Gezondheid alle pijlers

Awkward vraagje

13-10-2016 13:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello allemaal,

Ik zit met een awkward probleempje. Ik bleek gister een bloedpropje in een aambei te hebben, die hebben ze leeg gehaald (wat vrij pijnlijk was) ik weet nu hoe het komt dat ik aambeien krijg (namelijk te hard druk zetten) maar ik weet niet hoe ik dat minder kan doen (anders komt er niks uit) ik durf nu eigenlijk niet meer naar de toilet (het is nu al bijna niet te doen, maar als ik er druk op moet zetten gaat het nog meer pijn doen) en dat terwijl ik heel erg de aandrang heb. Ik weet dat niemand me kan helpen maar misschien hebben jullie tips.

Sorry voor het vieze gehalte.
Veel vezels eten en genoeg drinken. Dan kan je makkelijker naar de wc.
Verkeerde houding tijdens het poepen. Check squatty potty op youtube.
Mischien de laxo siroop drinken , helpt alles wat dunner make en hoef je als.her goed is geen druk te zetten. Staat bij de baby afdeling in het schap.
Heeft de arts daar geen tips over gegeven? Dan misschien even met de assistente bellen voor nu.

Voor later: genoeg drinken, veel vezels eten en eventueel roovice laxo (heet het geloof ik).
Zonder oorzaak geen gevolg
Vezels idd. Evt in een zakje (recept via huisarts.) en pas gaan als je aandrang hebt.
Glas olijfolie leegdrinken
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Belangrijkste is voldoende lichaamsbeweging. Dat maakt verschil!
quote:handigmetgeld schreef op 13 oktober 2016 @ 13:57:

Glas olijfolie leegdrinken Straks snapt TO niet dat dit een grapje is..
quote:Lumos schreef op 13 oktober 2016 @ 13:59:

[...]

Straks snapt TO niet dat dit een grapje is..Werkt prima. Aangenaam is het niet.
Alleen laxeren als dat echt nodig is, want anders krijg je luie darmen.

Persen op de uitademing, ontspannen op de inademing. Niet persen als een peuter, die net het bewust poepen leert en zich helemaal vertrekt, met opgetrokken schouders en aangespannen kaken.

Het schijnt ook te helpen om tijdens het persen/uitademen de armen in de lucht te steken. Ik denk dat dit bijdraagt aan een gunstige ontlastingshouding.
Is het wondje al genezen?

Ik lees nu dat je wel erge aandrang hebt, dan kun je het beter niet uitstellen.

Misschien eerst dik insmeren met Sudocreme oid?

Lijkt me erg pijnlijk! Sterkte.
quote:handigmetgeld schreef op 13 oktober 2016 @ 13:59:

[...]

Werkt prima. Aangenaam is het niet.Dan gaat het om een eetlepel olijfolie in een glas lauwwarm water, niet een heel glas pure olie. Echt geen goed advies.
Vezels eten, groente fruit, volkorenspullen, en lijnzaad door je yoghurt of smoothie doen.
En als niks helpt kun je de arts vragen om Movicolon. (Daar krijg je geen luie darmen van).
Om te beginnen moet je gaan als je aandrang hebt. Hoe langer ontlasting in de darmen blijft zitten, hoe harder het wordt. Als je gaat, gewoon gaan zitten en ontspannen, neem desnoods je telefoon of een boek mee. Laat je darmen (en de zwaartekracht ) het werk doen. Je kunt eventueel je voeten op een klein krukje zetten.

Zo'n aambei doet nu eenmaal pijn en die ontlasting moet eruit, dus je kunt maar beter zo snel mogelijk gaan.

En zoek het woord "gênant" of "ongemakkelijk" eens op. Prima woorden voor het vreselijke "awkward".
En verder gewoon een boekje lezen of het etiket van je pleespray bestuderen ofzo. Neem er gewoon de tijd voor.
Veel drinken en vezels eten. Eventueel laxo drinken en gedroogde pruimen eten.

Wat ook helpt bij aambeien is om aambeienzalf en -pillen (is van hetzelfde merk, maar ik weet niet of ik het hier mag noemen) te gebruiken die bij de drogist te koop zijn.

En vooral wel gaan als je aandrang voelt!
quote:sueann schreef op 13 oktober 2016 @ 14:01:

Alleen laxeren als dat echt nodig is, want anders krijg je luie darmen.

Persen op de uitademing, ontspannen op de inademing. Niet persen als een peuter, die net het bewust poepen leert en zich helemaal vertrekt, met opgetrokken schouders en aangespannen kaken.

Het schijnt ook te helpen om tijdens het persen/uitademen de armen in de lucht te steken. Ik denk dat dit bijdraagt aan een gunstige ontlastingshouding.voetenbankje of in ieder geval een verhoging op je voeten op te zetten, zodat je knieen hoger komen, schijnt ook te helpen. Ik las pas ergens dat gehurkt zitten het beste is, maar lijkt me niet handig op een wc
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Lumos schreef op 13 oktober 2016 @ 14:03:

[...]

Dan gaat het om een eetlepel olijfolie in een glas lauwwarm water, niet een heel glas pure olie. Echt geen goed advies.

Het zal wel aan mij liggen, maar een lepel olie doet toch helemaal niks?

Vroeger (toen ik nog rookte en 1 keer in de zoveel tijd een stoppoging deed) had ik wel eens last van verstopping, en dan dronk ik gewoon een glas olie. Werkte prima. Of dat verstandig was weet ik niet, heb er nooit wat van overgehouden, en heb verder ook nooit in mijn leven darmproblemen gehad (afgezien van een enkele reizigersdiarree).

Maar als mensen liever 'roosvicee laxo' of 'movicolon' aanraden, dan mag dat van mij ook hoor. Ik ben te lui om voor zulke dingen naar een dokter te gaan.
Ik ga ook niet zo gauw naar een dokter.

Maar toen ik een keer 3 weken niet 'gekund' had toch maar wel.

Werd ziekenhuis.
quote:handigmetgeld schreef op 13 oktober 2016 @ 14:16:

[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar een lepel olie doet toch helemaal niks?

Vroeger (toen ik nog rookte en 1 keer in de zoveel tijd een stoppoging deed) had ik wel eens last van verstopping, en dan dronk ik gewoon een glas olie. Werkte prima. Of dat verstandig was weet ik niet, heb er nooit wat van overgehouden, en heb verder ook nooit in mijn leven darmproblemen gehad (afgezien van een enkele reizigersdiarree).

Maar als mensen liever 'roosvicee laxo' of 'movicolon' aanraden, dan mag dat van mij ook hoor. Ik ben te lui om voor zulke dingen naar een dokter te gaan.Bij mijn laatste verstopping deed ik niet onder voor een vrouw in baringsnood. Dat duurde dik 8 uur. Toen heb ik huilend de huisarts gebeld. Sindsdien zit ik aan de movicolon hoor. Dit nooit meer.
Vraagje; wie heeft dat propje verwijderd? De huisarts gewoon?
Wow, thanks voor alle snelle reacties!

Een beker olijfolie heb ik als kind al eens gedronken toen ik niet naar de wc kon het waren er trouwens 2! Later kwam ik er idd achter dat het ging om 2 theelepeltjes olie.

Thanks voor alle tips hier kan ik wel wat mee, het is trouwens de houding die verkeerd is denk ik, want met vezels en movicolon en veel drinken was het me al gelukt :D

quote:nerdopviva schreef op 13 oktober 2016 @ 14:10:

En zoek het woord "gênant" of "ongemakkelijk" eens op. Prima woorden voor het vreselijke "awkward".Die woorden ken ik al :P Maar ik vind awkward ook een woord
quote:marthe1991 schreef op 13 oktober 2016 @ 14:28:

Vraagje; wie heeft dat propje verwijderd? De huisarts gewoon?Ja de huisarts heeft dat gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven