LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Zo, dat is een tijd geleden. Kom eigenlijk alleen even langs om te zeggen dat alles hier goed gaat, Zoë is weer helemaal de oude na een antibioticakuurtje, maar zelf blijk ik (voor de tweede keer) Pfeiffer te hebben.

Dus ik moet rustig aan doen...
Cd, gecondoleerd. Wat naar zeg! Heel veel sterkte, ook voor je vriendin!

Halloo, 2e x Pfeiffer? Ik dacht dat dat niet kon? Wat rot zeg! Beterschap.

Choco, Loopt Demi los? Da's snel zeg! Leuk!

Sandra, gefeliciteerd met je nieuwe opleiding. Ik kan me je gevoel voorstellen. Heb precies hetzelfde 'rouwproces' doorgemaakt toen Finn niet meer wilde drinken. Helaas was dat al met een maand of 4,5.

Ik moet zeggen dat ik ook niet zoveel met vorig jaar bezig ben. Ik vind het wel snel gaan hoor. We hebben gisteren de zolder opgeruimd en alle babyspullen in dozen gedaan om te verkopen. We hebben al de kolf en de box verkocht een maand of 3 terug. Wel definitief hoor, het is waarschijnlijk ons laatste kindje en de spullen stonden me vreselijk in de weg. Tja als we er ooit nog een willen/ mogen krijgen, kunnen we vast een hoop spullen van vriedinnen krijgen die nog moeten beginnen aan kinderen.

Ik moet ook bekennen dat ik het best zwaar vond/ vind hoor; 2 kinderen. Ik ben blij dat het nu iets gemakkelijker gaat worden. Dat komt natuurlijk ook doordat Finn zoveel ziek is en wij daardoor weinig slaap krijgen en veel met hem moeten sjouwen (zet je onze zieke hangplant op de grond, gaat hij huilen en jengelen). Vroeger wilde ik altijd een groter gezin (man vond 2 genoeg) maar met deze ervaring van afgelopen jaar heb ik mijn mening bijgesteld. Waarschijnlijk had ik er met een gemakkelijk kind dat vanaf een maand of 3 doorsliep heel anders over gedacht.

Finn is nog steeds aan het kwakkelen. Hij heeft anderhalve dag bijna alleen maar gehuild. Niets was goed. De middeltjes die de homeopaat heeft voorgeschreven leken in die zin te werken dat hij geen diarree meer had. Vanochtend helaas weer wel. (volgens mij heb ik hem besmet omdat hij gisteren van mijn eten heeft gegeten) Hij at ook beter. Maar het is misschien ook te vroeg om er echt iets van te zeggen. Zij raadde ook aan om hypoallergene voeding te geven. Wat ik super vind aan haar aanpak is dat ze iedere dag (ook in het weekend) even mailt om te vragen hoe het gaat, om tips te geven en de medicijnen bij te stellen. Heel anders dan de huisarts die je met een paracetamol advies weer naar huis stuurt.

gr Yada
Sterkte met Finn Yada, vervelend dat jullie zo blijven kwakkelen. Hebben wij het eerste jaar met Sofie ook gehad en ik was er toen van overtuigd dat er nooooooit meer een derde zou komen. Een jaar later was ik dat al weer vergeten. Als de gezondheid goed gaat en die kleintje door gaan slapen is dat binnen no time alweer gewoon.

Enne wilde je nog even zeggen dat ik eigenlijk een beetje verliefd ben op Finn... (alle kleintjes hier zijn natuurlijk mooi..), hij heeft zulke lieve stralende oogjes en die hele lieve grote lachende mond, GEWELDIG!!
Hi;

Mango; Verona was vorige week ook een aantal daagjes super jengelig. Kon weinig goeds bij haar doen, of het was alweer huilen. Ze sliep die dagen smogens ook een uurtje/anderhalf, en dan smiddags ook weer. Terwijl ze daarvoor (en nu) het met alleen een middagslaapje afkan. Was denk ik wel een soort van sprongetje. Of de drukte vanwege de nieuwe keuken.

Hallooo; Balen hoor, weer voor de 2e keer Pfeiffer.

Ongeduld; Wel jammer dat je idd niet bewust afscheid hebt kunnen nemen van het bv geven, doordat hij er zo abrupt mee is gestopt. Maar wees vooral trots op jezelf! Je hebt het superlang volgehouden!! Heb respect voor je!

Hier gaat ie verder zn gangetje. Zo langzamerhand wennen we aan ons nieuwe huis, en vind alles zn plekje. Uiteraard moeten er her en der nog wat dingetjes opgehangen worden maar dat komt tzt wel. De keuken is nu ook klaar, heerlijk zo voor de kerst!!

Verona is wel super verkouden. Dus kan om de haverklap haar neus afvegen wat me niet in dank wordt afgenomen.

En Wes heeft natuurlijk vakantie, dus kunnen we smogens wat langer blijven liggen en rustig de dag beginnen. Heerlijk!!!

Stop dr weer mee, lasagne is bijna klaar. Moet strax nog effe 3uurtjes werken (vind dat zo'n *** tijd van 18-21uur).

tot later!
Vandaag het overlijdensbericht gekregen :(

Zaterdag is de begrafenis.

Ik laat wel weten hoe het gegaan is.

Tis gewoon erg droevig allemaal.
hallo dames!

Sharon heeft 5 dagen bijna 40 graden koort gehad, arm schaapje. Griep. Ze at en dronk gelukkig wel goed, maar vooral s'nachts was het een drama. En omdat ze nog bij ons op de kamer slaapt waren we er allebei mee bezig. Maar nu slapen we allemaal weer lekker door!!! heerlijk. Lief moet nog 1 dag werken en dan heeft hij vrij tot 5 januari!!! Heb er helemaal zin in, lekker met zijn viertjes.

Ik denk wel veel terug aan vorig jaar, vond het heel bijzonder met die dagen hoogzwanger te zijn, en af te wachten tot 2 januari. Wat was ik zenuwachtig voor de ks!

Wij bewaren wel alle babyspullen, hopen in het nieuwe huis voor een derde te gaan. Maar dan moet eerst wel ons huis verkocht worden!!! Voor mij geldt trouwens hetzelfde als voor supergroover, ik vind het ook zo leuk nu sharon ouder word. Heb ook niet zo heel veel hoor met hele kleine babytjes. En inderdaad je krijgt steeds meer vrijheid terug. Daarom willen we het liefst ze ook snel achter elkaar, ben je ook snel uit del uiers haha

wat onwijs zielig dat finn weer ziek is, hopelijk helpen de homeopatische medicijnen! Meestal word het eerst erger en daarna gaat het pas over. Ik heb een antroposofische arts, zijn we ook erg tevreden over. Kijkt naar de hele mens en niet alleen naar de klacht.

san wat fijn dat jullie gesetteld zijn en dat ook de keuken af is! Ik heb ook zoveel zin om te verhuizen! alleen al zodat sharon dan een eigen kamer krijgt hihi

hallo jee pfeiffer, dat is heftig! Kun je nog wel redelijk functioneren?

ff teruglezen
Ongeduld: sneu zeg, dat Guido ineens niet meer wil drinken. Maar je hebt het onwijs lang volgehouden zeg! Knap van je!

Vond het gezellig laatst hoor! Zo leuk om die jongens samen te zien spelen!

Was vanmorgen in Ballorig, Twan had me toch een lol! Kroop alle kanten op, trok zich overal aan op, kroop door een tunnel en vond de ballenbak ook helemaal geweldig!

En Kevin? Ja, dat hoef ik niet te zeggen denk ik, die komt alleen wat te drinken of snaaien halen

Verder iedereen fijne dagen!
zie net op het journaal dat het gaat vriezen! JOEPIE!!! ben zo gek op schaatsen!!!

mango gaat het vandaag weer wat beter met esmee?

ongeduld wat fijn dat het doorslapen nu al beter gaat! moeilijk is dat he, laten huilen maar ze hebben al zoveel door op deze leeftijd dat het soms gewoon de enige manier is.

Gana jullie nog leuke dingen doen met kerst?

Wij gaan eerste kerstdag naar schoonouders, mijn moeder, zusje en haar vriendje is daar ook. Schoonouders hadden hen ook uitgenodigd, kunnen het allemaal erg goed met elkaar vinden dus dat is wel leuk! (en makkelijk haha)

2de kerstdag moet ik werken van 10-16, kerstdiner maken voor een stuk of 30 mensen. Wel leuk!

daarna even naar een verjaardag, en dan nog even borrelen bij andere vrienden, tot de kinderen het zat zijn (denk een uur of 19.00) dus s'avonds lekker met zijn tweetjes! Dan ben ik het ook wel zat denk ik haha

Jullie allemaal hele fijne kerstdagen gewenst!!!!!
leuk ballorig! Wij gaan volgende week (in zoetermeer) ben benieuwd hoe sharon het vind!!! vast heel leuk!
veel sterkte zaterdag CD. verschrikkelijk hoor
CD heel veel sterkte meis.. Pff wat moeilijk zeg

Hier is Kaj goed opgeknapt door de antibiotica. Hij is zo`n vrolijk,actief mannetje is weer goed bijgekomen, 7240 gram en 69 cm. Heerlijk ventje. Maandag bij de fysio geweest met Kaj en dat was erg leerzaam en leuk. over 5 wkn weer terug komen.

Oh ik denk n ook zo vaak terug aan vorig jaar !! Nu zat ik net in verlof en moest ik nog 4 wkn.. Oh ik mis die tijd wel hoor..
Allereerst, CD

Ongeduld, ik vond het ook een drama hoor toen de BV ophield. Zeur maar even lekker!

Mango, hier ook een kind met een mega karakter. Wij weten soms niet wat we er mee aan moeten en gaan nu toch ook maar over op de hardere aanpak. Menomen wat kan dat kind gillen. Ze loopt er ook paars bij aan dan.

Grijnz, btw volgens mij ben je alleen maar aan het WI-en momenteel? Iedere posting komt het voorbij LOL

MOndy, fijn dat jij er voor je gevoel helemaal klaar mee bent (met babies). Ik dus niet. Ik had het nooit voor mogelijk gehouden maar ik vind het een ramp en ben er emotioneel van dat wij geen derde meer krijgen. Zo gek. Eerst zou ik geen kinderen krijgen en daar had ik mij geheel en al bij neer gelegd. Nu zijn ze er, en nu kan ik mij er niet bij neerleggen dat twee het max. is. Ik ga binnenkort een bij papsie informeren of ie nog steeds tegen adoptie is... Als we willen moeten we dat zsm aanvragen wegens leeftijdsgrens.

Hallooo dus ook in de ziekenboeg. Sterkte er mee en nu heb je iig een goede reden om vaker achter de pc te hangen en hier langs te komen. Onder het motto :elk nadeel hep sun voordeel
Yada, och is het nog steeds niet goed met Finn? Wel fijn dat je nu een luisterende en meedenkende arts hebt gevonden.

Brabbel, fijn dat het nu goed gaat met Kaj. Duh... beetje suf en laat misschien maar hoe zijn jullie aan die naam gekomen? (is het Scandinavisch?).

Ik weet niet meer wie het zei maar die opmerking over die "hangplant" die neem ik gelijk over voor onze oudste. Dat is niet zo'n sterk meisje (fysiek en geestelijk) dus men wat een treffende gelijkenis Grin, omdat ik zelf nogal "hard" ben, valt het me soms "zwaar" zo'n super teer meiske."

Popsie is heel anders maar is nu al wel 2 maanden steeds ziek. Dokter zei vandaag dat ze misschien buisjes in haar oortjes moet als ze zo door gaat. Hmmm.... wat moet ik daar nu weer van denken.

Binnenkort breken de verjaardagen hier los. Zijn jullie ook zo trots op jullie soon to be ex-babies?
Lein: Wat balen dat Marijn nog steeds ziek is!

Mango: Ik heb vandaag de Mango-methode-voor-een-jengelend-kind toegepast. Ook Guido was na een wandeling een stuk beter te spreken!

We geven Guido nu gewone melk bij elke maaltijd. Zo krijgt ie de 300 ml binnen die hij minimaal moet hebben. Ik heb geprobeerd voor het slapen nog wat warme melk te geven, maar dat weigert hij. Zo naar, ik leg hem nu huilend in zijn bedje, terwijl hij eerder heel tevreden in bed te leggen was. Ik hoop echt dat dit nog veranderd...

Mondy: Jullie plannen klinken geweldig. Jullie zijn dus helemaal toe aan het afsluiten van het babytijdperk. Geniet van het mooie Drenthe de komende dagen. Nog een tip: De dierentuin in Emmen heeft bepaalde dagen avondopenstelling. Het schijnt heel mooi te zijn, dus ik ga dit jaar maar eens heen.

Hallo: Jeetje Pfeiffer! Ik hoop dat je er snel bovenop bent!

Yada: Hier nog steeds in spanning om forumvriendinnetje, ze wordt vandaag ingeleid.... Ik hoop dat de positieve werking van de homeopaat doorzet! Wel fijn dat jullie er zo'n goed gevoel bij hebben!

Crazydesi: meis, heel veel sterkte zaterdag! Misschien is ballorig een goede plek voor onze volgende date!

Roze wolk: Jeetje, 5 dagen koorts. Wel fijn dat ze nu weer boven Jan is!

Brabbel: Wat fijn dat Kaj zo is opgeknapt!

Wij hebben een trappetje van 2 treden in de woonkamer. Guido kon hem al goed opklimmen, maar wij hielden hem erbij weg vanwege valgevaar. Maar nu kan hij ook omlaag! Zo schattig om te zien hoe voorzichtig hij dat doet!

Meiden, fijne avond!
CD, gecondoleerd. En heel veel sterkte zaterdag, zal niet niks zijn... Vooral ook voor haar ouders en broertjes.

Hallooo, weer Pfeiffer, da's vervelend. Minimeeten gaat denk ik niet meer lukken, moet gewoon werken buiten de feestdagen om dan.

Mango, kijk je uit met je Wii? Artsen merken al een toename in blessures, en verwachten dat dat nog extra zal toenemen omdat de Wii hoog op de verlanglijstjes staat

Ongeduld, je mag heus wel klagen hoor. Vond het ook zo jammer dat Tessel niet meer wilde drinken na 4 maanden, vind het soms nog jammer En lief zeg, al van het trapje af.

Choco, Demi al aan het lopen! Goed joh!

Yada, Finn al weer ziek? Schiet niet op zo.

Roze Wolk, nog steeds geen kijkers? Da's wel balen! Hopelijk trekt het gauw weer wat aan...

Mondy, grappig hoe je toe kunt zijn aan een "groter" kind Merk dat ik het juist jammer vind hoe hard Tessel nu gaat, ik denk ook echt al met weemoed aan vorig jaar terug... Het geknuffel in het begin. Alhoewel ik ook hartstikke week kan worden van een Tessel die enthousiast op me af komt kruipen als we ze weer ophalen van het kinderdagverblijf.

Hier gaat het wel aardig, iedereen is wat aan het snotteren en kwakkelen. Daan is aan het spugen, man heeft vrijdag met spoed een wortelbehandeling gehad, ik ben weer flink verkouden en Tessel heeft haar eerste kies door, en de tweede komt er ook aan. Met de bijbehorende jengeligheid. Doe er nog wat drukke dagen en daardoor van slag met slapen, gillen met het eten omdat het allemaal te langzaam gaat, en een portie eenkennigheid bij, en dan is er een voorzichtige hint dat het soms niet even leuk is.

Maar goed, het is ook geweldig om te zien hoe Tessel alles nadoet van Daan, hoe ze zich zondag als een prinses op het kleine stoeltje aan tafel zat en zich liet bedienen door Daan met kopjes thee, boterhammetjes en de suikerpot (en dan zelf ook al wil inschenken!) en hoe druk en vooral trots ze zelf is met het eten met de lepel uit haar eigen bakje.
Tieger, smelt, wat lief dat verhaaltje over Daan en Tessel!
Hmmm, Daan was lekker op een stoeltje aan het slaan wat naast zijn ledikant staat... Dus maar even een schone luier gegeven, weer goed ingestopt en even flink toegesproken dat hij nu echt moet gaan slapen. Nu lijkt het wel stil...

Verder gaat het hier zo z'n gangetje. Werk gaat goed, heb nog wel een leuke vacature gezien waar ik misschien op wil schrijven (is intern), maar weet het nog niet zeker. Bij onze afdeling gaat er globaal gereorganiseerd worden, wat er in de praktijk op neerkomt dat mijn leidinggevende hetzelfde werk blijft doen met de leidinggevende naam niet meer houdt, en dat zijn functie als het ware verzwaard wordt en vrijkomt. Dat is in ieder geval de bedoeling, waarbij er dan intern op gesolliciteerd kan worden. Dat wil ik dan weer niet, omdat je dan volgens mij hele gekke situaties krijgt. Maar goed, de vacature is nog niet uitgezet, dus nog even afwachten wat erop afkomt.

Man heeft ook nog gesolliciteerd, dat wordt wel spannend. Ben benieuwd wat eruit komt, sluitingsdatum was half december, en het moment van terugkoppelen was ook afhankelijk van het aantal reacties dat er zou komen. Hopelijk wordt dat wel wat, is meer in het midden van het land, en hij gaat er qua salaris dan flink op vooruit.

Met Daan en Tessel gaat het goed, Tessel wil nu graag aan de hand lopen, los staat ze soms wel, maar ze valt erg snel om. De kerstboom vindt ze geweldig om naar te kijken, en ze wil ook alles wat Daan doet. Dat is dan weer wederzijds, Daan wil ook alles wat Tessel doet, en Daan helpt dan wel even om te voorkomen dat Tessel dingen doet die ze niet mag. Helaas doet hij dat iets hardhandiger dan gewenst, dus hij mept regelmatig

Nu nog even gauw verder kijekn, en dan op tijd naar bed. Morgen nog een half dagje werken, dan nog boodschappen doen, spullen pakken, auto inladen en iedereen ophalen, en dan door naar mijn ouders vlak bij San in de buurt.

Tot gauw maar weer!
Pips het was ook heel lief. Ze wilde zo graag op het stoeltje zitten, ze staat er al een poosje aan te trekken dat ze er wat mee wil (bij voorkeur lopen, maar daar zijn ze wat te licht voor). Dus toen ik haar erop had gezet, was ze al heel trots. En dat Daan vervolgens ook nog eens met al zijn serviesdingen aan kwam zetten, met het fornuisje en de pannetjes en hij pasta ging koken (met boterhammen, dat dan weer wel) was het helemaal geweldig. Kopje thee drinken, en uiteindelijk had ze zelf het theepotje te pakken en moest ze daar mee inschenken. Zelf ook helemaal trots om daar in mee te spelen

Spelen Pipsie en Popsie ook al zo?
Lieve allemaal,

Hier een berichtje van mij. Af en toe probeer ik bij te lezen, maar het komt er gewoon vaak niet meer van, helaas. Via Hyves zie ik jullie in ieder geval af en toe nog eens.....

Wij zitten momenteel met een Victor die elke nacht een keer zodanig wakker wordt, dat hij dan niet meer gaat slapen en ergens tussen een halfuur en uur gaat huilen. Wij klaarwakker en hij dus niet slapen. Iniddes alle tips van het cb opgevolgd en we moeten vooral blijven volhouden, consequent zijn. Het is een karaktertje hoor die Victor. Hij heeft nu 4 tanden, gisteren op het CB mat hij 79,5 cm en hij weegt bijna 11 kg. Hij is over het algemeen vrolijk, maar die 'hangplant' herken ik hoor!

Man is inmiddels 2 maanden aan het werk, Victor sinds half nov 2 dagen en sinds half dec 3 dagen op het kdv. En ik me rot solliciteren, wat in deze tijd best moeilijk is. Daar komt bij dat is gebleken dat wij geen recht hebben op kinderopvangvergoeding, alleen als ik als de donder aan het werk ga. Dus ik ben nog een tandje bij aan het zetten, anders ga ik fulltime thuiszitten vanaf dat het mogelijkis.

Verder hebben wij nog goed nieuws: ik ben hartstikke zwanger van nummer 3!!!!! Na een week overtijd in september is mijn hele cyclus gaan spoken en na een voelbare eisprong in oktober, menstrueerde ik toch gewoon weer. Om vervolgens een paar weken later geen eisprong te hebben (voel ik altijd)....toch maar een test gedaan en jawel hoor....door alles heen, was ik ineens een paar weken verder zwanger dan ik dacht. De termijn is nog steeds niet helemaal duidelijk, maar ergens eind juli is de voorlopig uitgerekende datum. Ik ben nu ongeveer 10 weken. Spannend dus, ik voel me moe, maar goed. Wij zijn er dolgelukkig mee.

Allemaal fijne feestdagen en veel liefs,

Parelhoen

PS: ik houd jullie wel af en toe op de hoogte.
wauw parelhoen wat een supergoed nieuws!!! gefeliciteerd met je zwangerschap!!! De eerste van dit forum die weer zwanger is!!!! Ik kan je zeggen dat een klein leeftijdsverschil superleuk is, wij hebben er nooit spijt van gehad (tussen samuel en sharon zit ook 1,5 jaar) en op die leeftijd zijn ze nog niet echt jaloers dus dat is ook fijn.

hopelijk gaat victor snel doorslapen en vind jij een leuke baan!!! in welke sector zoek je?
Oh Parelhoen wat leuk, gefeliciteerd meis !!!

Ik heb hetzelfde met Kaj hoor, bijna elke nacht van 2 tot 4 wakker, maar ook vrolijk en klaarwakker en dan ga ik zingen voor hem en dan vat hij in slaap, maar het negeren werkt hier echt niet hoor !

Meiden ik wil jullie allemaal hele fijne en liefdevolle dgn toewensen.. Wij gaan een diner voorbereiden morgen dus druk in de weer, spreek jullie na de kerst !!
He Parelhoen wat superleuk gefeliciteerd.

Wij houden het bij 2 , ik zou graag een 3e willen maar ik wil nooit meer zo'n zwangerschap als van Demi.

Ik denk ook nog vaak terug aan vorig jaar, dat we hier op de tribune zaten met warme chocomel en allemaal lekkere dingen, wachten op nieuws en bevallingen.

Ik vind het allemaal zo supersnel gaan en ik denk niet dat ik de enige ben?

Demi heeft nu al 2 dagen 39,5 koorts ik denk dat ze last heeft van dr kiezen ze heeft ook vuurrode wangetjes.

Morgen gaan we gezellig naar mijn broertje en zijn vriendin met mijn ouders. W e hebben lootjes getrokken en we gaan spelletjes doen en natuurlijk lekker eten.

2e kerstdag komen mijn schoonmoeder en zwager (35 en nog steeds thuiswonend) en manlief zn oma. Dus dan is het hier een gekkenhuis.

CD heel veel sterkte zaterdag.

Hele fijne dagen allemaal
Ik kom iedereen even een hele fijnekerst wensen! De eerste met onze beebs en ik hoop dat er nog vele volgen.

Parelhoen, gefeliciteerd. Een goede zwangerschap toegewenst.

Pips, Papsie Popsie en Pipsie
Ik kom iedereen even een hele fijnekerst wensen! De eerste met onze beebs en ik hoop dat er nog vele volgen.

Parelhoen, gefeliciteerd. Een goede zwangerschap toegewenst.

Pips, Papsie Popsie en Pipsie
quote:supergroover schreef op 23 december 2008 @ 16:04:

Enne wilde je nog even zeggen dat ik eigenlijk een beetje verliefd ben op Finn... (alle kleintjes hier zijn natuurlijk mooi..), hij heeft zulke lieve stralende oogjes en die hele lieve grote lachende mond, GEWELDIG!!

Aah, wat lief! Bedankt!

Stom genoeg is Finn ondanks zijn poepexplosies ook supervrolijk en kan hij heerlijk schateren. Maar als hij zich niet lekker voelt wenst meneer niet te worden neergezet. Als een apie klemt hij zich de hele dag aan me vast (vandaar 'hangplant') Zodra ik hem neerzet barst hij in huilen uit.

Ik ben trouwens supertrots op Suze. Ze is met papa met de trein naar Breda gereisd en heeft haar spaarpot geleegd bij het glazen huis. Voor de kindjes die geen huis, geen eten en geen speelgoed meer hebben. En net in de kerk heeft ze 4 kaarsjes opgestoken voor deze kindjes.

Vrolijk kerstfeest allemaal!

(een allenig op de bank zittende mama omdat Paul moet optreden .)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven