Ervaringen met de Dolce Gusto
zondag 28 december 2008 om 21:15
zondag 28 december 2008 om 21:44
Ik lees mee,ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik twijfel zelf nog tussen de Dolce Gusto en NESPRESSO
Cups van Dolce Gusto zijn gewoon bij de supermarkt te koop (EUR 4,70 voor 16 cups,dus 0,29 cent en je hebt voor Latte machiato en cappucino 2 cups nodig)
Die van Nespresso zijn niet in de supermarkt verkrijgbaar,alleen via internet te bestellen voor zover ik weet.
Daarintegen heeft Nespresso dan weer veel meer keuze/heel veel lekkere smaken
Ik twijfel zelf nog tussen de Dolce Gusto en NESPRESSO
Cups van Dolce Gusto zijn gewoon bij de supermarkt te koop (EUR 4,70 voor 16 cups,dus 0,29 cent en je hebt voor Latte machiato en cappucino 2 cups nodig)
Die van Nespresso zijn niet in de supermarkt verkrijgbaar,alleen via internet te bestellen voor zover ik weet.
Daarintegen heeft Nespresso dan weer veel meer keuze/heel veel lekkere smaken
zondag 28 december 2008 om 21:50
quote:rianne323 schreef op 28 december 2008 @ 21:46:
Nespresso is ook te koop bij de bijenkorf. En online bestellen gaat ook heel snel. Met 2 dagen heb je je heerlijke koffie in huis
Nou woon ik dus weer in een hoekje van Nederland waar geen bijenkorf zit maar is wel handig om te weten.
Betaal je ook verzendkosten?
(sorry TO,dit gaat natuurlijk niet over jouw vraag...)
Nespresso is ook te koop bij de bijenkorf. En online bestellen gaat ook heel snel. Met 2 dagen heb je je heerlijke koffie in huis
Nou woon ik dus weer in een hoekje van Nederland waar geen bijenkorf zit maar is wel handig om te weten.
Betaal je ook verzendkosten?
(sorry TO,dit gaat natuurlijk niet over jouw vraag...)
zondag 28 december 2008 om 21:55
Het was zo ( toen ik voor het laatst online heb besteld) dat je bij 20 doosjes geen verzendkosten hoeft te betalen. En dan moet je wel 5 doosjes per soort koffie nemen. Dus bij 20 doosjes (10 cupjes) heb je maar 4 soorten. Terwijl je in de winkel gewoon van iedere soort 1 doosje zou kunnen nemen. Sinds ze het hier bij de bijenkorf hebben bestel ik niet meer online. En George ja... Zucht.. Nespresso, What else?
zondag 28 december 2008 om 21:55
zondag 28 december 2008 om 22:07
Het gaat mij niet zo zeer om de espresso, maar meer om op een makkelijke manier " smaakjes koffie" te kunnen maken, dus bijv. cappucino e.d.
Hoop trouwens dat er ook nog gebruikers van DG zijn.,...... krijg ineens alleen Nespresso op mijn dak . Mijn broer heeft een Nespresso en vind de koffie daarvan niet super, vaak te sterk.
Ennnnne mevrouwdekees, jouw apparaat is helemaal toppie toch.......zegt wat er mankeert en dan........ (sorry kon het toch ff niet laten )
Hoop trouwens dat er ook nog gebruikers van DG zijn.,...... krijg ineens alleen Nespresso op mijn dak . Mijn broer heeft een Nespresso en vind de koffie daarvan niet super, vaak te sterk.
Ennnnne mevrouwdekees, jouw apparaat is helemaal toppie toch.......zegt wat er mankeert en dan........ (sorry kon het toch ff niet laten )
zondag 28 december 2008 om 22:08
quote:2xbelle schreef op 28 december 2008 @ 21:55:
Biebellie, no problem!! Mijn keuze voor de DG en niet voor de Nespresso is het verschil in aanschafprijs. Wat kost een beetje Nespresso apparaat als gauw tegen de 300 euro of niet........ De DG heb je al voor 125 euroIk heb even flink rondgegoogled en een Nespresso app. is er al vanaf Eur 149,- (adviesprijs) en als je vóór 11 jan. koopt en het uitgeprinte voucher terugstuurt kun je Eur 50,- teruggestort krijgen.
Biebellie, no problem!! Mijn keuze voor de DG en niet voor de Nespresso is het verschil in aanschafprijs. Wat kost een beetje Nespresso apparaat als gauw tegen de 300 euro of niet........ De DG heb je al voor 125 euroIk heb even flink rondgegoogled en een Nespresso app. is er al vanaf Eur 149,- (adviesprijs) en als je vóór 11 jan. koopt en het uitgeprinte voucher terugstuurt kun je Eur 50,- teruggestort krijgen.
zondag 28 december 2008 om 22:18
Mijn apparaat is prachtig! Ik voordat ik koffie heb gehad daarentegen (is trouwens een behoorlijk oud topic, omhoog gehaald om de forumster die haar kraan niet begreep een hart onder de riem te steken)
Wat betreft de smaakjeskoffie, tja ik vind bijna al het andere dan cappuchino vies (siroopjes hazelnootjes mokka chocolade ed, dat hoort in het koekje/ bonbonnetje náást de koffie) en eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van dat dat lekker is uit zo'n ding. Maar héy ga naar een beetje leuke koffieapparatentent (galgje anyone ) en proef gewoon wat er uit die apparaten komt. Mijn cappu behoefte voldoe ik in de kroeg wel waar ze ze fijn met de hand maken
Wat betreft de smaakjeskoffie, tja ik vind bijna al het andere dan cappuchino vies (siroopjes hazelnootjes mokka chocolade ed, dat hoort in het koekje/ bonbonnetje náást de koffie) en eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van dat dat lekker is uit zo'n ding. Maar héy ga naar een beetje leuke koffieapparatentent (galgje anyone ) en proef gewoon wat er uit die apparaten komt. Mijn cappu behoefte voldoe ik in de kroeg wel waar ze ze fijn met de hand maken
zondag 28 december 2008 om 22:25
Ik ben een Nespresso vrouw, ik heb het apparaat met de melkschuimer ingebouwd, de latissima. Nu heb ik dit weekend in het winkelcentrum een cappuchino uit de DG gedronken en ik vond hem echt niet lekker. De melk, die uit een cupje komt, is licht gezoet en dat is gewoon ronduit vies!! Daarbij vind ik het juist lekker dat er verse melk bij mijn nespresso zit.
En de cupjes van de DG zijn wel overal verkrijgbaar maar net zo duur als die van de Nespresso. Daarbij komt dan nog dat een cappuchino twee keer zo duur wordt want ook de melkcupjes van de DG kosten 32 cent.
Nee qua smaak en kosten zou ik voor de Nespresso kiezen.
En de cupjes van de DG zijn wel overal verkrijgbaar maar net zo duur als die van de Nespresso. Daarbij komt dan nog dat een cappuchino twee keer zo duur wordt want ook de melkcupjes van de DG kosten 32 cent.
Nee qua smaak en kosten zou ik voor de Nespresso kiezen.
maandag 29 december 2008 om 00:25
Nou het melkcupjes bezwaar is dat als je de DG met de Nespresso Latissima vergelijkt ik het dus heel fijn vind dat die van mij zelf de melk schuimt maar dat dat wel verse melk is. Ik wilde juist af van dat gedoe met melk kloppen vandaar. Maar als je toch melk wil/moet kloppen dan zou ik ook niet weten welke je het best kan kiezen...
maandag 29 december 2008 om 00:42
Dit apparaat is niet te vergelijken met de nespresso. Dolce gusto is oploskoffie en geen verse espresso. Voor de melkdranken moet je naast je koffiecupje ook nog een melkcupje kopen dat is duur en de melk is vies (gepasteuriseerd) als je lekkere koffie wilt ga dan voor een espresso apparaat, iets duurder maar hele andere kwaliteit
maandag 29 december 2008 om 00:43
quote:2xbelle schreef op 28 december 2008 @ 22:07:
Het gaat mij niet zo zeer om de espresso, maar meer om op een makkelijke manier " smaakjes koffie" te kunnen maken, dus bijv. cappucino e.d.
Ennnnne mevrouwdekees, jouw apparaat is helemaal toppie toch.......zegt wat er mankeert en dan........ (sorry kon het toch ff niet laten )De DG is inderdaad smaakjeskoffie, maar voor een paar euro meer heb je de echte cappuccino, en dat proef je echt
Ennnnne mevrouwdekees, jouw apparaat is helemaal toppie toch.......zegt wat er mankeert en dan........ (sorry kon het toch ff niet laten )De DG is inderdaad smaakjeskoffie, maar voor een paar euro meer heb je de echte cappuccino, en dat proef je echt
maandag 29 december 2008 om 12:35
Biebelie welk type Nespresso had jij gevonden voor 149 (kun je me de link misschien geven.) Maar bij de Nespresso haal je bij de goedkopere types toch ook gewoon de melk uit het cupje of wordt die altijd apart "geklopt".
Tevens is Nespresso toch ook gewoon oploskoffie of zie ik dat verkeerd. Gewone espresso koffie vind ik vaak te sterk.
Tevens is Nespresso toch ook gewoon oploskoffie of zie ik dat verkeerd. Gewone espresso koffie vind ik vaak te sterk.
maandag 29 december 2008 om 15:07
Nee nespresso is gemalen espressokoffie, geseald in 1 cupje, die wordt met flinke druk van het apparaat doorboord en dan wordt het water er door geperst (dat is espresso techniek). Elk kopje is dus verse koffie. Omdat bij de nespresso de blends zijn afgestemd zijn de espresso bijzonder goed van kwaliteit. Bij espressoautomaten moet je lang zoeken voordat je de juiste instelling en hoeveelheid koffie hebt, en dan kan je de nespressokwaliteit alleen nog overtreffen als je een machine hebt die de bonen eerst maalt. Bij je nespressoapparaat kan je de hoeveelheid water instellen en zo nog iets doen in sterk of zwak. Maar voor een cappuchino moet je gewoon een goede espresso zetten. De goedkoopste nespresso's zijn prima, je kan een apparaatje erbij kopen waarin je de melk kan opschuimen, dan heb je altijd verse koffie en verse melk
maandag 29 december 2008 om 18:06
quote:2xbelle schreef op 29 december 2008 @ 12:35:
Biebelie welk type Nespresso had jij gevonden voor 149 (kun je me de link misschien geven.).
Ik ben niet zo handig in linkjes doorsturen maar misschien heb je hier wat aan:
Deze 3 modellen staan voor EUR 149 op www.nespresso.nl
NESPRESSO Magimix M100
NESPRESSO KRUPS XN2001
NESPRESSO KRUPS XN2007
Als ik dan deze op google intyp krijg je ook nog allerlei vergelijkingssites waar je ze nóg voordeliger kunt bestellen.
(én de actie van Eur 50,- retour loopt nog tot 11 jan...)
Biebelie welk type Nespresso had jij gevonden voor 149 (kun je me de link misschien geven.).
Ik ben niet zo handig in linkjes doorsturen maar misschien heb je hier wat aan:
Deze 3 modellen staan voor EUR 149 op www.nespresso.nl
NESPRESSO Magimix M100
NESPRESSO KRUPS XN2001
NESPRESSO KRUPS XN2007
Als ik dan deze op google intyp krijg je ook nog allerlei vergelijkingssites waar je ze nóg voordeliger kunt bestellen.
(én de actie van Eur 50,- retour loopt nog tot 11 jan...)
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 29-12-2008 21:49
Reden: tikfout
Reden: tikfout
% gewijzigd
maandag 29 december 2008 om 18:15