beetje stoom afblazen over mijn vader

24-12-2008 14:21 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een mail gekregen van mijn vader.

"he Mamasaar.

Heb het niet gehaald om te komen deze maand, veel gewerkt.

Volgend jaar heb ik meer tijd en kom ik zo snel als mogelijk. Fijne

en gezonde feestdagen gewenst."

Heb hem al sinds eind augustus niet meer gezien. Hij belooft ook elke keer om heel snel langs te komen.

Geeft allemaal niet (meer zo) veel.

Maar ik merk nu dat ik het meest irritante nog vind dat ie me nog even een mail stuurt op de valreep en zich nog geeneens de moeite doet om even een kaart te sturen of uberhaubt even belt.

Het stelt eigenlijk nog niet eens zo veel voor maar het is typisch voor hem.

Wil het ook alleen maar even van me afschrijven..ach ja..

Toevoeging: Voor ons is het heel erg lastig om naar mijn vader toe te gaan ivm kind, studie en vervoer.
anoniem_59197 wijzigde dit bericht op 24-12-2008 14:23
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ja, dat vind ik echt.
.
Helaas hier precies hetzelfde Lindy, herkenbaar...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik heb slechte herinneringen aan een vader die nog leeft.

En toch vlieg ik naar hem toe binnenkort.
Je vindt vast wel een manier om er een paar goede herinneringen aan toe te voegen, Zamirah....
Zamirah, wat wil je daarmee zeggen? Fijn voor jou dat dat zo werkt (echt, gemeend ), maar ik hoop niet dat je impliceert dat dan ook voor anderen zo werkt, want dan weet je echt niet waar je het over hebt.
Gut gut.. sommige lijken hier wel helderziend te zijn.

TO zou haar vader zelf ook verwaarlozen... TO moet dan maar zelf maar naar haar vader toe gaan..

Heel vervelend en naar dat jullie een dierbare verloren hebben, maar denk niet in te kunnen vullen hoe een ander moet denken en handelen. Projecteer je eigen verdriet niet op deze situatie.

Een ouder zijn maakt je niet heilig. En het dokter Phil gelul ben ik wel beu: je kunt alleen jezelf veranderen. Pff je hoeft geen slaaf te worden van andermans tekortkomingen. Geven en nemen. En zo is het.
Bel je vader op maak een afspraak en ga heen.

Leg daar uit dat je hem vaker wil zien.

Stap uit de slachtofferrol, wil je,,

v.b wil ik mijn dochter vaker zien dan zal ik ook in mijn autootje moeten stappen en heen rijden en niet wachten totdat zij de tijd heeft ,ik eis dan tijd.
Meid ik zou met paard en wagen de wereld afreizen als ik nog één keer mijn vader kon zien.

Waar liggen je prioriteiten?

Exactly my thoughts...
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
jemig, mag een mens geen baalmoment hebben en even spuien? Je kunt toch niet het leed van een ander op je schouders nemen omdat die het slechter, zwaarder of anders heeft?

Jullie zeggen zeker ook nooit dat je boos bent op je partner als je gedonder met hem hebt. Je bent nl zoooo blij dat je een partner hebt, sommige anderen zouden nl blij zijn als ze een partner zouden hebben. Of je zegt nooit dat je je kind eventjes irritant vindt, want een ander heeft misschien wel geen kind terwijl er wel een kinderwens is. Nee, daar houd je altijd rekening mee....
goed gezegd Krokusje

mijn vader leeft ook niet meer, maar daarom kan ik nog wel snappen dat Mamasaar hier van baalt op dit moment. Het zegt namelijk helemaal niets over hoe ze het verder doet, alleen wat ze nu voelt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Scorpion80 schreef op 24 december 2008 @ 19:05:

Pff je hoeft geen slaaf te worden van andermans tekortkomingen. Geven en nemen. Mooi gezegd.
Krokus je bent me voor.

Dit soort topics lijkt altijd te eindigen in een wedstrijdje "wie heeft het nog moeilijker" of "wie heeft er het meest verdriet".

Niet meer mogen balen van gedrag van je vader, omdat een ander haar vader niet meer leeft, vind ik zo diskwalificeren van gevoelens. En eigenlijk kan je niet eens goed erop reageren, want hee, andermans vader is er niet meer en dat kan wel eens heel pijnlijk zijn. Moet je nog op eieren gaan lopen ook, terwijl diegene jouw gevoel onder de mat schuift.

Iemand mag gewoon verdriet hebben hoor, ook al is jouw verdriet heftiger.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Verdriet kun je nooit op een weegschaaltje leggen!

Van mij mag TO gewoon lekker stoom afblazen....
quote:zusje78 schreef op 24 december 2008 @ 18:13:

Zamirah, wat wil je daarmee zeggen? Fijn voor jou dat dat zo werkt (echt, gemeend ), maar ik hoop niet dat je impliceert dat dan ook voor anderen zo werkt, want dan weet je echt niet waar je het over hebt.

Ik spreek alleen voor mezelf.

Maar wat ik eigenlijk denk....misschien moeten we stoppen altijd de ander de zwarte Piet toe te delen. Want nu is het zo van; papa komt niet naar mij toe, dan ik ook niet naar hem.

Kom uit die verwijtende sfeer en doe wat je moet doen.
Jullie komen er vast wel uit in 2009,en tijd maken voor elkaar!Wel balen dat hij afbelt,je hebt je er op verheugt hem te zien;teleurstelling,heel begrijplijk hoor!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:Bronny schreef op 24 december 2008 @ 18:13:

Je vindt vast wel een manier om er een paar goede herinneringen aan toe te voegen, Zamirah....

Ach...het gaat de laatste paar jaar beter. Dat komt denk ik omdat ik nooit opgegeven heb.

Hij is een kind van zijn tijd, heeft jaren in het jappenkamp doorgebracht. Die man weet niet beter.

Maar TO, heb je geen contact meer met je moeder cq broers en zussen dan?
Hoe kom je daarbij Zamirah? Ik heb het in mijn verhaal echt alleen over mijn vader.

Ouders zijn al ruim 20 jaar geleden gescheiden.

Moeder en broer zie ik gelukkig echt heel regelmatig.

Weet ook van mezelf dat het daar ook wringt. Dat ik hun wel vaak zie en mijn vader niet.

Maar mijn vader is helaas niet een van de meest betrouwbare personen wat betreft afspraken nakomen. Nooit geweest ook.

Daarom schokte het mezelf een beetje dat zijn mail me toch zoveel deed.

Zoals ik al zei, zal ook wel aan de feestdagen liggen.
Ja, dat vind ik echt.
Mamasaar;
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
@ iedereen die het allemaal veel erger en moeilijker en verdrietiger heeft dan TO. Ik zou geen topic openen waarin je een beetje hoopt op sympathie dat is namelijk ver te zoeken hier op het forum.

De topic titel is een beetje stoom afblazen....

Niet help, ik kan zelf niet bedenken hoe ik naar mijn vader moet reizen.....en vertel me alsjeblieft dat het is helemaal niet erg dat hij me weer eens laat zitten want er zijn veel erger dingen

tjonge tjonge
Krokus heeft het goed verwoord. Mamasaar, ik hoop dat het stoom afblazen hier toch een beetje gelukt is.

Zamirah, veel succes met het proberen te maken van goede herinneringen. Ik weet dat dat er voor mij niet inzit (en heb daar inmiddels vrede mee).
De mail van je vaders staat zo te lezen voor de inhoud van jullie relatie. Koel, afstandelijk, niet werkelijk geïnteresseerd. Dat kan lang goed gaan maar in een tijd als deze (feestdagen) waarin de zenuwen wat meer aan de oppervlakte liggen, kan zo'n bericht hard aankomen.

Misschien een idee om daar in het nieuwe jaar eens iets aan te doen? Of om bijvoorbeeld tussen kerst en oud & nieuw nog een dagje te plannen? Het hoeft niet te laat te zijn om je relatie met je vader nieuw leven in te blazen. Als je dat niet ziet zitten en als je vindt dat het initiatief van hem moet komen dan is dat een vorm van passieve agressiviteit, 'hij moet maar beter zijn best doen voor me...' dat is zonde, vind je niet?

Of is het meer iets wat jij zult moeten accepteren en wat je lastig vindt?

Je vader apart nemen en zeggen wat je voelt, op een positieve manier, dus aangeven dat jíj het graag anders zou willen in de toekomst en je kwetsbaar opstellen, dus ook de hand in eigen boezem steken, kan wonderen doen. Misschien is je vader ook een beetje gewend geraakt aan de koele manier waarop jullie met elkaar omgaan en heeft hij geen idee hoe hij dat moet veranderen. Of is hij geen warme familieman? (wat ook nog zou kunnen natuurlijk).

De verantwoordelijkheid voor hoe dingen gaan bij een ander leggen is uiteindelijk niet handig, als het iets is wat jíj graag anders zou zien. Wil jij iets veranderen, dan zul jij actie moeten ondernemen, of, als je het niet zo belangrijk vindt, zul je je neer moeten leggen bij hoe het gaat.

Ik hoop voor jou dat je de band kunt verstevigen en warmer kunt maken.

Fijne kerst alvast!

(f)
Eleonora, Band tussen paps en mij is altijd wat moeizaam geweest en we hebben nu eigenlijk een tussenweg gevonden die voor ons allebei te doen is. Alleen, nu dit mailtje kwam gewoon wat minder fijn aan.

Ben zo lang gefrustreerd geweest over de band tussen pap en mij en heb ook echt mijn best gedaan om die wat steviger te maken maar ik heb het moeten accepteren dattie is hoe hij is.

Is ook verder okee, normaal gesproken.

Alleen net dit ene mailtje, tja, was gewoon effe lullig.

Zusje78, Het mooie was gisteravond wel dat ik me meer zat op te winden over sommige hier dan ik aan de situatie met mijn vader dacht, dus in dat opzicht heeft het geholpen
Ja, dat vind ik echt.
.
quote:krokusje schreef op 24 december 2008 @ 19:47:

jemig, mag een mens geen baalmoment hebben en even spuien? Je kunt toch niet het leed van een ander op je schouders nemen omdat die het slechter, zwaarder of anders heeft?Mogen degenen die het zwaarder of anders hebben daar ook even van balen? Die worden getriggerd door zo'n openingspost.
Korenwolf, in dat geval kun je nergens meer een topic over openen zonder mensen voor het hoofd te stoten.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven