waar naar toe op vakantie?

27-12-2008 15:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Afgelopen jaren heb ik een aantal keren een verre vakantiebestemming gehad. Zo heb ik een aantal maanden in Surniname gewoond en ben op vakantie naar mexico en curacao geweest. Alledrie super goed bevallen.

Met mijn huidige vriend ben ik op vakantie naar curacao geweest en dit was een super vakantie!

Mijn vriend wil graag nog een keer naar de antillen (bonaire bijvoorbeeld), maar ik zou graag een keer een ander gebied bezoeken. Mijn vriend is iets minder avontuurlijk dan ik, dus het moet geen land zijn met een totaal andere cultuur. en het liefst wel met een lekker warm klimaat.

Heeft er iemand een goede tip voor ons?

Groetjes!
Benidorm, Salou, Lorett de Mar? Lekker in de buurt en gewoon Friet van Piet......

Nee dat is flauw. Maar Andalucie in Spanje is bijvoorbeeld wel prachtig. Of Portugal, ook heel mooi. Is dat wat?
wanneer wil je weg?
Lekker klimaat: Thailand, Bali, Cuba, Zuid Afrika

Lekker klimaat + westerse cultuur: Australie

maar als je alleen maar op vakantie gaat om aan 't strand te liggen bakken, maakt de locatie natuurlijk niet zoveel uit
Hallo

Bedankt voor de reacties alvast.

We willen zeker niet alleen op het strand liggen. Een mix van relaxen, activiteit en cultuur. Hoeft niet perse westers te zijn, maar willen niet meelwormen eten in india of zoiets. Gewoon iets er tussen in.

Weet nog niet precies wanneer we willen gaan, denk in het najaar pas, dus dat duurt nog even.
mix van relax, actief en cultuur.

binnen europa: sicilie, turkije, egypte, idd portugal en zuid spanje (andalucia), marokko

buiten europa: indonesie, bali, cuba, maleisie, carribean, belize, florida
Vermijdt hurricane season in midden amerika/de caribbean als je in 't najaar op vakantie wil!
quote:DJ Momo schreef op 27 december 2008 @ 16:31:

mix van relax, actief en cultuur.

binnen europa: sicilie, turkije, egypte, idd portugal en zuid spanje (andalucia), marokko

buiten europa: indonesie, bali, cuba, maleisie, carribean, belize, floridaEgypte en Marokko liggen volgens mijn laatste informatie op het Afrikaanse continent Maar deze landen bieden zeker een mix van relaxen, activiteiten en cultuur aan.
quote:Chardonnay schreef op 27 december 2008 @ 16:44:

[...]

Egypte en Marokko liggen volgens mijn laatste informatie op het Afrikaanse continent Maar deze landen bieden zeker een mix van relaxen, activiteiten en cultuur aan.beroepsdeformatie: vliegtakstechnisch is het nog europa

shit, daar red ik het ook niet mee, egypte is ook dan buiten europa!

1-0 voor chardonnay (en doe mij er maar een, kennelijk voel ik die van gisteren toch ook nog zitten)
Aha, weer wat geleerd
voor turkije en marokko gold het wel, trouwens. (dat dat nog europa tarief is)
Dubai!!
quote:DJ Momo schreef op 27 december 2008 @ 16:50:

voor turkije en marokko gold het wel, trouwens. (dat dat nog europa tarief is)

Turkije hoort ook bij Europa. Het hoort alleen niet bij de Europese Unie (ze maken het ook niet makkelijk hoor)

Ach, wat maakt het ook uit. Als je er maar lekker op vakantie kan toch.

Glaasje wijn dan maar DJ Momo
quote:Chardonnay schreef op 27 december 2008 @ 17:07:

[...]

Glaasje wijn dan maar DJ Momo

Proost!

(wiki noemt turkije 'transcontinentaal')
Als je geen totaal andere cultuur wilt zou ik dus zeker niet voor een moslim land als Egypte of Marokko kiezen.

Ook Dubai valt dan dus af.

Als je mooi weer en een westerse cultuur wilt moet je idd naar de antillen of de US.
Oh er is zoveel moois te zien

Bali(een paradijs op aarde)

Costa Rica

Cuba

Mexico

Domininaanse Republiek(pas geweest en werkelijk geweldig)

Thailand

Gambia

Jamaica(lijkt mij persoonlijk erg geweldig om eens heen te gaan)

En tja zo kun je nog wel even doorgaan,er is zoveel moois te zien
Mauritius

Geweldig eiland. Superveel te zien en te doen en ook nog lekker relaxen en strand! En qua "andere" cultuur ook makkelijk te doen. De voertaal is Frans maar ze praten er ook Engels dus als je Engels praat switchen ze gelijk naar de Engelse taal.
Als je geen cultuurshock voor je vriend wilt vallen Egypte en Marokko denk ik af.

Mooie landen, maar wellicht al te "exotisch":

- Sri Lanka gecombineerd met een weekje Malediven!

- Costa Rica/Panama

- Cuba/Argentinië

- Peru/Bolivia

- Kenia/Tanzania

- Zimbabwe/Botwana

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven