Doorslapen?

31-10-2016 14:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik zwanger kwam ik altijd slecht in slaap en nam ik 5mg melatoine. Maar dat wordt sterk afgeraden als je zwanger bent.

Het probleem is nu meer het doorslapen dan het inslapen. Ik ben doordat ik zwanger ben sneller moe en ik ik heb hierdoor een ritme dus het inslapen lukt nu wel. Maar dat wakker worden begint echt vervelend te worden. Ik ben vanacht om 2.30 wakker geworden en daarna heb ik niet meer kunnen slapen.

Ik word ook vaak wakker omdat ik naar de wc moet. Maar ik denk niet dat ik daar iets tegen kan doen.

Heeft iemand ervaring met homeopatische slaapmiddelen? Of thee oid? Wat ik wel kan nemen.
Aan je verloskundige / arts vragen om advies..?
Verloskundige zei dat ik niets kon nemen.
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook slaapproblemen gehad. Ik sliep echter helemaal niet. Was de wanhoop nabij en heb acupunctuur geprobeerd. Was erg sceptisch want geloof nooit zo in dat soort dingen maar na 3 behandelingen sliep ik weer!! Echt zo'n verademing was dat!
Heb trouwens zelfs temazepam geslikt een paar keer maar zelfs dat hielp niks bij mij. Ook een nachtje in het ziekenhuis geslapen. Dat hielp enigszins omdat ik zwaar gedrogeerd was .

Maar na de acupunctuur sliep ik wel weer gewoon. Mss toeval maar je kan het proberen! Bij mij werd het ook nog vergoed door m'n verzekering.
Heel herkenbaar. Ik denk niet dat er iets is dat je ksn nemen. Zoveel zwangeren hebben er last van, dan wist de verloskundige het wel.

Tip 1: accepteren. Doe rustige dingen waarbij je toch in slaap kunt vallen. Lees een boek of luister podcasts. Ik las vaak op mn ereader omdat dan het licht niet aan hoefde.

Tip 2: doe ontspanningsoefeningen. Bijvoorbeeld via de vgz mindfulness-app (gratis). Vooral de lange bodyscan deed mij vaak in slaap vallen voordat ik maar voorbij de benen was.
quote:odsm288 schreef op 31 oktober 2016 @ 15:03:

Heb trouwens zelfs temazepam geslikt een paar keer maar zelfs dat hielp niks bij mij. .Temazepam mag alleen na een bepaald aantal weken toch? Als noodoplossing?
quote:Dropdrop schreef op 31 oktober 2016 @ 15:06:

[...]

Temazepam mag alleen na een bepaald aantal weken toch? Als noodoplossing?Klopt, maar dat is een inslapertje, ik werd gewoon weer wakker na een paar uur.
Hoe lang ben je zwanger? Ik heb dit ook gehad in maand 3 en 4, nooit later dan tot 4:30 geslapen. Was plots gewoon weer voorbij...
@x__laura: ik hoop dat het bij mij ook ineens verdwijnt:) Ik ben nu 14/15 weken zwanger.

@dropdrop: thnx voor de tip. Ik denk dat er idd niets anders op zit dan het accepteren als ik het zo lees.

#acupunctuur: Vind ik echt te eng. Ik vind bloedprikken al niks. Laat staan dat er 25 naalden in me steken.

#Temazepam:Temazepam vind ik te ver gaan voor nu. Het is nog niet dusdanig dat ik dat als een optie zie. Ik heb 15+ jaar geleden voor inslapen diazepam voorgeschreven gekregen en dat vond ik echt heel erg heftig. Ik werd er niet moe van maar ik kon me niet echt meer bewegen waardoor ik niets anders kon doen dan slapen. Ik vermoed dat temazepam ook een beetje zo werkt..
Ik mocht van de verloskundige homeopatische nachtrust tabletjes slikken. Zijn van dr Vogel dacht ik...
Ik heb juist na mijn zwangerschap slaapproblemen gekregen (toen de baby lekker doorsliep, lag ik ineens nachten wakker). Als alleenstaande met een baby in huis was slaapmedicatie voor mij ook geen optie. Ik heb uiteindelijk slaapoefentherapie gevolgd. Ik sliep 3 behandelingen al stukken beter, en het werd nog vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering ook.
quote:Dropdrop schreef op 31 oktober 2016 @ 15:06:

[...]

Temazepam mag alleen na een bepaald aantal weken toch? Als noodoplossing?Klopt, ik was al ruim 32 weken. En het was echt een noodoplossing, omdat ik wanhopig was.
Ik ging pas bij week of 16 goed slapen tijdens zwangerschap. Dus houdt hoop :-).
Vervelend! Een vriendin van mij had het laatst over hypnose slaapfilmpjes op YouTube

Klinkt apart, maar zij zweert erbij. Ze kijkt een filmpje op haar telefoon en valt daarna als een blok in slaap.

Geen idee hoe het heet maar als je het in het Engels op YouTube zoekt kun je het vast vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven