Help! Is dit vlooienpoep?!

13-10-2016 20:24 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ontvlooi mijn 2 katten elke maand en door omstandigheden nu een week later. Normaal ontvlooien wij ze rond de 4e van de maand en ik heb ze nu dus net gedaan. Voor de zekerheid toch even kammen en kwam dit tegen in de vacht van 1. Ik weet niet zo goed wat het is ook omdat ik nog nooit vlooien bij katten heb gehad.

Omdat ik dus schrok ben ik als een gek het hele huis gaan dtofzuigen inclusief alle hoekjes, plinten en kiertjes. Onderweg niks geks tegengekomen en tot nu toe ook nog geen levende vlo. Ook meteen beddengoed en plaids op 90 graden in de wasmachine.

Kunnen jullie mijn foto beoordelen? (Ik hoop zo dat het niet zo is ????)

[img]http://i68.tinypic.com/2800g38.jpg[/img]
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maak het eens nat en laat weten of er een bepaalde kleur uitkomt.
Ja vlooienpoepje, alle dieren hebben vlooien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb ik al gedaan, zie foto.
Zijn dat niet gewoon dode vlooien?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nou als het vlooienpoep was dan zou er juist iets van een roestkleurige vlek moeten komen (verteerd bloed in de ontlasting).
quote:fru1t3lla schreef op 13 oktober 2016 @ 20:27:

Nou als het vlooienpoep was dan zou er juist iets van een roestkleurige vlek moeten komen (verteerd bloed in de ontlasting).Vind je dat niet dan op de foto? Het was zwart en toen het nat werd deze kleur.
Kind, wat een stress om vlooien. Gooi er een Seresto vlooienband om en dan hebben ze nooit meer vlooien (en teken). Jij nooit meer die stress en het kammen kan je ook laten zitten.
Is het niet gewoon aarde of een kruimel? Zie je je katten trappen alsof ze vlooien hebben?

Van een paar vlooien in huis ga je niet dood, als het al zo is maar dat lijkt me sterk omdat je zo vaak ontvlooit.
quote:-Suze- schreef op 13 oktober 2016 @ 20:30:

Kind, wat een stress om vlooien. Gooi er een Seresto vlooienband om en dan hebben ze nooit meer vlooien (en teken). Jij nooit meer die stress en het kammen kan je ook laten zitten.

Wereldtip!

Ik heb ook zo'n band nav een topic hier en het werkt inderdaad als een tierelier.

Kost wat, maar dan heb je ook wat (heb een buitenkater).
Geen bandjes om mijn kat.

Maar eens koop wat omgevingsspray ( ze hebben tegenwoordig zonder gif op siliconebasis) en gewoon zuig alles goed. En als je al kamt en druppelt is toch genoeg? Helemaal uitroeien lukt bijna nooit.
quote:Goede-Fee schreef op 13 oktober 2016 @ 20:47:

Geen bandjes om mijn kat.

Maar eens koop wat omgevingsspray ( ze hebben tegenwoordig zonder gif op siliconebasis) en gewoon zuig alles goed. En als je al kamt en druppelt is toch genoeg? Helemaal uitroeien lukt bijna nooit.

Ik ben ook niet van de bandjes maar deze springt open bij nood.

Mijn kat is nogal close met de egelpopulatie in mijn tuin (egels zijn vergeven van de vlooien) en er viel niet tegenop te sprayen en druppelen.

Het is een lieverd, maar als ik 'm probeer te kammen bijt ie mijn kop eraf
quote:Knuffelheks schreef op 13 oktober 2016 @ 20:53:

[...]

Mijn kat is nogal close met de egelpopulatie in mijn tuin (egels zijn vergeven van de vlooien) en er viel niet tegenop te sprayen en druppelen.

Het is een lieverd, maar als ik 'm probeer te kammen bijt ie mijn kop eraf

Een van mijn katten had zo'n bandje en ging achteruit lopen en echt eng en raar doen. Dan maar geen bandje.

Ik denk dat verder een prima bandje is hoor.

Ik had deze zomer ook voor het eerst echt vlooien binnen, zomaar een op mijn been. YUK.

Echt nog nooit gehad.

Ik ben ook hysterisch gaan kammen, sprayen en tabletjes gaan geven en nu lijkt alles weer oke. Maar heb daarvoor altijd bij kammen wel een vlo gevonden of poepjes. 100% vlo vrij lukt niet. Zeker niet met egels en andere fijne vlooivriendjes in de buurt.
Vlooienpoep is toch zwart? Dat rode zijn dat niet gewoon dooie vlooien?
.
Druppelen vind ik laatste tijd niet meer zo'n succes. Ze krijgen bij mij tabletjes van cormifort. Volgens mij zijn het dooie vlooien of vlooienpoepjes op je foto.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:Goede-Fee schreef op 13 oktober 2016 @ 21:00:

[...]

Een van mijn katten had zo'n bandje en ging achteruit lopen en echt eng en raar doen. Dan maar geen bandje.

Ik denk dat verder een prima bandje is hoor.

Ik had deze zomer ook voor het eerst echt vlooien binnen, zomaar een op mijn been. YUK.

Echt nog nooit gehad.

Ik ben ook hysterisch gaan kammen, sprayen en tabletjes gaan geven en nu lijkt alles weer oke. Maar heb daarvoor altijd bij kammen wel een vlo gevonden of poepjes. 100% vlo vrij lukt niet. Zeker niet met egels en andere fijne vlooivriendjes in de buurt.

Ik ook voor het eerst binnen, nog nooit gehad .

Op de foto zie ik trouwens ook vlooien poep.
quote:Knuffelheks schreef op 13 oktober 2016 @ 20:53:

[...]

Het is een lieverd, maar als ik 'm probeer te kammen bijt ie mijn kop eraf Je kan ook de egeltjes sprayen met exil ofzo, doen we bij de opvang ook.
quote:SpringDing schreef op 13 oktober 2016 @ 21:52:

[...]

Je kan ook de egeltjes sprayen met exil ofzo, doen we bij de opvang ook.

Welja, ik moet ook al een winterverblijf voor ze creëeren. Tis goed met ze
quote:Knuffelheks schreef op 13 oktober 2016 @ 22:01:

[...]

Welja, ik moet ook al een winterverblijf voor ze creëeren. Tis goed met ze Vergeet de kattenbrokjes niet he..
Aan Pa en Ma Egel te zien hebben ze een 5* resort hier .

Die hebben formaat stekelvarken inmiddels.
quote:Knuffelheks schreef op 13 oktober 2016 @ 23:42:

Aan Pa en Ma Egel te zien hebben ze een 5* resort hier .

Die hebben formaat stekelvarken inmiddels.Hahaha, zolang ze zich nog goed op kunnen rollen en uit de voeten kunnen maken geen probleem.
Vlooienpoepjes zijn uitwerpselen van de bloedmaaltijd. Dus jouw katten hebben zeker vlooien.

Gelijk je dieren behandelen en vooral je huis spuiten met een goed middel wat lang werkt.

Die bus met siliconen? Glijden de vlooien dan uit en breken ze dan een heup of nek? Lijkt mij ook niet echt fijn om siliconen spray over je vloer te spuiten. Een klein pufje op een schanier en mijn man ging al schaatsend op zijn sokken door de kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven