Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Vroege echo: kan je beter met 7 weken doen. Stel er is geen hartactie dan zit je helemaal in de zenuwen. Hier de vroege echo met 7.6 weken op 4 november.

@Combinatitest: Gaan wij niet doen. Hebben wij bij geen van de kinderen gedaan. De uitslag zegt nl helemaal niets. Kans 1:100.000 of kans 1:5 je blijft een 'kans' hebben dat het goed zit en een 'kans' dat het fout zit. Dus per slot van rekening weet je dan nog niks. Verder kan er tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling of als je kindje er is ook altijd iets gebeuren waardoor je kindje gehandicapt of zelfs een kasplantje kan worden.

Wel doe in de termijn echo en de 20 weken echo. Met name omdat er ook iets kan zijn waardoor het kindje tijdens de bevalling extra hulp nodig heeft of direct geopereerd moet worden oid. En dat is imo wel fijn on te weten vind ik. Denk aan hartkleppen die niet goed zijn ed.
Wanneer gaan jullie het trouwens de jongere kinderen vertellen? Hier was de oudste zelf nog een baby toen de jongste kwam. Ik ben nu aan het twijfelen om na de echo met 8 weken te vertellen of na de 12 weken echo net voordat we het de rest gaan vertellen. Ben bang dat ze zich verspreken :p
Mijn dochter is pas 19 maanden, dus die snapt nog helemaal niet wat er staat te gebeuren. Als mijn buik echt groter gaat worden, zal ze misschien wel doorhebben dat er iets is.

Musketi, ben er nog steeds niet helemaal aan gewend. Maar ik sta er wel iets positiever in dan toen ik het net wist. Kan niet wachten op de echo komende woensdag. Mijn eerste echo was vrij vroeg (6 weken) en denk dat als er volgende week nog steeds twee hartjes te zien zijn dat ik het dan pas echt ga geloven. Ik vind het ook zo vreemd dat ik nog nauwelijks kwaaltjes heb. Degene die de echo maakte en zag dat het er twee waren, vroeg gelijk of ik niet onwijs misselijk was.
Sukayan hoe was de echo?

Musketi onze dochter is nog geen twee dus die snapt het niet maar heb wel al een boek gehaald om voor te lezen met flapjes vind ze geweldig en we leren dr al broertje en zusje zeggen. Gewoon omdat ik het zelf zo leuk vind haha.

Pixeltje mijn dochter is ook van januari 2015 das 1 gelijkenis straks krijg ik ook tweeling hihi. Kan me voorstellen dat het nog niet wennen. Ik moet überhaupt nog wennen dat ik weer zwanger ben! Bij jou het nieuws al wat geland? En bij de rest?
Vroege echo hier ook met 7-8 weken ik heb um pas met 9 weken helaas maar anders kon man er niet bij zijn en nu wel!

Combinatie test doen wij ook niet. Die kansberekening zegt me niks. Als ik wat zou doen zou het de nipt zijn maar ook die slaan we over.
ik zou ook geen echo met 6 weken doen liever eerder 7. bij ons is het tussen 7 en 8 weken de vroege echo. ik heb de mijne aankomende vrijdag met 7+5.

hier ook geen combinatietest om dezelfde reden als musketi!

onze kleine is nog zo jong dat ze het toch nog niet begrijpt. wel hebben we ook een voorleesboek met flappen loveisdancing heb jij ook het boek wat zit er in je buik mama?
Ik ga ook maar eens op zoek naar zo'n boek. Bij de oudste had dat nl totaal geen nut. Eens zoeken naar leuke titels. Wel geinig trouwens. Mijn jongste heeft het steeds over 'de baby' terwijl wij nog niks hebben gezegd en als we t erover hebben dan gebruiken we de afkorting BIB. Dus hoe hij opeens bij de baby komt. Verder vergeet ik vaak te drinken. Nu krijg ik steeds mijn fles water voorgeschoteld met de boodschap "Mama, jouw drinken de baby". Haast creepy :p
wauw dat is bijzonder musketi dan voelt hij het toch aan!

Sukayan hoe is het gegaan gisteren bij de echo?
Wat een rust hier vandaag...

Bij mij is het wat onrustiger en krijg ik meer last van kwaaltjes, vooral die ochtendmisselijkheid. Hen alles nog binnen kunnen houden, hoop dat dat ook zo blijft.

Vanavond een 'zware'avond voor de boeg. Ik vier mijn verjaardag en hopelijk valt het niemand op dat ik geen alcohol drink...Ben blij als het achter de rug is.

Vrijdag heben we onze eerste echo (7 weken) bij de gyn. ivm de mm. In het weekend gaan we het onze ouders vertellen. We hebben slabbetjes besteld, met de tekst 'voor als ik bij opa en oma blijf eten' en ze krijgen het opa en oma pluis boekje van Nijntje. Ik vind het allemaal zo spannend, ben dat geheim houden tegen onze ouders helemaal zat, ontwijk ze zelfs een beetje
streepje vervelend he ik ben snachts en sochtends ook erg misselijk en vanochtend voor de eerste keer met echt spugen al kwam er alleen gal uit omdat ik nog niets had gegeten. Wat leuk dat we allebei vrijdag onze eerste echo hebben! ik ben dan 7+5
Pfff ik heb de verjaardag overleefd. Helaas noodgedwongen wel een glaasje wijn moeten drinken, door een caeadeu wat ik kreeg.....

Baalde heel erg, maar kon er niet onderuit anders was het meteen duidelijk, maar het voelt zo slecht...

Ja nog ff geduld prettymama, ik ben zo zenuwachtig voor vrijdag. Daarna kunnen we eindelijk ons hart gaan luchten bij onze ouders. Ik weet niet precies hoeveel dagen ik dan ben..
Wij hebben het gister aan mijn ouders verteld. Mijn dochter had daar gelogeerd en toen we haar gingen ophalen hadden we een kadootje voor haar wat ze samen met oma mocht uitpakken; het boek ik ben je grote zus. Mijn ouders waren heel verrast en superblij. Daarna de echo laten zien en gevraagd of ze nog iets bijzonders zag op de eerste foto. Ze vonden het heel leuk, maar snapten ook dat er heel veel op ons afkwam en dat we er erg aan moesten wennen. Was erna wel heel erg moe, vond het toch wel heel spannend om te vertellen.
streepje ik weet het ook niet precies hoor ik hou nu de dagen van me positieve ovulatietest aan. volgens de vk die gaan uit van laatste menstruatie dan zou ik vrijdag precies 8 weken zijn. we zullen het zien!! ik vind het ook weer reuze spannend. wat moet dat fijn zijn als je het eindelijk kunt vertellen he! maak je niet al te druk er zijn genoeg vrouwen die gewoon drinken als ze zwanger zijn dat ene glaasje zal niet veel uitmaken. maar als je zelf er niet prettig bij voelt had ik gewoon gezegd dat je een blaasontsteking had ofzo er valt altijd wel een smoesje te bedenken. maar komt goed meis!

pixeltje heerlijk he als je het dan verteld hebt kan je het eindelijk delen. is het nieuws van een tweeling wel al bij jullie geland?
Ik heb vannacht een miskraam gehad en zal daardoor niet terug keren op dit forum.

Iedereen succes met jullie zwangerschappen, ik wens jullie veel liefs toe.
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Ow Pistache! Sorry om dit te lezen. Jij ook al? De verwerking is best pittig - stuur me gerust een PB als je wil. Ik vond het bij de eerste keer vooral erg moeilijk om wakker te worden en dan de confrontatie met mijzelf aan te gaan. Miskramen komen helaas voor en het zegt, zeker als dit de eerste keer is, niets over succesvolle vervolg zwangerschappen. Ik schreef in het andere Juni 2017 topic mee (maar ben daar ook weer keihard uitgeknikkerd - want hoewel ik nog geen MK heb gehad, stijgen mijn hcg waardes niet. Mijn zwangerschapstest gaf nog steeds zwanger 1-2 aan vanmorgen). Het lichaam zal het tzt vanzelf afstoten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
pistasche nee toch :( wat vind ik het naar om dat te lezen. heel veel sterkte
@Pistache: Ahhh nee! Heel veel sterkte meid
@Baggal: Eruit geknikkerd?
@Alcohol: Ik vind dat er geen enkel excuus is voor alcohol. 1 glaasje kan geen kwaad is achterhaald. Lees je maar eens in over FAS (foetal alcohol syndrom) dit kan je kindje al krijgen door 1 glaasje alcohol op je hele zwangerschap. En tuurlijk hoeft het niet. Maar imo ga je geen russische roulette met je kinderen spelen.
musketi ik ben het helemaal met je eens hoor ik ken dat syndroom heb er veel over gezien. ik zou zelf ook echt geen druppel alcohol drinken maar ik drink sowieso al niet. daarom zei ik ook als je het echt niet wilde had je een smoesje kunnen bedenken ik zou het sowieso niet doen omdat iemand wilt dat je wat drinkt. maar toch zeggen ze als je een keer iets verkeerds eet of drinkt je niet gelijk zorgen hoeft te maken. probeer het voor haar positief te houden
Pistache ahnee! Vind het mooi klote voor je :( .. dikke knuffel! En je weet mij/ons te vinden
Stay Positive!
Heel veel sterkte pistache!
Pistache, heel veel sterkte..

Het is overigens niet de bedoeling nu een discussie op te wekken, maar ik heb dit even als uitlaatklep gebruikt omdat ik er zeker niet trots op ben en donders goed weet dat dit iet goed is. Voor ons was dit nu ff de keuze die we maakte (mijn vriend zei eerder al dat hij een drankje wel vond kunnen). Ik ben het daar niet mee eens, maar de smoezen worden vort erg ongeloofwaardig en heb er de komende weken nog verschillende nodig. Nu kon ik keuzes maken uit wijn en 'hugo',wat ik normaal niet te drinken vind..
streepje we gaan geen discussie beginnen ieder heeft hier zijn eigen mening in wat logisch is en ieder moet doen waar die zich goed bij voelt. ik zou voor die andere feestjes wel even goed bedenken wat je wilt!
quote:Musketi schreef op 23 oktober 2016 @ 11:53:

@Baggal: Eruit geknikkerd? Ook bij mij gaat het niet goedkomen. De MK heeft nog niet doorgezet, maar mijn hcg waarden stijgen niet. Is de tweede keer in 4 maanden tijd na een ICSI behandeling. Heel vervelend, maar het is niet anders...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven