Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Het lijkt mij leuk om hier mee te schrijven. Net heb ik mijn eerste haaknaalden set gekocht en een bol katoen . Hoe ben ik op het idee gekomen om te gaan haken? Mijn moeder haakt al jaren van alles, schoentjes, knuffels, kleertjes, etc. Ik vind het er altijd zo leuk uitzien dat ik het zelf ook wil leren, ik ga nu maar eerst een lapje leren haken via YouTube .
Leuk roze diamant hebben we naast het slowcooker nog een gezamenlijke hobby ;)
quote:Pretzel66 schreef op 27 oktober 2016 @ 14:50:

Leuk roze diamant hebben we naast het slowcooker nog een gezamenlijke hobby ;)Inderdaad , jij bent denk ik geen beginneling meer?
Haak denk ik een jaar of 3 met tussenpozen voornamelijk in de winter.
quote:tigri schreef op 20 oktober 2016 @ 20:49:

[...]

Dit filmpje!

https://www.youtube.com/watch?v=lB7EYwXv6ZM

Als je al sokken kan breien kan je dit zeker- ik had hiervoor alleen maar sjaals gebreid.

Het enige verschil met het filmpje is dat ik voor mijzelf 30 steken bij de onderkant heb opgezet en voor de wanten van mijn vriend 36 (het patroon zegt 36). En dat ik bij het bovenstuk- de want zelf zeg maar, 6 steken heb gemeerderd. Het patroon blijft gewoon hetzelfde aantal steken aanhouden als de onderkant maar dan is ie wel heel smal!Ik ben nu halverwege de eerste want en het lukt heel goed, dank voor het delen van het filmpje!
Wat eten we vanavond?
Hee wat goed! Leuk he als het lukt.
Gisteren heel de avond op de bank zitten oefenen met YouTube erbij . Ik kan nu losse steken, vaste steken en stokjes haken. Het ziet er nog allemaal een beetje rommelig uit maar het is een begin .
De eerste want is af, goed gelukt! Nu nummer twee nog.

Ik heb gisteren mooie wol gekocht bij http://www.stephenandpenelope.com - dat vinden misschien meer mensen hier een leuke winkel. Hele mooie kleuren. En heel duur, maar gelukkig valt de investering voor een paar wanten dan nog mee.
Wat eten we vanavond?
Makreel, die winkel is echt top!

Duur, maar wel echt hele goede kwaliteit en dat zie je terug in het resultaat op de lange termijn. In Rotterdam en Den Haag zitten ook van die hele mooie winkels, ik koop er het grootste deel van mijn wolletjes
Ik ga dit hertje haken. Garen besteld, garen is verzonden, maar ik heb niks gekregen :(

Wat een schatje Avondzon !

Oh dat is balen bekende webshop ?
Bekende webshop. Ik ga de voorwaarden eens lezen om te kijken of er iets over in staat. Ik heb ze in elk geval gemaild dat ik nog niks heb ontvangen. Het pakket is maandag verstuurd.
Ik ben bang dat ik nieuw garen moet gaan bestellen. Kak.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen..

Ik heb een mail dat het pakket bij de bezorgdienst PostNL is gebracht en dat het pakket via de postbezorger bij me zal komen. Geen track&trace-code.

Ik bestel daar vaker mijn garen, dus ik hoop dat ze coulant zijn, maar ik heb dus nergens recht op.
Ik hoop voor je dat ze coulant zijn avondzon! Raar dat je geen track and trace nummer hebt gekregen...

het hertje dat je wilt maken heb ik ook gezien, superleuk! Wat voor garen had je ervoor besteld?
quote:Avondzon schreef op 03 november 2016 @ 21:13:

Ik ben bang dat ik nieuw garen moet gaan bestellen. Kak.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen..

Ik heb een mail dat het pakket bij de bezorgdienst PostNL is gebracht en dat het pakket via de postbezorger bij me zal komen. Geen track&trace-code.

Ik bestel daar vaker mijn garen, dus ik hoop dat ze coulant zijn, maar ik heb dus nergens recht op.Wolplein komt bij mij via de dhl met track code
Ik heb Drops Paris besteld voor het hertje, Fee.

@ Lisa, ik kreeg de vorige keren ook een t&t-code, maar ik denk dat het pakketje klein genoeg is voor brievenbuspost.
quote:Avondzon schreef op 04 november 2016 @ 08:43:

Ik heb Drops Paris besteld voor het hertje, Fee.

@ Lisa, ik kreeg de vorige keren ook een t&t-code, maar ik denk dat het pakketje klein genoeg is voor brievenbuspost.Dat kan ook!
Reactie van de website: Als het pakket er volgende week niet is, dan sturen we een nieuwe.

Vanmiddag heb ik het pakketje ontvangen :-)
Gelukkig! Fijn dat de webshop ook goed reageerde...
Ah goed zo benieuwd hoe je hertje wordt !
Ja, dat vond ik eigenlijk de grootste geruststelling, die reactie van de webshop. Normaalgesproken heb ik haar bestelling altijd binnen 2 dagen in huis. Ik ben blij dat het pakketje er nu in elk geval is. Hertje kan nog wel even duren voordat hij af is. Ik ben eerst met een infinitysjaal bezig van 2.25mtr
Mooi weer ! Is dat de infinity of een andere ?
Dit is de infinity die ik wil maken, maar mijn haakwerk ziet er helaas anders uit, dus ik moet uithalen
Die ziet er ook leuk uit. Komt ook mijn lijstje . Lijstje wordt steeds langer...

Mijn oplossing voor mijn dekentje lijkt te werken. Als ik hem helemaal moet uithalen, ga ik er niet meer aan beginnen.

Bovendien gaat hij toch niet als babydekentje gebruikt worden, want ik vind hem daar veel te zwaar voor worden. Het is nu al een behoorlijk verschil met de gewone babydekentjes en hij is nog niet eens af! Ik denk dat ik het maar een warme voetenzak voor mezelf wordt en in het slechtste geval wordt het een doek/kussentje voor de katten.

Inmiddels ook een mandje gehaakt van zpaghetti garen. Deze heb ik wel tig keer uitgehaald om weer opnieuw te beginnen, voordat ik eindelijk het mandje had. Was bezig met een sleutelhangertje te haken, maar ook weer uitgehaald, omdat het niet goed ging en mooi werd. Goede hoop dat de volgende poging beter wordt. Ik wil eigenlijk voor sinterklaas een aantal surprises haken (oa bierflesje omhaken en hockeybal maken), dus ik mag nog even goed oefenen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven