop gezeik krijgen of c) niet trouwen. Ik ga persoonlijk voor dat laatste (mijn vriend wil wel, maar heeft ook geen zin in de kosten/het gezeur). Als ik me nog ooit bedenk gaan we op de fiets naar het stadhuis met onze ouders en broers en zussen, gaan we 's avonds lekker uit eten, en geven we een knalfeest in de huiskamer voor onze vrienden. Tja ik ben de eerste van mijn generatie die trouwt en zou me niks aantrekken van het gezeur. Mijn opa vond dat ik ze moest uitnodigen maar mijn moeder zei Haar geld, haar bruiloft, haar keuzes.
woensdag 12 oktober 2016 om 23:23
Ik bedoelde het niet verkeerd over het niet hebben van een ceremoniemeester. Het ging mij er meer om dat het mij niet leuk lijkt voor een bruid om op de dag zelf alsnog zaken zelf te moeten regelen.
De ouders van de bruidegom zaten bijvoorbeeld al in de auto om naar een andere locatie te gaan. Toen de bruid op de foto wilde gaan met haar schoonouders moest een vriendin dus naar het parkeerterrein toe rennen om de schoonouders te gaan zoeken.
Ook speciale wensen waren niet goed doorgekomen. De bruid moest de vriendinnen aanspreken op hetgeen zij wilde en vervolgens vroegen de vriendinnen dit aan de gasten.
De ouders van de bruidegom zaten bijvoorbeeld al in de auto om naar een andere locatie te gaan. Toen de bruid op de foto wilde gaan met haar schoonouders moest een vriendin dus naar het parkeerterrein toe rennen om de schoonouders te gaan zoeken.
Ook speciale wensen waren niet goed doorgekomen. De bruid moest de vriendinnen aanspreken op hetgeen zij wilde en vervolgens vroegen de vriendinnen dit aan de gasten.
donderdag 13 oktober 2016 om 13:41
Ik ben 3.5 week geleden getrouwd dus het zit nog goed in m'n hoofd allemaal:
* Aantal gasten: 70 (we zijn in de avond getrouwd dus geen onderscheid tussen dag en avond gasten)
kerk, de kerk incl Pastor was 450 euro. We zijn de donderdag voor de bruiloft naar het stadhuis gegaan om gratis te trouwen. In Amsterdam kost dan anders nog iets van 600/700 euro en dat vonden we zonde omdat het ons om de kerkelijke ceremonie ging.
- Receptie
Mijn schoonouders hebben taart en champagne geregeld dus hiervoor waren we niets kwijt
- Feest ( + locatie )
We hadden vanaf 8 tot half 2 open bar, maar omdat het op een zondag was zijn er veel mensen rond 10 a 11 uur weggegaan. We hadden niets afgekocht, de rekening was 1300 euro
- Eten & dranken
Omdat we in de avond getrouwd zijn hebben we geen diner gedaan, maar na de receptie direct het feest met hapjes
- Decoratie
Kerk en feestlocatie waren prachtig dus geen decoratie nodig.
- Vervoer
We wonen op 5 minuten van de kerk en toen was het nog 15 minuten lopen naar de feestlocatie. Was nog erg leuk met de hele stoet door Amsterdam en langs de Amstel lopen. Heb er mooie foto's van!
Mijn man heeft zijn pak van z'n ouders gekregen. Ik heb voor m'n jurk inclusief vermaken en schoenen en lingerie 1300 euro betaald. Voor de bruidsmeisjes waren we 100 euro kwijt.
- Trouwringen
prachtige ringen, deze waren 1600 euro
Ik ben zo blij met onze fotografen, we hadden er 2. Ik zou ook nooit voor een hobby fotograaf gekozen hebben, de foto's is het enige tastbare wat je van de dag overhoudt. We hebben 1400 euro betaald (vond ik zelfs nog meevallen voor 2 fotografen!)
We hebben een digitale uitnodiging verstuurd via een app, was erg leuk en viel goed in de smaak, was 50 euro.
- Huwelijksreis
Onze huwelijksreis was 4500 euro
bedankjes 120 euro, boeket en corsage 70, boekjes voor in de kerk met het programma 50.
Ik had ook een visagist en zij deed ook meteen m'n haar en dat was in totaal 350 euro. Wel duur maar het ziet er op de foto's weer geweldig uit!
Dus totaal komt dat neer op: 11.290
We zijn wel 1.5 jaar verloofd geweest dus hebben elke keer iets betaald. Zo bij elkaar opgeteld is het toch best veel, haha. Maar het was een hele mooie dag, tof feest, geweldige foto's en een super huwelijksreis. Had het niet anders willen doen.
* Aantal gasten: 70 (we zijn in de avond getrouwd dus geen onderscheid tussen dag en avond gasten)
kerk, de kerk incl Pastor was 450 euro. We zijn de donderdag voor de bruiloft naar het stadhuis gegaan om gratis te trouwen. In Amsterdam kost dan anders nog iets van 600/700 euro en dat vonden we zonde omdat het ons om de kerkelijke ceremonie ging.
- Receptie
Mijn schoonouders hebben taart en champagne geregeld dus hiervoor waren we niets kwijt
- Feest ( + locatie )
We hadden vanaf 8 tot half 2 open bar, maar omdat het op een zondag was zijn er veel mensen rond 10 a 11 uur weggegaan. We hadden niets afgekocht, de rekening was 1300 euro
- Eten & dranken
Omdat we in de avond getrouwd zijn hebben we geen diner gedaan, maar na de receptie direct het feest met hapjes
- Decoratie
Kerk en feestlocatie waren prachtig dus geen decoratie nodig.
- Vervoer
We wonen op 5 minuten van de kerk en toen was het nog 15 minuten lopen naar de feestlocatie. Was nog erg leuk met de hele stoet door Amsterdam en langs de Amstel lopen. Heb er mooie foto's van!
Mijn man heeft zijn pak van z'n ouders gekregen. Ik heb voor m'n jurk inclusief vermaken en schoenen en lingerie 1300 euro betaald. Voor de bruidsmeisjes waren we 100 euro kwijt.
- Trouwringen
prachtige ringen, deze waren 1600 euro
Ik ben zo blij met onze fotografen, we hadden er 2. Ik zou ook nooit voor een hobby fotograaf gekozen hebben, de foto's is het enige tastbare wat je van de dag overhoudt. We hebben 1400 euro betaald (vond ik zelfs nog meevallen voor 2 fotografen!)
We hebben een digitale uitnodiging verstuurd via een app, was erg leuk en viel goed in de smaak, was 50 euro.
- Huwelijksreis
Onze huwelijksreis was 4500 euro
bedankjes 120 euro, boeket en corsage 70, boekjes voor in de kerk met het programma 50.
Ik had ook een visagist en zij deed ook meteen m'n haar en dat was in totaal 350 euro. Wel duur maar het ziet er op de foto's weer geweldig uit!
Dus totaal komt dat neer op: 11.290
We zijn wel 1.5 jaar verloofd geweest dus hebben elke keer iets betaald. Zo bij elkaar opgeteld is het toch best veel, haha. Maar het was een hele mooie dag, tof feest, geweldige foto's en een super huwelijksreis. Had het niet anders willen doen.
zaterdag 15 oktober 2016 om 06:04
Wij hadden een super kleine bruiloft - heel bewust, want mijn partner's tweede huwelijk.
Ons huwelijk was een bescheiden £2700. Het duurste onderdeel was het eten: private dining in Park Lane voor 14 personen. En dit is wel exclusief mijn verlovingsring van £5000
Ons huwelijk was een bescheiden £2700. Het duurste onderdeel was het eten: private dining in Park Lane voor 14 personen. En dit is wel exclusief mijn verlovingsring van £5000
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 21 november 2017 om 15:13
48 gasten. Ceremonie op locatie, daarna proosten/taart en eindigen met buffet.
500 huwelijkse voorwaarden
417 BABS op locatie
260 ijsbruidstaart
locatie alles (eten, huur, etc) 2300
1200 fotograaf voor 7 uur met fotoalbum, alle foto's op stick en fotoblog
0 euro auto - prive auto gebruikt
45 bruidsmade-up/ haar
789 bruidsjurk + 100 euro hoepelrok + 120 euro vermaakkosten (kreeg ik allemaal van mijn ouders)
700 pak man
880 voor de ringen (goedkoopste ring gratis actie)
75 bruidsboeket en corsage
70 euro trouwkaarten, postzegels en save-the-date kaarten
23 euro voor de bedankjes
huwelijksreis 3000 denk (Curacao, stoel-upgrade met heen/terugvlucht, autohuur etc)
Uiteindelijk 500 over begroting heen gegaan, dus vrij netjes.
500 huwelijkse voorwaarden
417 BABS op locatie
260 ijsbruidstaart
locatie alles (eten, huur, etc) 2300
1200 fotograaf voor 7 uur met fotoalbum, alle foto's op stick en fotoblog
0 euro auto - prive auto gebruikt
45 bruidsmade-up/ haar
789 bruidsjurk + 100 euro hoepelrok + 120 euro vermaakkosten (kreeg ik allemaal van mijn ouders)
700 pak man
880 voor de ringen (goedkoopste ring gratis actie)
75 bruidsboeket en corsage
70 euro trouwkaarten, postzegels en save-the-date kaarten
23 euro voor de bedankjes
huwelijksreis 3000 denk (Curacao, stoel-upgrade met heen/terugvlucht, autohuur etc)
Uiteindelijk 500 over begroting heen gegaan, dus vrij netjes.
donderdag 14 december 2017 om 16:38
donderdag 14 december 2017 om 20:15
Persoonlijk vind ik het zooo vreselijk zonde van het geld.. Vriend en ik zijn 14 jaar samen, ongehuwd. We hebben het laatst wel over trouwen gehad maar onze wensen hierin stroken niet. Hij wil in de kerk en alles eromheen. Ik vind gewoon een retourtje gemeentehuis en daarna lekker wokken met ouders en zussen meer dan prima. Ik koop voor dat geld echt liever iets waar ik langer plezier van kan hebben dan die ene dag. Een nieuwe eethoek of een mooi nieuw bed ofzo. Misschien ben ik te nuchter of misschien ben ik gewoon geen vrouw die droomt over een witte jurk en de hele dag in de belangstelling staan.
Mijn bruiloft zou dus erg goedkoop zijn, enkel het stadhuis en met 8 man uit eten bij de wok. Ik zou ook een leuk nieuw setje kleding kopen maar wel iets dat ik daarna ook nog zou dragen.
Mijn bruiloft zou dus erg goedkoop zijn, enkel het stadhuis en met 8 man uit eten bij de wok. Ik zou ook een leuk nieuw setje kleding kopen maar wel iets dat ik daarna ook nog zou dragen.
donderdag 14 december 2017 om 20:23
donderdag 14 december 2017 om 20:37
Mijn idee, ik zou dat geld (20.000 euro vind ik een waanzinnig bedrag) liever in duurzame dingen stoppen. Vraag me ook oprecht af voor wie mensen dat nu doen, voor zichzelf of voor hun omgeving ?GinnyJones schreef: ↑14-12-2017 20:15Persoonlijk vind ik het zooo vreselijk zonde van het geld.. Vriend en ik zijn 14 jaar samen, ongehuwd. We hebben het laatst wel over trouwen gehad maar onze wensen hierin stroken niet. Hij wil in de kerk en alles eromheen. Ik vind gewoon een retourtje gemeentehuis en daarna lekker wokken met ouders en zussen meer dan prima. Ik koop voor dat geld echt liever iets waar ik langer plezier van kan hebben dan die ene dag. Een nieuwe eethoek of een mooi nieuw bed ofzo. Misschien ben ik te nuchter of misschien ben ik gewoon geen vrouw die droomt over een witte jurk en de hele dag in de belangstelling staan.
donderdag 14 december 2017 om 20:54
* Aantal gasten:125
- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerkBurgelijke stand gratis op maandagochtend. Kerk gratis vanwege mijn vrijwilligerswerk daar.
- Receptieniet gedaan
- Feest ( + locatie ) ongeveer 3000 euro inclusief alle drank en happen
- Eten & drankenDiner met 30 man ongeveer 1000 euro
- Decoratieniets, kerk was al mooi versierd vanwege Pasen
- Vervoerniets, mijn broer heeft ons gereden
- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkersMijn jurk 600 euro, pak van mijn man 200, bruidsmeisje 60. Schoenen etc hadden we al
- Trouwringen300 euro
- Fotografie / Videografie400 euro
- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)150 euro
- Huwelijksreis250 euro, lang weekend op de veluwe
- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc)100 euro voor de bedankjes.
Verder nog 150 euro voor de kapper voor mij en mijn bruidsmeisje en 30 euro voor mijn boeket (geen officieel trouwboeket, maar een biedermeier met rode en witte rozen
- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerkBurgelijke stand gratis op maandagochtend. Kerk gratis vanwege mijn vrijwilligerswerk daar.
- Receptieniet gedaan
- Feest ( + locatie ) ongeveer 3000 euro inclusief alle drank en happen
- Eten & drankenDiner met 30 man ongeveer 1000 euro
- Decoratieniets, kerk was al mooi versierd vanwege Pasen
- Vervoerniets, mijn broer heeft ons gereden
- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkersMijn jurk 600 euro, pak van mijn man 200, bruidsmeisje 60. Schoenen etc hadden we al
- Trouwringen300 euro
- Fotografie / Videografie400 euro
- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)150 euro
- Huwelijksreis250 euro, lang weekend op de veluwe
- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc)100 euro voor de bedankjes.
Verder nog 150 euro voor de kapper voor mij en mijn bruidsmeisje en 30 euro voor mijn boeket (geen officieel trouwboeket, maar een biedermeier met rode en witte rozen
donderdag 14 december 2017 om 23:54
* Aantal gasten: 45
- Ceremonie / Burgerlijke stand: €500
- Eten & dranken: €1000
- Vervoer: €500, dit waren gehuurde auto's om onze vrienden uit het buitenland over te laten komen, ons eigen vervoer was gratis.
- Kleding bruid: €150 (jurk €120, schoenen €30) / bruidegom: €200
- Trouwringen: €140
- Fotografie / Videografie: beide gratis, alleen een kleine attentie voor beide personen.
- Trouwaankondiging: €60
- Haar & make-up: €90
- Overige: €75
- Ceremonie / Burgerlijke stand: €500
- Eten & dranken: €1000
- Vervoer: €500, dit waren gehuurde auto's om onze vrienden uit het buitenland over te laten komen, ons eigen vervoer was gratis.
- Kleding bruid: €150 (jurk €120, schoenen €30) / bruidegom: €200
- Trouwringen: €140
- Fotografie / Videografie: beide gratis, alleen een kleine attentie voor beide personen.
- Trouwaankondiging: €60
- Haar & make-up: €90
- Overige: €75
"Nee" is ook een antwoord.
donderdag 14 december 2017 om 23:56
Ongeveer 12 euro denk ik. Mijn ex en ik zijn gratis getrouwd op een maandagochtend met alleen de getuigen erbij. Daarna zijn we een kop koffie gaan drinken bij Bakker Bart met een koek erbij. Verder geen feest, in de middag zijn we gewoon gaan werken. Mijn ex droeg zijn werkoveral zodat die meteen door kon naar het werk na de koffie en ik had gewoon een spijkerbroek, trui en nike air max aan.
vrijdag 15 december 2017 om 10:11
Wij wilden wel zoveel mogelijk erop en eraan, maar door alles zelf te doen hebben we de kosten minimaal kunnen houden. In totaal heeft het €3500 gekost, maar daarvoor hadden we wel 'echte' trouwkleding, ringen, locatie en dat is incl. de huwelijkse voorwaarden.
De trouwkleding kregen we van onze ouders, dus zelf hebben we €2500 uitgegeven.
* Aantal gasten: overdag 35, 's avonds 70
- Ceremonie / Burgerlijke stand €390
- Huwelijkse voorwaarden €480
- Locatie €170
- Eten & dranken €750 (zelf van tevoren gekookt en drank gehaald)
- Decoratie/boeket €60
- Vervoer €0 (eigen auto en gelopen van locatie naar gemeentehuis)
- Kleding €1100
- Trouwringen €500
- Fotografie / Videografie €0 (familielid deed dit)
- Uitnodiging €50 (zelf ontworpen en geprint)
- Overige €0 (geen bedankjes)
De trouwkleding kregen we van onze ouders, dus zelf hebben we €2500 uitgegeven.
* Aantal gasten: overdag 35, 's avonds 70
- Ceremonie / Burgerlijke stand €390
- Huwelijkse voorwaarden €480
- Locatie €170
- Eten & dranken €750 (zelf van tevoren gekookt en drank gehaald)
- Decoratie/boeket €60
- Vervoer €0 (eigen auto en gelopen van locatie naar gemeentehuis)
- Kleding €1100
- Trouwringen €500
- Fotografie / Videografie €0 (familielid deed dit)
- Uitnodiging €50 (zelf ontworpen en geprint)
- Overige €0 (geen bedankjes)
vrijdag 15 december 2017 om 11:38
Ik wilde graag mijn droombruiloft en dat toch echt voor mezelf en mijn man hoor.
Dat mensen andere keuzes maken is prima, maar om te denken dat mensen dat dan maar voor hun omgeving doen is een vooroordeel wat zeker niet altijd klopt.
Wij hechten veel waarden aan trouwen en anderen misschien niet, dat is prima, ieder vult het anders in.
Maar denk niet meteen dat mensen het voor anderen doen of voor hun omgeving, dat is niet zo. Soms misschien wel, maar zeker niet altijd zo, en ook niet in ons geval.
vrijdag 15 december 2017 om 15:12
Ieder zijn ding natuurlijk he. Wij hebben een jaar samen voorpret gehad met de voorbereidingen en kunnen nu, 7 jaar later, nog genieten als we terugdenken aan de bruiloft (zonder witte jurk trouwens
vrijdag 15 december 2017 om 15:27