Het Stamcafé XXIV

18-10-2016 23:27 3006 berichten
Joehoe, deel 24 alweer!

We zitten gezellig in Transsylvanië vanwege de halloween.

Welkom!

Yas, LV, Star en Leo

Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal LV.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:Philae schreef op 31 oktober 2016 @ 19:11:

LV wij hebben ook een kapot apparaat en natuurlijk gebeurt dat net als de beheerder op vakantie is. Die arme man moest vanaf het zwembad een Skype gesprek voeren met de vervanger om te helpen bij het oplossen Leuk voor die vervanger ook. Iedereen aan zijn kop zeiken en hij maar zweten, en dan moet ie gaan Skypen met iemand die lekker chill aan het zwembad ligt .
quote:hatsetats schreef op 31 oktober 2016 @ 19:15:

Hallooooootjes!Hello
Ik was vrij vandaag, man niet en ik moest mijn voet wat rust gunnen. Dus keek ik tv. Het proces Wilders. Geen goed plan om o.a. de registraties van de verkiezingsbijeenkomsten te bekijken. Ik ben het niet eens met het gedachtengoed. Die info haal ik uit partijprogramma's e.d. Maar om dan letterlijk te horen en zien hoe die interactie tijdens de partij-bijeenkomsten gaat! Zo erg had ik het me niet bedacht.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Wat een belevenissen weer, LV!

voor jou, Angie. Dreum van slag door het tijdverzetten? Of gewoon niet zo lekker?

En beterschap, Phae! Wat moet je leren?

Hier zojuist op de bank geploft na een fijne werkdag. Ik doe vanavond he-le-maal niks meer
Ik weet niet wat hij had, toch iets gegeten waar melk in zat maar wat weet ik echt niet.

Lekker Nienke, pootjes omhoog en niks meer.

Ik hoop dat ik mijn ogen open kan houden tijdens twd.
Oeh, dat is sneu, Angie! Vervelend dat hij daar zo door van slag is.
Omdat ik zo vroeg opsta ga ik ook vroeg naar bed. En mijn lichaam is er heilig van overtuigd dat het echt echt echt bedtijd is. Ga toch maar even proberen wakker te blijven, anders sta ik morgen om half 4 naast mijn bed.
quote:MissMillicent schreef op 31 oktober 2016 @ 20:12:

Omdat ik zo vroeg opsta ga ik ook vroeg naar bed. En mijn lichaam is er heilig van overtuigd dat het echt echt echt bedtijd is. Ga toch maar even proberen wakker te blijven, anders sta ik morgen om half 4 naast mijn bed.

WAKKER BLIJVEN MISSMILLICENT!

Gaat het beter met je enkel Blond?

Fijn Ssssttt, sterkte met de laatste loodjes!

Beterschap Phae
The owls are not what they seem

Omdat ik zo vroeg opsta ga ik ook vroeg naar bed. En mijn lichaam is er heilig van overtuigd dat het echt echt echt bedtijd is. Ga toch maar even proberen wakker te blijven, anders sta ik morgen om half 4 naast mijn bed. Grappig. Ik moet juist morgen om half vier naast mijn bed staan, en ik heb nog geen ruk zin om te gaan slapen. Terwijl het toch echt echt echt het verstandigst zou zijn.

Omdat ik zo vroeg opsta ga ik ook vroeg naar bed. En mijn lichaam is er heilig van overtuigd dat het echt echt echt bedtijd is. Ga toch maar even proberen wakker te blijven, anders sta ik morgen om half 4 naast mijn bed. Dat. Ik was gister ook al om 6 uur wakker, vandaag en morgen weer. Nu compleet äf.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Nou, ik ben weer helemaal klaarwakker!

Wilde net een bakje yoghurt nemen en daar wat noten doorgooien. Ik heb verschillende (luchtdichte) potten op het aanrecht staan met verschillende noten in elk. Zag ik opeens allemaal wormpjes op het aanrecht. Zaten er allemaal van die gore kleine wormpjes in mijn hazelnoten!

Geen idee hoe ze daar komen maar bah wat smerig is dat. Meteen alle potten gecontroleerd, maar het was de enige pot waar ze inzaten.

Dus van de week maar even al mijn etenswaar controleren.

Oh, wat smerig is dat zeg.

Zouden die beestjes al tussen de noten gezeten kunnen hebben toen ik ze kocht? Of iemand een idee hoe ze er anders inkomen? En hoe vermijd ik die vieze beestjes in het vervolg?

Heb nu de potten gevuld met heet water en soda, zodat er ook niets meer inblijft wat weer kan gaan poppen.
Nu heb ik overal jeuk.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hazelnootboorder
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Had je al een hap genomen? Goed voor de eiwitten
Bleh Millie! Met dadels heb ik dat gehad, allemaal wormen in de pot Wakker word je er wel van, zo smerig! Heb je eerder de pot hazelnoten open gehad? Bij mij bleken de dadels de boosdoeners en was de rest niet aangetast.

Doet me wel denken aan mijn kruiden/groenten op het balkon. In de zomer staan hier de balkondeuren open (alle kamers, behalve badkamer grenzen aan balkon) en lopen we via het balkon van de ene naar de ander kamer. Man had 's nachts een broodje kaas gemaakt, liep richting bed en plukte onderweg nog wat van de eigen gekweekte rucola. De volgende ochtend gaf ik de plantjes water en zag dat de hele rucola onder de luis zat. Man lust geen rucola meer.
Hats, dat zou hem best eens kunnen zijn. Of het zijn larven van fruitvliegjes, dat kan ook, want ik heb nog steeds fruitvliegjes in huis en ik kon maar niet ontdekken waar die vandaag kwamen.

Phae, ik denk van de week wel. Maar daar heb ik gelukkig niets van gemerkt!
quote:Oudblond schreef op 31 oktober 2016 @ 20:47:

Bleh Millie! Met dadels heb ik dat gehad, allemaal wormen in de pot Wakker word je er wel van, zo smerig! Heb je eerder de pot hazelnoten open gehad? Bij mij bleken de dadels de boosdoeners en was de rest niet aangetast.

Doe me wel denken aan mijn kruiden/groenten op het balkon. In de zomer staan hier de balkondeuren open (alle kamers, behalve badkamer grenzen aan balkon) en lopen we via het balkon van de ene naar de ander kamer. Man had 's nachts een broodje kaas gemaakt, liep richting bed en plukte onderweg nog wat van de eigen gekweekte rucola. De volgende ochtend gaf ik de plantjes water en zag dat de hele rucola onder de luis zat. Man lust geen rucola meer.

Haha, ja dat heb je met rucola, daar heb ik ook altijd luizen in.

Ga van de week de boel maar eens goed inspecteren en waar nodig dingen weggooien. Al vermoed ik dat het beperkt is gebleven, want in de potten die ernaast staan zat niets. Dan zal er in de bloem die aan de andere kan van de keuken in een kast staat ook wel niets zitten.
In bloem heb ik wel vaker 'diertjes' gevonden Bleef gelukkig altijd beperkt tot die 'bloem-pot'. Ik vind het nog altijd een uitvinding dat we hier alles in weckpotten hebben: suiker, bloem, rijst, koffie e.d. Handig, maakt huishouden leuker en afgesloten per product. En het stapelt nog 'zuinig' qua plaats ook.
Ja, in bloem heb ik het lang geleden toen ik op kamers zat ook wel eens gehad. Ik heb mijn noten ook in afgesloten potten, met zo'n plastic ring eromheen. Nou ja, ik ga er maar van uit dat het alleen de noten waren. Als ik nu ook geluk van die fruitvliegjes af ben weet ik wat het was.

En intussen is het 9 uur en ga ik zo lekker slapen.

Fijne avond allemaal.
Baking soda strooien helpt echt tegen fruitvliegjes.

Slaapwel Millie! Man berichtte dat hij over en uurtje zal/kan thuis zijn. En dan morgen vroeg weer aan de slag maar daarna tijd voor elkaar. Heerlijk!!
Nou dat was saai/stil op het werk zeg. Nu eerst even douchen en dan the walking dead!
quote:dolfje schreef op 31 oktober 2016 @ 21:04:

Nou dat was saai/stil op het werk zeg. Nu eerst even douchen en dan the walking dead!*En even kijken naar de ingepakte koffers en voorpret hebben*
Ja dat ook daarom drinken we nu een bokbiertje
quote:MissMillicent schreef op 31 oktober 2016 @ 20:47:

Hats, dat zou hem best eens kunnen zijn. Of het zijn larven van fruitvliegjes, dat kan ook, want ik heb nog steeds fruitvliegjes in huis en ik kon maar niet ontdekken waar die vandaag kwamen.

Phae, ik denk van de week wel. Maar daar heb ik gelukkig niets van gemerkt!Tip voor het vangen van fruitvliegjes: een ondiep schaaltje met azijn en afwasmiddel neerzetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven