Verdrietig einde kraamweek

30-10-2016 19:42 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff.. Het valt even zwaar. Heb niet echt iemand om het mee te delen, dus schrijf het hier maar even van me af.

Vanaf vandaag zit de kraamweek erop en sta ik er nu dus écht alleen voor. Ik wist al de hele zwangerschap zowat dat ik er alleen voor stond, maar na zo een heftige zwangerschap en fijne kraamweek is het toch even moeilijk.

Zucht..
Nothing worth having ever comes easy
quote:calvijn1 schreef op 30 oktober 2016 @ 21:26:

[...]

Waarom wil jij dit weten?Misschien om te helpen?
Wat klink je als een fantastisch moeder TO! Gefeliciteerd met jouw zoon.

Enneh, zelfs Batman heeft een hulpje, dus schakel je netwerk in.

Ik heb deze week nog met liefde een ovenschotel klaargemaakt voor vrienden die ook net ouders zijn geworden en waar de man weer begonnen is met werken na de kraamweek. Ik was blij dat ik wat voor ze kon doen. Dus die vrienden en familie van jou doen dat zelf met liefde!

Heel veel geluk met de allermooiste kleine knul op aarde ;)
TO, ik woon in Rotterdam (zuid). Geef een gil als je iets nodig hebt
quote:Justlikesnow schreef op 30 oktober 2016 @ 21:07:

Gelukkig ben ik ondertussen goede vrienden met de bezorgdienst van AH Ik woon trouwens omgeving rotterdam. Dames die hulp aanbieden; jullie zijn super lief ! ongelofelijk hoe zo een forum echt even een steuntje in de rug kan zijn.

Ik wil ook teveel.. Ik wil het huis aan kant, ik wil mijn eigen zaken regelen, en ik wil mijn baby gelukkig maken.. Het is ook zo dat het de baby niet boeit als de was een dagje later gebeurd.

Ik ben ook gezegend met een gezonde tevreden zoon.. Ik moet meer proberen te genieten van de kleine dingen denk ik inplaats van alles maar goed te willen doen..

laat dat "goed willen doen" los en doe wat werkt.

Werkt bestellen bij de appie voor jou, gewoon doen. Wil je kindje alleen op jou slapen en jij vindt dat fijn, gewoon doen. Lukt t niet om je huishouden bij te houden, soit je zal vast niet over de vuilniszakken struikelen.
Lieve TO

Het ís pittig, het ís zwaar. Ook met partner. En hulp vragen is ook lastig (ik spreek uit ervaring ). Maar doe het! Ook mensen die druk, druk, druk zijn, hebben tijd om een avondje (of uurtje) langs te komen zodat jij even kunt douchen, kunt slapen, etc. of om de stofzuiger door jouw huis te halen of een was voor je weg te vouwen.
Het is gewoon heel zwaar. Leg de lat niet te hoog voor jezelf.

En vraag hulp, echt doen hoor! Wat zeggen en ouders erover? Bieden ze hulp aan?

En heel lief de reacties van forummers om te helpen!
quote:Justlikesnow schreef op 30 oktober 2016 @ 20:13:

Bedankt voor al jullie lieve reacties.. Ik moet misschien ook meer hulp vragen maar ik denk dan weer van tja.. Ik heb gekozen deze zwangerschap door te zetten, dan moet je het fixen ook. Misschien wel te hard voor mezelf..

En ja, zoonlief is zeker de mooiste en liefste van de wereld Ondanks alles is hij het mooiste wat me ooit is overkomen Niet alleen te hard voor jezelf. Op deze manier ontneem je de mensen in jou omgeving ook om hun steun aan jou en aan je kindje te geven. Draai het om! Stel een vriendin/ zus/ tante krijgt een kindje dan is het toch fijn als ze jou hulp waardeert. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je alle hulp maar moet aannemen. It takes a village to rease a child.
Komt goed TO! Probeer hulp te accepteren van de naasten om je heen, en als er niemand is... hier een heel forum om lekker van je af te schrijven! Ik luister graag naar trotse moeders!
quote:Justlikesnow schreef op 30 oktober 2016 @ 19:51:

De meeste van mijn vrienden studeren nogof werken full time, hun hebben dus ook niet alle tijd om mij gezelschap te houden.. Mijn ouders zijn ook ontzettend druk en wil hun ook niet belasten.. Vader is niet in beeld.

Gelukkig is zoon vrij makkelijk.. Het voelt nu gewoon even heel eenzaam..Misschien geeft het je steun om te weten dat ik bij het einde van mijn kraamweek het ook allemaal heel somber inzag en bij mij is de vader wel in beeld. Zodra iemand ook maar de naam van mijn kraamhulp zei moest ik huilen. Het zijn dus ook de hormonen en bij jou verergert wss door de situatie omdat je alleen bent. Voel je niet te veel door hulp te vragen!! Zet hem op
écht alleen ben je niet, als het goed is, ligt daar nu een kleine pruts te slapen

Al is het natuurlijk heel fijn om af en toe iemand te hebben om tegen te praten.

Je kan je ouders altijd even bellen als je hen niet te veel wil 'storen'. Weet niet hoe de band is, maar grote kans dat ze het net helemaal niet als storend ervaren maar juist graag bij jou en de kleine zijn?
Misschien is zoiets op den duur ook leuk om te gaan doen?

http://www.stichtingtalentpresent.nl/moedergroep.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Justlikesnow schreef op 30 oktober 2016 @ 19:51:

De meeste van mijn vrienden studeren nogof werken full time, hun hebben dus ook niet alle tijd om mij gezelschap te houden.. Mijn ouders zijn ook ontzettend druk en wil hun ook niet belasten.. Vader is niet in beeld.

Gelukkig is zoon vrij makkelijk.. Het voelt nu gewoon even heel eenzaam..

Je kunt het echt. Eenvoudigweg, omdat je geen andere keuze hebt.

En ja, het zal soms zwaar en eenzaam zijn. Maar daar staan ook hele mooie momenten tegenover. En mettertijd wordt het echt makkelijker.

Hey justlikesnow heb je behoefte aan iemand in het echie? Ik woon ook omgeving Rotterdam en heb tijd zat. Mijn dochter is 20 maanden, misschien heb je straks behoefte aan een kennis met ook een kind.. Je mag me pben als je wil. En als je eens behoefte hebt aan een lange douche roep je maar hoor, ik wil je best helpen. Die hulp had ik zelf ook nodig en ik weet hoe zwaar die korte nachten waren. Xx
Ik snap het helemaal!

Mijn zoontje is nu 5 maanden maar toen de kraamweek eindigde heb ik echt traaaaanen met tuiten gehuild. De hele dag dat ze er nog was, zat ik al te sobben. Toen ze wegfietste, TRAAAAANEN.

Maar echt, je kunt het. Dit gevoel duurde bij mij echt nog wel een paar dagen, als ik moest terugdenken aan mijn kraamverzorgster dan kwamen de tranen weer. Ik kon zelfs haar stem niet horen op filmpjes of ik ging weer. Iets met extreme kraamtranen? Het was gewoon zo fijn: ieder gek geluidje, ieder gek dingetje kon je toch even navragen en nu kan dit niet meer. Maar met een paar dagen gaat het al zoveel beter. Vraag hulp aan familie als je dit nodig denkt te hebben, maar vertrouw ook op jezelf. Binnenkort zul je je echt niet meer eenzaam voelen want dan heb je (nu ook al natuurlijk) een heerlijk kindje waar je mee kunt knuffelen en tutten!
Super bedankt dames ! Mijn kraamzorgster was ook nog eens een familielid die me door de bevalling heeft heen gesleept en om het nu zonder haar en al haar steun te doen is even heel moeilijk.

Ik heb haar net maar even geappt en ze komt van de week nog een aantal keer langs ! :-)

Ik lig nu lekker op bed met mijn kleine man.. Hopelijk slaapt hij dalijk na zijn fles lekker.

Morgen weer een dag..

Slaap lekker alvast lieve dames !
Lieve TO,

Ten eerste, wat ontzettend naar dat je alleen bent, maar zoals je zelf al aangeeft had je niet verwacht dat hij nog terug zou komen. Soms is het beter om het dan alleen te doen, waarom zou je samen met iemand willen zijn, die het kind eigenlijk niet wil? Ik hoop echt dat je je ritme gaat vinden.. en gaat genieten van z'n eerste lach etc!

Ik vind trouwens de reacties hier ontzettend lief.... heel fijn! Jammer dat je zover weg van mij woont, anders had ik je ook graag willen helpen!

Wat ook goed is, om tijdens z'n slaapjes overdag ook lekker je rust te nemen. Dat deed ik ook! Komt goed meis!
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Ik denk dat het voor veel vrouwen herkenbaar is dat het een moeilijk moment is als de kraamverzorgster vertrekt. Heb zelf in elk geval beide keren keihard gehuild en had even het gevoel: hoe moet dat nou zonder haar? Maar de volgende dag lukt het ook zonder haar en dat maakt je sterk. Daarbij lijkt het me wel extra zwaar als je het alleen moet doen, dus zeker hulp vragen hoor. En ja, het eerste jaar gaat ontzettend snel, wij hebben het er bijna op zitten en dat is in een flits voorbij gegaan.
Gefeliciteerd met je zoontje justlikesnow.

Ik kom ook uit de omgeving Rotterdam en kom met liefde een keer een ovenschotel langs brengen.

Slaap lekker alvast!
Wat fijn dat ze nog even langskomt TO! En ontzettend lieve reacties! Enn, sorry dat ik in het begin misschien een beetje snibbig over kwam
quote:Justlikesnow schreef op 30 oktober 2016 @ 22:54:

Super bedankt dames ! Mijn kraamzorgster was ook nog eens een familielid die me door de bevalling heeft heen gesleept en om het nu zonder haar en al haar steun te doen is even heel moeilijk.

Ik heb haar net maar even geappt en ze komt van de week nog een aantal keer langs ! :-)

Ik lig nu lekker op bed met mijn kleine man.. Hopelijk slaapt hij dalijk na zijn fles lekker.

Morgen weer een dag..

Oh dat is superfijn zeg!

Neem je rust en geniet van je manneke!
quote:Justlikesnow schreef op 30 oktober 2016 @ 22:54:

Morgen weer een dag..

Ik hoop dat je een fijne nacht gehad hebt. Wat gezellig dat ze nog een paar keer langskomt! Onze kraamhulp is ook nog een keer op bezoek geweest. Ik was zo trots dat we konden laten zien dat we het 'zelf' konden.

De eerste weken alleen zijn ontzettend wennen. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn! Ik vind het ontzettend stoer van je dat je dit alleen aangaat. Maar je kind is het helemaal waard hoor! Ik kon het me niet voorstellen in het begin, maar het wordt echt nog veel leuker.
Hoe is het gegaan vandaag TO?

Goed dat je je kraamverzorgster geapped hebt, en fijn dat je gewoon toch nog een paar keer langs komt
Hoe is het nu, TO?
quote:Bloemenzee schreef op 09 november 2016 @ 08:40:

Hoe is het nu, TO?Daar ben ik ook benieuwd naar. Hopelijk heb je je draai een beetje gevonden, TO.
Het gaat niet zo goed.. Gisteren naar de dokter geweest en hij vermoed postnatale depressie.. Zucht.. Hij heeft me verwezen naar een psycholoog.

Hopelijk ga ik me snel beter voelen.. Kan er niet echt van genieten op dit moment :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven