Nagedachtenis ster

18-10-2016 16:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Misschien kunnen jullie hier helpen. Ik weet niet goed of ik hem hier moet plaatsen of elders maar goed als het fout is dan merk ik het vanzelf.

Bij een dierbare vriendin is vorig jaar erg laat in haar zwangerschap (37 weken) haar zoontje overleden in de buik.

Ze is nu weer zwanger.

Haar overleden kindje zou binnenkort 1 jaar worden. Nou zat ik te denken om een ster te laten graveren met de gegevens (naam & geboortedatum) van het kindje.

Zodat ze deze kan ophangen in de babykamer en later de ster als fysieke voorbeeld van "jouw grote broer waakt/ is een ster in de hemel"

Google is meestal mijn beste vriend maar ik vind nergens een dergelijke ster. Heeft iemand hier toevallig ideetjes of misschien raden jullie het helemaal af. Feit blijft dat dit verlies bij je blijft en wilde een mooi gebaar geven dat tegelijk een toevoeging kan zijn voor het kindje op komst.

Alvast bedank voor jullie reacties,
Ik kan je verder niet helpen, maar wat een ontzettend lief idee. Ik denk dat veel mensen zulke dingen al snel vergeten en ik denk dat je vriendin erg blij zal zijn als ze weet dat jij er in ieder geval wel bij stil staat!
Je kan ook een echte ster kopen. Dat visualiseert het nog veel meer. Deze ster geef je dan een naam (misschien de naam die haar doodgeboren kind zou krijgen) en krijg je ook echt daadwerkelijk een certificaat van. Dat zou ik persoonlijk toffer vinden als een metalen ding.

Maar wel sowieso een heel lief idee.
Gaat vriendin het dan uitleggen met het voorbeeld van de ster?

Er zijn ook mensen die dat geen geschikte uitleg vinden voor een kind (dood = dood, de hemel bestaat niet).

Dat zou ik wel even overleggen met haar. Zoiets is heel persoonlijk.
Ik kan je ook niet verder helpen. Maar wat een mooi en lief idee.

Je vriendin krijgt zo een hele mooie herinnering aan haar overleden zoontje.

Ik vind het een heel mooi gebaar.
Ik ook vind het erg lief en zeer waardevol.Fijn dat je er aan denkt.....verder geen tips voor je
Heel mooi!

Misschien kan de juwelier je helpen?

Ik zou trouwens ook eerst je vriendin vragen of ze het wil.
Ontzettend lief dat je zoiets wil doen en geven !

Maar wat Anousha ook zegt; Weet je ook of je vriendin dat zou zeggen of gebruiken? Persoonlijk heb ik namelijk helemaal niks met zo'n uitspraak als het om overleden dierbaren gaat. Maar jij kent haar en wie weet is het precies wat ze nodig heeft of mooi vindt

Je zou voor zo'n ster eens bij een zo'n naambordjesmaker/sleutelboer kunnen kijken misschien?
Wat een mooie gedachte. Ik zou wel voorzichtig zijn met de suggestie om het op te hangen in de babykamer. Het kan best zo zijn dat ze haar kindje (en zichzelf) daar straks niet dagelijks op die manier aan wil herinneren. Rouwverwerking is heel persoonlijk. Maar jij kent haar goed en kan dat vast goed inschatten.

Je zou een juwelier kunnen vragen. Misschien heeft die een adresje.
Bedankt voor de vele reacties al.

Ik zit te denken ik kan ook van hout, maar misschien is dat toch minder.

Ze geloofd sowieso in de hemel (ze is gelovig). Maar wel goed dat je daaraan dacht. In het ergste geval als ze het niks vind weet ze wel dat er aan haar gedacht word, en word er enkel niks mee gedaan.

Oh tijdens mijn reactie is er meer gepost. @loeske je hebt gelijk, maar mocht ze het niks vinden kan ze er niks mee doen (als ik een ding altijd duidelijk maak met cadeaus is dat het niks vinden ook geen punt is, en dat meen ik). Maar daarin is inderdaad een echte ster kopen ook beter.

Want het idee van Martje vind ik ook wel heel erg mooi! Ik zit al te kijken en ik zie dat je dan zelfs eentje kan kiezen met koppeling aan het sterrenbeeld. Haar kindje heeft gewoon een naam gekregen dus die naam zou het sowieso woorden.

Of ik moet wachten en pak juist het sterrenbeeld dat het kindje op komst gaat krijgen en daaruit een ster kiezen.

Het geeft weer iets om over na te denken.
Een heel lief gebaar naar de ouders toe en ik zou zeker iets doen. Ik zou het persoonlijk alleen niet verbinden aan de baby die nu komt. Deze baby is geen vervanging en moet zich later ook geen vervanging voelen.

Ik ken iemand die haar geboortekaartje maar vervelend vindt, omdat het barstens vol staat met verwijzingen naar haar overleden broertje. Dat broertje genoemd werd (zusje van 'Piet'*) had ze prima gevonden. Maar nu is het de tekening voorop de kaart (baby kijkt naar ster) én een gedichtje uit naam van overleden broertje én een verwijzing in de tekst (iets als: we weten hoe groot dit wonder is) én het noemen van het broertje als afzender.

Mijn vader heeft dezelfde naam als zijn overleden broertje. Vindt hij nog steeds niet leuk als 70+-er.
...
Ik vind het wel een lief gebaar, maar niet zo'n goed idee.

Dat je de geboortedag van haar kind aandacht geeft vind ik heel mooi, dat je met je cadeau de plek die ze dat kind in de babykamer/het leven van haar nu nog ongeboren kind invult vind ik iets wat je bij haar zelf moet laten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 18 oktober 2016 @ 16:56:

Dat je de geboortedag van haar kind aandacht geeft vind ik heel mooi, dat je met je cadeau de plek die ze dat kind in de babykamer/het leven van haar nu nog ongeboren kind invult vind ik iets wat je bij haar zelf moet laten.Ik ben het hier mee eens, ondanks dat ik het ook zeer attent van je vindt. Ik vind het echt te persoonlijk.
Fijn dat mensen zo open en eerlijk meedenken! Ook dat ze het juist niks vinden want daar zitten ook punten aan. Het is iets wat mij bezig houd maar ook lastig want wat is de juiste balans. Geeft weer iets tot nadenken.

Wellicht dat de echte ster kopen nog de beste/mooiste is. Die kan ze benoemen of voor zichzelf meedragen.
Uiteindelijk ken jij je vriendin het beste TO. Ik denk dat je prima in kan schatten hoe zij je gebaar zal opvatten.
quote:feow schreef op 18 oktober 2016 @ 16:56:

Dat je de geboortedag van haar kind aandacht geeft vind ik heel mooi, dat je met je cadeau de plek die ze dat kind in de babykamer/het leven van haar nu nog ongeboren kind invult vind ik iets wat je bij haar zelf moet laten.Eens. Zo'n ster met de naam en de geboortedatum is wel een goed idee, maar ik zou het niet koppelen aan het nieuwe kindje.
Wat een mooi gebaar TO.

Maar wel eens met de rest. Ik zou het niet koppelen aan de nieuwe baby.

Heeft ze in huis niet een mooi gedenk plekje?

Ik heb hier een kast waar de urn van mijn dochters in staat en spulletjes. Op hun sterfdag koop ik iets voor in de kast en krijg vaak ook van vrienden iets voor in de kast. Thema is hier toevallig sterren.

Er zijn ook veel mooie (herdenk)beeldjes te koop.

Of het boekje, "Kusje in de wind" met mooie versjes. Waar je eventueel zelf een mooie boodschap in zou kunnen zetten.

Jouw vriendin zal het vast enorm waarderen dat je stil staat bij deze dag.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
quote:Dragisa schreef op 18 oktober 2016 @ 17:04:

Uiteindelijk ken jij je vriendin het beste TO. Ik denk dat je prima in kan schatten hoe zij je gebaar zal opvatten.Ze zal het hoe dan ook positief opvatten omdat het om het gebaar gaat en het fijn is dat eraan gedacht word en dat het uit een goed hart gegeven word. Neemt niet weg dat het een goed punt is dat het een mooier cadeau word om het te scheiden. En omdat ik het heel graag wilde koppelen zag ik dat zelf even niet. Daarom is het fijn zo eerlijke meningen te horen en na te kunnen denken bij een belangrijk punt waar ik niet eens bij stil stond.
quote:Martje2801 schreef op 18 oktober 2016 @ 16:38:

Je kan ook een echte ster kopen. Dat visualiseert het nog veel meer. Deze ster geef je dan een naam (misschien de naam die haar doodgeboren kind zou krijgen) en krijg je ook echt daadwerkelijk een certificaat van. Dat zou ik persoonlijk toffer vinden als een metalen ding.

Maar wel sowieso een heel lief idee.

Puur geldklopperij, ik kan ook een A4 fröbelen met een naam van een ster en wat van internet geplukte gegevens. En je een paar tientjes laten betalen.

Niemand is eigenaar van een ster, je kunt ze niet kopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat ontzettend lief van je. Ze treft het met zo'n lieve vriendin.
Is dit iets wat jij zoekt?

klik

hout
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik vind het een lief idee, als je inderdaad weet dat het goed gaat vallen. Wij hebben ooit een pendant lagen graver voor een bruiloft via www. shapeways .com. Daar word alles 3D geprint en kan je het laten personliseren. Misschien een optie?
quote:himalaya schreef op 18 oktober 2016 @ 17:39:

[...]

Puur geldklopperij, ik kan ook een A4 fröbelen met een naam van een ster en wat van internet geplukte gegevens. En je een paar tientjes laten betalen.

Niemand is eigenaar van een ster, je kunt ze niet kopen.Jup je hebt gelijk. Ik was al aan het kijken. En ze zetten heel netjes neer dat je het niet daadwerkelijk kan kopen maar wel een unieke naam kan feven maar dat is helaas ook al niet waar: http://www.iau.org/public/themes/buying_star_names/

Argwaan kwam al snel bij het nazoeken ervan en kwam zodoende al snel genoeg op deze site uit.

@ estrellas toevallig was ik die inderdaad ook al tegen gekomen. Het is net niet wat ik zoek maar misschien ben ik te kieskeurig. Misschien moet ik het proberen zelf te maken van hout/klei om het des te persoonlijker te maken. Lastig lastig

@ chocoladerijstwafel: ik tref het ook met haar, dus dat schept een band ;)

@ brownie, die hebben inderdaad wel hele mooie en unieke dingen. Die pluis ik eens uit. Toch wel weer iets heel anders dan ik had gedacht

Of in de vorm van een sieraad?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven