Fusie gezin komt niet van de grond

29-12-2008 17:14 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Graag zou ik een advies willen hebben over hoe we verder moeten met ons samengesteld gezin.

Na mijn scheiding ben ik een nieuwe vriendin tegengekomen. De relatie met mijn vriendin is goed.

Maar, nu we samenwonen krijgen we ook te maken met de integratie tussen mij en haar kinderen, haar en mijn kinderen en de kinderen onderling. En dat gaat niet goed.

De relatie tussen mij en haar kinderen loopt redelijk goed. Ze wonen bij ons en ik zie ze dus regelmatig. Na een goede start en een korte dip gaat het nu best goed. Ik doe dingen met haar kids, de kids accepteren mij en spreken met mij over dingen.

Maar omgekeerd loopt het voor geen meter. Mijn vriendin sluit zich op in de slaapkamer wanneer mijn kinderen er zijn, alle kinderen zien op tegen het weekend dat we er met z'n allen zijn. Er wordt weinig samen gedaan en er is een situatie van wij tegen zij.

Wie heeft er ervaring met zo'n fusie gezin? En hoe ga je om met dit soort problemen?

Of verwacht ik teveel in te weinig tijd?

Stephano.
Ik vind het wel een beetje raar dat je vriendin zich opsluit als jouw kinderen er zijn. Ik neem aan dat ze een volwassen vrouw is en jezelf opsluiten komt een beetje kinderachtig over.
Stressed is just desserts spelled backwards
Waarom sluit je vriendin zich op als jouw kinderen er zijn?

Hoe gaat het tussen de kinderen onderling?
Ik vind het van de gekke dat je vriendin zich in haar kamer opsluit als jouw kids er zijn. Kom op hé, zij is de volwassene, zíj moet ook stappen zetten.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Sarah, als mama zich al opsluit in de kamer dan kan ik me wel indenken hoe haar kids reageren. Die zijn solidair mjet hun moeder, zo werkt dat.
welke boodschap denk je dat zij uitzend aan jouw kinderen als ze zich opsluit? Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk respectloos. Jij doet toch ook je best een goede band met haar kinderen te krijgen.
Als je het haar vraagt naar de reden???

Jullie zijn toch geen kinderen meer??
Heeft jouw vriendin jouw kinderen nooit ontmoet voor jullie gingen samenwonen dan..

En hoe ging dat...

Ik vind het ook erg kinderachtig dat ze zich opsluit als de kinderen er zijn,kom op zeg hoe oud is ze.. sorry mijn vraagteken doet het niet
Tsja, zelfde reactie. Waarom sluit jou vriendin zichzelf op als jouw kinderen er zijn? En waar zijn haar kinderen dan?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hoe voelen jouw kinderen zich hieronder, want ik kan me voorstellen dat zij ook wellicht jaloers zijn dat papa doordeweeks leuke dingen doet met de stiefkinderen, maar dat er een rotsfeer is als zij er zijn want stiefmoeder en stiefkinderen doen onaardig.
Ik vind het opsluiten in de kamer verschrikkelijk. Had ook zo'n ex en het is niet goedgekomen. Dus daar begint het al als je dit gezin wilt integreren.

Verder: zoveel mogelijk samen bespreken wat je belangrijk vindt als regels en wat door de vingers gezien kan worden. Zodat jullie een duidelijke basis kunnen geven aan het gezin.

Hebben jouw kinderen moeite met de gezinsregels die er nu eenmaal zijn omdat jullie samen met haar kinderen een gezin vormen?

Wat wil je samen doen? Kun je met concrete voorstellen komen zowel tegen de kinderen als tegen je vriendin?

Hoe is die wij/zij situatie kunnen onstaan en hoe uit die zich afgezien van het afsluiten van je vriendin?
Hoe langer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. Hoe kán je vriendin zo doen? Heeft ze dan niet door dat ze jouw kids het gevoel geeft dat niet welkom zijn en wat dat voor impact heeft?
Wat raar. Ik kan me goed indenken dat jouw kinderen haar niet mogen.

Wat een onvolwassen wegkijkgedrag zeg.

Ik zou het als ik jou was ook écht niet pikken van je vriendin.
quote:Poezewoes schreef op 29 december 2008 @ 17:20:

Tsja, zelfde reactie. Waarom sluit jou vriendin zichzelf op als jouw kinderen er zijn? En waar zijn haar kinderen dan?Ja, dat vraag ik me ook af.
Hoe oud zijn jullie kinderen trouwens?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Eerlijk gezegd snap ik het van jou ook niet Stephano. Het zijn jouw kids, jij moet voor hen opkomen. Je moet het niet als één of andere Jan Lul pikken dat je vriendin zich zo gedraagt tegen jouw kids.

Je kids hebben er recht op dat jij hen een veilig huis biedt en zo te lezen doe je dat nu niet.
bedoel je echt opsluiten? Of gewoon " bengt meer tijd dan normaal door op de slaapkamer" .

Het zal een behoorlijke drukte zijn in jullie huis met de beide gezinnen. Ik kan me best voorstellen dat je dan af en toe even moet opladen / je even wil afzonderen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Eerst het slechte nieuws: de meeste samengestelde gezinnen redden het niet en het duurt gemiddeld vier jaar voordat een samengesteld gezin volledig is uitgekristalliseerd. In die vier jaar is er natuurlijk niet alleen maar sprake van drama en gedoe. Wel zul je regelmatig voor problemen komen te staan die andere gezinnen niet meemaken.

Dat betekent dus dat het samenbrengen van twee gezinnen niet vanzelf gaat. Als ouders zul je veel moeten overleggen met elkaar en veel moeten bespreken met de kinderen. Daarnaast zul je doelgericht moeten zijn en geduld moeten opbrengen.

Vooralsnog ontbreekt het aan informatie om iets zinnigs te zeggen over jullie specifieke situatie. Wat bedoel je bijvoorbeeld met wij tegen zij? Wie is wij en wie is zij? Waarom trekt jouw partner zich terug? Is dat om jouw kinderen een avond alleen met hun vader te gunnen? Heeft ze behoefte aan rust voor zichzelf? Bespreken jullie dit met elkaar?
Lola, dat doet ze dan maar lekker als die kids er niet zijn.
Ja maar dat opladen kan ze beter in haar eigen tijd doen, de kinderen van Stephano moeten zich toch ook thuis voelen? Mooie boel zeg dat alleen leuk gedaan kan worden als haar kinderen er zijn.

maar zo werkt het natuurlijk niet
Helemaal eens met HPL, idioot gedrag om zich op te sluiten. Trouwens als je kinderen hebt die nog de thuiswoonleeftijd hebben dan moet je eerst kijken of het allemaal samen wel een beetje klikt voordat je de stap zet om samen te gaan wonen. Kan me helemaal voorstellen dat jouw kinderen helemaal geen zin hebben om naar hun vader te gaan die met een vrouw samenwoont die zo belachelijk doet.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 29 december 2008 @ 17:33:

Lola, dat doet ze dan maar lekker als die kids er niet zijn.

Dus als zijn kids er het hele weekend zijn, kan ze niet even een uurtje een boekje lezen? Er is een verschil tussen je open opstellen en 24/7 beschikbaar zijn. Het kan zijn dat TO het gedrag van zijn vriendin teveel wil sturen naar hoe hij denkt dat het goed is. Terwijl er meerdere manieren zijn om met dit soort situaties om te gaan.

Eigenlijk zie ik in de post van TO nog helemaal niet veel reden om een van de twee tot de " foute" te verklaren.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Stephano schreef op 29 december 2008 @ 17:14:

Mijn vriendin sluit zich op in de slaapkamer wanneer mijn kinderen er zijn, alle kinderen zien op tegen het weekend dat we er met z'n allen zijn. Er wordt weinig samen gedaan en er is een situatie van wij tegen zij.

Jullie zitten de tijd uit, zeg maar......

Waarom ga jij ieg niet lekker met jouw koters de hort op. 's Zomers weekendjes kamperen, 's winters.... is de camping dicht en ik kan zo snel niets anders verzinnen. Maar het lijkt me dat jullie quality time in elk geval niet moet lijden onder de situatie, daarvoor is jullie tijd te kostbaar.
Laten we er eerst eens achter komen waarom die vriendin dat doet. TO, kun je daarop reageren? Want hoe idioot we het allemaal ook vinden, er zal vast een reden of aanleiding voor zijn. Elk verhaal heeft twee kanten.
Ook deze medaille heeft twee zijden. Mijn stiefkinderen gaan regelmatig alleen met hun vader iets leuks doen. Ze gaan zelfs wel eens alleen met hem op vakantie zonder dat ik daarbij ben. Dat vinden alle partijen prettig en het biedt de kinderen de kans om hun vader eens even fijn voor zichzelf te hebben. Bovendien kan ik dan iets voor mezelf doen. Iedereen gelukkig dus.

Zolang we niet precies weten wat zich afspeelt in het huis van TO en waarom, lijkt het me wat vroeg om kwalificaties als idioot of onvolwassen te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven