Huisdier studentenkamer

23-10-2016 15:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Sinds kort woon ik op kamers en mis toch een klein maatje. Ik heb even rondgekeken en (weer) een hamster lijkt me wel leuk, ook handig aangezien de levensduur van het beestje en de tijd dat ik daar nog woon.

Nou is mijn vraag, zijn er forummers die hier ervaring mee hebben (gehad)?

Hoe is dit bevallen, hadden jullie klachten oid?
Wish you were beer
quote:RegalPrinces schreef op 23 oktober 2016 @ 16:51:

[...]

Dat kan dus niet. Dan vechten ze met elkaar tot de dood erop volgt. Ik dacht dat jij zoveel verstand van dieren had, blijkbaar heb ik me vergist?konijnen, met andere dieren heb ik niks.
Soms kunnen dwerghamsters bij elkaar maar als ze elkaar niet mogen, moet je ze uit elkaar halen. Ze vechten tot de dood soms.
En met ee hamster naast je bed zou ik ook zorgen dat zijn loopradje geen geluid maakt ;) er zijn stille te koop!
Is het überhaupt toegestaan om huisdieren in jouw huis te houden? Heb je je huurcontract hier al op nageslagen (ik lees hier niets over in je OP)?

En zelfs als het wel mag, is het wel zo fijn om ook even met je huisgenoten te overleggen...
Vivo per lei
Hamsters zijn leuk, maar ik zou ze niet in mijn slaapkamer willen want ze maken 's nachts veel herrie. Het zijn solitaire dieren maar je kunt ze goed tam maken.
Ik had tamme ratten, zijn minder actief 's nachts. Als ik in het weekend langer dan 2 nachten naar huis ging kwamen ze mee in een reismandje
Ja leuk, hamsters! Had zelf in mn studentenhuis ook een (goud)hamster. Had ook een hok bij mn ouders, dus als ik daarnaartoe ging nam ik hem mee in 'n minikooitje. Indd zoals al eerder gezegd, soms was het 's nachts best irritant, knagen aan de tralies of hyperactief rennen in z'n loopradje. Maar het was zo'n schatje verder
quote:S-Meds schreef op 23 oktober 2016 @ 16:22:

neem er op zijn minst twee zodat hij niet alleen verpietert in een veel te klein hokjeHamsters leven juist solo
Haha wat een reacties, dankjulliewel! In mijn huurcontract is het houden van huisdieren niet toegestaan maar er zijn enkele uitzonderingen te maken. Ikga nu zeker even met de huisbaas om tafel:)
Wish you were beer
Je wilde juist een maatje, zei je. Dan kun je beter een rat nemen. Die zijn intelligenter, kunnen luisteren naar hun naam als je ze roept. Je kunt ze op je schouder zetten en meenemen. Ratten kunnen 4 jaar oud worden.
Campbelli hamsters leven wel bij elkaar, maar dat is de enige hamstersoort die dat doet.

Wij hebben er vier in een groot hamsterarium, hardstikke leuk om te zien.

Ze zijn ook heel erg tam, dat waren ze al toen we ze ophaalden bij de fokker.

Je hebt er weinig omkijken naar en toch best lol van.
quote:renate73-nw schreef op 23 oktober 2016 @ 17:47:

[...]

Hamsters leven juist solojaha, zegt wel genoeg denk ik. Die hamster vind het dus helemaal niet gezellig zo'n student die hem aait.
quote:Wardijntje schreef op 23 oktober 2016 @ 19:04:

Campbelli hamsters leven wel bij elkaar, maar dat is de enige hamstersoort die dat doet.Roborovski's kunnen ook prima bij elkaar. Maar de goud-/Syrische hamster en de dwerghamster niet.
Dan zou ik nog eerder een cavia (of 2) overwegen. Die vind ik veel leuker dan hamsters.

Hoewel, die Roborovski's zijn dan wel weer geinig, al breken die wel uit als ze de kans krijgen
quote:S-Meds schreef op 23 oktober 2016 @ 19:26:

[...]

jaha, zegt wel genoeg denk ik. Die hamster vind het dus helemaal niet gezellig zo'n student die hem aait.Zag dat ik nog al mosterd was
Ik zou ook 2 ratjes nemen, veel leuker en tammer te krijgen dan hamsters, en ze zijn overdag veel actiever dan s'nachts. Wel niet alleen houden i.t.t hamsters
Niks moet, Niksen mag
Sorry hoor, maar in je huurcontract staat dus dat huisdieren niet toegestaan zijn.

Maar jij weet het natuurlijk allemaal beter.
Vivo per lei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven