Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
quote:Avondzon schreef op 16 oktober 2016 @ 20:01:

[...]

Gelukt?

Morgen ga ik de sokken afmaken. Ik heb er zin in om er wat moois van te maken. Het mysterie van het 3e lintje is ook opgelost

Ik heb vakantie en ik heb een paar dingen op stapel liggen: De sokken, de Tea House Wrap en een testpatroon: muts met kabels. Ik hoop alles deze week af te maken

Oeh lekker is dat!

Ik heb vanaf donderdag avond 2,5 dag geen kinderen in huis. Ga ik ook eens wat dingen afmaken.
Och, ik kwam hier vanwege de foto van de wanten! Nu vergeet ik helemaal daarop te reageren. Voor eeen eerste setje wanten zien ze er hartstikke goed uit! Je leert zoveel van zo'n eerste keer met een nieuwe techniek. De volgende set gaat vast mooi wordden.
Ik heb vakantie en mijn dochter ook, ik hoop dus maar dat ik mijn plannen kan uitvoeren
quote:Avondzon schreef op 16 oktober 2016 @ 20:58:

Och, ik kwam hier vanwege de foto van de wanten! Nu vergeet ik helemaal daarop te reageren. Voor eeen eerste setje wanten zien ze er hartstikke goed uit! Je leert zoveel van zo'n eerste keer met een nieuwe techniek. De volgende set gaat vast mooi wordden.thanks! Ja fijn is dat, het ziet er in het begin uit als rocket science als je het nog nooit hebt gedaan maar als je het in je vingers krijgt denk je oohhhh, gaat best. Leuk! Nu een paar voor vriendlief inderdaad, heb nog zoveel over van alle wol van de sjaals van vorig jaar dat iedereen er een paar matching wanten bij gaat krijgen
X
Heel erg mooi Avondzon!
Wat zijn ze mooi avondzon !

Leuk ook je eigen touch eraan .

Heb er een bijna af morgen verder met nummer 2 .
wow, chique!
Ik ben er ook heel blij mee
Oe, de Drops Nepal is in de sale zie ik bij Wolplein. Handig! Echt superlekker garen van wol-alpaca, hele fijne sjaals van gebreid.

Voor wie maar interesse heeft:

http://www.wolplein.nl/drops-nepal-mix
Ik koop Drops altijd bij www.hobbydoos.nl Zij heeft de Drops Nepal ook in de aanbieding. Vaak werkt Drops met algemene kortingen, dus niet per winkel.
[

Niet foutloos maar ben er blij mee
Wat een mooierd, Pretzel! Dat lintje en dat stukje kant onder je boord.

Ik vind het echt een fantastisch patroon met die toevoegingen. Ik vind de sokken zonder toestanden op de sok op de facebooksite over het algemeen gewoontjes. Dit maakt de sok net even wat mooier.
kan je die sokken in de was doen?
Dankje nu snel nummer 2 afmaken
quote:tigri schreef op 20 oktober 2016 @ 16:10:

kan je die sokken in de was doen?Jazeker ! Ze mogen zelfs in de droger op een lage stand.
quote:tigri schreef op 20 oktober 2016 @ 16:10:

kan je die sokken in de was doen?Ja. Waarom zou dat niet kunnen?
Ik vond het wel veel werk, week 4. Maar goed, ze zijn af en ik heb ze nu aan.
quote:Avondzon schreef op 20 oktober 2016 @ 16:11:

[...]

Ja. Waarom zou dat niet kunnen?Nou ja, I don't know, ik dacht misschien dat ze wat kunnen krimpen en met sokken komt dat nogal nauw, en moet je ook vaak wassen.
quote:Avondzon schreef op 20 oktober 2016 @ 16:16:

Ik vond het wel veel werk, week 4. Maar goed, ze zijn af en ik heb ze nu aan.Ja ik ook en was ook al een tweede paar opgestart in gemêleerd rose/grijs garen , maar eerst dit paar afmaken .
quote:tigri schreef op 20 oktober 2016 @ 16:23:

[...]

Nou ja, I don't know, ik dacht misschien dat ze wat kunnen krimpen en met sokken komt dat nogal nauw, en moet je ook vaak wassen.Is speciale sokkenwol,die is voorbehandeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie mooie sokken gemaakt! Ik had nog nooit gehaakte sokken gezien, maar ze zien er goed uit hoor. Ik brei ze geloof ik liever, dat komt met gestreept garen beter uit.

Tigri, of je ze kunt wassen hangt van het garen af. Volgens mij hebben ze hierboven 'superwash' sokkenwol gebruikt (toch?), dat kan gewoon in de wasmachine. Wel op een voorzichtig programma, voor fijnwas of wolwas. En met zo min mogelijk wasmiddel, liefst een speciaal wolwasmiddel. Ik was mijn wollen sokkencollectie regelmatig en ze blijven zo jarenlang mooi.

Ik ben sinds een week op vakantie en heb een klein project meegenomen: http://icelandicknitter.com/en/models/gilipeysa/ voor mijn nog niet geboren nichtje. Het is een fijn snel patroon, prima voor onderweg. Hij is nu al bijna af.
Ja, Superwash idd. Wat een snoezig vestje
Oh dat vestje wat geweldig dat zou ik ook graag leren patroon breien .
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, die wanten! Waar kan ik het patroon daarvoor vinden? Ik brei sokken, al een tijdje, dus dan moeten wanten toch ook wel haalbaar zijn?
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven