Werk & Studie alle pijlers

rekenformule

19-10-2016 20:34 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben voor mijn studie bezig met verpleegkundig rekenen en na veel oefenen gaat het best goed, ik ben erg slecht in rekenen en heb er ook veel tijd ingestoken om het onder de knie te krijgen.

Misschien kunnen jullie mij helpen met het uitrekenen van de volgende som

iemand krijgt 3 maal daags 600 mg brufen tablet in het doosje zitten 20 tabletten a 600 mg na hoeveel dagen is het doosje leeg?

Ik zou er erg mee geholpen zijn, alvast bedankt!
Ik heb ook vwo feestpakket gedaan. NL, ENG, DUI, FRA, AARD, GS, EC 1.

Ben ook niet goed terechtgekomen trouwens.
quote:MinkeDeWit schreef op 19 oktober 2016 @ 22:57:

[...]

Risico van het vak, denk ik. Als je een hoogvlieger bent op school word je over het algemeen geen ziekenverzorgende. Hopelijk hebben ze dat toch goed afgedekt.

Wat een kutopmerking dit!

En hoe zouden ze dit afgedekt hebben volgens jou?
If you can dream it, you can do it.
quote:liubi schreef op 20 oktober 2016 @ 10:22:

Ben ook niet goed terechtgekomen trouwens.Ik had ook een pretpakket, maar dan met tekenen/kunstgeschiedenis in plaats van Frans. Maar ik kan wél rekenen en ik ben wél goed terechtgekomen, al zeg ik het zelf.
quote:liubi schreef op 20 oktober 2016 @ 10:22:

Ben ook niet goed terechtgekomen trouwens.

Ik had een b-pakket: NL, Dui, Wis1, NK, SK, Bio en EC1.

Ben ook niet goed terechtgekomen.

An apple a day keeps anyone away... if you throw it really hard.
Week 36 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Philae schreef op 19 oktober 2016 @ 22:28:

[...]

Ik heb het ook wel eens gehad. Ik haalde 8 doosjes met 21 pillen en moest dus voor 186 pillen betalen

En toen dacht je niet: Hé, ze hebben de 6 en de 8 verdraaid ?
Niet geschoten is altijd mis
quote:Solomio schreef op 20 oktober 2016 @ 10:29:

[...]

Ik had een b-pakket: NL, Dui, Wis1, NK, SK, Bio en EC1.

Ben ook niet goed terechtgekomen.

quote:Bitje93 schreef op 20 oktober 2016 @ 10:31:

[...]

En toen dacht je niet: Hé, ze hebben de 6 en de 8 verdraaid ?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik had ook een pretpakket; geschiedenis, aardrijkskunde, tekenen/kunstgeschiedenis, Engels, Nederlands en biologie. Wegens dyscalculie zaten exacte vakken er niet in en zou ik het ook nooit in mijn hoofd halen om met mijn uiterst gebrekkige inzicht een opleiding en vak te willen doen waarbij ik volkomen vast zou lopen of zelfs mensen in gevaar kon brengen. Er is me ooit aangeraden door een arts om de opleiding operatieassistent te doen, maar ik zou a) nooit door die rekentoets komen en b) lijkt het me niet zo jofel werken in de praktijk als ik voortdurend gecontroleerd zou moeten worden. Gaat geen baan opleveren denk ik zo.
quote:MinkeDeWit schreef op 19 oktober 2016 @ 21:48:

[...]

Dat zou ik wel even uitschrijven. Is best ingewikkeld om die te hoofdrekenen. Ik denk dat TO er helemaal niet uitkomt.

nee joh is niet moeilijk. 64 * 0,25 is hetzelfde als 64:4. Dat is 16

16:5 = 3,..
Maar wel heel ernstig dit TO. Ik snap heus dat je het misschien niet direct 1,2,3 ziet, dat kan gebeuren, maar dat je er zelfs een topic over opent zegt wel genoeg lijkt mij. Dat doe je niet zomaar als je even het antwoord niet weet, dan moet je er toch zelf ook al wel een tijdje over nagedacht hebben. Ik zat de vraag te lezen en las 'm nog maar eens en nog eens, want ik dacht: waar zit 't addertje onder 't gras? Het kan vast niet zo makkelijk zijn als dat ik den dat het is (20:3). Ik dacht: dat is te makkelijk, daar wordt geen topic voor geopend. Dus dacht echt dat ik ergens overheen las, bijvoorbeeld dat het eerst over pillen 600 mg gaat en later over 400 ofzo, dat je daar ook nog iets aan moet verrekenen. Maar het is dus toch echt de makkelijke rekensom 3 pillen per dag, je hebt er 20, hoe lang kan je vooruit. Als je 20:3 niet snapt zou je ook altijd nog 3+3+3+3 etc kunnen uitrekenen en zo kijken hoeveel dagen je vooruit kan. Nou ja, het antwoord is al tig keer gegeven hier natuurlijk.
Haha hier ook een pretpakket én de pabo gedaan (niets van terechtgekomen ook, ben na het afstuderen gauw wat anders gaan doen).

Trouwens, ook 25 jaar geleden moesten we al een reken- en spellingtoets doen hoor, voor de Pabo. Met zes herkansingen, dat wel.
Wat een hoop negatieve reacties allemaal. Ik ken letterlijk alle ziektebeelden uit mijn hoofd die ik moest leren, verpleegkundig rekenen ( waar vorige week ik een 10 voor heb gehaald trouwens ) hoef ik nooit meer te gebruiken.
quote:man34 schreef op 01 november 2016 @ 19:43:

verpleegkundig rekenen [...] hoef ik nooit meer te gebruiken.

Wat een hoop negatieve reacties allemaal. Ik ken letterlijk alle ziektebeelden uit mijn hoofd die ik moest leren, verpleegkundig rekenen ( waar vorige week ik een 10 voor heb gehaald trouwens ) hoef ik nooit meer te gebruiken.Tuurlijk joh
Waarom zou je het dan moeten leren als je het nooit meer gebruikt?

Wat een hoop negatieve reacties allemaal. Ik ken letterlijk alle ziektebeelden uit mijn hoofd die ik moest leren, verpleegkundig rekenen ( waar vorige week ik een 10 voor heb gehaald trouwens ) hoef ik nooit meer te gebruiken.

Sowieso lijkt het mij wel nodig dat je logisch na blijft denken met medicatie (en dus nog wel verpleegkundig moet rekenen)

Btw ik geloof er niets van! Hoe kun je een 10 halen als je zo'n simpele som niet snapt
If you can dream it, you can do it.
quote:Philae schreef op 19 oktober 2016 @ 20:46:

Een formule is meer zoiets: x^3 + 2x^2 +5x-9

En dan x berekenen..Dat gaat je niet lukken met deze formule

Wat een hoop negatieve reacties allemaal. Ik ken letterlijk alle ziektebeelden uit mijn hoofd die ik moest leren, verpleegkundig rekenen ( waar vorige week ik een 10 voor heb gehaald trouwens ) hoef ik nooit meer te gebruiken.Je hoeft als verpleegkundige of zorgverlener nooit meer uit te rekenen hoeveel medicijnen iemand moet hebben? Oei, dan hoop ik jou nooit aan mijn bed te krijgen....
pak een papier en het doosje pillen.

neem 3 pillen uit het doosje, eet ze op en zet een streepje op het papier

Herhaal dat tot de pillen op zijn. En tel het aantal streepjes. Dan weet je hoeveel dagen iemand doet met de pillen.

Voor de zekerheid zou je het nog met een 2e doosje kunnen herhalen....
quote:Orangetree schreef op 02 november 2016 @ 11:00:

[...]

Je hoeft als verpleegkundige of zorgverlener nooit meer uit te rekenen hoeveel medicijnen iemand moet hebben? Oei, dan hoop ik jou nooit aan mijn bed te krijgen....

Kan best hoor. Bij elke opleiding leer je toch wel iets wat je later niet meer gebruikt?

(Wat overigens niet wil zeggen dat je het dan maar niet meer hoeft te leren).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven