KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Oooh shit Biebke! Wat balen.

Hoe voel je je erbij?

Waarom nog 5 te gaan eigenlijk?
@biebkebranbant: Balen zeg, en idd op naar de volgende ronde!

@rosings: Zij vertelde mij dat de C -map een map is met donoren uit hun donorbank(dus Nederlanders) maar die van buitenlandse komaf zijn en hierdoor bijna nauwelijks uitgekozen worden.

@ sensotouch: ik had in augustus mijn gesprek maar ik denk dat ik ervoor ga kiezen om het via Cryos te gaan proberen alvast omdat als ik nog 1,5 jaar moet wachten ik bijna 36,5 jaar ben en dan moet ik nog zwanger zien te worden...

@jessy: welkom terug! ik hoop dat je er goed met iemand kan over praten, je kan hier igg je hart luchten mocht je daar behoefte aan hebben.

@hope1980: wel fijn zo'n voorlichting! weet je toevallig ook de naam van het onderzoek wat je noemde?
@biebkebranbant: Balen zeg, en idd op naar de volgende ronde!

@rosings: Zij vertelde mij dat de C -map een map is met donoren uit hun donorbank(dus Nederlanders) maar die van buitenlandse komaf zijn en hierdoor bijna nauwelijks uitgekozen worden.

@ sensotouch: ik had in augustus mijn gesprek maar ik denk dat ik ervoor ga kiezen om het via Cryos te gaan proberen alvast omdat als ik nog 1,5 jaar moet wachten ik bijna 36,5 jaar ben en dan moet ik nog zwanger zien te worden...

@jessy: welkom terug! ik hoop dat je er goed met iemand kan over praten, je kan hier igg je hart luchten mocht je daar behoefte aan hebben.

@hope1980: wel fijn zo'n voorlichting! weet je toevallig ook de naam van het onderzoek wat je noemde?
@Stjerna omdat ik zes rietjes zaad heb ingekocht voor dus zes pogingen.

Eerste drie IUI en bij geen resultaat ICSI.

Als het lukt binnen die zes pogingen ben ik al intens gelukkig!
Geen trouwe meeschrijver meer, maar kan vertellen dat ik na de tweede iui poging, twee streepjes op de zwangerschapstest had! Zwanger van mijn tweede kindje voelt nog heel onwerkelijk
@becauseimhappy..

Wauw, wat waanzinnig leuk nieuws! Gefeliciteerd!!

@biebke..

Wat balen zeg! Bizar hoe je lichaam je voor de gek kan houden hè.. helaas heel herkenbaar dat je lichaam dubbele signalen kan afgeven.

@abrikozenpitje..

Nee, ik weet niet hoe het onderzoek heet of door wie het is uitgevoerd. Ik was zelf ook al van plan om navraag te gaan doen omdat ik het zelf graag zou willen lezen! Als ik meer weet, hoor je het wel van me
@becauseimhappy wat geweldig zeg gefeliciteerd!

Ik blijf maar misselijk, overgeven en gespannen borsten houden. Menstruatie zet ook niet door.

Ik word langzaam gek geloof ik en dit is pas poging 1 pfff haha
Gefeliciteerd @becauseiamhappy! Wat een goed nieuws. En leuk hoor, 2 kindjes als single-moeder!

Biebke, wanneer was de dag dat je ongesteld moest worden? Wellicht nog een test doen morgenochtend?
Test niet meer nodig ik loop compleet leeg momenteel. Raar lichaam.

Maar goed duidelijk nu en op naar de volgende ronde.
Aaah Biebke, balen! Maar idd dan gaan we samen op naar de volgende ronde. Zwanger worden is een les in geduld
Jessy, wat verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt. Ik wens je veel sterkte met het verwerken van je verlies. Ik hoop dat je genoeg tijd voor jezelf kan inplannen om te rouwen, naast je werk. Ik heb geleerd dat dit er belangrijk is, misschien is het voor jou ook zo.

Ik begrijp goed je wens om door te gaan. Het zal nu waarschijnlijk minder ontspannen en onbezonnen zijn, door wat je hebt meegemaakt. Hoop dat je er met mensen over kan praten. Heel veel sterkte, succes en geluk!
Ik ben een weekje afwezig geweest hier i.v.m. Een weekendje weg en drukte op het werk. Tijdens het weekendje weg heb ik het er uitgebreid met mijn beste vrienden over gehad. Ze staan er helemaal niet raar van te kijken dat ik deze keus heb grmaakt. Ze zouden het juist raar vinden als ik geen kinderen zou krijgen (met man of alleenstaand). Nu het alemaal wat dichterbij komt beginnen er wel twijfels te komen wil en kan ik dit echt wel alleen..? Ik denk dat deze twijfels heel natuurlijk zijn.

Balen Biebke! Wat kan het lichaam je toch voor de gek houden zeg. Hopelijk de volgende ronde meer geluk.

Wauw becauseimhappy wat super! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
@becauseiamhappy mag ik jou vanavond (zodra ik de tijd vind) een berichtje sturen?
Tuurlijk Wannabe! Ben vanavond niet thuis, dus reageer morgen.

Biebke wat jammer dat deze poging niet gelukt is....
@becauseiamhappy, thanks! Ik heb je een bericht gestuurd. Is geen haast mee hoor ;)
@ Wannabe, niks ontvangen...
Als het goed is, Is het nu wel verstuurd.
hallo, ook ik heb de keuze gemaakt om alleenstaande moeder te worden, 27 December heb ik mijn intake bij geertjen, zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met deze kliniek?
Ha Superbam,

Ik ben afgelopen januari begonnen bij Nij Geertgen en kan er alleen maar positief over zijn. Erg vriendelijke verpleegk en artsen die je alle tijd geven om vragen te stellen en het helemaal aan jou over laten wanneer je wilt beginnen. Ik heb volgende week de uitgangsecho om naar aanleiding daarvan deze maand voor de eerste keer te gaan insemineren. Als ik had gewild had dit ook al in augustus gekund dus er is eigenlijk ook erg weinig wachttijd!
Welkom Superbam! Wat fijn dat je de stap hebt gezet. Hoe voelt het?

Rosings, hoe gaat het met jou? Nog even wachten of niet?
Ik ben ongesteld geworden. Zucht. Jammer.
Ooh jammer @roosings
Rosings. Dat spijt me heel erg voor je!
Balen Rosings!

Hopelijk de volgende ronde meer geluk.

Ik mag vrijdag alweer de uitgangs echo bij Geertgen voor de tweede ronde.

Gaat snel ineens...
Biebke, fijn dat het weer zover is en dat het snel voelt. Ik ben ook aan de tweede ronde begonnen. Vond het best lang duren voor het weer zover was.

Moet je per inseminatie 3 x naar de kliniek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven