Jongensnamen topic
woensdag 12 oktober 2016 om 22:37
quote:Onswonder schreef op 12 oktober 2016 @ 14:26:
Het is denk ik een naam die ook wel veel in België voorkomt of niet?
Wel fijn om te horen dat dus meer mensen de naam Luc als luk uitspreken. Of is het maar 1 iemand waarvan je deze uitspraak kent.
[...]
Naam komt hier veel voor, maar bij oudere generatie ondertussen (50+)
Luc/Luk zal hier altijd als 'Luk' uitgesproken.
Het is denk ik een naam die ook wel veel in België voorkomt of niet?
Wel fijn om te horen dat dus meer mensen de naam Luc als luk uitspreken. Of is het maar 1 iemand waarvan je deze uitspraak kent.
[...]
Naam komt hier veel voor, maar bij oudere generatie ondertussen (50+)
Luc/Luk zal hier altijd als 'Luk' uitgesproken.
woensdag 12 oktober 2016 om 22:46
woensdag 12 oktober 2016 om 22:50
quote:satire schreef op 12 oktober 2016 @ 20:09:
[...]
Staan er inmiddels wat namen op je lijst of zat er niets tussen dat je leuk genoeg vond?Ik heb er een paar opgeschreven, maar niets waarvan ik denk "Dat is hem!". Misschien moet het groeien of heb ik gewoon nog niet de juiste naam gevonden. Dus ik houd nu een lijstje bij en zal hier af en toe naar kijken en eventueel aanvullen, nog even te gaan
We kunnen ons iig niet verspreken...
[...]
Staan er inmiddels wat namen op je lijst of zat er niets tussen dat je leuk genoeg vond?Ik heb er een paar opgeschreven, maar niets waarvan ik denk "Dat is hem!". Misschien moet het groeien of heb ik gewoon nog niet de juiste naam gevonden. Dus ik houd nu een lijstje bij en zal hier af en toe naar kijken en eventueel aanvullen, nog even te gaan
donderdag 13 oktober 2016 om 21:29
quote:jomi schreef op 12 oktober 2016 @ 22:31:
Inmiddels ben ik 33 weken zwanger van onze tweede zoon en We hebben nog geen naam. We denken nu aan Bale (Engelse uitspraak, Beel) wat vinden jullie hiervan?
Oudste heet V.ince.
Moet direct denken aan de voetballer. (Gareth Bale)
Denk dat wel meerdere mensen dit gaan hebben en de naam zoals die van de voetballer uitspreken dus ("Beil" eerder)
Gewoon iets om rekening mee te houden. Niet dat daarom de naam moet aanpassen.
Inmiddels ben ik 33 weken zwanger van onze tweede zoon en We hebben nog geen naam. We denken nu aan Bale (Engelse uitspraak, Beel) wat vinden jullie hiervan?
Oudste heet V.ince.
Moet direct denken aan de voetballer. (Gareth Bale)
Denk dat wel meerdere mensen dit gaan hebben en de naam zoals die van de voetballer uitspreken dus ("Beil" eerder)
Gewoon iets om rekening mee te houden. Niet dat daarom de naam moet aanpassen.
maandag 24 oktober 2016 om 10:47
quote:saywhat schreef op 12 oktober 2016 @ 22:50:
[...]
Ik heb er een paar opgeschreven, maar niets waarvan ik denk "Dat is hem!". Misschien moet het groeien of heb ik gewoon nog niet de juiste naam gevonden. Dus ik houd nu een lijstje bij en zal hier af en toe naar kijken en eventueel aanvullen, nog even te gaan
We kunnen ons iig niet verspreken...Dat hebben wij dus ook.. bij een meisjesnaam hadden we dit gevoel wel meteen! Het bestaat dus wel
[...]
Ik heb er een paar opgeschreven, maar niets waarvan ik denk "Dat is hem!". Misschien moet het groeien of heb ik gewoon nog niet de juiste naam gevonden. Dus ik houd nu een lijstje bij en zal hier af en toe naar kijken en eventueel aanvullen, nog even te gaan
dinsdag 25 oktober 2016 om 16:23
Vic is een leuke naam (al zullen er wel mensen denken dat het een afkorting is van Victor).
Als je je zoon Luk wil noemen zou ik het OF schrijven als "Luk" OF je er bij neerleggen dat je heel vaak mensen zal moeten corrigeren.
Als je je zoon Luk wil noemen zou ik het OF schrijven als "Luk" OF je er bij neerleggen dat je heel vaak mensen zal moeten corrigeren.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
dinsdag 25 oktober 2016 om 20:07
dinsdag 25 oktober 2016 om 21:09
quote:Treurniet12 schreef op 25 oktober 2016 @ 20:07:
[...]
Ik ken een kind dat Vic heet en daar hoor je toch heel vaak op het schoolplein: Vik, Pik, Dik, etc.
Persoonlijk zou mij dat niet leuk lijken aan deze naam.
Ja dat vind ik ook een groot nadeel waar ik aan gedacht heb. Maar ik ken ook veel RIK'ken, wat natuurlijk een gangbare en veelvoorkomende naam is, en dat rijmt op dezelfde woorden. Maar daar is het me nooit zo bij opgevallen.
Andere namen die ik wel ok vind:
Tieme
Jip
Levi
Lenn
& dus
Timo
Vic
Maar helaas kies ik niet alleen en vriendlief zit niet helemaal op dezelfde golflengte. Vic en Timo vinden we allebei leuk, maar ik heb nergens een WAUW factor net als bij de meisjesnaam.
[...]
Ik ken een kind dat Vic heet en daar hoor je toch heel vaak op het schoolplein: Vik, Pik, Dik, etc.
Persoonlijk zou mij dat niet leuk lijken aan deze naam.
Ja dat vind ik ook een groot nadeel waar ik aan gedacht heb. Maar ik ken ook veel RIK'ken, wat natuurlijk een gangbare en veelvoorkomende naam is, en dat rijmt op dezelfde woorden. Maar daar is het me nooit zo bij opgevallen.
Tieme
Jip
Levi
Lenn
& dus
Timo
Vic
Maar helaas kies ik niet alleen en vriendlief zit niet helemaal op dezelfde golflengte. Vic en Timo vinden we allebei leuk, maar ik heb nergens een WAUW factor net als bij de meisjesnaam.
dinsdag 25 oktober 2016 om 21:25
quote:Door89 schreef op 25 oktober 2016 @ 21:09:
[...]
Tieme
Jip
Levi
Lenn
& dus
Timo
Vic
Misschien vind je dit nog wat:
Timor
Ivan
Vigo
Tiago
Tygo
Seth
Rens
Boaz
Senn
Niek
Troy
Tobin
Jort
Mathis
Nilo
Brent
Joas
Rein
Ilan
Nolan
Jens
Kai
Sven
Jur/Jurre
[...]
Tieme
Jip
Levi
Lenn
& dus
Timo
Vic
Misschien vind je dit nog wat:
Timor
Ivan
Vigo
Tiago
Tygo
Seth
Rens
Boaz
Senn
Niek
Troy