Minnaressen deel 36

19-07-2007 17:56 5104 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Bewerkt door moderator, provocatie]

Vervolg Minnaressen
anoniem_53394 wijzigde dit bericht op 09-08-2007 09:35
Reden: Provocatie
% gewijzigd
Ik vind ook in bepaalde (meeste) gevallen dat zo'n man het gewoon niet verdient na zijn respectloze gedrag wat vaak niet eenmalig was om de leuke hubbie en pappa nog langer uit te hangen...

helemaal met je eens
Ben je nu met je toenmalige minnares als ik vragen mag?
Maar als ik het goed begrijp ben jij ooit iemand tegengekomen waar je je vrouw voor hebt ingeruild?

En over die grijze haren... dat maakt een man rete charmant toch?!

begrijp je goed maar gelukkig is de geweldige schat (en dat meen ik nog steeds) weer perfect terechtgekomen zoals ik toen ook gehoopt had. Alle verhoudingen nog prima in orde dus wat wil je meer. En ik zoek mijn weg verder zelf wel nu ik weet wat ik echt wil.
Ben je nu met je toenmalige minnares als ik vragen mag?

niet meer want zoiets werkt voor geen meter als je zelfs als man minimaal 2 jaar nodig hebt om weer je eigen te vinden en je hele wereld die overhoop is gegaan weer een beetje op orde moet zien te krijgen.
Kut voor je. Maar ook een lichtend voorbeeld hier....

en chapeau voor het tonen van je ruggegraat! Hoop dat 2009 je veel geluk op het gebied van B.V. Liefde gaat brengen!
helemaal niet kut voor mij want ik wist waar ik aan begon en het heeft even anders uitgepakt dan ik gedacht en verwacht had. Alleen mij zelf kwalijk te nemen en niemand anders. Het was " eerst de relatie met mijn kids weer in orde brengen dus subtiel aan de kant jij, sorry". Daarna eerst de relatie met mij zelf in orde brengen dus weer " sorryy". Volgens mij ben ik nu best in staat om onderhand een hond aan te gaan schaffen. Lieve vriendinnen zat maar niet meer als een knuffel, een arm om de schouder, je mag blijven slapen en hier is je kamer, maar verder even geen polonaise aan mijn lijf want ergens denk ik nog steeds dat er iemand zal zijn die er echt zal zijn zoals ik dat wil. Zo niet dan heb ik het prima voor elkaar met mij zelf
Good for you! Zo ben ik ook. Ben heel even los gegaan na mijn scheiding maar dat leverde ook zo veel gezeik op (kerel die zich manifesteerde in mijn bed terwijl ik dat niet wilde en de volgende die een hele relatie met mij wilde terwijl ik gewoon alleen maar zin had in een potje sex etc.); heb geen zin in dat soort toestanden. Heb dus definitief (al maanden geleden eigenlijk) een punt achter die affaire met mijn NGM gezet en ik geloof dat er wel iemand op mijn pad komt als de tijd daar is. Misschien bij die benzinepomp, bij AH; waar dan ook, ik ga er niet naar op zoek! Geloof niet dat dat zo werkt....

Ook ik heb het prima naar mijn zin zo met mijzelf. Kan goed alleen zijn, zelfs met Kerst en oudejaarsavond, hou van mijn vrijheid....

Ga nu op banenjacht want dat is mijn missie voor 2009!
wat moet je met een vent he, een en al ellende, idem met een vrouw want mijn buurman heeft zijn vrouw pas ingeruild voor een andere (zijn minnares zucht................) en dat mens moeit zich nu zelfs met mij. Ik vind het al prima als ik mijn baan hou in 2009 want die is dik betaald, zeker voor wat ik doe, en ook al zou ik een vergelijkbare vinden dan nog heb ik tal van andere zaken die ik veel leuker vind om te doen. Werken kost me eigenlijk te veel vrije tijd.
aha, de ex van de buurman zou wat kunnen zijn, snel weer losgelaten want ze is minder een kreng als hij nu heeft als voormalig minnares
Pfff... vermoeiend... de wereld is toch hopelijk groter dan de buurman met zijn ex-vrouw, ex-minnares, huidige vrouw en alle vriendinnen/tantes/nichten/zusjes van....
Dus ikkezelf, als ik het goed begrijp heb jij je vrouw ingeruild voor je minnares. Is je vrouw nu weer gelukkig, maar bleek je minnares je kinderen en/of jouw manier van omgaan met je kinderen en bij nader inzien jou toch ook niet zo leuk te vinden.

Dus die relatie strandde. Snap nu jouw reactie's een stuk beter. Hou wel in je hoofd dat niet iedere man hetzelfde denkt als jij, ook niet alle minnaressen zijn als de jouwe ooit was. En de echtgenote's zijn ook niet allemaal een kopie van de jouwe.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat het je spijt dat het is gegaan hoe het is gegaan en de keuzes die je hebt gemaakt. Simpel gezegd; dat je op het verkeerde paard bleek te hebben gewed.
Raf

Er valt niets verkeerds te zeggen over mijn ex-minnares, mijn ex-vrouw of mijn kids. Al die mensen zijn prima in orde en verdienen alle geluk. Ik heb zeer bewust een bepaalde keus gemaakt, daar ontzettend veel voor achter gelaten, en die is anders uitgepakt dan ik gedacht hebt. Maar ik ben er nog steeds heel blij mee dat ik heb gekozen zonder allerlei andere mensen eerst tijden in het ongewisse te laten, wat links en rechts te liegen, en op basis van wat persoonlijke besluiteloosheid met ieders gevoelens te spelen. Ik was er van overtuigd dat er ongeacht alles wat mij te wachten zou kunnen staan nieuwe dingen op mijn pad zouden komen. Dat is ook gebeurd en gebeurd nog steeds. Ik zou het ook nu nog gewoon over doen en dezelfde keus maken als ik destijds gemaakt heb. Ik heb in die tijd veel vreemdgangers mogen ontmoeten en het overgrote deel van hen zijn gewoon slapjanussen die wel moed genoeg hebben om flink in het geheim van bil te gaan met een ander maar als het even gaat spannen snel weer thuis hun leventje op gaan pakken.

Ik begrijp dus prima de dillema's van de GM van Dewit maar ga mij als man alsjeblief niet huilen en met weer wat slappe beloftes komen als er plostklaps een kaper op de kust komt terwijl je eerder steeds flink genoeg was om wat tijd te stelen om een wip te gaan maken met je o zo geliefde minnares.
Verder ben ik er nu van overtuigd dat vrouwen die zich in de rol van minnares schikken zich eens af moeten vragen wat er eerder eens met hun fout gegaan is dat ze zoiets pikken. Dat is niet negatief bedoeld maar er zit ergens een dieper probleem, een andere oorzaak, waarom je je zelf in een situatie begeeft waarin je openbaar niet eens mag bestaan en met degene waar je van houdt niet vrij om kunt gaan. Een bepaalde afhankelijkheid uitstralende die op een bepaalde categorie mannen een grote aantrekkingskracht heeft. Of het nu de redder, de gewone wipper of de man die even verliefd wordt is. Per saldo komen die mannen er toch achter dat het hem dat niet is met zo een type vrouw die dat allemaal van hem pikt.
quote:ikkezelf schreef op 27 december 2008 @ 01:07:

Verder ben ik er nu van overtuigd dat vrouwen die zich in de rol van minnares schikken zich eens af moeten vragen wat er eerder eens met hun fout gegaan is dat ze zoiets pikken. Dat is niet negatief bedoeld maar er zit ergens een dieper probleem, een andere oorzaak, waarom je je zelf in een situatie begeeft waarin je openbaar niet eens mag bestaan en met degene waar je van houdt niet vrij om kunt gaan. Een bepaalde afhankelijkheid uitstralende die op een bepaalde categorie mannen een grote aantrekkingskracht heeft. Of het nu de redder, de gewone wipper of de man die even verliefd wordt is. Per saldo komen die mannen er toch achter dat het hem dat niet is met zo een type vrouw die dat allemaal van hem pikt.

Ik volg dit topic van tijd tot tijd. Ik vraag me al tijden af waarom een kennis van mij al 8 jaar wacht op haar GM. Zo ongeveer elke smoes die er bestaat heeft ze al gehoord. Ze heeft een zware leidinggevende functie en weet zich uitstekend neer te zetten. De term afhankelijk komt echt niet in de buurt. Toen ze me in vertrouwen dit hele verhaal vertelde, moest ik moeite doen om mijn kaak weer omhoog te krijgen. Nu ben ik geen man, dus ik kan moeilijk inschatten of zij zich in bijzijn van jagende mannen anders gedraagt.

Maar ik denk wel dat er iets anders moet zijn, waardoor je dit pikt. Ik heb zelf maar een keer meegemaakt dat de man met wie ik een paar maanden een relatie had, nog een vriendin bleek te hebben. Ik was verbijsterd, geschokt, maar hij was per direct exit bij mij. Ik heb gejankt, hem vervloekt, maar hij was wel exit. Mijn kennis hoorde ook pas na een tijdje dat meneer in werkelijkheid gebonden was. Maar ze heeft hem er niet uitgegooid. Ze wacht en wacht en wacht.

Ik denk dat gaan praten met een goede psycholoog best zinvol is. Het is zo ontzettend zonde om je leven zo in dienst te stellen van een liegende, bedriegende kerel. En al de tijd die je daaraan verkwanselt, kun je niet gebruiken om een leuke relatie met een leuker mens op te bouwen.
roodhaar, een leidinggevende funktie zegt niets over afhankelijkheid, sterker nog dat kan eht beinvloeden dat je op andere gebieden volledig afhankelijk bent, een beethe iq en een beetje eq of zoiets
quote:ikkezelf schreef op 27 december 2008 @ 01:35:

roodhaar, een leidinggevende funktie zegt niets over afhankelijkheid, sterker nog dat kan eht beinvloeden dat je op andere gebieden volledig afhankelijk bent, een beethe iq en een beetje eq of zoietsIk snap wel wat je bedoelt, maar ik vond het des te opvallender omdat ze op mij een powerwoman uitstraling maakte. Ik las jouw woorden als "afhankelijkheid uitstralend". Ik vond haar dat namelijk absoluut niet uitstralen. Ik denk wel dat ze afhankelijk moet zijn, want anders kan ik niet begrijpen/verklaren dat ze deze pijnlijke situatie laat voortduren.
Geen kwaad woord over de mensen die in jouw leven zijn geweest hoor ikkzelf. Ik zeg alleen dat ik nu jouw soms wat verbitterd overkomende reacties beter kan plaatsen. Maar nogmaals, niet iedere situatie is zoals de jouwe, of als de situatie van je vrienden. Je kunt niet voor een ander invullen wat hij denkt of wat hij bedoelt. Ook niet voor een zij trouwens.
Goh blijkbaar is mijn soap zo interessant dat er een pagina vol over geschreven kan worden. Ik heb er niks op te reageren, di moeite wil ik niet nemen. Het enige wat ik nog kwijt wil is dat ik er echt wel voor zorg dat mijn kind zoveel mogelijk buiten schot blijft. Natuurlijk ziet hij ze wel eens, maar hij ziet zat andere mensen die hier ook over de vloer komen. Zoon is er echt niet bij als ik een zwaar gesprek heb, als er hier iemand zijn hart komt uitstorten. Hoe ik mijn kind op voedt en in welke mate ik het toelaat dat hij de mensen ziet en spreekt die hier over de vloer komen is mijn zaak. Ik ben hier al eens eerder aangevallen over de manier waarop ik omga met mijn kind. Daar pas ik voor.
Ik denk dat je je kind onderschat als jij denkt dat hij of zij niet voelt dat het een puinhoop is in je leven op relationeel gebied.
quote:Chardonnay schreef op 27 december 2008 @ 12:33:

Ik denk dat je je kind onderschat als jij denkt dat hij of zij niet voelt dat het een puinhoop is in je leven op relationeel gebied.

Nou idd een kind heeft meer door dan je denkt..

De Wit is de optie eens een hele tijd GEEN vent en heel hard met behulp van een psycholoog aan jezelf werken wel eens in je op gekomen?
quote:dewit schreef op 27 december 2008 @ 12:12:

Het enige wat ik nog kwijt wil is dat ik er echt wel voor zorg dat mijn kind zoveel mogelijk buiten schot blijft. Natuurlijk ziet hij ze wel eens, maar hij ziet zat andere mensen die hier ook over de vloer komen. Zoon is er echt niet bij als ik een zwaar gesprek heb, als er hier iemand zijn hart komt uitstorten. Hoe ik mijn kind op voedt en in welke mate ik het toelaat dat hij de mensen ziet en spreekt die hier over de vloer komen is mijn zaak. Ik ben hier al eens eerder aangevallen over de manier waarop ik omga met mijn kind. Daar pas ik voor.

Hee Dewit, je hebt helemaal gelijk. Het is jouw kind en alleen jij bepaalt hoe jij hem opvoedt. Het risico om hier dingen te schrijven is dat je reacties krijgt die positief zijn, in jouw straatje passen, waar je aansluiting bij kan vinden, en dat zijn waarschijnlijk voornamelijk vrouwen die in eenzelfde positie zitten of hebben gezeten. Natuurlijk krijg je ook kritiek, negatieve reacties. Ik vind het heel jammer en dat heb ik al vaker gezegd dat hier mensen wel heel erg kort door de bocht gaan. Daar heb je geen reet aan dus. Soms is kritiek hard maar soms heeft het toch ook wel een impact. Het lastige hier is dat je niet kan horen met welke intonatie dingen gezegd worden. Maar dat is het risico van het hier dingen zeggen. Het lokt vaak wel interessante discussies uit. Je moet gewoon lezen en naast je neer leggen waar je niets aan hebt en waar je niets mee kan en puur eruit halen wat je kan gebruiken. Het is niet alleen maar steun en support hier, maar dat is toch okee?

Het is lastig een oordeel te vellen over jouw situatie. Ik weet niet hoe oud jouw zoon is maar onderschat niet de impact die sfeertjes kunnen hebben. Mijn ex-man zegt bijvoorbeeld steeds dat onze zoon toch zo klein was, wat heeft die nou 'opgelopen' van onze ruzies.... Punt 1 was hij 9 toen ik bij mijn ex weg ging, dus zo klein was ie ook weer niet, punt 2 maakte mijn ex ook ruzie in zijn bijzijn en punt 3 was ik 1 brok spanning ook al deed ik erg mijn best om tralalala te doen. Een kind is niet achterlijk. Nu gaat hij naar een kinderpsycholoog zodat hij dingen kan verwerken en een plaatsje kan geven, ook al gaan mijn ex en ik goed met elkaar om en is er rust in de tent!

Ik zeg niet dat jij naar een psycholoog moet maar zoals ikkezelf al zei, kan je je afvragen hoe dit nou toch komt. I figured it out for myself.... Soms is het best lekker om met iemand te praten die onpartijdig is. Soms kan zo iemand met een simpel zinnetje van alles onderuit halen, en je aan het denken zetten....

Als ik jouw verhaal lees, denk ik wel "jezus meid, wat ben je nou allemaal aan het doen? Handel eerst GM af voordat je je in een avontuur met A stort..." etc.etc.etc. maar het is jouw leven. Als jij A een kans wil geven - ook al zeg je dat je hart bij GM ligt - of hem voor mijn part wil gebruiken als bliksemafleider; prima, maar hou wel die kleine in de gaten! Kinderen zijn heilig!
Nou de Wit weet eigenlijk zelf best wel dat ze hulp nodig heeft want daar heeft ze vorige maand nog een topic op de psychepijler over geopend.

Hulp vragen is geen schande je moet alleen ophouden jezelf voor de gek te houden..
Greys ik zeg ook nergens dat kritiek altijd maar opbouwend en positief moet zijn. Zeker niet, ik denk dat je juist van de negatieve feedback erg veel kunt leren. Alleen zijn er ook grenzen, en ik vind dat een van die dingen is om te oordelen over hoe ik met mijn kind om ga, of de beledigingen die ik van ikkezelf hier te horen kreeg. Natuurlijk kan ik ervoor kiezen daar overheen te lezen en het naast me neer te leggen, maar ik vind dat dat niet altijd maar hoeft. Je mag best je grenzen aangeven, ook op een forum.
quote:dewit schreef op 27 december 2008 @ 15:02:

A was hier donderdag, het was erg gezellig, gelachen, gepraat, gegeten en daarna is hij naar huis gegaan. Vannacht was GM hier, heel de nacht en ochtend gepraat. Er is een hoop uitgekomen, besproken, gezegd en weer een stapje verder gekomen. A komt vanavond weer even voor mijn werk, en morgen ga ik een dag lekker weg met zoon en mijn familie.

Stapje verder gekomen? Meaning? Hij is nog steeds van plan om het volgende week te gaan vertellen thuis?
Ben je dan niet de hele dag gebroken, na zo'n nacht intensief praten met GM. Of geeft het je juist energie?

Waar ben je een stapje verder mee gekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven