Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Summer en Sjeep!

@Voeding advies: Advies van het voedingscentrum aanhouden. Dat adviseert de vk ook. Over het algemeen. Geen rauw of verpakt gerookt vlees(denk aan gerookte zalm, makreek enz). Daar valt ook salami onder. Bij zuivel als er au lair rue op staat mag je het niet. Orgaanvlees(lever, hart enz) met mate. 1x per week oid. Ivm vitamine A wat je niet teveel mag.

Verder uitkijken met rauwe groente die in de aarde hebben gezeten. Zoals wortel, sla, paddestoelen enz. Die kunnen als ze niet goed gewassen zijn besmet zijn met toxoplasmose. Dus goed schoon maken. Liefst verhitten. Maargoed dat doe je met sla niet. Verder geen kattenbakken schoon maken en niet zonder handschoenen in de tuin werken.

Wel doen. Foliumzuur slikken tegen een opennruggetje en bij kramp en obstipatie magnesium nemen. Rond de 250 mg. Aan t einde vd zwangerschap niet meer nemen want het kan je weeen (= ook kramp) remmen).

@Bewegen/sport: Gewoon doen wat goed voelt, luisteren naar je lichaam. Impact sport zoals voetbal, vechtsport ed wordt wel afgeraden omdat je daar geen controle hebt over klappen die je lichaam krijgt.

@Pistache: Als het na de grote boodschap was en daarna gestopt is zou ik mij niet druk maken. Komt het vam je vagina of van je anus? Door de HcG worden je aderen week. Dus kan gewoon geknapt zijn door t persen of wellicht dat je drol een ader geschampte heeft of wie weet zelfs een gesprongen aambei. Pas als je echt buikkrampen krijgt en echt hevig gaat bloeden zou ik me zorgen gaan maken. Maar als je het niet vertrouwt altijd de vk bellen. Al is t voor geruststelling.
Dag meiden,

Even een update hier. Wat een stress gisteren en wat heb ik lopen huilen vanwege mijn veegjes roze. De vrouw van MvM was echt net weg en ik was eindelijk een beetje zeker van mijn zaak en toen kwam dit. Ik nam het veel te hoog op en vriendlief en ik waren enorm geschrokken. We hadden twee minuten ervoor nog ons kadootje van MvM vast, een super lief zacht badjasje

Gelukkig was het letterlijk 2 veegjes. Ik de hyper overpaniekerige vrouw.. Voor dat ik naar bed ging was het alweer gestopt. Dus ik denk toch van het persen bij de ontlasting.

Maar wat een schrik was dat. wauw. Ik hoop niet dat het vaker voor gaat komen, de onzekere vrouw die ik momenteel al ben.

Meiden, dank jullie wel voor de lieve berichtjes. Het deed me wel even goed
Diervriendelijk vlees bestaat niet
welkom nieuwe dames ik ga straks de tabel bijwerken ben even druk met me dochter en MvM komt zometeen.

summer010 volgens mijn vk is de enige site die betrouwbaar is qua eten die van het voedingscentrum. alles wat daar staat klopt dus ik zou verder niet gaan googlen ofzo want je maakt je zelf helemaal gek
pistasche wat fijn dat je je alweer beter voelt! komt goed meid! en wat leuk een bad jasje! ik kreeg bij me dochter een fleece wikkeldekentje ben benieuwd of ik die deze keer weer krijg
@prettymama

Ja dat bedoel ik! een wikkeldekentje ik kon er even niet op komen. Maar echt zo zacht en schattig. De vrouw van MvM was ook erg aardig. Lekker even mee gekletst. Ben blij dat ik hieraan kan mee doen, vooral omdat mijn schoonzusje in de MM zit.
Hallo meiden!

Ik heb al even wat zitten lezen op jullie forum en ik hoop dat ik erbij mag komen:). Ik zou het enorm fijn vinden om met meiden hierover te kunnen kletsen.

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik had al een week het idee dat ik elk moment ongesteld kon gaan worden. Ik had echt van die 'ongesteldheidskrampen'. Maar toen al 2 dagen de ongesteldheid uit bleef, toch maar een tekstje gedaan! En die was overduidelijk. Wowww, wat ben ik blij, maar ik heb ook het idee dat ik dit even moet 'verwerken' ofzo, snappen jullie dit? Het is gewoon nog zo onwerkelijk.

Vandaag ga ik eens op zoek naar een verloskundige en even bellen voor een afspraak. Zijn jullie eerst naar de huisarts geweest of hebben jullie meteen een afspraak gemaakt met een verloskundige? Ik vind het allemaal zo spannend!

Voor het schema: Volgens mijn eigen berekeningen zou ik op 29 juni uitgerekend zijn. Ik ben 27 jaar en dus zwanger van de eerste.

