L-vormige woonkamer

03-11-2016 12:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons huisje samen.

Nu hebben we al een nieuwe vloer uitgezocht

De woonkamer heeft een een L vorm. De lange muur lange muur is 8 meter. In de bovenkant van de L zit de doorgang naar de keuken.

In dit lange gedeelte komt onze eethoek. Hier komt de eettafel (eiken dubbel gerookt) met 3 stoelen (antraciet) en een eetbank (antraciet).

Rechts in de korte kant van de L zit een schouw met sfeerhaard. Aan de bovenkant van de korte kant komt een tv meubel (eiken dubbel gerookt) met daarop de tv. (daar zit de tv aansluiting). Daarvoor zetten we een salontafel (eiken dubbel gerookt) en hoek bank (antraciet) neer.

De muren zijn nu allemaal spierwit. Hier hou ik helemaal niet van. Nu heb ik al allerlei ideeën bedacht, zoals de lange muur in een accentkleur, rest licht grijs of de helft van de lange muur behangen (om de muur te breken), korte kant accentkleur en rest licht.

Maar hier kom ik dus niet over uit.

Hebben jullie nog andere ideeën ? (welke muur, welke kleur)
Zijn de foto's zoals het nu is? Dan vind ik het vooral jammer dat de over de mooie houte vloer een pvc laag legt.

Verder wij krijgen ook zo'n soort indeling alleen net iets langer en wij hebben kinderen. Bij ons wordt de muur grijs met een geel tint erin en dan komt er tegen de lange muur een speel hoek voor de kinderen waar de muur oker geel of zeegroen wordt geschilderd.

Wat je kunt doen is ook een groot schilderij met veel kleuren bij je eetkamer hangen.
Het lijkt mij erg grijs op grijs op grijs. Grijze vloer, grijze meubels, grijze bank& stoelen. Zie dat maar weer eens fris te krijgen.
De houten vloer is kersenrood, dat zie je op de foto niet terug.

Wij vinden deze niet mooi vandaar de nieuwe vloer.

De basis (meubels, stoelen, vloer) is inderdaad veel grijs.

Daarom mogen de muren wel een andere (frisse) kleur hebben.

We zijn er nog niet over uit, welke kleur en welke muur.

Het woongedeelte licht op het zuiden, er komt dus veel licht binnen.

De schouw mag er ook wel "uitspringen".
De lange muur zou ik niet breken, zonde. Gewoon in 1 kleur.

Bij grijs vind ik mosterdgeel een mooie accentkleur, springt er wel echt uit dan.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
De schouw (en bijvoorbeeld de vensterbank/ verwarmingbekleding) is heel klassiek/ brocante. Is dat jullie stijl?
Zou je niet eerst wachten tot het huis definitief verkocht is? Dat is nu nog maar onder voorbehoud

Snap sowieso niet waarom je foto's erop zet. Nu kan iedereen zien waar je precies wilt gaan wonen.
Ik kan alleen maar zeggen...wat zonde van die mooie houten vloer
Ozo.
Waarom pvc? Ik zou dan voor een andere houten vloer gaan, zoveel mooier.

Maar het klinkt inderdaad veel grijs op grijs. Daar kan qua kleur elke kleur bij natuurlijk. Wij hebben ook een antraciete bank een oranje loveseat. Wij gaan daar nu een rood/oranje behang bij doen op 1 muur en een kast met beige deurtjes. Ik vind het mooi als er qua kleur een beetje ton sur ton (heet dat zo?) in zit zeg maar. Dus niet alleen maar dezelfde kleur rood, maar gecombineerd met oranje, donkerrood, felrood, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus de kleur van de muur dan terug laten komen in kussentjes, accessoires, misschien een kleed en dan in verschillende tinten.
Mooi huis zeg, qua ruimte! Ik zou die vloer ook wel heel zonde vinden....Ik vind een lange, witte muur juist wel mooi, als je hem breekt met bv een schilderij oid.
quote:Europe86 schreef op 03 november 2016 @ 12:45:

Zou je niet eerst wachten tot het huis definitief verkocht is? Dat is nu nog maar onder voorbehoud

Snap sowieso niet waarom je foto's erop zet. Nu kan iedereen zien waar je precies wilt gaan wonen.Huh? Je ziet toch alleen maar de foto's. En geen adresgegevens?
Ik kom niet uit de buurt maar ik weet al precies welk huis het betreft

Stond voor 238.000 euro te koop zag ik...

Ik zou vooral de schrootjes op zolder weg doen en de badkamer vernieuwen. Vloer zou ik lekker laten voor wat hij is.
Wij hebben een L-vorm met een muur van 7 meter, maar we hebben wel een wat andere indeling, dus wellicht heb je niet veel aan deze informatie. Wij hebben langs de lange muur een eetbank die overloopt in een tv-meubel. Om onderscheid te maken tussen het eet- en zitgedeelte hebben we een lambrisering op de muur geschilderd in twee verschillende kleuren blauw. Dat blauw komt ook weer terug in het kleed en wat accessoires. Dat fleurt de boel wel op, omdat we vooral voor grijs, eiken en staal hebben gekozen in de meubels. De vloer is merbau viejo, dus wel iets warmer dan wat jullie hebbben gekozen, maar ben wel erg blij dat we er wat kleur tegenaan hebben gegooid.
een houten vloer vervangen voor lelijk pvc??? Sommige mensen zijn echt raar...

Laat de vloer lekker schuren en behandelen.... dan kunnen ze het echt wel naar jouw smaak krijgen hoor.

En alles is grijs, mega saai, zeker met zo'n grijze plastic vloer er in.
Als je veel lichtinval hebt, kun je misschien ook voor een opvallende, donkere kleur kiezen. Ik vind deze kleur zelf heel mooi. Maar wij hebben alleen heel lange en hoge muren, dus ik durf het bij ons in huis niet aan.

quote:Bloes schreef op 03 november 2016 @ 13:19:

Als je veel lichtinval hebt, kun je misschien ook voor een opvallende, donkere kleur kiezen. Ik vind deze kleur zelf heel mooi. Maar wij hebben alleen heel lange en hoge muren, dus ik durf het bij ons in huis niet aan.

[afbeelding]Wij hebben deel van onze lambrisering in die kleur, ik vind 'm ook heel mooi.

[afbeelding] Dit vind ik ook zo'n mooie kleur! Maar durf het ook nog niet aan, haha.
Ik snap het wel, ik vind grijs ook heel erg mooi! En mijn houten vloer wegdoen zou ik niet willen, maar een pvc vloer kan echt heel mooi zijn.

Mijn kamer is ook L-vormig en ik heb de lange muur wit gelaten en de korte muur in de L petrol geverfd. Waar jij je tv-meubel neer gaat zetten zeg maar. Ik vind het echt een heel mooie kleur en goed combineren met de donkergrijze bank die wij hebben. Maar buiten dat zocht ik zelf ook styling tips, dus ga ik verder even meelezen
quote:Bosbessen schreef op 03 november 2016 @ 14:34:

[...]

Dit vind ik ook zo'n mooie kleur! Maar durf het ook nog niet aan, haha.Waarom eigenlijk niet? Als het niet mooi is verf je gewoon later overnieuw. Dat heb ik al zo vaak gedaan
Doe alsjeblieft niet dat grijs op grijs op grijs. Dat wordt zo saai en sfeerloos en bovendien is dat net de trend geweest dus over 3 jaar ziet het er dan 'typisch 2015' uit. Een beetje zachtgrijs kan mooi zijn, maar combineer het dan met aardetinten, of juweeltinten als je van wat meer kleur houdt of als je het graag basis en zacht houdt met zandtinten of zelfs pastel (zacht mint, grijsblauw, oudroze). Allemaal eindeloos veel mooier dan te veel grijs. Anthraciet vind ik sowieso iets om mee op te passen, is eigenlijk alleen mooi als 1 groot ding, dus een keukenblad óf stoelen maar dan niks anders.
Ik zou gaan voor fris appeltjes groen voor de lange muur.
quote:MaryCrawley schreef op 03 november 2016 @ 15:21:

Doe alsjeblieft niet dat grijs op grijs op grijs. Dat wordt zo saai en sfeerloos en bovendien is dat net de trend geweest dus over 3 jaar ziet het er dan 'typisch 2015' uit.

Mag TO dat niet zelf bepalen? Ze zal er heus zelf wel over nagedacht hebben. En moet je je nou echt perse aan trends houden om een gezellige woonkamer te hebben?

(Dan moet je ook maar niet bij mij langskomen. Wij volgen geen enkele trend, hebben ook veel grijs en toch is het hier hartstikke gezellig en sfeervol.)
quote:Bloes schreef op 03 november 2016 @ 16:20:

[...]

Mag TO dat niet zelf bepalen? Ze zal er heus zelf wel over nagedacht hebben. En moet je je nou echt perse aan trends houden om een gezellige woonkamer te hebben?

(Dan moet je ook maar niet bij mij langskomen. Wij volgen geen enkele trend, hebben ook veel grijs en toch is het hier hartstikke gezellig en sfeervol.)Natuurlijk mag ze dat zelf bepalen. Maar ze vraagt hier om advies en mijn advies is om dat niet te doen. En ik adviseer juist om níet met trends mee te gaan ;). Grijs is nu de trend, maar wat mij betreft moet je dat niet willen, een beetje kan, maar zoals je nu veel ziet ga je echt spijt van krijgen over een paar jaar.

[img]http://static.woontrendz.nl/wp-content/ ... e-muur.jpg[/img]

Die vind ik wel heel gaaf. Die zou dan op de lange muur moeten.

En de rest dan wit of gebroken wit.

Ik ben dan wel bang dat het hoekje bij de tv te veel wit wordt.

Misschien de muren links en rechts van de schouw en achter de tv een andere kleur of behang?

Of de muur boven de schouw een andere kleur /behang ?
Ik verf de muren ieder jaar. Gezellig, hup de hele boel even anders. Nu zit ik ook in een grijze bui. Mooi, rustig, licht en modern. Net waar ik nu zin aan heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven