Helpen van een pechvogel
dinsdag 1 november 2016 om 16:56
Hi iedereen,
Mijn beste vriendin blijft gewoon van de ene pech in de andere sukkelen sinds meerdere jaren. Meestal zijn het zaken waar ze zelfs helemaal niets aan kan doen.
Ik bewonder dat ze in het verleden ondanks al haar pech elke keer weer opgestaan is, maar ben nu bang dat haar emmertje helemaal leeg is .
Ik probeer haar te steunen zoveel ik kan, ik heb ook aangegeven dat ik wou dat ik voor haar iets kon doen maar dat ik niet goed weet wat en dat als er iets is wat ik voor haar kan doen dat ze het mij vooral moeten laten weten.
Mijn leven loopt op rozen. Het lijkt me een beetje oneerlijk. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe iemand zoveel pech in zijn leven kan hebben.
Wat kan ik nu het beste doen naast er voor haar zijn om haar te helpen ?
Enige tips ? Is haar gedachten proberen verzetten door een uitje te plannen een goed idee, of voor haar koken ?
Mijn beste vriendin blijft gewoon van de ene pech in de andere sukkelen sinds meerdere jaren. Meestal zijn het zaken waar ze zelfs helemaal niets aan kan doen.
Ik bewonder dat ze in het verleden ondanks al haar pech elke keer weer opgestaan is, maar ben nu bang dat haar emmertje helemaal leeg is .
Ik probeer haar te steunen zoveel ik kan, ik heb ook aangegeven dat ik wou dat ik voor haar iets kon doen maar dat ik niet goed weet wat en dat als er iets is wat ik voor haar kan doen dat ze het mij vooral moeten laten weten.
Mijn leven loopt op rozen. Het lijkt me een beetje oneerlijk. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe iemand zoveel pech in zijn leven kan hebben.
Wat kan ik nu het beste doen naast er voor haar zijn om haar te helpen ?
Enige tips ? Is haar gedachten proberen verzetten door een uitje te plannen een goed idee, of voor haar koken ?
anoniem_224985 wijzigde dit bericht op 01-11-2016 17:47
Reden: Privacy
Reden: Privacy
% gewijzigd
dinsdag 1 november 2016 om 17:05
Zou juist niet voor een fiets gaan aangezien ze die alleen gebruikte omdat haar auto bij de garage stond. Dan kun je beter haar garagerekening betalen zodat ze haar vervoer weer terug heeft.
Maar buiten dat zou ik eerder iets leuks met haar samen doen ipv gaten dichten. Dan blijft die negatieve vibe hangen.
Maar buiten dat zou ik eerder iets leuks met haar samen doen ipv gaten dichten. Dan blijft die negatieve vibe hangen.
dinsdag 1 november 2016 om 17:09
dinsdag 1 november 2016 om 17:13
quote:apiejapie schreef op 01 november 2016 @ 17:09:
[...]
Lijkt me niet zo leuk als je geen geld hebt. Lijkt me alleen frustrerend als je dan iets leuks ziet en het niet kan kopen.
Hangt ervan af hoe hard je datgene nodig hebt.
Ik doe het zelf wel vaker in mijn ééntje. Als tijdverdrijf bijvoorbeeld omdat ik nog een uur op iemand moet wachten ofzo.
Gewoon kijken naar leuke kleding, effe de Blokker in voor inspiratie, wat rondkijken in winkels met hebbedingetjes ... maar als ik niks nodig heb blijft het bij kijken.
Of dat je bijvoorbeeld weet wat dingen kosten en hoe lang je er voor moet sparen voor je het koopt.
[...]
Lijkt me niet zo leuk als je geen geld hebt. Lijkt me alleen frustrerend als je dan iets leuks ziet en het niet kan kopen.
Hangt ervan af hoe hard je datgene nodig hebt.
Ik doe het zelf wel vaker in mijn ééntje. Als tijdverdrijf bijvoorbeeld omdat ik nog een uur op iemand moet wachten ofzo.
Gewoon kijken naar leuke kleding, effe de Blokker in voor inspiratie, wat rondkijken in winkels met hebbedingetjes ... maar als ik niks nodig heb blijft het bij kijken.
Of dat je bijvoorbeeld weet wat dingen kosten en hoe lang je er voor moet sparen voor je het koopt.
dinsdag 1 november 2016 om 17:14
Ik zou haar trakteren op een fijne saunadag/uitgebreide lunch, fijn een dagje samen om haar te verwennen en even niet aan de zorgen te denken. Als dat nu gaat met haar rug. Lief dat je je zo om haar bekommert! Is echt niet leuk als er zo'n periode zoveel tegenzit, heel fijn als er dan mensen voor je zijn.
dinsdag 1 november 2016 om 17:23
Is dat allemaal pech? Ik geloof niet zo in allemaal pech achter elkaar. Je kunt soms pech hebben, een fiets die gejat is is pech, failliet door vader zit vast een verhaal achter, geen relatie is geen pech en tandartskosten zijn ook gewoon normaal. Een kitten nemen als je geldzorgen hebt niet heel slim, enz, enz. Net zoals jouw leven niet vanzelf op rolletjes loopt, daar moet je flink wat voor doen, is zij ook geen slachtoffer van de omstandigheden.
dinsdag 1 november 2016 om 17:24
Voor nu in huis haar helpen met schoonmaken/koken/huishouden e.d? Zo lang ze met haar rug zit? En daarnaast is ze denk ik erg geholpen met een nieuwe fiets, die hoeven niet duur te zijn. Mijn fietsen worden regelmatig gejat ( ) en haal dan bij een fietsenwinkel een 2ehandsje, tussen de 50 en 70 euro. Of inderdaad de reparatiekosten van de auto, als dat te overzien is..?