Ervaringen met de Dolce Gusto
zondag 28 december 2008 om 21:15
zondag 27 december 2009 om 16:45
Bij de DG vond ik de koffie niet warm genoeg uit het apparaat komen en niet echt lekker. De Nespresso is prima, genoeg keuze in smaken(sterk, minder sterk, etc.) en die Lattisima maakt het super eenvoudig om melk op te schuimen. Wij hebben zowel dit apparaat als een Jura die zelf bonen maalt. De laatste geeft, naar mijn mening, de lekkerste espresso maar de Nespresso is een uitstekende tweede. De DG heb ik weggegeven.
maandag 28 december 2009 om 19:36
Heb net de DG van mijn man voor kerst gekregen. Ben echt super tevreden! Was gewoon balen dat we snel door onze cups waren en de winkels dicht waren. Vanochtend snel drie soorten gehaald. De latte is mijn favoriet momenteel. In de zomer kun je ook ijskoffie maken. Voor ons is de DG echt warm genoeg, komt er gewoon heet uit.
dinsdag 29 december 2009 om 20:58
Ik heb ook de DG en ik ben er helemaal happy mee. Wij zijn geen flinke koffiedrinkers, dus voor 1 à 2 kopjes per dag vind ik dit een super apparaat. Het is niet iets om te schenken als je veel visite hebt, dan vind ik het iets te duur dus maak ik gewone koffie. Maar tot nu toe ben ik alleen maar lovend over de DG, vooral de soorten waaruit je kunt kiezen...lekker hoor!!
@nik16nik: de hendel omlaag duwen en dan op rood laten doorlopen?
@nik16nik: de hendel omlaag duwen en dan op rood laten doorlopen?
maandag 2 april 2012 om 10:25
Sinds een kleine week ben ik de Dolce Gusto Genio aan het testen voor The Insiders. Normaal gebruiken wij een Francis Francis machine met Illy ESE (zeg maar koffiepads), ik ben wel van de lekkere koffie maar losse koffie vind ik allemaal teveel gedoe. De Francis Francis bevalt goed (en is erg mooi) dus ik was vrij kritisch over de "fopkoffie" die ik uit de Dolce Gusto verwachtte te krijgen.
Inmiddels ben ik toch wel verknocht geraakt aan de DG, de espresso en lungo zijn net zo lekker als uit de andere machine. De latte machiato vind ik ook erg lekker. De cappuccino kan mij niet bekoren, dat komt door de al eerder genoemde gezoete melk denk ik. Groot voordeel van de DG is dat deze razendsnel warm is, dus meteen gebruiksklaar (heel fijn op de momenten dat ik nú koffie wil). En de koffie is echt goed heet, dit in tegenstelling tot ervaringen die ik hierboven las. Die Genio zou dus weleens een blijvertje kunnen zijn.
Inmiddels ben ik toch wel verknocht geraakt aan de DG, de espresso en lungo zijn net zo lekker als uit de andere machine. De latte machiato vind ik ook erg lekker. De cappuccino kan mij niet bekoren, dat komt door de al eerder genoemde gezoete melk denk ik. Groot voordeel van de DG is dat deze razendsnel warm is, dus meteen gebruiksklaar (heel fijn op de momenten dat ik nú koffie wil). En de koffie is echt goed heet, dit in tegenstelling tot ervaringen die ik hierboven las. Die Genio zou dus weleens een blijvertje kunnen zijn.