Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Onswonder schreef op 12 oktober 2016 @ 14:26:

Het is denk ik een naam die ook wel veel in België voorkomt of niet?

Wel fijn om te horen dat dus meer mensen de naam Luc als luk uitspreken. Of is het maar 1 iemand waarvan je deze uitspraak kent.

[...]

Naam komt hier veel voor, maar bij oudere generatie ondertussen (50+)

Luc/Luk zal hier altijd als 'Luk' uitgesproken.
quote:jomi schreef op 12 oktober 2016 @ 22:31:

Inmiddels ben ik 33 weken zwanger van onze tweede zoon en We hebben nog geen naam. We denken nu aan Bale (Engelse uitspraak, Beel) wat vinden jullie hiervan?

Oudste heet V.ince.Leuke naam! Apart, maar niet te moeilijk. Ik hou daar wel van
quote:satire schreef op 12 oktober 2016 @ 20:09:

[...]

Staan er inmiddels wat namen op je lijst of zat er niets tussen dat je leuk genoeg vond?Ik heb er een paar opgeschreven, maar niets waarvan ik denk "Dat is hem!". Misschien moet het groeien of heb ik gewoon nog niet de juiste naam gevonden. Dus ik houd nu een lijstje bij en zal hier af en toe naar kijken en eventueel aanvullen, nog even te gaan :-) We kunnen ons iig niet verspreken...
@Saywhat, lastig he? Maar jullie vinden dé naam heus nog wel. Succes!
quote:jomi schreef op 12 oktober 2016 @ 22:31:

Inmiddels ben ik 33 weken zwanger van onze tweede zoon en We hebben nog geen naam. We denken nu aan Bale (Engelse uitspraak, Beel) wat vinden jullie hiervan?

Oudste heet V.ince.

Moet direct denken aan de voetballer. (Gareth Bale)

Denk dat wel meerdere mensen dit gaan hebben en de naam zoals die van de voetballer uitspreken dus ("Beil" eerder)

Gewoon iets om rekening mee te houden. Niet dat daarom de naam moet aanpassen.
Dank voor jullie reacties! Ik Had nog nooit van die voetballer gehoord, man wel toen ik dit noemde.
Bij Beel denk ik aan bail, van het uitkopen van je gevangenisstraf in Amerika.

Bij Loic denk ik wel aan Lo-ik trouwens. Waarschijnlijk omdat ik het associeer met de meisjesnaam Lois.
Leuk Bale!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In verwachting van onze eerste kleine. Wat vinden jullie van de naam Vic / Vik ?
quote:Door89 schreef op 23 oktober 2016 @ 16:19:

In verwachting van onze eerste kleine. Wat vinden jullie van de naam Vic / Vik ?Leuke naam

In verwachting van onze eerste kleine. Wat vinden jullie van de naam Vic / Vik ?Leuke naam
Prima naam! Is niet mijn smaak, maar ik vind het wel een naam waar je prima mee door het leven kan, zeg maar.
Vic vind ik erg leuk:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:saywhat schreef op 12 oktober 2016 @ 22:50:

[...]

Ik heb er een paar opgeschreven, maar niets waarvan ik denk "Dat is hem!". Misschien moet het groeien of heb ik gewoon nog niet de juiste naam gevonden. Dus ik houd nu een lijstje bij en zal hier af en toe naar kijken en eventueel aanvullen, nog even te gaan :-) We kunnen ons iig niet verspreken...Dat hebben wij dus ook.. bij een meisjesnaam hadden we dit gevoel wel meteen! Het bestaat dus wel ;)

In verwachting van onze eerste kleine. Wat vinden jullie van de naam Vic / Vik ?Leuk !

In verwachting van onze eerste kleine. Wat vinden jullie van de naam Vic / Vik ?Ik vind Vic heel leuk!
quote:Door89 schreef op 24 oktober 2016 @ 10:47:

[...]

Dat hebben wij dus ook.. bij een meisjesnaam hadden we dit gevoel wel meteen! Het bestaat dus wel ;)

Ik heb nog 4 maanden te gaan :-)

Vic wel ok, ik zou denken dat het een afkorting is.
Vic is een leuke naam (al zullen er wel mensen denken dat het een afkorting is van Victor).

Als je je zoon Luk wil noemen zou ik het OF schrijven als "Luk" OF je er bij neerleggen dat je heel vaak mensen zal moeten corrigeren.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En wat denken jullie van Timo?

Staat hoog op ons lijstje maar vind het niet echt een stoere naam en dat houd me tegen om echt definitief te kiezen.. denk ik..

oeff, zo lastig
Timo, leuk! Leuker dan Vic/Vik.

In verwachting van onze eerste kleine. Wat vinden jullie van de naam Vic / Vik ?

Ik ken een kind dat Vic heet en daar hoor je toch heel vaak op het schoolplein: Vik, Pik, Dik, etc.

Persoonlijk zou mij dat niet leuk lijken aan deze naam.
quote:Treurniet12 schreef op 25 oktober 2016 @ 20:07:

[...]

Ik ken een kind dat Vic heet en daar hoor je toch heel vaak op het schoolplein: Vik, Pik, Dik, etc.

Persoonlijk zou mij dat niet leuk lijken aan deze naam.

Ja dat vind ik ook een groot nadeel waar ik aan gedacht heb. Maar ik ken ook veel RIK'ken, wat natuurlijk een gangbare en veelvoorkomende naam is, en dat rijmt op dezelfde woorden. Maar daar is het me nooit zo bij opgevallen.

Andere namen die ik wel ok vind:

Tieme

Jip

Levi

Lenn

& dus

Timo

Vic

Maar helaas kies ik niet alleen en vriendlief zit niet helemaal op dezelfde golflengte. Vic en Timo vinden we allebei leuk, maar ik heb nergens een WAUW factor net als bij de meisjesnaam.
Tibo en Vince lijken nog op je namen, misschien vind je dat ook leuk
Vico?
quote:Door89 schreef op 25 oktober 2016 @ 21:09:

[...]

Ja dat vind ik ook een groot nadeel waar ik aan gedacht heb. Maar ik ken ook veel RIK'ken, wat natuurlijk een gangbare en veelvoorkomende naam is, en dat rijmt op dezelfde woorden. Maar daar is het me nooit zo bij opgevallen.

Andere namen die ik wel ok vind:

Tieme

Jip

Levi

Lenn

& dus

Timo

Vic

Maar helaas kies ik niet alleen en vriendlief zit niet helemaal op dezelfde golflengte. Vic en Timo vinden we allebei leuk, maar ik heb nergens een WAUW factor net als bij de meisjesnaam.

Misschien vind je dit nog wat:

Timor

Ivan

Vigo

Tiago

Tygo

Seth

Rens

Boaz

Senn

Niek

Troy

Tobin

Jort

Mathis

Nilo

Brent

Joas

Rein

Ilan

Nolan

Jens

Kai

Sven

Jur/Jurre

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven