***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ja, inderdaad...is iedereen druk??

Wat lief dat Gijs lacht! Leuk, leuk!

Hoe doe je dat normaal naar het kdv eigenlijk nu Gijs er is? Je hebt geen duowagen toch? Met de babybjorn?

DN: jeetje, wat gaat het nu hard he? Spannend allemaal. Hoe voel je je verder?

Swiss: ik sluit me aan bij BM, niet te hard voor jezelf hoor. Tuurlijk wat studeren, maar ook genoeg ontspanning nemen hoor. Lekker van je familie genieten.

Pfoe, ben moe en heb geen idee waarom. Misschien omdat ik Puk maar 1 keer heb laten slapen ( 1 3/4e uur) in de hoop dat hij vanavond ged inslaapt. De afgelopen dagen lag hij steeds te keten in zijn bed en was hij klaar wakker, dus misschien moet het tweede slaapje er inderdaad uit.
Iedereen is kerstvoorbereidingen aan het teffen denk ik.

BM wat schattig dat Gijs lacht! Kaj is meestal om 07.00 uur wakker. En nu was hij dus uit logeren en kon ik heeeel lang uitslapen, was ik al zo vroeg klaarwakker. Nou ja, ik duik er vanavond lekker vroeg in.

Swiss, inderdaad: je rust nemen hoor

Lara, heerlijk dat je zondag op vakantie gaat!
BM, wat lief dat Gijs lacht!

Framboos, jij bikkel! Hoe is het verder?

Laar, Steijn en Hugo gingen ook ineens zo laat slapen toen ze nog twee slaapjes deden. Met een slaapje per dag gingen ze ineens een stuk vroeger slapen!

Steijn en Hugo hadden vandaag een berg speelafspraakjes en Mees ging "gezellig" mee. "Gezellig", want het knulletje heeft overal lekker liggen slapen! Handig, zo'n kind! Steijn en Huug hebben trouwens vandaag voor het eerst een eetafspraakje gehad met een vriendje en het was zo lief om te zien hoeveel pret en gein die drie hadden. Ze zijn nu wel helemaal gesloopt en zijn zonder bad naar bed gegaan, maar leuk was het!

Ik ben ook gesloopt...
Muis, gingen ze direct zo lang achter elkaar slapen, of bouwden ze het op? Anderhalf uur lijkt me zo kort namelijk.

Wat schattig, een eetafspraak! En wat is Mees een lieverd zeg.

Zo, nu ga ik Narnia kijken. Ja, dat is een kinderfilm. De juf op school heeft alle boeken vroeger voorgelezen en ik was er dol op! (vriend is niet thuis, anders kwam ik hier niet mee weg)
Laar: Ik laat Gijs eigenlijk altijd thuis als ik Koen ga halen of brengen. Hij ligt dan lekker in zijn bedje te slapen en ik ben binnen 15 minuten op en neer. Het is veel drukker voor hem als ik hem eruit vis en in de maxicosi en in de auto. Nu ga ik ff snel met Koen op de fiets.

En over het 1x slapen. De lengte van Koen zijn slaapje is heel verschillend. Ligt er gewoon aan hoe moe hij is. Het varieert tussen de 1,5 uur op het kdv tot soms bijna 3,5 uur thuis. Maar meestal slaapt hij 2 uurtjes en hij doet het er prima op. Nu ligt hij snachts van 19 uur tot 7.30 in zijn bedje.

Muis: Klinkt als een heel gezellig dagje. Makkelijk he die kleintjes. Die slapen altijd. Was ik helemaal vergeten

Lilien: Hopelijk kun je vannacht lekker lang slapen!
Ah, bedankt. Ik had een beetje het idee dat al die kinderen met 1 slaapje meteen 3 uur wegtukten.

He bah, Puk wakker. Waar kan ik die gebruiksaanwijzing van dat jochie downloaden??
BM, wat lief dat Gijs lacht! Ik bespeur soms ook een lachje op het gezichtje van Yasemin, maar volgens mij zijn het dan stuipjes. (wel schattig hoor!)

Ik neem haar trouwens wel altijd mee naar het kdv, als ze wat beter slaapt overdag kan ik het ook wel proberen om ff snel op en neer te rijden, maar toch heb ik het er niet zo op. Ik ben bang dat als er iets met me gebeurt onderweg, niemand weet dat Yasemin alleen thuis is. Ben misschien wel een schijterd wat dat betreft hoor.

Muis, wat lief dat Mees meegaat naar de slaapspeelafspraakjes. Ik vind het echt knap dat je er zo op uitgaat met 3 kids, ik vind het met 2 kinderen al een hele onderneming. Ik moet wel zeggen dat Zahra steeds beter luistert, als we met zijn 3tjes weggaan geeft ze me braaf een handje en loopt dan rustig naast me. Alleen als we eenmaal in de supermarkt zijn is het nog wel een probleem helaas, dus die probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Ik had net de kinderen op bed gelegd, ging de deurbel, kwamen de buren van een paar deuren verderop met hun 2 kids op kraamvisite. Ik was ff vergeten dat man dat had afgesproken vanmorgen, was er niet zo blij mee en hij had geprobeerd ze te bellen, maar ze waren niet thuis. Enfin, toch maar gewoon binnengelaten, was wel ff gezellig, maar Zahra werd natuurlijk wakker van alle geluiden dus die heb ik maar weer naar beneden gehaald. Yasemin heeft gelukkig doorgeslapen en slaapt nu nog (al zo'n 2 uur achter elkaar). De woonkamer is nu wel een puinhoop met overal roze en witte muisjes op de grond, maar die mag man morgen lekker stofzuigen. Hij heeft n.b. gisteren nog de hele benedenverdieping gestofzuigd en gedweild, maar daar is nu niks meer van te zien.

Ik ga nog ff tv kijken voordat Yasemin weer wakker wordt.
BM, wat lief Gijs' eerste lachjes! Dat is zooo leuk om te zien!

Ik zal de komende dagen ook niet online zijn wsl.

We reizen morgenochtend af naar Fryslan. Dan gaan we eerst naar Aeolus in Sexbierum (techniekmuseum/binnenspeeltuin) en daarna bij mijn ouders waar we ook eerste kerstdag blijven. 2e kerstdag naar schoonmoeder.

Micha, veel succes met de kijkoperatie morgen!
Fijn kerstfeest!

Fijne kerst allemaal!

Zo, Puk hoefde alleen een fles te hebben en heeft daarna tot 8:50 (!!!) geslapen! Dat was nog even opschieten om om 9:45 op de creche te zijn. Heerlijk.

Zo, even wat voorbereidingen treffen voor vanavond.
Fleur heeft de waterpokken

Gisteren al met schoonpa gebeld ivm een ontstoken plekje onder haar oog, maar vanochtend werd ineens duidelijk dat dat dus pas het begin was. Overigens had ze vanochtend pas drie zichtbare pokken in haar gezicht, dus ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Ze is vandaag gewoon naar de opvang.

Ik ben weer bij de verloskundige geweest en alles was oke. Alleen weet mijn moeder niet of ik de waterpokken heb gehad... Grrrr handig hoor. Ik heb me voorgenomen om di van al mijn kinders dus goed op te gaan schrijven in hun babyboeken!

Iedereen fijne kerstdagen!!!!
He bah! Jeukt het ook al erg? Misschien nu vast even middeltjes kopen zodat je niet met de kerst in deproblemen komt? (ik las iets van een washandjes met tarwevlokken in bad om het uit te drogen enzo).

Beterschap voor Fleur!
Helemaal goed Lara. We moesten naar de verloskundige en die zit bij de apothee, dus we hebben idd alvast ingeslagen.

het schijnt te helpen om zemelen in een washandje in bad te doen. Die moeten we dus nog even gaan halen bij de supermarkt.
Mich, succes bij de gyn vanmiddag. Wat een pech zeg dat je spiraaltje niet goed zit.

Nog gefeliciteerd met je seniorpeuter Lars.

Drop, wat naar dat Fleur de waterpokken heeft. Havermoutvlokken in een washandje in bad helpt heel goed om de blaasjes in te laten drogen en calendula emulsie om de jeuk te stillen. Beterschap!

buitenmeisje wat lief dat Gijs zijn eerste lachje heeft laten zien.

Fachat, voor jou een dikke knuffel. Balen dat het nu in jullie relatie niet zo makkelijk loopt. Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.

Swiss, ik vind je dapper hoor, hoe jij met al die onzekerheden om gaat. Hopelijk in februari goed bericht!

Even een studiepauze mag best. Kun je er daarna weer vol goede moed tegen aan (zegt zij die eigenlijk nu al een paar dagen niets gedaan heeft en toch echt weer moet gaan studeren i.p.v. luieren).

Layla, wat een verrassing, je buurtjes voor de deur. Heb je nog veel kraamvisite? Ik merkte wel dat het bij de tweede minder was dan bij de eerste.

Lilien, vroeg wakker terwijl het niet hoeft. een voordeel je kunt wel even lekker blijven liggen, zonder dat Kaj roept.

Witchke, veel plezier in het centrum met Xander.

Muis, wat een holle bolle meesje. Al een kilo aangekomen in drie weken tijd. fijn dat hij zo makkelijk is en Hugo en Steijn zo lekker met vriendjes kunnen spelen.

DN, jeetje wat gaat de tijd snel. volgende week begint je verlof al. Heb je nog veel plannen voor je verlof?

Lara, fijne vakantie!!!!!

Hier is het ontzettend druk, vandaar mijn lange afwezigheid. Eerst alle kerstperikelen op school en Feline moest ook al her en der trakteren (judo, bso, school, dansen). Ondertussen zijn wij ook nog naar een ander huis wezen kijken. Nu druk met de voorbereidingen van haar verjaardag morgen met heel veel eters. Het is altijd wel een apart gezicht. alles in kerstsfeer en daartussen hangen de ballonnen en slingers.

Vorige week (dag 42) ongesteld geworden, helaas.

Vincent ligt nu lekker te slapen en ik ga nu studeren.

Iedereen hele fijne kerstdagen.
Esan, alvast gefeliciteerd met Feline, een heel fijne dag morgen en met de kerst natuurlijk! Balen dat je ongesteld bent geworden, we duimen weer verder voor je.

Ik merk idd dat het bij de 2e idd een stuk minder is qua kraamvisite, wel jammer eigenlijk, want het lijkt nou net of een 2e kind niet net zo bijzonder is als een 1e. (of vat ik dat nou zo op?)
Vandaag al heel wat klussen afgewerkt: vanmorgen met zijn 4en boodschappen gedaan. Jemig wat een drukte bij de AH, gelukkig had ik niet veel nodig, want we gaan bij mijn ouders eten morgen en 2e kerstdag mik ik een lekkere braadkip in de oven met gebakken aardappeltjes en sla. We hebben voor Zahra bij Bart Smit een schoonmaak karretje gekocht met een bezem, stoffer en blik en een dweil. Ze wil altijd helpen met schoonmaken en vindt het helemaal geweldig. Man heeft net bij de kringloop een schoolbord gescoord voor 2,50 (waren bij Bart Smit 40 euro) dus dat is ook mazzel. Vanmiddag een berg wasgoed weggestreken, bedden afgehaald en frituurpan schoongemaakt. Vanavond komen vrienden van ons eten met hun zoontje, hij is 1 maand jonger dan Zahra.

Iedereen fijne avond en fijne kerstdagen!

Lieve meiden, ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar ik wil jullie alvast hele fijne kerstdagen wensen!!
Fijne kerstdagen allemaal!!

Ingreep ging goed, het viel erg mee.

Framboos, ik ken de romper, hij is inderdaad geweldig! Ik heb hem van Icke gekregen als geboortecadeau voor Nina! Dank voor de tip!
Even inbreken voor de Bakfietsmama's waarschuwing (sorry had even geen bijlees tijd de afgelopen dagen, maar maak hier ff tijd voor!)

Ik lees net de nieuwste ouders van nu, en daar staat een artikel in over de veiligheid van de bakfiets voor de baby.

Het blijkt dat babys (onder de 6mnd) kans hebben op hersenbeschadiging door de trilling van de bak en het fietsen!!

Omdat ze het koppie nog niet kunnen ''fixeren'' ten opzichte van hun romp kan het schudden effect hebben op de hersenen.

Er was een kindje die er hersenletsel aan heeft overgehouden!!

Ik schrik hier enorm van!! Ook omdat ik jullie wel eens over hoor...Eva, was jij het ook niet van plan met Mees binnenkort?

Moest dit dus ff kwijt!

Oja een Professor van het Universitair Medisch Centrum Groningen adviseerd om te wachten tot een maand of zeven, net als bij het kinderstoeltje op de fiets...
oei, wat een verhaal framboos, dat wist ik niet. Ik was ook van plan om kleine snel in bakfiets te doen, maar dan wel in maxicosi, is dat ook een probleem?

Ach, arme fleur, hopelijk heeft ze niet teveel jeuk ervan en is het snel over.

Mich, fijn dat ingreep goed ging.

Jeetje layla, wat ben je druk geweest en dat met 2 kleintjes. Wel fijn dat de kerst niet te druk voor je is.

BM: wat schattig he, als ze gaan lachen, dan kun je ineens de hele wereld weer aan!!

Hier alles ok, ben aan het aftellen, nog maar 2 dagen werken volgende week. Was wel megadruk vandaag, dus redelijk kapot. Verder voel ik me wel ok, wat last van bekken en soms gewoon niet de goede houding kunen vinden op de bank of in bed en maagzuur, bleh! Eigenlijk gaat t hartstikke goed en heb ik niks te klagen. Kleine lag maandag met koppie naar beneden, dus hopen dat dat zo blijft.Ook weer flinke hoest bij mij en vriend, klinken net als oude rokers :-)

Morgen mijn ouders en de moeder van vriend voor eten, gourmetten, dus niet teveel werk. En tiramisu ligt al in koelkast op te stijven. Mjammie!

Iedereen hele fijne kerstdagen gewenst!!!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
ja, DN het gaat om de baby die dan in de MC zit...niet goed dus...
Fijne kerst allemaal!
Goede morgen en een fijne kerst!
Fijne kerst lieve meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven