zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
dinsdag 25 oktober 2016 om 07:47
Hier gaat zoontje 2 dagen naar de opvang. Mijn vriend brengt hem met de fiets en fietskar rond een uur of 8/half 9. Ik ben dan al om kwart over 7 de deur uit gegaan en moet voor die tijd zorgen dat ie borstvoeding heeft gehad. Ik haal zoontje aan het eind van de dag weer op. Dat moet bij onze kdv voor 6 uur en dat is soms voor mij stress als ik in de file sta. Is wel iets om op te letten als je een kdv kiest, er zijn er ook veel waar je tot half 7 kunt ophalen.
Overigens ervaar ik nu dat alles aardig te organiseren is tot je kind ziek wordt. Dan moet je dus voor die kdv dagen oppas gaan regelen en ben je zelf doodop omdat baby bijna elk uur wakker wordt snachts. Ons mannetje heeft oorontsteking. Ik ben gister met hem naar de dokter geweest. Moet verder vanzelf over gaan.
Overigens ervaar ik nu dat alles aardig te organiseren is tot je kind ziek wordt. Dan moet je dus voor die kdv dagen oppas gaan regelen en ben je zelf doodop omdat baby bijna elk uur wakker wordt snachts. Ons mannetje heeft oorontsteking. Ik ben gister met hem naar de dokter geweest. Moet verder vanzelf over gaan.
dinsdag 25 oktober 2016 om 10:10
@worteltaart, beterschap voor je zoontje!
@Matroesjka, bij mij zal de kleine ook zo vroeg naar een kdv moeten gaan. Tenzij ik later begin met werken, maar ja, dan moet ik natuurlijk ook langer blijven. Nu kan ik zeggen mijn man kan het ook doen, alleen heeft hij geen nog geen rijbewijs. Raar, maar waar. Dat zal tegen die tijd wel veranderen, althans dat hoop ik toch. Maar het zijn zeker dingen waar je al rekening mee gaat houden.
@Rii, fijn dat jullie het zo kunnen regelen. Oefening baart kunst, we zullen het tegen die tijd wel allemaal onder de knie krijgen.
@Matroesjka, bij mij zal de kleine ook zo vroeg naar een kdv moeten gaan. Tenzij ik later begin met werken, maar ja, dan moet ik natuurlijk ook langer blijven. Nu kan ik zeggen mijn man kan het ook doen, alleen heeft hij geen nog geen rijbewijs. Raar, maar waar. Dat zal tegen die tijd wel veranderen, althans dat hoop ik toch. Maar het zijn zeker dingen waar je al rekening mee gaat houden.
@Rii, fijn dat jullie het zo kunnen regelen. Oefening baart kunst, we zullen het tegen die tijd wel allemaal onder de knie krijgen.
woensdag 26 oktober 2016 om 08:39
Ideaal gezien zou hier 1 thuis zijn, 1 dag vriend en dan de rest opa's of oma's en eventueel halve dagen kdv. Wij hebben er eentje heel dicht bij. Klein stukje op de fiets op de route naar het werk. Vriend gaat om 7 uur weg, ik pas om 9 uur, alleen ik ben wel pas om 7 uur thuis helaas. Weekenden is vriend sowieso altijd helemaal vrij, ik werk om de week de zaterdag, dan heb ik wel een extra door de weeks dag vrij!
woensdag 26 oktober 2016 om 09:11
woensdag 26 oktober 2016 om 10:54
woensdag 26 oktober 2016 om 11:09
@kinderopvang. Ik werk ontzettend onregelmatig. Bij het zoeken van geschikte kinderopvang is dat wel een heel belangrijk punt.
Rooster deze week is bijvoorbeeld. woensdag tot en met vrijdag ochtend werken. (van 07:00 tot 11:00 ongeveer). + woensdag avond nog even van 20;00u tot 22:00u. Wanneer wij nu een kindje zouden hebben zou het betekenen dat vriend kind tussen 07:30 en 08:00 bij opvang zou brengen en ik rond 11:30 weer ophalen.
Andere week kan het zo zijn dat ik 3 dagdiensten heb van 07:30 tot 17:00u. Of avonddienst die begint om 16:30. Dan zou kind 's middags vanaf ongeveer 16:00u tot ongeveer 17:30 nog even heen moeten. Ik hoop dat het te regelen valt.
Rooster deze week is bijvoorbeeld. woensdag tot en met vrijdag ochtend werken. (van 07:00 tot 11:00 ongeveer). + woensdag avond nog even van 20;00u tot 22:00u. Wanneer wij nu een kindje zouden hebben zou het betekenen dat vriend kind tussen 07:30 en 08:00 bij opvang zou brengen en ik rond 11:30 weer ophalen.
Andere week kan het zo zijn dat ik 3 dagdiensten heb van 07:30 tot 17:00u. Of avonddienst die begint om 16:30. Dan zou kind 's middags vanaf ongeveer 16:00u tot ongeveer 17:30 nog even heen moeten. Ik hoop dat het te regelen valt.
woensdag 26 oktober 2016 om 16:59
woensdag 26 oktober 2016 om 17:37
Ik werk in de kraamzorg en heb heeeele flexibele opvang nodig . Zeker als ik beschikbaar sta en aan de slag moet . Ik weet dan niet wanneer k ga werken en hoor dit heel kort van te voren. Moet dan binnen het uur bij een bevalling zijn. Onze dochter gaat naar een heel flexibel Kdv , echt super blij mee . Zit ik in een gezin werk ik 8 dagen achter elkaar . Manlief brengt vaak en ik haal , omdat ik zeker de laatste helft Vd week kortere dagen werk. Op ma di wo kan ze naar t Kdv en Op do/vr kan dochterlief Naar opa en oma. Werk ik niet is ze lekker thuis
woensdag 26 oktober 2016 om 17:50
Ik maak me daar inderdaad ook wel eens druk om of dat allemaal goed komt... Ik werk als verpleegkundige in het umcg en heb ook een ontzettend onregelmatig rooster... Daar komt bij dat ik vrij lange reistijd heb en dus om 6.15 uur weg moet voor een dagdienst.. m'n vriend moet wisselend tussen 6.30 en 7.00 uur weg (werkt wel regelmatig).
Schoonouders willen erg graag oppassen maar vind het ook niks dat zij perse zo vroeg uit bed moeten voor een oppasdagje... Flexibele opvang zit hier voor zover ik weet niet in de buurt...
Schoonouders willen erg graag oppassen maar vind het ook niks dat zij perse zo vroeg uit bed moeten voor een oppasdagje... Flexibele opvang zit hier voor zover ik weet niet in de buurt...
woensdag 26 oktober 2016 om 18:09
Flexibele kinderopvang kan bij sommige kdv's wel, dat is maar net voor welke opvang soort ze hebben gekozen. Je geeft dan vooraf aan welke dagen ze de komende maand komen. Of er echt binnen een uur opvang geregeld kan worden weet ik niet, gastouders zijn vaak wel flexibeler als een kdv. Wij zelf hebben geen flexibele opvang omdat wij meer voordelen zien in vaste opvang en het planningtechnisch een hele organisatie is. Snap jullie zorgen wel! Let ook goed op de openingstijden van een kdv, maar het aller belangrijkste is wel dat je je kindje met een gerust hart achter laat want er lijkt me niks ergers dan met buikpijn te moeten werken omdat je er zorgen over hebt!
woensdag 26 oktober 2016 om 18:10
quote:matroesjka_ schreef op 26 oktober 2016 @ 18:09:
Ik heb een sterke voorkeur voor kdv.
Ik werk nu maandag middag en avond, di t/m do van 8 tot ongeveer 16.30 en vr van 8 tot 13. Man werkt ma en di tussen 8 en 21h (3h pauze tussendoor) di wo do van 8 tot 18 en zaterdag van 8 tot 14.
Wordt dus even puzzelen met de werktijden. We willen wel allebei terug naar 4 dagen. Man 32 uur en ik zou evt wel 4*9 willen. Maar ik wil eigenlijk geen gastouder en er is maar 1 oma dus dat vind ik ook te onzeker.
Ik heb een sterke voorkeur voor kdv.
Ik werk nu maandag middag en avond, di t/m do van 8 tot ongeveer 16.30 en vr van 8 tot 13. Man werkt ma en di tussen 8 en 21h (3h pauze tussendoor) di wo do van 8 tot 18 en zaterdag van 8 tot 14.
Wordt dus even puzzelen met de werktijden. We willen wel allebei terug naar 4 dagen. Man 32 uur en ik zou evt wel 4*9 willen. Maar ik wil eigenlijk geen gastouder en er is maar 1 oma dus dat vind ik ook te onzeker.
woensdag 26 oktober 2016 om 18:14
@kdv of gastouder, zo het is nogal wat om te regelen. Bij mij in de straat zit ook een kdv, maar eens informatie opzoeken. Dit soort dingen wil ik liever vooraf weten.
Net zoals bloempje zegt: het zou idd niet fijn zijn om je kindje weg te brengen en dan met zorgen te gaan werken. Ik zou dan denk ik om de haverklap bellen om te vragen hoe het gaat, dat zal de baas dan ook niet leuk vinden.
@matroesjka, mag ik vragen waarom je geen gastouder wilt? Ben ik wel eens benieuwd naar.
Net zoals bloempje zegt: het zou idd niet fijn zijn om je kindje weg te brengen en dan met zorgen te gaan werken. Ik zou dan denk ik om de haverklap bellen om te vragen hoe het gaat, dat zal de baas dan ook niet leuk vinden.
@matroesjka, mag ik vragen waarom je geen gastouder wilt? Ben ik wel eens benieuwd naar.
woensdag 26 oktober 2016 om 19:08
sommige hebben nog wel een onregelmatiger rooster dan ik. Vooral Suus jij hebt als kraamverzorgende helemaal flexibele opvang nodig. Fijn dat het geregeld is.
@bloempje bedankt voor de tips. Ik denk dat het bij het opzoeken van kinderopvang belangrijk is dat ik aangeef wat voor opvang wij zoeken en of ze dat kunnen bieden. Duidelijke afspraken op papier over maken.
en idd het belangrijkste of wij ons prettig voelen bij gastouder of kdv.
@bloempje bedankt voor de tips. Ik denk dat het bij het opzoeken van kinderopvang belangrijk is dat ik aangeef wat voor opvang wij zoeken en of ze dat kunnen bieden. Duidelijke afspraken op papier over maken.
en idd het belangrijkste of wij ons prettig voelen bij gastouder of kdv.
woensdag 26 oktober 2016 om 19:45
Wauw knap hoe jullie dat allemaal doen! Bij mij verschilt het rooster wekelijks, maar wel altijd vergelijkbaar. Ik werk in de retail. Helaas niet in de zorg (wel voor geleerd) op dit moment ook weer een studie bezig maar ben bijna klaar! ik werk vaak rond de 40 uur nu. Voor mijn nieuwe functie is 32 uur verplicht. Dus dat ga ik dan doen. 1 vrije dag door de weeks, soms 2 als ik de zaterdag werk. Alleen misschien een avondje werken, maar Dat valt te combineren want die is savonds altijd vrij. Hij werkt 36 uur van 8 tot 6. ik zou het liefst naar 28 uur gaan maar dat zit er niet in. Uiteindelijk wil ik weer in de zorg werken!
Veel werken er hier in de zorg! Wat leuk
Veel werken er hier in de zorg! Wat leuk
woensdag 26 oktober 2016 om 20:17
ik heb echt iedere week hetzelfde rooster en werk 2 dagen tot 17 en 2 dagen tot 18.30, en zelfs die dagen zijn iedere week hetzelfde hihi. zoals ik al schreef kan ik het meenemen naar mijn werk dus dat is lekker makkelijk. Ik ga wel 3 dagen werken mocht de kleine er zijn. het liefst neem ik het 2 dagen mee en 1 dag opa en oma, maar wil andere oma niet voor het hoofd stoten natuurlijk
woensdag 26 oktober 2016 om 20:25
Mijn rooster is gelukkig ook altijd hetzelfde. Ma,di,do,vrij werk ik van 8 tot 16.30 uur en woensdag tot 12.00 uur. Weekend altijd vrij. Ik werk als facilitair medewerkster/ receptioniste.
Mijn werkt 1 week 40 uur en de andere week 36. Hij heeft dan als hij 36 uur werkt, op vrijdag een halve dag.
Best fijn dat wij allebei een regelmatig rooster hebben.
Idd knap, hoe jullie dat allemaal doen
Mijn werkt 1 week 40 uur en de andere week 36. Hij heeft dan als hij 36 uur werkt, op vrijdag een halve dag.
Best fijn dat wij allebei een regelmatig rooster hebben.
Idd knap, hoe jullie dat allemaal doen
woensdag 26 oktober 2016 om 20:28
Kdv omdat ik graag zekerheid en stabiliteit wil. Niet dat als de go ziek is, vakantie heeft of om wat voor andere reden niet kind kan opvangen mijn kind opeens bij een niet bekende vervanger zit of wij zelf vrij moeten nemen. En de sociale controle vind ik ook belangrijk.
Verder ken ik 2 gastouders en ik zou er mijn kind niet graag de halve week brengen. Een van de twee heeft bijvoorbeeld zelf kinderen en de gastkinderen draaien eigenlijk gewoon mee in haar gezin. Dat vind ik niet oke.
Verder ken ik 2 gastouders en ik zou er mijn kind niet graag de halve week brengen. Een van de twee heeft bijvoorbeeld zelf kinderen en de gastkinderen draaien eigenlijk gewoon mee in haar gezin. Dat vind ik niet oke.
woensdag 26 oktober 2016 om 20:52
quote:matroesjka_ schreef op 26 oktober 2016 @ 20:28:
Kdv omdat ik graag zekerheid en stabiliteit wil. Niet dat als de go ziek is, vakantie heeft of om wat voor andere reden niet kind kan opvangen mijn kind opeens bij een niet bekende vervanger zit of wij zelf vrij moeten nemen. En de sociale controle vind ik ook belangrijk.
Verder ken ik 2 gastouders en ik zou er mijn kind niet graag de halve week brengen. Een van de twee heeft bijvoorbeeld zelf kinderen en de gastkinderen draaien eigenlijk gewoon mee in haar gezin. Dat vind ik niet oke.Ik begrijp je standpunt. Dat is zeker iets om over na te denken. Dank je
Verder ken ik 2 gastouders en ik zou er mijn kind niet graag de halve week brengen. Een van de twee heeft bijvoorbeeld zelf kinderen en de gastkinderen draaien eigenlijk gewoon mee in haar gezin. Dat vind ik niet oke.Ik begrijp je standpunt. Dat is zeker iets om over na te denken. Dank je