Lieve groetjes!
quote:Pistache91 schreef op 20 oktober 2016 @ 10:04:

@prettymama

Ja dat bedoel ik! een wikkeldekentje ik kon er even niet op komen. Maar echt zo zacht en schattig. De vrouw van MvM was ook erg aardig. Lekker even mee gekletst. Ben blij dat ik hieraan kan mee doen, vooral omdat mijn schoonzusje in de MM zit.Dat wikkel dekentje heb ik ook gekregen zo lekker zacht en zo schattig! Was er helemaal Door overdonderd .. Wij hebben gisteravond mijn (stief) broers en zusje (verteld dat we zwanger zijn (kon niet langer mn mond houden haha) maar wauw wat was ik emotioneel van hun reacties .. ze hebben er allemaal erg zin in! En zijn zo gelukkig en blij voor ons .. in tegenstelling tot mijn eigen broertje (die feliciteerde mij alleen en ging toen over op wat anders inclusief zijn vriendin maar dat had ik al verwacht. Dat maakte de reacties van de andere weer dubbel zo goed
Stay Positive!
Wauw wat is er veel geschreven, heb heel wat gemist sorry hield het even niet meer bij.

Welkom nieuwe zwangere en gefeliciteerd !!

MvM wat goed dat jullie ook mee doen. Bij mij komt ze morgen.

Geheimpje. Lastig om het geheim te houden maar toch elke keer weer blij als het gelukt is.

Heel wat te lezen gekregen van de verloskundige. Fijn gesprek gehad. Even geschrokken dat de 20 w echo in het amc moet ivm geboorten afwijking van het zoontje van me zusje. Maar we kunnen er niks aan veranderen, dus beter het zekere voor het onzekeren.

Iedereen heel veel sterkte die niet op een roze wolk zit en veel klachten heeft.

Wat dapper van iedereen die hun persoonlijke verhaal delen hier.
Wauw wat zijn er veel dames zwanger! Gezellig en leuk om iedereen te volgen.

Doptone --> Zoals hierboven al wordt genoemd zou ik het zelf niet doen. De geluidsgolven produceren een hoog geluid in de baarmoeder en daarnaast is er eigenlijk heel weinig bekend over de mogelijke effecten daarvoor op het kindje.

Bloedingen --> blijft altijd spannend, maar uiteindelijk zegt het allemaal niets. Blijf vooral genieten van het feit dat je zwanger bent. Ik heb het al eerder gezegd, maar spanning en stress is niet wat je wil voor je kindje. Een echte aanrader om te kijken is de documentaire 'In Utero'. Deze documentaire draait in filmhuizen in Nederland. Dit gaat over het effect van emotionele staat van de moeder op het ongeboren kind. Dat is echt super interessant en zou iedere zwangere vrouw eigenlijk gezien moeten hebben!

Ik ben sinds 2 dagen echt total loss. De vermoeidheid slaat in en ik ben mijn scherpte kwijt. Dat is dus even schakelen, maar ik had al besloten meer vrije tijd voor mezelf in te plannen en mijn werkdagen minder zwaar te maken :-) Ik ben benieuwd hoe de komende weken gaan lopen, maar vind het zo fijn om zwanger te zijn! Ik kijk echt uit naar deze maanden, heel bijzonder dat er leven in je gecreëerd wordt!
@Pistasche ik snap je angst hoor! Ik zou ook panieken als ik bloed had. Fijn dat het allemaal toch goed is. Houd je het even goed in de gaten?

#20 weken echo: Ook wij hebben extra onderzoeken door het overlijden van mijn broertje kort na de geboorte. Broertje is geboren met open ruggetje en waterhoofdje. Ik wil me nu nog niet druk maken om die echo. Dan raak ik in de stress. Wordt ik bang. Ik ben christen en ik kan alleen maar bidden en afwachten. Tot die tijd kan je toch nog niks doen.

#vertellen: Omdat men bij mij bang was voor een bbm, wist schoonfamilie het al. Schoonma heeft op bruiloft van nichtje direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om de hele familie in te lichten. Ik kon 'r wel wat! Dat wilden we zelf doen! En zeker al niet vertellen met 5 weken Schoonma is verder wel lief, hoor. Alleen nu even niet... Verder had ze het nog verschillende mensen verteld waarvan ik het niet zo erg vind dat ze het weten. Ik snap ook echt wel dat ze er over wil praten. Maar dit was gewoon niet aan haar. Verder weten mijn oudste zus en wat goede vrienden het. We gaan het nu aan steeds wat meer mensen vertellen. Nog maar 5 weekjes en ik zit op de magische 13 weken grens..
Hallo meiden,

Ook ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben! Volgens de berekeningen is de uitgerekende datum 29-6-2017 en ik ben 37. Het is onze eerste kindje.

Zou ik mee mogen kletsen?
I was reminded that my bloodtype is B positive.
welkom aardbeitje! gefeliciteerd ik denk dat jij een van de laatste zal zijn dan die hier aansluit met 29 juni! uiteraard mag je mee kletsen!
Welkom aardbeitje en gefeliciteerd!

Ik denk dat er binnenkort een juli topic wordt geopend wat zijn er veel zwangere zeg! Fijn zoveel nieuwe baby's erbij! Dat we allemaal maar gezonde baby'tjes op de wereld mogen zetten.
Wauw wat een meiden erbij!

Allemaal gefeliciteerd en leuk jullie hier te hebben!
Ik lees al een paar dagen met jullie mee en vrees dat het zo'n druk topic wordt dat ik het allemaal niet bij kan houden. Maar, ik meld me toch even en dan kan ik meeschrijven zoveel als lukt :p

Ik heb afgelopen dinsdag getest, twee mooie dikke streepjes en vanmorgen er nog even een clear blue tegenaan gegooid die een "zwanger 3+" lieten zien.

Mijn man en ik zijn erg blij maar vinden het ook echt mega spannend. We zijn dit jaar getrouwd in Februari en nu dus zwanger, een mooi jaar voor ons! Mijn man is 30, ik 28 en het is ons eerste kindje.

Weet niet precies wat de uitgerekende datum is, ik gok rond 21 juni
Check die knaltest

Klik voor test

Dat maakt t allemaal wel weer heel echt zo
Ah heerlijk! wat een plaatje!!

Ik vond het ook gisteren zoo spannend toen ze ging testen, en BAM daar staat dan ook echt de bevestiging van je kleine humpje.. Echt zo mooi..
hier ook net een mooie test bij mvm de test streep stond er al voordat de controle lijn verscheen toch weer een mooie bevestiging he
MvM, vonden jullie t niet mega spannend dat zij ging testen? Ik vind t wel echt spannend, straks heb ik de test niet goed gedaan en ben ik helemaal niet zwanger.

Nog 1 nachtje slapen en dan komt ze bij mij langs.
smurf ik zat wel even te kijken er komt toch wel een streepje haha. maar de test heb je heus wel goed gedaan hoor een 2de streep ontstaat echt alleen als je zwanger bent
Haai dames,

Welkom alle nieuwe personen!

Pistache pff zou me ook dood schrikken heb bij de eerste zwangerschap een miskraam gehad en dit van jou klinkt gelukkig niet zo! Dikke knuffel en hoop dat je geen bloed meer ziet!

Wat doen er veel mee aan mvm ! Ik twijfel nog steeds zou nu toch wel eens een keuze moeten maken.. Hier moet ik het wegbrengen dat vind ik echt een nadeel. Heb bij de eerste wel meegedaan. Denk er nog even over na.

Ik ben gewoon nog steeds niet misselijk!!!! Was bij de eerste echt kotsberoerd kreeg toen emefasene omdat ze bang waren voor uitdroging.. En nu alleen af en toe een vlaagje. Hoop dat dit zo blijft! Ben wel echt kapot nu steeds maar geef er nog niet echt aan toe. Misschien toch maar doen..

Om het te vertellen zoek ik een shirtje voor me dochter vind dat toch wel leuk! Iemand leuke ideeën zie vooral shirts die ik totaal niet mooi vindt..
Loveisdancing ze halen alleen nog maar op is tegen mij verteld vandaag. bij mijn vorige zwangerschap bracht ik het zelf weg dat kan dus nu niet meer nu halen ze het thuis op.
Prettymama, de verloskundige zei t zelfde als ik je zo zie ven je hartstikke zwanger maak je niet druk.

Loveisdancing je mag wel wat van mijn misselijkheid heb genoeg wil t best delen. Ik heb net emesafene van de dokter gekregen. Wil gewoon weer normaal werken sta alleen op n Bso groep en dan is misselijk zijn gewoon echt niet handig.

Kan je niet zelf een shirtje laten maken? Bij mij in de buurt kan je shirtjes met eigen tekst laten bedrukken. Dan alleen nog n leuke tekst
Het wordt wel druk zo!

Wat is Mvm eigenlijk?

Noortje dan denk ik dat ze dat bij mij ook wel zouden doen. Ik heb een zelfde verhaal. Ook broertje met open ruggetje en waterhoofdje.

Ik heb vandaag de huisarts opgebeld. Die zei dat ik verloskundige moest bellen. Dat heb ik gedaan. Ze gaat zo terugbellen voor een afspraak.
Loveisdancing, ik had bij de 2e een shirt met aan de voorkant: binnenkort ben ik niet meer in mijn... En op de achterkant een getekend eendje.

Maar je kan ook gewoon zelf wat laten drukken. In de sillouette groepen zijn zat mensen die voor een zacht prijsje een shirt of trui willen bedrukken met een design naar jouw keuze.

Wbt misselijkheid. Dat begon bij mijn 2 vorige zwangerschappen pas bij 6 weken.

@MvM: Nee, deze keer niet. Bij de eerste wel. Want ik wist dat ze minder gevoelig zijn dan de KV 2v5 testen. Maar ook daar kwam met 5 weken al een streep.

En idd, een zwangerschapstest geeft doorgaans niet zomaar een vals positief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven