Gezondheid alle pijlers

Awkward vraagje

13-10-2016 13:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello allemaal,

Ik zit met een awkward probleempje. Ik bleek gister een bloedpropje in een aambei te hebben, die hebben ze leeg gehaald (wat vrij pijnlijk was) ik weet nu hoe het komt dat ik aambeien krijg (namelijk te hard druk zetten) maar ik weet niet hoe ik dat minder kan doen (anders komt er niks uit) ik durf nu eigenlijk niet meer naar de toilet (het is nu al bijna niet te doen, maar als ik er druk op moet zetten gaat het nog meer pijn doen) en dat terwijl ik heel erg de aandrang heb. Ik weet dat niemand me kan helpen maar misschien hebben jullie tips.

Sorry voor het vieze gehalte.
quote:handigmetgeld schreef op 13 oktober 2016 @ 14:16:

[...]

Maar als mensen liever 'roosvicee laxo' of 'movicolon' aanraden, dan mag dat van mij ook hoor. Ik ben te lui om voor zulke dingen naar een dokter te gaan.Ik moest wel, want het was een enorme grote bult en ik kon niet meer zitten, niet dat dat nu zo prettig is (zitten) maar de ergste druk is er nu vanaf.
Microlax werkt super goed. Te koop bij de Etos of Kruidvat. (ik krijg het op recept via de huisarts)
Elke ochtend 2 kiwi's op de nuchtere maag
quote:marjolein853 schreef op 13 oktober 2016 @ 14:39:

Microlax werkt super goed. Te koop bij de Etos of Kruidvat. (ik krijg het op recept via de huisarts)Niet te vaak gebruiken! Dit is echt een laxeermiddel (klysma) en niet goed voor je darmen bij regelmatig gebruik. Movicolon is echt veel beter.
De aambei begint dacht ik, met een harde poepprop die door zijn grootte de uitgang wat negeert. Flink persen maakt het alleen maar erger, want dan duw je het náást de uitgang.

Iemand schreef al: bij aandrang meteen gaan. Dat heeft als bijkomend voordeel dat je al in de beginfase kan ingrijpen. Als het niet lukt om de boodschap eruit te persen, wordt er in verkeerde richting geperst en dat kan je uitwendig corrigeren. Het stukje tussen anus en vagina heet perineum. Als de prop daartegen geperst wordt, dan met een vinger de prop tegenhouden. Niet terugdrukken of zo, maar gewoon tegenhouden. Daarmee lukt het vaak om toch rustig persend de uitgang te vinden.

's Morgens twee kiwi's eten lijkt me alleen voor uitzonderlijke periodes, niet voor elke dag. Alleen al omdat het net als sommige andere middelen, als een regelrechte laxans werkt. Kiwi breekt eiwitten af. Het is een tropische vrucht. Als je niet zelf tropisch bent, moet je altijd matig zijn kiwi's, ananassen, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven