Weer niet :(

31-10-2016 10:38 42 berichten
Vanaf januari zijn wij bezig om zwanger te worden. Ik kon het wel goed naast mij neerleggen en had geen haast. Mijn cyclus is normaal 27 dagen en vorige maand was hij opeens 31 dagen, en ik was ontzettend moe, waardoor ik een paar dagen hoop heb gehad zwanger te zijn. Uiteindelijk werd ik toch ongesteld (en hoe, met heel veel pijn) Sindsdien wil ik zo graag zwanger worden! Deze week moest ik eigenlijk aankomende vrijdag ongesteld worden maar ik ben het gister al geworden, op dag 23 :( Weer even balen!
quote:sssssst schreef op 31 oktober 2016 @ 11:35:

[...]

En eigenlijk is dat nog een soort van gekke mazzel, als je onbegrepen onvruchtbaar bent, moet je alle onderzoeken door en voordat er dan behandeld gaat worden ben je zeker drie jaar verder. Tussen het stoppen met de pil en mijn eerste behandeling zat 3 jaar. De tijd tussen het stoppen met de pil en de eerste succesvolle behandeling was vier jaar en drie maanden.

Klopt helemaal! Qua behandeling en qua kansen om zwanger te worden is het vaak eigenlijk goed nieuws. Bij mij zag alles er perfect uit (ben ook nog jong); mooie eicelvoorraad, goede hormoonwaarden, alles qua voortplantingsorganen mooi en zoals het eruit hoort te zien. En waar het probleem lag was vrij duidelijk. Dus de gynaecoloog zei ook al van: de kans dat het met IVF lukt is heel groot met zo'n duidelijke oorzaak. Als het zaadje eenmaal bij het eitje is, dan gaat de rest meestal wel goed bij stellen zoals wij.

En inderdaad eerste keer direct raak en alles verloopt zeer voorspoedig, net weer een prachtuitslag van de combinatietest gehad en uiteindelijk duurt het hele traject van ac de deur uit tot de baby straks geboren is maar 2.5 jaar. Vooraf lijkt dat extreem lang maar als ik kijk naar hoeveel tijd anderen in de MM spenderen vind ik het erg meevallen.

Dus ben het helemaal met je eens.

Wat ik wel denk is dat we zwanger worden eigenlijk teveel een project maken en dat dat is waarom 'wij' (de verminderd vruchtbaren) er zo onder lijden. Op een gegeven moment ga je er echt aan 'beginnen' en dan wil je ook nú die positieve test. En als je dan een van de unhappy few bent die een lesje krijgt in geduld en dat het leven niet maakbaar is, dan is dat gewoon heel rot. En soms ook oneerlijk dat jij daar wel mee geconfronteerd wordt en een ander niet.

Maar dat maakt vruchtbaarheidsproblemen en/of niet zwanger worden zo zwaar denk ik. Niet zozeer hoe lang je moet wachten, maar dát je moet wachten. En dat je geen idee hebt wanneer je grootste wens in vervulling zal gaan. Toen de IVF gepland stond kreeg ik zelf zoveel rust. Toen dacht ik: oké, nou, in september ben ik zwanger, daar kan ik prima mee leven. En ja ik was zo arrogant om er van overtuigd te zijn dat de eerste poging raak zou zijn en gelukkig kreeg ik gelijk maar ik had die deadline echt even 'nodig', het idee dat er een einde aan zou komen. Dus als het niet raak was geweest had ik poging 2 gewoon weer die deadline gesteld, om het wachten overzichtelijk te houden voor mezelf.

Maar goed, dat was mijn manier om met dat eindeloze gewacht te dealen. Nu wacht ik al op de bevalling (bijna 13 weken nu) dus leef nu maar van mijlpaal naar mijlpaal wachten is eigenlijk niet zo mijn ding
quote:Pantax schreef op 31 oktober 2016 @ 11:24:

Tegenwoordig moet je in sommige ziekenhuizen twee jaar wachten voor je wordt geholpen. Ik denk dat januari prima is.

Verder zou ik niet blind varen op het voelen van je eisprong en de komende cycli toch ovulatietesten gaan gebruiken. Je kunt ze heel goedkoop bestellen via internet en dan heb je het voor je naar het ziekenhuis gaat in ieder geval geprobeerd.

Sterkte!

Oke bedankt! Dat wist ik niet dat je bij het ziekenhuis soms wel 2 jaar moet wachten!

Bedankt voor je tip met de ovulatie test! Ik heb ze niet gebruikt omdat we het nu telkens om de dag doen, vanaf de dag na m'n ongesteldheid tot de dag dat ik het weer bijna wordt! (Natuurlijk heb je wel eens een keer geen zin of een keer extra) maar had gelezen dat om de dag het beste was! En ik dacht dat ik dan mijn vruchtbare dagen niet kan missen! Misschien toch maar eens van die testen halen om te kijken of ik überhaupt wel een echte eisprong heb!
quote:lilly1980 schreef op 31 oktober 2016 @ 11:25:

Ik zou persoonlijk wel na een jaar gaan. Het onderzoek bij de man is zo gedaan. En dan weet je of dat goed zit. Bij jou lijkt het wel ok te zijn toch, af en toe korter of langer is niet heeeel gekBedankt voor je reactie! Zou je dan meteen samen naar de huisarts gaan of eerst 1 van de 2 laten checken? En het onderzoek van de man, doen ze dat bij de huisarts zelf of word je dan al doorgestuurd?
quote:sssssst schreef op 31 oktober 2016 @ 11:25:

[...]

Hoe jonger je bent hoe makkelijker je vanzelf zwanger zou moeten kunnen worden. Dus wel even langs de huisarts in ieder geval, dan is het in ieder geval vastgelegd hoe lang je al probeert. Als er echt iets niet goed gaat wordt je van alsmaar door proberen ook niet zwanger, ga gewoon eens langs voor advies over je eventuele vervolgstappen.Dankje! Ga toch weer eens met m'n vriend praten om toch te gaan in januari!
Je wordt voor zaadonderzoek doorgestuurd, dat doet de huisarts niet. Jij kan niet 'even' gecheckt worden en tegenwoordig checken ze niet eens zoveel meer bij de vrouw, maar gooien ze er meteen op goed geluk een behandelplan tegenaan.
quote:lux. schreef op 31 oktober 2016 @ 11:29:

Hier ook herkenbaar hoor, bijna hetzelfde verhaal als Zombiequeen. Gestart in nov 2014 en 1 sept had ik mijn positieve test na IVF. Ik vond het zwaar frustrerend worden en wilde alleen al daarom nov 2015 naar de huisarts. Daar bleek het zaad ook van zodanige kwaliteit dat we niet nog een jaar zelf hoefden te proberen.

Toch hebben we niet enorm veel haast gemaakt met de medische molen, ik vond het nl. best een pittig idee. Daarom gewoon nog een reis gepland die we graag wilden maken voor het traject en dus niet gelijk de eerste mogelijkheid gestart. Na een jaar naar de huisarts, en dan zie je wel weer verder zou ik zeggen

Succes! Hoop dat het gouden ei deze maand voorbij komt Bedankt! Hahaha ja ik hoop ook op dat gouden ei!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat de huisarts het wel kon checken bij de man. Dit onderzoek wordt door een computer gedaan en daardoor goedkoper. In een zkh wordt het door een menselijk oog gedaan in een laboratorium, dus duurder maar wel secuurder. De gyn gaf ons de keuze maar gaf wel aan dat via zkh wel meer zekerheid zou geven.

Ik zou gewoon naar de ha gaan volg jr en vragen om doorverwijzing en dan kijkt de gyn wat hij/zij nodig acht aan onderzoeken. Je kan bij je ha aangeven als het dan nog speelt dat je "rommelende" cyclus ook beetje onzeker maakt.

Bij ons begon het met mij, ik had tussentijds bloedverlies. Bleek een cyste, niet zo schokkend maar wilde ze wel in de gaten houden. Toen we terugkwamen voor controle zaten we op het jaar en gaf de gyn zelf aan dat ze liefst mijn man ook onderzoekt. Uiteindelijk bleek daar het probleem te zitten, dus ik ben toch wel blij dat we niet nóg een langere tijd zelf hebben aangeklooid.

Overigens was het voor mijn man echt een ding om te laten onderzoeken en traject in te gaan. Maar toen we eenmaal ermee bezig waren vond hij het best te doen!
Bij ons heeft de huisarts het formulier voor een semenanalyse meegegeven, man heeft het in het ziekenhuis laten doen, en uitslag werd gemaild naar de huisarts. Dan zit je niet direct bij de gyn maar wordt het wel behoorlijk onderzocht.
Bedankt allemaal! Voel mij alweer een stuk beter dan vanmorgen en heb eigenlijk wel weer zin in de volgende ronde ik ga eens op dit forum rondkijken bij welk "zwanger worden" topic ik mij het beste aan kan sluiten, lijkt mij wel gezellig
quote:Wilmamaworden schreef op 31 oktober 2016 @ 17:17:

Bedankt allemaal! Voel mij alweer een stuk beter dan vanmorgen en heb eigenlijk wel weer zin in de volgende ronde ik ga eens op dit forum rondkijken bij welk "zwanger worden" topic ik mij het beste aan kan sluiten, lijkt mij wel gezellig

Goed plan!

Ik zou alleen een andere nick nemen. Je bent niet je probleem, je hebt een probleem.

In tijden dat ik het heel moeilijk had, hielp het heel erg om mezelf nog te zien in al die andere gedaantes die ik had. Als vrouw, als dochter, als zus, als schoonzus, als werknemer, als vriendin, als danseres (amateur) als buurvrouw etc.

Succes!
quote:sssssst schreef op 31 oktober 2016 @ 17:32:

[...]

In tijden dat ik het heel moeilijk had, hielp het heel erg om mezelf nog te zien in al die andere gedaantes die ik had. Als vrouw, als dochter, als zus, als schoonzus, als werknemer, als vriendin, als danseres (amateur) als buurvrouw etc.

Succes!Dat vind ik erg mooi gezegd.. wauw thanks. Sorry offtopic
Mooi gezegd inderdaad! Hoe kan ik mijn naam veranderen?
quote:Wilmamaworden schreef op 31 oktober 2016 @ 17:51:

Mooi gezegd inderdaad! Hoe kan ik mijn naam veranderen?Dat kan niet. Je kunt dit account laten anonimiseren in het moderatortopiv en dan met een ander mailadres een nieuw account maken.
Hoi,

Hier ook sinds eind januari gestopt met de pil omdat ik een kinderwens heb..

Ik heb zelf een extreem onregelmatige cyclus die varieert van 20 tot 94 dagen... ben ondertussen ook al een miskraam verder maar ook ik zit hier nog steeds met lege handen.

Ik snap hoe frustrerend het is voor je dat het langer duurt

Hopelijk mag het snel eens 'raak' zijn.

Succes
Oke dan kies ik er voor om toch deze naam te houden want ik heb geen ander email adres!

Jezus heftig Eefje een miskraam, dan zal het voor jou extra eng zijn wanneer het weer gelukt is! Bij hoeveel weken heb je een miskraam gehad? Schrijf jij mee in een zwanger worden topic?
quote:Wilmamaworden schreef op 31 oktober 2016 @ 18:33:

Oke dan kies ik er voor om toch deze naam te houden want ik heb geen ander email adres!

Jezus heftig Eefje een miskraam, dan zal het voor jou extra eng zijn wanneer het weer gelukt is! Bij hoeveel weken heb je een miskraam gehad? Schrijf jij mee in een zwanger worden topic?Je hebt sites waar je voor tien minuten of een half uur en adres kunt maken, maak je snel en account aan en dan vervalt je adres. Reuze handig! Je hebt adres nooit meer nodig voor Viva.
quote:Wilmamaworden schreef op 31 oktober 2016 @ 18:33:

Jezus heftig Eefje een miskraam, dan zal het voor jou extra eng zijn wanneer het weer gelukt is! Bij hoeveel weken heb je een miskraam gehad? Schrijf jij mee in een zwanger worden topic?Ik was gelukkig nog 'maar' 7 weken toen ik een miskraam kreeg.. was afgelopen juni. Als ik terug zwanger zal zijn zal het idd extra spannend worden... Ik schrijf momenteel mee in twee topics : een zwanger worden na miskraam topic en een 'gewoon' zwanger worden topic...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven