beetje stoom afblazen over mijn vader

24-12-2008 14:21 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een mail gekregen van mijn vader.

"he Mamasaar.

Heb het niet gehaald om te komen deze maand, veel gewerkt.

Volgend jaar heb ik meer tijd en kom ik zo snel als mogelijk. Fijne

en gezonde feestdagen gewenst."

Heb hem al sinds eind augustus niet meer gezien. Hij belooft ook elke keer om heel snel langs te komen.

Geeft allemaal niet (meer zo) veel.

Maar ik merk nu dat ik het meest irritante nog vind dat ie me nog even een mail stuurt op de valreep en zich nog geeneens de moeite doet om even een kaart te sturen of uberhaubt even belt.

Het stelt eigenlijk nog niet eens zo veel voor maar het is typisch voor hem.

Wil het ook alleen maar even van me afschrijven..ach ja..

Toevoeging: Voor ons is het heel erg lastig om naar mijn vader toe te gaan ivm kind, studie en vervoer.
anoniem_59197 wijzigde dit bericht op 24-12-2008 14:23
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ja, dat vind ik echt.
We kennen de rest van de situatie niet en ik er kan zomaar veel meer achter zitten (qua historie) dan hier vertelt wordt door Mamasaar. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt.quote:korenwolf schreef op 24 december 2008 @ 14:40:

Het stelt inderdaad niet zo heel veel voor. Je vader leeft, is gezond, en stuurt je een mail. Knijp in je handjes, zou ik zeggen.

En hier moet ik even op reageren. Je zou tegen mij hetzelfde kunnen zeggen: hij leeft, hij is gezond (voorzover ik weet, heb hem al 5 jaar niet gesproken) en hij stuurt me af en toe een mail (helaas). Maar in mijn handjes knijpen? Eerder het tegenovergestelde.

Wat mij betreft moet je dus wel uitkijken met dit soort uitspraken, je hebt geen idee hoe situaties in elkaar kunnen steken.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Hoewel ik de problemen niet zie om met kind en al een uur te rijden om familie te bezoeken, kan ik me wel in je situatie invoelen. Als ik je goed begrijp, vecht je elke keer tegen een teleurstelling vanuit de kant van je vader. Ik herken dat wel.

Maar hij zal ook wel teleurgesteld zijn in mij...
quote:zusje78 schreef op 24 december 2008 @ 15:42:

[...]

En hier moet ik even op reageren. Je zou tegen mij hetzelfde kunnen zeggen: hij leeft, hij is gezond (voorzover ik weet, heb hem al 5 jaar niet gesproken) en hij stuurt me af en toe een mail (helaas). Maar in mijn handjes knijpen? Eerder het tegenovergestelde.

Wat mij betreft moet je dus wel uitkijken met dit soort uitspraken, je hebt geen idee hoe situaties in elkaar kunnen steken.Dat weet ik wel zusje. Het is gewoon de kift: mijn vader leeft, is gezond (voor zover ik weet, ook al een jaartje of 6 niet gesproken), en stuurt me geen mail, zeker geen mail met dat-ie gaat proberen in het nieuwe jaar langs te komen.

Ik snap wel dat Mamasaar teleurgesteld is, maar in sommige situaties kun je beter kijken naar wat je hebt dan wat je niet hebt.
Ik had al zo'n vermoeden dat je dit niet zomaar zei Korenwolf. Het steekt dan op zo'n moment, dat snap ik heel goed. Been there...

En de mijne mailt dus wel heel af en toe, terwijl ik hem heb gezegd dat ik hem nooit meer wil spreken of zien. Liet ie me maar met rust.

Ik vind het ook wel eens moeilijk merk ik bij bekenden die hun vader verliezen. Terwijl de mijne wat mij betreft in de stront kan zakken (en dat is een big understatement...). Het leven is zo cru soms.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Als je over vijf minuten zouden worden gebeld met de mededeling dat je vader met een infarct in het ziekenhuis is opgenomen...hoe snel zou je dan bij hem zijn?
Trouwens, even essentiele info toevoegen.

Door het werk van mijn vader draait hij wisseldiensten, ook heel erg vaak in het weekend.

Dit verschilt van week tot week wanneer hij werkt.

Ook daarom is het lastig voor mij om naar hem toe te gaan.

pffff...zojuist helemaal vergeten erbij te vertellen.

En Lalein: Nee, dat zegt hij nooit.
Ja, dat vind ik echt.
Wuilis, dat is iets heel anders, en dat weet je hopelijk zelf ook wel.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 24 december 2008 @ 16:08:

Wuilis, dat is iets heel anders, en dat weet je hopelijk zelf ook wel.Het kan goed zijn dat jij dat iets anders vindt. Als je zeker weet dat jij en je vader nog vele jaren voor de boeg hebben om bozig en gefrustreerd op elkaar te reageren, prima toch? Ik weet uit ervaring dat je mensen soms sneller kwijt kunt zijn dan je denkt.
Wuilis, je leest fout. Ik regeer niet bozig op hem of hij op mij.

Het is gewoon de situatie die mij een beetje verdrietig maakte.
Ja, dat vind ik echt.
quote:wuiles schreef op 24 december 2008 @ 16:03:

Als je over vijf minuten zouden worden gebeld met de mededeling dat je vader met een infarct in het ziekenhuis is opgenomen...hoe snel zou je dan bij hem zijn?Die vraag stel ik mezelf ook regelmatig... Wil namelijk geen spijt krijgen als dit gebeurt. Tot nu toe denk ik dat ik dat maar voor lief neem, maar het is goed om hier over na te denken.
Het is maar 'n uur rijden zeg je? Wat doe je dan moeilijk? En je kind? Als je het lastig vindt om die mee te zeulen dan laat je toch gewoon 'n oppas komen?

Jij beschuldigd je vader van gemakzucht maar je kunt ook zelf de moeite doen als je hem wil zien.
nou ik zou ook diep teleurgesteld zijn als mijn vader zoiets zou mailen naar mij. En hou zou dan ook nóóit zoiets doen. Als blijkt

dat ie niet kan komen ( maar hij wringt zich in alle bochten om tóch te komen) dan zou hij mij bellen en meteen zeggen wanneer ie dan wel kan komen.

ik heb ook niet altijd tijd (en als ik wel eens een keer tijd heb ben ik moe en wil dagje voor mijzelf) om bij mn ouders langs te gaan. Dan bellen ze uit zichzelf al, hoe het gaat.
Jee...een uurtje rijden maar....mijn vader woont aan de andere kant van de wereld.
Ja, ik snap het ook niet, nog steeds niet.
Okee, nog een keer (duidelijk)over de auto. Ik heb geen auto tot mijn beschikking. Als ik wil gaan moet ik met het ov.

Vergelijking met de auto tegenover de trein: dan weten jullie hoeveel afstand het is.
Ja, dat vind ik echt.
Ik zou ook pissed zijn als ik zo kort dag een makkelijk mailtje krijg en hij afzegt.

Misschien heeft ze wel veel lekkere dingen in huis gehaald voor papa en zich verheugd op zijn komst, tja ik zou ook teleurgesteld zijn.
.
quote:Bronny schreef op 24 december 2008 @ 14:43:

Meid ik zou met paard en wagen de wereld afreizen als ik nog één keer mijn vader kon zien.

Bronny

Deze post kwam keihard bij me binnen, same here

Maar waar mijn vader is, daar gaat écht geen vervoer naartoe... Alleen een enkele reis.
Vorig berichtje ging fout

Beetje hypocriet inderdaad, wat is een uurtje nou? mijn vriend en ik reizen al 2 jaar elke week 2 x 1,5 uur om elkaar te zien, de verbindingen tussen Amsterdam en Rotterdam (goeie combi he?! ) zijn dan misschien goed maar al zou hij in Belgie wonen zou ik het nog doen. En als ik mn vader nog eens zou kunnen zien zou ik zelfs lopen. Maar nog steeds heel lullig dat hij dat via een mailtje doet!
Voor de mensen die hun vader/moeder moeten missen: Dat spijt me echt verschrikkelijk voor jullie, echt waar.

Ik gun iedereen een goede relatie met zijn/haar ouders. Maar ik mezelf ook. En jullie hebben gelijk: Het hoort van beide kanten te komen.

Maar ook echt van beide kanten en niet vooral van 1 (mijn) kant.
Ja, dat vind ik echt.
Nou ben je er al 2,5 uur over aan het miepen. Je had er al kunnen zijn. (En hij bij jou ook...)

Misschien moet je een keer in actie komen ipv te forummen.
quote:mastermind schreef op 24 december 2008 @ 16:57:

[...]

Bronny

Deze post kwam keihard bij me binnen, same here

Maar waar mijn vader is, daar gaat écht geen vervoer naartoe... Alleen een enkele reis.

Mastermind

Misschien drinken jou pa en mijn pa wel samen een biertje.. in café de Hemel.

Mamasaar, twee weken terug heb ik eén van mijn beste vrienden verloren. Daarom ook vind ik dat je miept. Ga er toch gewoon heen....voor je het weet kan het ineens niet meer.
in actie komen??

als je er op hebt gerekend dat je vader bij JOU thuis komt, en 1 dag van te voren afzegt lijkt mij niet dat je nog opeens naar hem toe kan.

en ik snap heel goed dat je zegt, het moet van 2 kanten komen. Ik zou ook niet perse nog naar mn vader meteen willen toe-rennen als hij zo laks doet.

Er zijn hier mensen die zeggen, wat nou als je vader er opeens niet meer is? Ja dat is wel zo. Maar het kan net zo goed ook andersom gaan. Het gaat niet altijd op dat de oudste als eerste sterft...

Het lijkt me ook heel naar als ouder zijnde je tegen je kind zegt, ik heb geen tijd. En er gebeurt wat met je kind de volgende dag..
quote:Bronny schreef op 24 december 2008 @ 17:12:

[...]

Mastermind

Misschien drinken jou pa en mijn pa wel samen een biertje.. in café de Hemel.

Ik hoop het Bronny, ik hoop het.

Hoewel, mijn pa was meer van de whiskey. Binnenkort moet ik echt eens vier rozen (Four Roses) bij z'n graf gaan leggen (f) (f) (f) (f)

Mamasaar, twee weken terug heb ik eén van mijn beste vrienden verloren. Daarom ook vind ik dat je miept. Ga er toch gewoon heen....voor je het weet kan het ineens niet meer.Mee eens.

Ga voor geluk, niet voor gelijk. Wat maakt het uit wie er naar wie komt, wie er vaker contact zoekt dan de ander? Zie elkaar, hou elkaar vast en hou van elkaar... Er kan zomaar een dag komen dat de eerste twee mogelijkheden wegvallen, dan blijft alleen het "houden van" nog over.. En juist omdat de liefde blijft, maakt dat de rest zo bitterzoet.

Echt, gá naar je pa. Ik meen het. Nú kan het nog.
quote:Mamasaar schreef op 24 december 2008 @ 16:55:

Vergelijking met de auto tegenover de trein: dan weten jullie hoeveel afstand het is.Ik moet met het vliegtuig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven